{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BØRN I LASTBIL
  • #1   18. maj 2011 Ja det må du gerne, så længe han sidder i en barnestol....

• thomas t
    thomas t Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   18. maj 2011 takker

• #3   18. maj 2011 det gør jeg ski tit med min på 2 1/2, jeg har da også mødt politiet med ham i bilen... det gjorde de ikke noget ved...

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #5   18. maj 2011 Altså nogen af os blev kørt hjem fra syghuset af i en lastbil smiley

Men der var noget om det for nogen år siden om en vognmand som havde sønnen med ude og køre det måtte han ikke da den ikke måtte bruges til personbefordring, men sagen kom vist aldrig for retten efter hvad jeg kan huske

• #6   18. maj 2011 Så længe du ikke kører farlig gods ell levende dyr..

• #7   18. maj 2011 hvis det skal være rigtig så må der ikke da man kun må hvis man er ansat i firmaet og som Don ø siger er der også noget med forsikringen

• #8   18. maj 2011 Det der med skat og personbefordring blev blankt afvist af SKAT som værende et problem da de blev bedt om at tage stilling til sagen..... Så dem er der ingen problem med...

• #9   18. maj 2011 Michael K:
    Ja det mindes jeg også jeg kan huske noget om at det var i lastbilmagasinet, hvor en eller andet knotten betjent havde haft fat i Jakob Pedersen, Lundby.. Men som du skriver, SKAT ville ikke køre noget ud af det. Kan det ikke passe ? smiley

• #10   18. maj 2011 Patrick....

Jo lige præcis.....

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #11   18. maj 2011 Nemlig Patrick jeg mente nemlig også det var den sag

• #12   18. maj 2011 den sag med jakob i lundby var jo fordi at ungerne ikke var spændt fast den ene sad i køjen og kunne så ikke være spændt fast , og jah så vidt jeg husker så var det barn der sad i stolen heller ikke spændt fast..
    men mon ikke lasse han ved det smiley

• #13   18. maj 2011 Har ihvertfald altid været med den gamle i alle ferier og når jeg kunne udover, og vi er da blevet standset flere gange gennem årene og de har aldrig sagt noget ..
    Har også selv haft min Bettebror med ud og køre, så tror ikke der skulle være noget.
    Ved dog ikke med hensyn til forsikringer osv.

• #14   18. maj 2011 HEY HEY... BREMS, STOP.

Der er ingen Afgift på lastbiler, så når Politiet stopper dig, kan de i bund og grund kun ringe til Skat... Som ikke gør noget ved det.

Men, spørg lige Æ'vognmand mht forsikring...
    Ved der er flere af mine kollegaer der har små børn med, og det er INTET problem.

Det er Fact, som jeg har fra Chr. Møller, fra Politiets tungtvognssektion
    .

• #15   18. maj 2011 Nemlig det er faktisk ikk lovligt, men skat ved ikk hvad de skal gøre...

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #16   21. maj 2011 I nogen firmaer hedder det sig, at der ikke er nogen forsikring som dækker børn eller andre, som man har med ude og køre..

• #17   21. maj 2011 sune N

derfor du skal have dig en fritidsulykkedsforsikring og alle de andre forsikringer man snart skal tegne i hoved og røv før man er forsikret! smiley

• #18   21. maj 2011 Lkw

Der er problemet akkurat det samme. Det har intet med alder at gøre.

• #19   21. maj 2011 Lkw

Der er problemet akkurat det samme. Det har intet med alder at gøre.

• #20   22. maj 2011 Ole O

Der har været noget om, at er der 2 mand i bilen der begge må køre den skal de også begge have skiver/kort i. Men kan ikke huske hvordan de sager der kom i retten endte. Hvis ikke ham der sidder ved siden af har det jo ingen relevans eftersom han så ikke må føre bilen.

Desuden er der tale om en kortbil, så er det jo bare at tage et print, så vil maskinen jo afsløre om hans kort har været i brug.

• #21   22. maj 2011 måårten ææs

Hvad vi har fået af vide på skole så skal den anden mands kort også sættes i HVIS personen er med fra kortets sættes i om morgenen fx ( kommer jo an på hvornår man møder) Men springer man på sådan hen af vejen agtigt midt i en køreperiode fx så skulle man ikke..! sådan forstod jeg det..

• #22   22. maj 2011 men der må kunne findes noget om det på nettet..!

• #23   27. maj 2011 3F har lige haft en artikel om det i deres nyhedsbrev/mail. Om en stilladsmontør der sad ved siden af, uden at have kort eller skive i, på trods af at han havde kørekort. Men reglerne i EU er blevet mere udspecificeret, så det er op til Politiet at bevise at det har været hensigten at han skulle køre. Så der er ikke gjort mere i sagen endnu, andet end at han venter på afgørelse på ubestemt tid...

Artiklen kan ses her..: http://forsiden.3f.dk/article/20110525/NYHEDER/110529942/2140

• #24   27. maj 2011 Men det er korrekt at de fleste forsikringer fra arbejdsgivere kun omfatter dem der er ansat i firmaet, så de ofte ikke dækker hvis man har andre med i bilen. Jeg ved at ved Post Danmark var det en af hovedårsagerne til at vi ikke måtte have nogle med i bilen. Jeg havde min søster i praktik, og der skulle de tegne en bestemt forsikring...

Men jeg har også tit haft nogle med, hos de andre vognmænd jeg har kørt for. Har også haft mine børn med. Det gælder bare om at sørge for at alle færdselsregler er overholdt med sele, autostol o.s.v... Så har man i hvert fald gjort hvad man kan, hvis det bare er en sjælden gang man har dem med. Men skal man have dem med ofte, så ville jeg nok undersøge med forsikringen...

• #25   27. maj 2011 Men ellers har det i lang tid været ved lov at begge personer skulle have kort i, altså hvis de har kørekort til lastbil/bus. Men nu skal politiet som sagt bevise at det har været planen at vedkommende skulle køre. Men er vedkommende ikke ansat i firmaet, så må han ifølge loven ikke køre. Føreren af en lastbil skal være ansat i det firma hvor til bilen er indregistreret og har vognmandstilladelse... Så man kan jo altid bruge det som begrundelse for at han ikke skulle køre, men at det bare er en kammerat der er med, men som tilfældigvis har kørekort til køretøjet.

• #26   28. maj 2011 Men som sagt, så er det op til politiet at bevise at det har været hensigten at han skulle føre køretøjet...

Kommentér på:
BØRN I LASTBIL

Annonce