{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.438 visninger | Oprettet:

børn i lastbilen {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med den daglige lastbil kontrol på oksekær rasteplads. Blev jeg for første gang i min chauffør karriere vinket ind til kontrol. Med junior ( 2 1/2 år ) på passagersædet forsvarlig fastspændt osv. Og jeg var ikke det mindste i tvivl om at mine skiver og bilen var iorden. Det var mere hvad de sagde til juniors tilstedeværelse.

Og jeg fik bare tjekket ALT! Intet havde de at kommentere. jeg sidder i køjen og strisseren i føresædet ( og han holdt sku sine sko ude af bilen :-D. Ham kunne jeg li ) så kigger han på junior og siger så, : lille ven, kan du nu sørge for at din far køre ordentligt. :-S. Og junior siger det til mig med det samme. Manden griner og siger god tur og går...

Det kan vel betyde at det ikke er så ulovligt at have sønnemand med?

Det var så det spænding jeg havde idag...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børn i lastbilen
  • #1   23. aug 2011 Nej - der er vist en eller anden paragraf i loven, hvor det kan fortolkes sådan, at det at have børn med i bilen gør, at der er tale om privatkørsel, hvilket ikke er tilladt i en momsfri bil. Men jeg tror sgu ikke, at det er noget de går så voldsomt op i, med mindre der selvfølgelig er tale om ADR transport.

Det er jo nu engang en del af kulturen og det ved betjentene jo osse godt. Spørgsmålet er selvfølgelig så om Skat havde sagt det samme, hvis de havde været med til kontrollen...

• #2   23. aug 2011 mener der en gang var en artikel i lastbilmagasinet om jacob pedersen lundby der var blevet stoppet på en havn af polisen og at han ikke måtte have sønnike med i bilen for det var et spørgsmål om at bilen ikke måtte bruges til person befordring.... syntes sku det er huld i hoved hvis det er ulovligt

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #3   23. aug 2011 Hvorfor skulle det være forbudt at have junior med så længe han er forsvarligt fastspændt ? Men flink politimand flere af hans slags

• #4   23. aug 2011 Det er jo ikke ulovligt i politiets øjne men til gengæld i Told & skats... for du må jo ikke bruge en lastbil til personbefordring, og privat kørsel...

Men desværre er det ikke altid samme regel sæt politiet bruger..

• #5   23. aug 2011 Jamen, der er som Martin H skriver et eller andet om, at man fortolker det som personbefordring. Og en lastbil, er der jo ikke betalt moms af, ligesom der ikke betales moms af alle omkostningerne forbundet med lastbilen. Derfor må den ikke bruges til privat personbefordring. Hvis vi skal læse loven helt fuldstændig slavisk, må du faktisk ikke have bilen stående hjemme. Du er jo ikke ansat på din egen adresse, så det vil man betegne som personbefordring fra arbejdspladsen og til hjemadressen. Altså privatkørsel.
    Men, der kan man jo være så forbandet tilfældig heldig, at køretiden løber ud i ens egen indkørsel hehe...

• #6   23. aug 2011 Den sag med børn, eller kæreste eller venner for den sags skyld, ER lagt i en skuffe med låg på hos SKAT.... De vil ikke røre det med en ildtang, for der gik grænsen, selv hos dem...Så du kan bare fylde bilen op det sker der ikke noget ved.. smiley

Det er flere år siden SKA

• #7   23. aug 2011 Hov.....Så sendte den lige pludselig....Mystisk... smiley

Det jeg ville skrive var at det er flere ås siden SKAT udtalte sig i den sag, og det bliver der ikke pillet ved....

• #8   23. aug 2011 Så sker der da i det mindste et eller andet fornuftigt inde hos skattefar.

• TruckerBenny A

#9   23. aug 2011 Nemlig Michael Kåå lige en lille rettelse du må ikke bare fylde bilen da loven siger at der må kun være det samme antal personer som der er sæder i bilen.

Firmaets forsikring kan så sige noget andet om det der med passager i bilen.

• #10   23. aug 2011 Jaja Benny, det tog jeg så som en selvfølge, men kan godt se det kunne misforståes hvis vi har de firkantede briller på... smiley

• #11   23. aug 2011 Så længe det er børn eller vokne som den pågældende chauffør har en form for familie tilknytning til, er det i orden. Hvis det er en udefra, skal du søge forsikring hos vognmanden. F.eks også nu du er i praktik.

Jeg kunne ikke komme ud at trucke i sommerferien fordi jeg ikke var i familie med chauførerne eller kunne søge skolepraktik(fordi det var uden for ferien, og går i gymnasiet). Hold kæft hvor var jeg skuffet, og synes det var fuldstændig huld i hovedet. Så kommer nok aldirg ud at køre med nogen (snøft)..........eller hvad???

• #12   23. aug 2011 Alex....

Det har jo ikke noget med SKAT at gøre....

• #13   23. aug 2011 Det har ikke noget at gøre med Skat nej.. Det er et forsikringsspørgsmål.. Også derfor, jeg ikke måtte komme i praktik i min sommerferie.. Men hva fanden, så ventede vi til jeg kom på skole, og tager praktikken i næste uge.. smiley

• TruckerBenny A

#14   23. aug 2011 Godt ord igen Michael du pisker bare en stemning op smiley

Nu er jeg jo ved at være en gammel mand så kan jeg da lige fortælle at den gang jeg var barn der var vi tit 4 af sted i en lastbil med dagshyt, vi havde som regl bare en sofapude med som blev sat op på motorkåben så kunne mig og min bror sidde der smiley

• #15   23. aug 2011 Hehe.. Dengang min far var dreng, og de var på tur, bare 2 mand, så sov chaufføren på langs af de to sæder, og min lå nede på gulvet ved gearstængerne og sov.. Hehe..

• #16   23. aug 2011 Benny....

Ja det var vi nu osse, men dengang var der jo heller ikke regler om at børn skulle være fastspændt... smiley

• #17   23. aug 2011 Ok, jeg vidste ikke der var blevet lagt låg på den sag...

• #18   23. aug 2011 michael og morten: Nej det ved jeg udmærket godt, men jeg kom bare ind på det med forsikringsdelen......

• #19   23. aug 2011 Jo det er længe siden Martin, men det var en fed historie...man får sådan en dejliog fornemmelse i kroppen når man kører derfra ikk... smiley

• #20   23. aug 2011 Jo man har det nemlig godt. Strisseren sagde også jeg havde meget pæne skiver. Og da bilen er godkendt til adr tank og jeg ved ikke hvad blev han helt forkert i hovedet da jeg så også havde styr på alle de dertilhørende papire. Det er åbenbart sjældent man har det.

• #21   23. aug 2011 Optur.... :-))))

• #22   23. aug 2011 hehe, jeg skulle også lige ind omkring dem, men blev bare vinket videre frem ud på motorvejen igen.

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #24   23. aug 2011 der må kun være det antal personer som der er <b>SELER</b> til, ikke sæder.

mht. at have nogle med i bilen, så er vi ret uenige om hvor vidt at den sag er lukket.

jeg kører 3500 kg bil, og der er der tit nogle af mine kolegaer som enten selv, eller deres chaufføre, har været ude for at måtte sætte passager af da de ikke havde tilknytning til firmaet / turen der blev kørt - og vi snakker så sent som denne måned 2011.

jeg har selv prøvet i starten af året at have min svoger samt en kammerat med i bilen fra mogenstunden da vi lidt over middag skulle flytte nogle høje-lette-meget-forsigtige paller, hvor vi skulle være 2 til at støtte og en til at styre pallevognen, grundet meget dårlig belægning hvor pallerne skulle flyttes fra / til.
    blev stoppet i en rutinekontrold og fik af vide de skulle finde anden transport fra stedet da de ikke var ansat i firmaet - hverken mit, afsender/modtager eller centralen jeg kører fra - dette var politiet som henviste til lovteksten om at der ikke må forefinde sig personer i bilen som ikke har tilknytning til opgaven / firmaet.

måtte så lige spørge ind til hvordan de så ville håndhæve SKAT's egen tekst om at det er lovligt - uden beskatning af nogen art - at køre op til 1.000 km årligt privat i en bil med en totalvægt på mellem 3 og 4 tons.

derefter fik vi afvide at vi bare skulle fise ind i bilen og daffe af he he

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 2 Svar: 163
    #25   24. aug 2011 kan se at de har ændret lidt i teksten.
    bl.a. hedder det nu max 4 tons, og ikke som før 3-4 tons :o)

(link fjernet)

• #27   24. aug 2011 mod idioter kæmper selv guderne forgæves, og den slags betjente vil altid være der.
    Men som johnny siger har de intet og have det i, og nægter man at betale bøden vil den uden tvivl blive trukket tilbage inden det ender i retten da politiets jurister godt ved sagen er tabt på forhånd.

• #28   25. aug 2011 jeg syntes jeg har hørt at man kun må have personer med der har relationer til firmaet men hvor små sko de går i vides ikke smiley

Kommentér på:
børn i lastbilen

Annonce