{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.185 visninger | Oprettet:

SKAL VI ALDRIG KÆMPE FOR VORES JOB {{forumTopicSubject}}

Østarbejdere napper 6000 arbejdspladser
Afsløring: Underbetalte østeuropæiske chaufførers godskørsel i Danmark koster statskassen to mia. årligt



En tysk-indregistreret lastbil med registreringsnummeret FL HH160 i gang med køre ulovlige transporter fra og til APM Terminalen i Aarhus.

Seneste i Nationen Østarbejdere napper 6000 arbejdespladser

Tusindvis af danske chauffører har i de seneste år mistet jobbet, fordi nogle af landets største transportfirmaer foretrækker at lade underbetalte østeuropæiske chauffører køre gods i Danmark til mellem 8.000 og 12.000 kr. om måneden.

Ifølge reglerne må udenlandske lastbiler hente og bringe gods tre forskellige steder i Danmark inden for syv dage, inden de skal forlade landet igen. Reglerne siger også, at turene skal ske i forbindelse med en international transport, og at det er ulovligt at sætte turene i system hver eneste dag året rundt.

Men de store transportfirmaer blæser på reglerne, og det tilmed med Trafikstyrelsens accept, mener 3F og vognmandsorganisationen DTL.



Bombe under erhvervet
– Det her er en bombe under den lovlige del af den danske vognmandsbranche, fordi det er voldsomt konkurrenceforvridende, siger chefjurist John Roy Vesterholm fra DTL.

3F og DTL er oprørte over, at Trafikstyrelsen har givet transportfirmaerne grønt lys til at omgå overenskomsterne og skævvride konkurrencen, når blot de holder sig til tre ture om dagen.

Proforma-ture
Ifølge organisationerne bor mange af de østeuropæiske chauffører i deres lastbiler flere uger ad gangen, kører tre daglige ture med gods internt i Danmark, og runder af med en proforma-tur syd om den dansk-tyske grænse for at ’nulstille’ tælleren, så de kan fortsætte med tre nye ture næste dag og næste dag igen.

Containerhavnen i Aarhus er berygtet for at være særligt hårdt ramt af problemet, så Ekstra Bladet har overvåget havnen en tilfældig dag i januar for at fotografere og registrere samtlige lastbiler, der kørte ind og ud af APM Terminalen med en container.

Drejer nøglen om
En efterfølgende sammentælling afslørede, at to af landets største containertransportfirmaer brød loven ved hver især at lade en lastbil gennemføre fire ture på en dag, nemlig Contrans A/S og Anders Nielsen & Co. A/S (Ancotrans).

DTL har for Ekstra Bladet beregnet, at omgåelsen af reglerne indtil videre har kostet mellem 5000 og 7000 danske chauffører jobbet, mens et ukendt antal vognmænd har drejet nøglen om.

Ifølge AE Rådet betyder det, at fiflerierne koster den danske stat tæt ved to milliarder kr. årligt i form af mistede skatteindtægter og udgifter til dagpenge m.v.



Ønsker prøvesag
– Vi mener helt klart, at det er ulovligt, at de har sat det i system med tre cabotageture hver eneste dag. Problemet er, at der endnu ikke er faldet en dom om spørgsmålet, og at politiet derfor ikke efterforsker disse sager. Derfor opfordrer vi politiet og Trafikstyrelsen til at køre en prøvesag, så vi kan få domstolenes vurdering af sagen, siger John Roy Vesterholm.

I 2010 uddelte politiet 34 bøder til firmaer, som havde ladet østchauffører gennemføre fire ture eller flere på en dag. I 2011 var tallet næsten fordoblet til 58 brud på cabotagereglerne, viser nye tal fra Rigspolitiet.

Flere af firmaerne er blevet afsløret i at bryde loven både tre, fire og fem gange inden for kort tid, men slipper hver gang med en bøde.

Det er en bombe under den lovlige del af den danske vognmandsbranche, fordi det er voldsomt konkurrenceforvridende





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAL VI ALDRIG KÆMPE FOR VORES JOB
  • #1   21. mar 2012 HVOR har alli i winere været henne de sidste 30 år hvor det er landbruget der er blevet undermineret af østeuropæere...???

    Nåååå ja, i har jo haft travlt med at køre med de varer de producerede......Moral er godt.....


  • #2   21. mar 2012 Michaek K

    jeg kan sagtens se hvad du vil frem til , og du har helt ret .
    Men der skulle landbruget jo selv ha sagt fra .
    men der er jo oss sket meget der , især efter sommeren sidste år .

    men mener du så vi aldrig skal gøre op med det i alle fagområder inden vi blir overløbet helt ...


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #3   21. mar 2012 Næh vi skal bare have det ens over hele linjen så vores ministere også bliver byttet ud med nogen billiger fra vores Østlande

  • #4   21. mar 2012 ja du har helt ret , kvalitetet på dem er nok lige så ringe som dem vi har .....

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #5   21. mar 2012 Jep eller dem vi havde før smiley så slipper vi nok også med lidt mindre i skat det er da en win / win situation

  • #6   21. mar 2012 Arghh drop nu alt det der øst arbejder pis der.. de er kommet for og blive og den er sku ikke længere.. hvis i har ondt i røven over det så fedt ind ind til regeringen og klag

    ja undskyld mit sprog men det snart lige meget hvor man kigger på nettet så er der brok over dem..
    OG JO JEG ER LEDIG til dem der vil komme med den kommentar (ja men du går vel heller ikke ledig)

    og som michael k siger hvad med landbruget de har været besat af det i mange år og det fortsætter og den er ikke længere de er kommet for og blive og sådan er det.


  • #7   21. mar 2012 Michael j

    MÅ sgu sige hvis du er ledig burde du af nogen da ville kæmpe for at der igen kunne være et job oss til dig , men er du bange for at tag kampen syns jeg du skal blive hjemme i sofaen ,mens vi andre tar kampen op for vores levebrød.
    og kom ikk at sig det ikk kan gennemføres,for kan det sgu .
    Nu har jeg selv været stilladsarbejder i 7 år og vi havde en ren branche,men vi afviser jo dem ikk , de skulle bare være under samme krav og vilkår som vi skal rette oss efter . og lover dig de drenge kommer gerne for at kæmpe for andre fag grupper ,men kræver jo vi oss griber om vores nosser og viser vi oss støtter andre brancher ,så samholdet og vores fælles standart i dk blir gendannet . men men du vel måske heller se tv fra de sofa ..... kom nu ind i kampen og tag ansvar mester !!!!!


  • #8   21. mar 2012 Michael den holdning du har har mange chauffør og derfor ligger vi som vi har redt. For der sker ikke noget ved at sige sådan er det bare. vi burde stå mere sammen, for det er et problem vi har branchen vi kan ikke stå sammen .

    Noget der ville batte det ville være en længer strejke for så kan man se hvor meget vores branche har af betydning.


  • #9   21. mar 2012 Ja men det er skulle være sket for 5 år siden.. chauffør brancehen er der ingen mennesker der er har nosser det er snak bag deres rat og deres walkie også lad os beklage os..
    har jo set det gang på gang selv med deres kører stop hvor de skulle holde stille men ingen turde jo måske 200 ud af hvor mange biler.. der er ingen der har nosser i denne branche som de har i andre brancher men det er nok også fordi det er nemt og kaste en mand i en bil og kører derud af derfor er det svært for folk og sige nu stopper danmark en gang for alle.

    men jeg er nået der til at lige meget hvad man gør og siger så kan vi ikke gør mere for og holde dem ude de er desværre kommet ind og det gør det heller ikke bedre vi har vognmænd og speditør og kunder som presser priser så hårdt nu at de bliver nødt til og presse citroen så langt ud så det bliver til øst arbejder


  • #10   21. mar 2012 cero jeg kan huske for nogen år tilbage der holdte vi en strejke (var selv med) men hvad hjalp det ikke en skid for på den anden side af vejen kørte "kollegaerne" så det med og holde sammen er sket vi reder vores egen røv lige meget hvordan og hvor ledes også sætter vi os i et hjørne og tuder og siger det er synd for os men alligevel så hopper vi i vognen dagen efter og kører videre.
    så der er sku ikke noget der holder mere.


  • #11   21. mar 2012 Som jeg ser det er hele problemet vores medlemsskabsrettighederne af EU.
    Det bliver slet ikke nævnt men det er da først blevet problem efter østlande er kommet med i EUog vi har tilsluttet os Schengen. Åbne grænser og fri bevægelighed er da ikke til fordel for danske arbejdspladser - måske for arbejdsgivere som ansætter.

    Så Danmark ud af EU og Jobs tilbage til Danmark. Så vanskeligt er det altså heller ikke at bruge dmark, pesetas og franc på ferien.


  • #12   21. mar 2012 Medlemsskabsrettighederne skal være medlemskab - ellers er jeg glad for min IPhone.

  • #13   21. mar 2012 Michael

    Godt at se du jo gerne vil kæmpe , men syns vejen er lang og ja gu er den det . Men som sagt og prøvet tror jeg heller ikk det hjælper at parkere vores biler på tvæds nogen steder , nej i skal sgu gribe knoglen hver gang i ser de tosser overtræde vores regner , også skal vi ha dem der bestiller deres varer at de skal bruge en transportør som kører varene efter de gældende regler på området , dermed burde vi oss ha en lov som gjorde de fik et kald i hatten hvis de ikk havde tjekke det før brug af den samarbejds partner . mener jeg jo det er sådan områder vi skal kæmpe for at få indført ,plus andre tiltag , bla hvorfor skal du ikk betale for at bruge vores motorvej , nej nej det kan de danske skatteyder oss betale , det jo helt godnat . skulle de betale for at kører ind i landet ville det oss være nemmere at tjekke dem !! men men vi er dumme og politikerne er de kloge ???? syns i oss det , vi må hjælpe dem til at få øjne op NU !!


  • #14   21. mar 2012 og som Allan siger ,lad oss komme ud af det EU i en fart , det tjener oss ikk ...

  • #15   21. mar 2012 Allan ja du har fat i noget det EU ødelægger mere end det gavner.



  • #16   21. mar 2012 http://ekstrabladet.dk/nationen/article1729500.ece

    allerede der når man læser den artikel opgiver man og siger til sig selv ja man kan jo lige så godt løbe med strømmen for ellers er der ikke noget kørsel for lille hr vognmand med 2-10 biler kommer aldrig nogensinde i høj sæde med de tungvogn speditør/virksomheder som har råd til og byde det ud i sådan noget der. det er igen problemet engang var der mange bække små og en lille flod. nu er bækkene blevet til et ocean og hverken flod eller bække kan slå det ihjel igen.


  • #17   21. mar 2012 kæmper sku da hver dag, køre jo alt det jeg kan både dag og nat. smiley

  • #18   22. mar 2012 ^^ I LIKE ^^

  • #19   22. mar 2012 Marcus.....

    Det er en rigtig prisværdig tanke du har, det skal der ikke herske tvivl om, problemet er bare du er 30 år for sent på den....

    Du har ret i at det måske nok var bønderne og gartneriarbejderne der skulle have gjort noget dengang, eller deres fagbevægelse hvilken jo er den samme du henviser til under de mafialignende tilstande der herskede blandt de dobbeltmoralske stilladsarbejdere...

    Det har altid undret mig at stilladsarbejdere var klar til at ty til både vold og hævnaktioner mod firmaer der ikke ville lade sig tryne af at skulle rette sig efter de af SID udstukne mafiaregler mht at opstille stilladser, men de ville gerne montere stilladser der skulle bruges af ikke organiseret arbejdskraft.....Det er sgu da så dobbeltmoralsk det kan blive...

    Men igen, jeg kan godt lide din tankegang om at gøre noget NU hvor det har ramt os, istedet for dengang vi kunne høste frugterne af deres arbejde, men hvad er det lige du vil gøre....??? ... Er det samme stenaldermetoder som i brugte i stilladsklubben...???
    I mine øjne var stilladsarbejderne i præcis samme boks som værftsarbejderne, der var så røde at de sad med fagforeningsbogen langt oppe i røven imens hele industrien smuldrede imellem fingrene på dem, og takket være netop fagbevægelsen til sidst uddøde....

    UD af EU skriver du, de gør ikke noget godt for os....Hmmm......HVAD tror du vi havde tilbage hvis ikke vi var medlem af EU....? Landbruget var de første der bukkede under, og dermed slagterierne, mejerierne, vognmændene osv.... Det er jo ikke bare lige at svinge tryllestaven og vupti så er vi et lykkeligt land og folkefærd.... Nej tværtimod kommer det til at gå som med alle værfterne, der jo engang var en af grundstenene i dansk erhvervsliv, det vil uddø....

    Det eneste sted vi ville kunne gøre nogen forskel er via fagbevægelserne....Dog ville det kræve en total udskiftning af toppen, da de jo som bekendt er gennemsyret af korruption, og har været det i mange mange år.... Alt dette vi er vidne til i dag ville aldrig have været sket hvis fagbevægelserne havde grebet ind i tide, og havde gjort det de er ansat til, nemlig at varetage medlemmernes interesser.... Havde de passet deres arbejde var der jo blevet lavet en total omlægning af det danske skattesystem så vi stadig var konkurrencedygtige, og det pres kunne de til enhver tid lægge på regeringen......Faktisk kan de stadig gøre det, men det ville som sagt kræve en udskiftning af toppen, og en reetablering af hele den danske fagbevægelse.....

    Er der så nogen der er interesseret i det, eller hytter vi bare hver især vores eget skind....?! ... Well.... Spørger du mig tror jeg ikke på det, for vi har alle dage været os selv nærmest, og det vil vi også blive ved med at være......Selv stilladsarbejderne....


  • #20   22. mar 2012 Michaek

    jeg giver dig helt ret i stilladsbranchen er meget rød nok oss for rød , men du skal næsten ha chancen for at se vi oss støttede op for andre brancher der havde problemer med underbetalte østarbejder , fx lukkede vi jo en plads i 3 uger inde på trekronersgade i kbh for at der kunne udføres noget arbejde, med den udgang at byggeherren skrev kontrakt efter overenskomsten med dem der var ansat og arbejdede på pladsen , så hvis du stadig syns det er dobbeltmoralsk , kan jeg ikk se hvad vi mer skulle ha gjordt, for er ikk det eneste tilfælde, men du må med ud på gaderne og selv se det. Jeg tar dig gerne med , men ja det går hårdt for sig når drengene møder op , men de beskytter sgu bare deres job og branche og ikke mindst deres livsstil, for det er det, et liv som andre ikk sætter sig ind i ,deres job på en samme måde som en stilladsarbejder .

    Og du spørg hvad jeg mener med ud af EU , du har ret vi kan ikk bare svinge staven og vupti , det har kommer sgu til at koste sved blod og masser af slid , men vi kommer ikk til at leve ringere , for vores varer vil stadig blive solgt , men ude af eu er vi ikk underlagt en masse fælles regler som bestemt ikk kommer lille dk til gode , nej kun en godte for de store magt lande , men vi ville faktisk blive et af de magt lande ved ikk at være under deres flag da meget kommer igennem vorers lille land og vil ikk bare stoppe fordi vi ikk er med . du kan jo kigge til norge , de kunne da aldrig finde på at hoppe i vandet og få den kolde dukkert vi andre tar lige nu , de tjener på at ha holdt dem til dem selv og omvendt deres landbrug har jo ikk lidt på den måde som det danske . syns jeg er tankevækkende ??

    Og gu fanden ja der skal ryddes op , men sker aldrig hvis vi ikk står sammen og gør noget nu , fagbevægelsen skal modaniseres med folk der ved hvad der sker om ørerne på dem og ikk dem vi ser idag , som har travlt med at snakke udenom , og ikk tør få blad på hænderne .


  • #21   22. mar 2012 Marcuz....

    Det er en spændende teori du har, hatten af for det....

    Men lad os lige gøre den med stiladsarbejderne færdig først.....

    Det lyder da fint i har sørget for orden på én byggeplads, men rent faktisk er det også noget der burde give stof til eftertanke med stiladsarbejdernes fremgangsmetoder.... Skal vi være lidt firkantede er det jo ikke meget anderledes end når rockerne slås for deres teritorier, eller endnu mere yderliggående, da nazisterne ryddede alt på deres vej der ikke var med dem... smiley

    Arj okay, men basic er at jeg finder det forkasteligt man ikke vil acceptere andre der starter firmaer op, der ikke vil være underlagt fagbevægelsens ødelæggende og fundementalistiske principper, og mener vold og hærværk er måden man løser den slags problemer med...'

    Jeg har såmænd været med til både strejker og blokader, og det er ikke helt rigtigt hvad der blev skrevet tidligere om chaufførstrejken i 90´erne da der ikke var noget dieselolie til lastbilerne fordi oliechaufførerne jo også strejkede, men der var ikke én eneste ledig p-plads mellem Padborg og Hamborg i dagene op til, og ej heller én eneste ledig færgeplads ud af Danmark....

    Det er lidt sjovt du sammenligner os med Norge.....En sammenligning der er helt ude af proporition, da Norges største indtægtskilde er olie og gas, samt fisk....

    Danmark ville aldrig kunne klare sig uden EU, det løb er kørt for mange år siden..... Vores landbrug KAN ikke klare sig uden støtte fra EU, uanset hvor mange ideologier vi ligger for dagen, for dagene med Morten Korch-landbrug er en saga blot... Det er lidt komisk du mener vi ville blive et magt land pga alle de ting der skal passere Danmark....For når alt kommer til alt er der rent faktisk ikke EN transport der behøves det.....Men lad os da lege med tanken om at vi melder os ud af EU, og samtidig begynder at spille med musklerne, hvad tror du så der sker...??? ... Alt eksport fra Danmark ville blive pålagt en ekstra toldsats fra de omkringliggende lande og alt import ville ligeså....Det ville være en "krig" vi aldrig ville kunne vinde.....Og faktisk sker det jo allerede ude i den store vide verden, og har gjort det i mange år.....Tag Japan feks.....Japan er vores største eksportmarked og når de mener deres kvoter er fyldt for hvad de vil importere fra Danmark pålægges der ekstra told hvis importørerne vil fortsætte, og det vil de sjovt nok aldrig så....

    Tingene er desværre ikke så nemme som de lyder, og jeg mener stadig den eneste vej frem er en total omlægning af vores skattesystem så vi igen bliver konkurrencedygtige, og det enda helt uden at vi går ned på velfærd....

    Dit sidste afsnit er vi 200% enige om..... Men hvordan vil du kunne påvirke din fagbevægelse når topledelsen er købt og betalt...???
    De har jo været så smarte at skrue det sådan sammen at de ikke bare lige kan væltes eller sættes fra bestallingen, og er dermed fredet i klasse A, lidt ligesom regeringens livslange pensioner efter blot et år på posten....

    Men jeg er bestemt nysgerrig for at høre hvordan du mener vi skal få fagbevægelsen i tale....


  • #22   22. mar 2012 VI SKAL KÆMPE

    jeg er en dreng på 16 år der gerne vil ud og køre lastbil til norge og sverige og får af vide jeg skal kæmpe til det sidste og jeg vil kæmpe til det sidste for jeg føler mig ik hjemme andre steder end i en lastbil


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #23   23. mar 2012 så længe vi er medlem af eu er der ingen chance for at få noget som helts ordnet.

    Jeg er selv landmand. og bliver nok presset ud af branchen om 3 års tid. På grund af alle de skide eu regler og afgifter hele tiden.
    Har du under 800 hektar kan du ikke leve af landbruget i sig selv.
    Hver gang du bygger en stald så går der måske 2 år hvis du heldig så kan/skal du rive den ned igen og bygge en ny på grund af nye regler hele tiden...

    Så tror dybt seriøst ikke Du/i for noget ud af noget som helst før vi er ude af Eu.

    Fortrækker klart danske chauffør frem for alt. Hadder og stå med sådan en skide Mulat unge der ikke engang kan læse hvad der står på hans egne papir.


  • #24   23. mar 2012 men så er det jo bare lige OM vi kan komme ud igen. smiley

  • #25   23. mar 2012 Mickaek

    Vi kan desværre ikk ligge den der med stillads arbejder helt endnu , for fik den holdning ud af dig jeg ville , ja ja vi kan kalde det mafia metoder, vold og hærværk. Men du kan ikk komme udenom det har været det som åbenbart har skulle til , for kan da fortælle dig der både er tysker,svensker og ja polakker i branchen som idag arbejder efter gældende overenskomst , kom lige og vis mig hvor mange er dem du ser i transport sektoreren ?? for desværre ved de ikk bedre mange af dem ihvertfald , så sgu der vi skal ud og gi dem den viden, vil de ikk rette ind efter vores regler her i landet , jamen så skal deres biks SGU oss lukkes om det så gir lidt ballede i gaden , men da heller det end jeg skal sidde her i min sofa efter en lang dag jeg har knoklet og føler jeg igen bare bliver taget hårdt og grundigt i røven , fordi VI er ligeglade ....... nej glem det min ven .

    Jeg må sige du er svær at skyde en alder på , for du ser sgu da uge ud på det profil billed,he he ja det var så komplemet,men hvis det er dig på billederne rundt om i verden i den flotte volvo har du været nogen dage på landevejen, og så må du oss kunne genkende det jeg siger nu , for jeg syns jo min fars årgang er og har været alt for ringe til at lærer oss unge hvad der burdes kæmpe for , sikker på det så anderledes ud før i tiden , så jo oss det der er grunden til vi er havnet har hvor vi er , for mange er ligeglade og følger strømmen, nu er den strøm så bare løbet meget ud af kurs , men kunne ha været noget andet hvis folk var opdraget til at tag en holdning til vores samfund og havde stået sammen .
    og oss derfor jeg syns det er meget skuffende at se det faktisk oss er alle dem som siger "sådan har det været i 30 år nu , blir ikk anderledes" de har jo mistet troen , og det er skidt for er der nogen som ved og kunne lærer de unge hvordan vi skal kæmpe den her sag er det sgu dem . og der er det jo lidt jeg tror du ligger i den gruppe desværre !!
    For bare se Rasmus vilje er der , men han står jo i gruppen der mangler nogle gode og ikk korrupte leder .
    Og ja du har ret skattesystemet smadrer vores chance for at kan være med til at konkurere overhovdet, men lige det der vil jeg ikk sige mer , da det er et tungt emne og ikk er klog på området , he he jeg sikkert heller på de andre , men har min mening smiley .

    Og så skal vi lige ha den Norge med , var ment som du kan se det ikk er umuligt , men vi spiller jo ikk på samme heste som dem deroppe . Du kan jo landmanden Lars , kom nu det må sige dig noget om EU i gavner oss , for set frem i tiden tror jeg det ender med østlandene er i EU og andre lande oss trækker sig ud for det er nogen gevinst . men men bare en teori .

    Og til Rasmus og Lars

    for sæt den kamp , for som Lars kunne vi bare for stort set alle virksomheder til at ha samme holdning , ville vi være langt i kampen mod underbetalt arbejdskaft .


  • #26   23. mar 2012 Du har den rette ånd Marcus, men der er bare nogen som ikke kan og vil forstå..
    Folk er så dygtige til at komme med andre ex som på ingen måde kan sammenlignes, flot flot sir jeg bare!
    Forsæt endelig Marcus, du har min støtte 100%
    Vi kan bare ikke stå og se til at branchen dør ud, især for eksporten..


  • #27   23. mar 2012 jeg støtter os helt op og vi skal nok få det hele til og køre igen så længe vi kæmper for det vi bedst til nemlig og køre lastbil

  • #28   23. mar 2012 Østeuropa skulle ganske enkelt have opnået samme økonomiske status som resten af EU-landende før end det kunne komme på tale de kom med.
    Det er jo logik for burhøns at folk fra et lavere lønnet land, som pludselig får mulighed og uden det store bøvl kan komme til et andet land og tjene en løn der er mange gange højere end hjemme, klart ville søge det. Det ville jeg da i hvert fald overveje kraftigt hvis det var mig. Det kan vi desværre nok ikke komme til livs nu, og i hvert fald er det for sent.


  • #29   23. mar 2012 man skal se lyst på det ikke mørkt

  • #30   24. mar 2012 Marcus....

    Jeg syntes det er prisværdigt du har den kæmpe optimisme du har, men jeg tager på det kraftigste afstand fra dine måder og nå målet på, da det har skarpe psykopatiske træk....

    Jeg har såmænd holdt på en byggeplads da jeg kørte kran for BMS imens der kom en flok psykopatiske tosser der mente den bedste metode til at nå deres mål var med trusler, hærværk og vold...Og med den overbevisning begyndte de at rive et stillads fra hinanden og lod lortet ligge i en stor møgbunke.....DU mener altså det er måden man løser problemerne på....Altså målet helliger midlet, så overfører vi det til vognmandsbranchen vil du besøge de forretninger der bruger udenlandsk arbejdskraft og smadre vognparken og så lige banke de idioter der prøver på at stoppe dig...?!....Det er jo så useriøst og skriger mod himmelen, men det skræmmer mig at du finder den slags metoder i orden.... Det får mig til at tænke på jødeudrydelsen under krigen, og det er sgu ikke en rar tanke.... Man kan så sige at med de metoder slipper du da for at sidde i din sofa og glo, men kan gøre det fra en fængselscelle istedet....

    Min alder er ingen hemmelighed, den er 41....Eller....Plejer at sige den er 29, men bliver jo desværre nok nødt til at være ærlig nu...Haha smiley
    Jeg startede med at køre selv i 88, men har brugt det meste af min ungdom på at køre med til Sverige, Norge og Finland indtil jeg selv kunne blive sluppet løs... Jeg ved ikke helt hvad du mener med hvad vi skulle have lært, og igen lære fra os mht noget at kæmpe for.....Siden den første vognmand startede med at køre halm med en oksekærre har der været nogen der har tilbudt det billigere end ham, og der har været lavet lokumsaftaler som chauffører...

    Jeg var med i strejken midt i halvfemserne da hele Danmark blev lagt øde...Det var en strejke der var foranlediget af SID (3F) og ALT gik totalt i stå....Folk kom op at slås i supermarkederne om de sidste varer og tankstationerne havde ingen brændstof, så hele Danmark lå stille......Den strejke endte med at vi rent faktisk gik 15 kroner, eller var det 20 kroner i timen NED i løn....(!) Prøv og spørg mig om jeg er medlem af 3F i dag, og prøv og spørg mig om den lussing lærte mig at vi var overladt til os selv...Bevares hvis vi var tyet til den slags kujonagtige metoder som vold og ødelæggelse, så kan det da godt ske vi ville komme op på den løn vi fik før strejken, men SÅ dybt vil jeg ALDRIG synke....

    Jeg er stor modstander af EU, og har alle dage været det.....Jeg stemte NEJ begge gangene, og jeg står stadig ved den beslutning....
    Det er muligt landbruget ikke kan leve med de mange regler der kommer fra EU, men de kan SLET IKKE leve uden tilskudet, og det kan du spørge enhver landmand om....
    JEG tror ikke på vi ville kunne klare os uden EU som tingene er nu, men det er såmænd heller ikke nødvendigt.....Hvis vi får lavet skattesystemet om så vi står stærkere overfor billig udenlandsk arbejdskraft tror jeg på vi får bedring i Dansk økonomi....

    Nu var der en der havde skrevet at Japan ikke er vores vigtigste eksportmarked, og det er muligt de ikke er det i dag, men de har været ihvertfald.....Desværre er indlægget slettet så jeg kan ikke se hvem jeg skal adressere den her til... smiley


  • #31   24. mar 2012 Det var mig der skrev det med Japan - det har i mange år været Tyskland og Sverige.
    Altså over for Danmark - ikke EU.



  • #32   24. mar 2012 Fair nok Allan, jeg gi´r mig... :-)))

  • #33   24. mar 2012 Steven B > Ud kan vi altid komme, spørgsmålet er bare om de øvrige medlemslande i EU vil kunne accepterer det uden at boycutte os.. :o/

    Jeg stemmer for en udmelding...

    Jeg kunne godt have den idé at hvis DK melder sig ud, så vil NL og GB nok følge med og så vil der ikke gå længe før der kun er ganske få lande tilbage i EU som f.eks 2 lande der mener de største tanker om sig selv og anser sig selv som værende verdens hersker, der er naturligvis tale om Tyskland og Frankrig..


  • #34   24. mar 2012 Nobody:

    Det har du nok ret i, og tilbage vil alle de "fattige" lande stå.

    Dog tror jeg ikke det vil ændre så meget på problematikken, for i Norge er de også hårdt ramt af østarbejdere. Hvordan det hænger sammen ved jeg ikke.


  • #35   24. mar 2012 Det er nok nu vi skal til at mærker os for med den her artikel og flere der har været i tiden http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1731292.ece så kan man se der er ved at være øjne for hvad der sker i branchen i tiden.
    Så burde vi chauffør og fagforening være ude og sige nok må være nok


  • #36   24. mar 2012 Morten L K :
    Jeg synes nu det er en helt anden situation i Norge - de skriger jo på arbejdskraft deroppe.
    Faglært eller ufaglært - der er go' muligheder.
    Sidste jeg læste om emnet (i år) manglede de folk til 10.000 ubesatte stillinger.



  • #37   24. mar 2012 Allan:
    Jeg ved godt at de mangler arbejdskraft, men der er altså også rigtig mange østeuropæere der arbejder der. Ligesom i resten af EU. Det var såmænd bare for at pointere at bare fordi man ikke er i EU, behøver man ikke nødvendigvis at blive fri for dem.


  • #38   24. mar 2012 Klippet fra DTL blad juni 2010 :

    Efter at EU har indført nye cabotageregler,
    står de franske myndigheder klar med
    store bøder for ulovlig cabotagekørsel –
    op til 15.000 euro, godt 112.000 kroner.
    Samtidig bliver det op til transportøren
    at bevise, at transporten er lovlig. Hvis
    chaufføren fx ikke har et fragtbrev med
    i førerhuset, vil det som udgangspunkt
    blive fortolket som ulovlig cabotagekørsel,
    og så falder bødehammeren.
    De skrappe sanktioner fremgår af et
    dekret, der følger op på EUs regelsæt. Dekretet
    kræver tillige, at hvis transportøren
    udfører en aktivitet, som er permanent,
    løbende eller regelmæssig, så skal man
    etablere sig i Frankrig og dermed være
    omfattet af fransk lov, og det gælder også
    løn og arbejdsvilkår.
    De franske vognmænd i DTLs søsterorganisation
    FNTR, Federation Nationale
    des Transport Routiere, er stort set
    tilfredse med dekretet, fordi det er mere
    indgribende, end praksis har været indtil
    nu. Men også fordi forventningerne til
    regeringen var små som udgangspunkt.
    De franske vognmænd mener, at
    der stadig er mulighed for forbedringer.
    FNTR regner med, at de nærmeste års
    erfaringer vil styrke argumenterne for
    en bedre og mere effektiv regulering af
    cabotagekørslen, så der sikres fri og lige
    konkurrence under ordnede forhold.
    »De store franske bøder og indførelsen
    af omvendt bevisbyrde er et klart signal
    om, at man i Frankrig tager situationen
    med den stigende ulovlige cabotagekørsel
    alvorligt,« siger DTLs adm. direktør
    Erik Østergaard. Tidligere har de franske
    myndigheder også bebudet 20.000 årlige
    politikontroller af cabotagekørslen. DTL
    opfordrer de danske myndigheder til en
    tilsvarende kontrolindsats.


  • #39   24. mar 2012 hvis ikk de viser vejen frem, så er de danske politiker blinde ....
    Lad oss så håbe de oss tør gøre noget ved det og komme på banen NU


  • #40   25. mar 2012 For en gangs skyld har frøgnaskerne gang i noget relevant... Det er jo rystende..

    Danmark kunne lære noget der... ;o)

    Det burde jo væresådan at man skulle have fragtbrevene med i hytten med påført reg.numre på hele trækket samt dato for læs/losning etc, så man kan dokumenterer om man har rent mel i posen eller bare er polak....


Kommentér på:
SKAL VI ALDRIG KÆMPE FOR VORES JOB

Annonce