{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

jens j
jens j
Tilmeldt:
8. aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47

jeg forstår det ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår det her. Så jeg beder jer om hjælp!

Jeg har tidligere været bruger og debattør på www.transportmiljø.dk men har valgt at blive slettet. Det betyder dog ikke, at jeg ikke følger med i, hvad der sker derinde.

Som jeg ser og forstår det, sidder der en bunke selvfede-halvgamle mænd, der jagter alt hvad der er udenlandsk, men det vigtigste er egentlig at skade nogle få store danske vognmænd. Vi kan bare se på de sidste par dage, hvis det er danske biler, bliver uheld ikke nævnt på hjemmesiden. (f.eks. koldig). Men er det en vognmand der er i ”bad-standing” hos ”bestyrelsen” SÅ får han fandemig kniven......

Egentlig er jeg temmelig meget ligeglad. De fjolser kan sku da bare snakke og sige hvad de har lyst til. How, nej det er jeg ikke, for der kommer et problem når sådan en selvregulerende gruppe mænd vil tegne min mening, uden jeg har mulighed for at fortælle min version.
Undskyld, men er jeg den eneste der bliver lidt fornærmet over at denne folk, skriver breve til såvel ministerier som diverse politiske udvalg på mine vegne, uden jeg har mulighed for at farve stemningen i min retning????

Det er min holdning, at dansk transport savner og mangler en fornuftig forening, der kan tale vores sag. Men jeg mener også den skal se fair på mulighederne. Og ikke bare jagte samt svine udenlandske chauffører til. Og visse store vognmænd/speditionsfirmaer!

Grunden til at jeg skriver dette, handler om , at jeg mener vi som såvel vognmænd som chauffører har behov for en forening, der kan og vil tale vores sag over for de folkevalgte. Min mening er ligeså god som din. Det er derfor, jeg har den holdning at det skal være demokratisk... Altså det skal være med offentlige forsamlinger.

Vil i være med, eller skal de ”SYV SURE GAMLE MÆND” sætte dagsordnen for seriøse og aktive mennesker i transporten??????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg forstår det ikke
  • #1   3. sep 2011 Følger SPÆNDT med... Er selv bruger derinde, men er ikke megetderinde da jeg finder deres side uoverskuelig og i den grad forældet...

    Men i bund og grund er jeg da nok enig... :o)


  • #2   5. sep 2011 Hmmm.....Du har da helt bestemt en pointe Jens, men ligesom jeg ikke ønsker pamper mafiaen 3F til at forringe mine lønforhandlinger, lige så lidt ønsker jeg at blive sammenlignet med den hårde kerne fra den side...En kerne der tegner et billede udadtil af en forening med en bestyrrelse der er valgt af chauffører, brugere, og medlemmer og dermed kan skiftes ud, hvilket jo ikke er tilfældet....Præcis som i 3F....

    Man kan så spørge hvad der er af muligheder udover at skulle starte endnu en græsrodsbevægelse, og de muligheder er få...

    Jeg kan sagtens være enige i nogen af tingene de fremfører, ligesåvel jeg kan være enige i nogen af tingene fra 3F´s side, men jeg tvivler stærkt på at jeg kommer til at kunne acceptere østchauffører i Danmark....Overhovedet....

    Uanset om man kan lide deres arbejde eller ej, og uanset om man er enige med dem eller ej, så gør de hvad de kan for at skabe et miljø der er bedre for os, set med deres øjne, og, efter min mening, set med eventyr-øjne, for hvad er det egentligt man vil......?!

    Som jeg forstod det da jeg var bruger på siden ville man have Morten Korch tiden tilbage, og det er jo ikke muligt..... Kunne man derimod forholde sig til virkeligheden og se realistisk på tingene og arbejde ud fra hvad der er muligt at gøre noget ved og dermed forsøge at påvirke politikkerne i en retning hvor det igen bliver atraktivt at ansætte Danske chauffører, samt tiltrække flere til erhvervet var det en anden snak....

    Den overordnede mening er jo rigtig god......



Kommentér på:
jeg forstår det ikke

Annonce