{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.528 visninger | Oprettet:

jesper A
jesper A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

hente og bringe børn fra/til institution i 24t lastbil, må man det? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kører lastbil til dagligt og har bilen med hjem hver dag. Og så går spørgsmålet, må jeg kører min datter til/fra institution på vej til/fra arbejde i lastbilen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hente og bringe børn fra/til institution i 24t lastbil, må man det?
  • #1   15. maj 2012 Hvis det ikke er en væsentlig omvej så må du gerne ja...Og du må såmænd også godt holde ind og handle på vej hjem... smiley

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    maj 2012

#2   15. maj 2012 Ok. Tak for svaret. Har li kæmpet en kamp for at finde noget om det på skats hjemmeside. Men det er håbløst at finde noget om biler over 3500 kg.

• #3   15. maj 2012 Der var jo en frygtelig ballade for et par år tilbage, og der blev reglerne lavet om, eller præciseret om du vil til at man gerne måtte hente og bringe børn, samt handle hvis det ikke var en væsentlig omvej.....Og så er det jo man kan diskutere hvad der er væsentligt... smiley

• #4   15. maj 2012 Hvis der er farlig gods i bilen må hun ikke være med. Du skal være sikker på at forsikring dækker hende hvis der sker ulykke, det er ikke alle passager der er dækket, så snak med din vognmand hvordan forsikring er på bilen.

Som Michael skriver hvis det ikke er en om vej så er der ikke problemer i det

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    maj 2012

#5   15. maj 2012 Det er aldrig farlig gods. Og min vognmand siger det er ok og at forsikring os er i orden. Det er under 1 km omvej, så det ville være rigtig træls at skulle anskaffe mig en bil nr 2.

• #6   15. maj 2012 Tror ikke det er så lige til... smiley

Skats umiddelbare praksis bevæger sig kun op til 4 tons...
    Michaek K'2 eksempel indebærer også nogle krav om hvorvidt bilen er speciel indrettet eller ej, og hvis total vægten er på er på over eller under 3 tons, op til 4 tons...

Et hurtigt skema på dette emne:
    (link fjernet)

Håber det er en lille hjælp...

• #7   16. maj 2012 Jeg har gjort det tit. Børnene bliver så glade når Far kommer i lastbilen, og de andre børn synes det er fedt. Jeg kan ikken se at borgerne skal behandles med forskel, ud fra om bilen er over eller under 4 t... En firmabil er en firmabil... Men det er jo bare mit synspunkt. Det er ikke sikkert at Skat deler min mening.

Apropos Skat. Sjovt at de tager halvdelen af ens penge og vil bestemme det hele - akkurat ligesom den skat man har derhjemme. Det er alligevel lidt ironisk, men utroligt rammende.... smiley

• jesper A
    jesper A Tilmeldt:
    maj 2012

#8   16. maj 2012 God morgen. Jeg taler om en 24t lastbil altså et forvogn kærre træk og det er under 1 km omvej pr gang jeg henter og bringer.

• #9   16. maj 2012 Hvis der er under 1 km omvej så gør det og sig du køre forbi og hvis de siger noget så sig du holder dit 15 pause

• #10   16. maj 2012 For en del år siden havde jeg problemer da jeg kørte min søn.
    Men det lyder jo som om reglerne er lavet om siden, så hvordan de er nu, aner jeg intet om...
    Men hvad med at ringe til skat og spørge dem?? Bare lad være med at fortælle hvem du er og hvem du kører for...

• #11   16. maj 2012 Iceman....

Glem alt om det....Du vil få et forskelligt svar, for hver medarbejder du får fat i, og de vil ikke holdes op på deres udtalelser...Ta´det fra én der har prøvet lidt af hvert på det håbløse inefektive socialkontor de kalder skat...

• #12   16. maj 2012 Hvis du altså kommer igennem til skat... smiley

• #13   16. maj 2012 Giver Michael K ret her.. Vi havde samme bøvl da jeg arbejde på værksted, der skulle vi finde ud af hvor meget vi måtte køre i vagtvognen når vi havde døgnvagt, det lykkedes aldrig efter et utal af samtaler med de spassere..

• #14   16. maj 2012 det er fordi der er forskel på en Budbil (under 3500kg) dette køretøj er nemlig egnet til personbefordring i skats vurderinger.
    Grunden til man ikke rigtigt kan finde noget om lastbiler er netop fordi de ikke er egnet som befordringsmiddel og derfor er der ikke en klar lov. Derudover er der ikke afgift på lastbiler.
    Men som de andre skriver, er det iorden med vognmanden så gør det da.
    Kører da også selv knægten i børnehave i lastbilen.

• #15   16. maj 2012 Er godt klar over der er forskel, men tænkte mere på det med at få et konkret svar på noget som helst fra skat..
    Men der er nu også stor forskel på en budbil og en vagtvogn.. Budbil, der er bilen hovederhverv, det er det ikk med en vagtvogn, og der gælder sjovt nok andre regler for vagtvogne end andre varevogne..

• #16   17. maj 2012 Du kan jo bestille et bindende svar fra skat. Det koster nogle få hundrede kr, men så får du også et skriftligt svar på, om du må eller ej, i lige netop din konkrete situation. Og det svar du får, kan de ikke løbe fra. Kan ikke lige huske om det er 3 ell. 5år svaret er bindende for skat.

Jeg bestilte sådan et svar vedr. et moms spørgsmål, fordi jeg kører taxa på regning. Og taxakørsel er fritaget for moms. Der var skat rimelig hurtige til at komme med et skriftligt bindende svar.

Kommentér på:
hente og bringe børn fra/til institution i 24t lastbil, må man det?

Annonce