{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.886 visninger | Oprettet:

Veksellad med lift? {{forumTopicSubject}}

Ja, er det muligt at lavet et veksellad hvor der er monteret en lift? Eller vil opbygningen blive for skrøbelig?

Idéen med det er at have en forvogn 4x2 opbygget som vekselladsbil, hvor man så har f.eks. 2 lad til, et p-lad med lift og et autotransporter lad som man så (naturligt nok) kan transportere biler og andet rullende skrammel med...

Forstår i hvad jeg mener?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veksellad med lift?
  • #1   22. jan 2011 det burde man sagtens kunne for rammen i sådan en kasse er sku stærk så den skal jo bare monteres rigtig så der nok ikke noget problem.

  • #3   22. jan 2011 Hvis I eller andre kender nogle der har et eller et firma som kan lave det, så må i gerne smide et link eller noget, meget gerne noget billeder... :o)

    Det er ikke noget der haster, bare lidt idéer jeg går med... ;op

    Alternativt kunne man vel bruge en forvogn med folde-lift, men jeg har ikke den store tiltro til foldelifte, desuden er størrelsen ikke overvældende på dem, og det som den skulle bruges til er ~225 cm langt, ~115 cm bredt og kan med podier på veje op til mellem 250 og 300 kg svjh... :o)

    Desuden vil den også kunne laste tungere biler uden liften monteret...


  • #4   22. jan 2011 Jeg ved at noget der hedder Vigerslevlund Udlejning ved Morud/Søndersø på Fyn har en mercedes med veksellad, det er blot foldelift som du omtaler. Han har så også kran til...

    Den kan ses her.. : http://www.vigerslev.dk/?pid=36


  • #5   22. jan 2011 - Pedersen - > Spot on... Det er lige nøjagtigt det den skal, men den skal samtidig være bygget op som veksellad så det er nemmere at sætte ladet med en bil eller andet gods på...

    Thomas F > Foldelift er en mulighed som sagt, men en "fuldlift" er langt at foretrække, dels fordi liftener bedre og stærkere, og så optager en foldelift unødig vægt ved kørsel med knæklad.... Men idéen er skam god...


  • #6   22. jan 2011 Jamen jeg er da ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre. Men det kan godt være at det kræver lidt forstærkning af ladet. Men det må en hvilken som helst karosseribygger da kunne svare på.
    Er det til dig selv?


  • #7   22. jan 2011 Ja det er til mig selv... Går jo og leger med tanken om at finde en ældre Scania 3/4, Volvo FM eller måske noget gammel MAN eller Iveco EuroCargo (men de står ikke højst på listen) som privat vogn, i stedte for en Transporter etc. og så kunne dte jo være smart/sjovt hvis man tog en veksellads bil og byggede op sådan at man om lørdagen kunne hjælpe en kammerat med flytte, eller kører scenepodier for den festival jeg hjælper til i, og så om søndagen så smed man lige knækladet på den og hentede en bil i Tyskland eller hvad ved jeg... og så tænkte jeg at lift skal der til, men foldelifte er jeg ikke fan af, og har aldrig været det, men en fuldlift den fylder helt af helvede til og vil også gøre at der ikke kan komme knæklad på når det er påkrævet, altså må løsningen være en fuldlift monteret direkte på et lad, kan en kran monteres på et lad så kan en lift vel også!?

    Den skal indregistreres til privat brug og ikke erhverv...


  • #8   22. jan 2011 Denne ville været et godt bud...

    http://lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=72830

    Åh ja et krav til bilen udover 4x2 og vekselladsopbygning er sovekabine... Den vil jeg skutte undvære hehe...


  • #9   23. jan 2011 - Pedersen - > Lige min tanke, og så har jeg en forkærlighed for de 94D'ere med 260 hk, de kører bare ekstremt godt... :o) Meeeeeen en MB Actros 1831 med den store hytte ville nu heller ikke være ringe hehe...

  • #10   23. jan 2011 - Pedersen - > Ja altså 75.000 kr plus moms er jo også en slags penge, men llers ja, så er den billig i forhold til hvad de ellers kan stå til... :o)

  • #11   23. jan 2011 - Pedersen - > Hehe jeg kikke også forkert første gang hehe, havde den stået til 10k, så havde jeg skaffet pengene, om jeg så skulle røve en kiosk, så havde jeg gjort det... ;o)

  • #13   24. jan 2011 Henrik> Ja det lyder jo efterhånden ikke til at være helt umuligt... :o/

  • #14   25. jan 2011 det kan vist godt lade sig gøre men det blir hårdt for liftbommen/kofangeren vær gang den blir sat a, hvis den altså køre på en hejs bil...
    men er den med veksellad så stiller du den bare a på bennene jo, men de ben bag i blir noget mere belastede ind dem foran

    jeg ville nok få en export/foldelift på i steden for..

    den ville du så kunne køre rundt med hele tiden og den lift kan man så modernisere så den også kan bruges til at have en bil hængene i...


  • #15   26. jan 2011 Luffe> Ja det kan godt ske det er den vej man er nødt til at gå hvis det skal være... æv...

    En hejs bil vil det absolut ikke blive, den er bliver for tung i sig selv...

    Men i skal alle have tak for jeres bud :o)


Kommentér på:
Veksellad med lift?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce