{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

leve i en sportstaske {{forumTopicSubject}}

så blev min iveco taget fra mig da den var gammel og skulle sælges samme dag som jeg gik på ferie... det jo helt vildt at ting man har i ens lastbil det flydte min bils bagagerum 2 gange. papire og skidt og lort ja hold da op. og har ingen steder at ligge det for vognmanden siger jeg skal oppe fra bil til bil og have en sports taske med hvis jeg ikke når hjem samme dag... ville i sove i en bil som var en andens faste bil dvs leve i en sports taske :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  leve i en sportstaske
  • #1   6. jul 2012 Jeg har aldrig prøvet det selv... så har ingen erfaring med hvordan det er at leve i en sportstaske...

    men jeg oplever mange der gør det....

    Jeg kunne ikke forstille mig, at skulle havde ALT sit "grej" i en sportstaske...

    Selvf. skal man jo nok lige overveje kraftigt.. hvad har jeg BRUG for...
    har jeg virkelig brug for de der forrude hvimpler, den der Pubbi duft... eller rat-pladen.. for at kunne kører...?

    og så KUN nøjes med det apsolut minimum ...

    Men for at besvarre dit spørgsmål.. Nej... tror aldrig jeg ville kunne finde mig i at leve i en sportstaske.


  • #2   6. jul 2012 jeg har prøvet det flere gange og hvis man har sin dyne, sin mad og taske så finder jeg det ikke bøvlet, men det kræver man kan holde orden og styr på sine ting

  • #3   6. jul 2012 Ville nu heller ikke have det så svært med det, altså, hvor meget skal man lige ha med? smiley

  • #4   6. jul 2012 sådan levede jeg da i starten af min tid som chauffør. Det var da både sengetøj, kasse med kortbøger, tøj og madvarer. Det selvfølgelig en træls måde at leve på men sådan er det jo....

  • #5   6. jul 2012 det er skam fint nok med andre biler.. bare synd der er nogle der ikk kan passe en bil det har jeg ihvertfald i hvetfald prøvet da jeg var afkøser ved klaus kousted inden jeg fik fast bil... kørte i 32 forskellige biler på et år... jeg havde bare tøj og toilet ting og gps og kort bog samt en lille omformer og pc så gik det for mig

  • #6   7. jul 2012 det er ganske enkelt skod. men ja hvis man vænner sig til det er det vel fin nok. men har så ikke kørt så længe som morten j så kan ikke rigtig udtale mig smiley

  • #7   8. jul 2012 Det kommer an på lidt af hvert. Hvis jeg vidste at jeg nåede hjem hver dag - og at alle havde den samme holdning til rengøring af biler, så tror jeg egentlig nok jeg kunne overleve det. Jeg ville nok synes det ville være træls, men jeg kunne overleve det, hvis alternativet var arbejdsløshed. Men skal jeg sove i bilen, så hedder det fast bil som ikke deles med andre.


  • #8   8. jul 2012 Det var fandme da en åndssvag kommentar Dennis?

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   8. jul 2012 Altså hvis det hedder ny/anden bil hver dag så er det træls men kan man ha´en bil en uge af gangen er det vel ok?

  • #10   8. jul 2012 Nu kan jeg kun snakke af min egen erfaring, og jeg skifter bil tit, den jeg kører i nu, skal jeg køre i 3 uger, så skifter jeg igen.. Men jeg sover så ikke i bilen, og jeg synes ikke det er slemt at skifte bil, jeg synes heller ikke jeg har fandens meget at slæbe rundt på..

  • #11   8. jul 2012 Morten J:
    Når os der kører eksport har alt vores i bilerne, så er det altså ikke så let at bytte bil - og i hvert fald temmelig træls hvis det skal ske ofte. Kører man kun hjemme og med en lille risiko for en overnatning ude, så kan de da sagtens gå. Der har man jo sjældent lige så mange sager som når man kører eksport.


  • #12   8. jul 2012 Jaja, det kan jeg sagtens følge dig i smiley Ville nu heller ikke bryde mig om at skifte bil hele tiden, hvis jeg skulle bo i den en hel uge af gangen, eller længere som du gør smiley

  • #13   8. jul 2012 Nemlig smiley

    Men skulle jeg bare køre hjemme, og have en overnatning ude i ny og næ, så kunne jeg nu også godt bo i en sportstaske.


  • #14   8. jul 2012 Morten er det ikke bare fordi man har for meget ragelse i bilen??? Dengang jeg startede med at køre lastbil havde jeg altid bagagerummet fyldt på min personbil med alverdens ting. Men kun de nødvendigste ting havde man med dengang. Det værste var at ikke alle biler er lige rene. Nogle gange afleverede man en bil som var betydelig mere ren end da jeg overtog den.

  • #15   8. jul 2012 Jamen der er da ingen tvivl om at jeg kunne nøjes med mindre. Jeg har da set nogen gange når TJW-ratholderne bytter bil. Det er da heller ikke meget de har, taget i betragtning at de bor mindst lige så meget i bilen som jeg gør.
    Nu kørte jeg selv afløser for 3 år siden om sommeren og sprang mellem 5 biler. Og det var da ikke noget problem som sådan. De fleste holdt også bilerne rene, så det var ikke det store problem.
    Dog er det bare meget sjovere hvis man ikke skal have alle sine sager klar til at rykke ud hvert øjeblik det skal være. Fast bil passer bedst til mit temperament.


  • #16   8. jul 2012 ja når man som dig gerne vil holde weekend i lastbilen istedet for at være hjemme haha...

  • #17   12. jul 2012 Om man kan eller ej er noget man finder ud af når man gør det...

    Jeg har levet i en sportstaske da jeg var ved Kim Johansen, og dengang generede det mig ikke, der hvor jeg er nu, der begyndte det at irriterer migefter et halv års tid, fordi jeg havde så mange udedøgn som jeg havde, og som du selv skriver så får man sgu fyldt en masse lort i bilen. Jeg har nu fast bil igen, og det er jeg glad for. Det der hoppen rundt kan være udemærket, og hvis det ikke er en uge af gangen du er ude, så kan jeg ikke se problemet, hvad er bedst "sjasen" eller sportstasken? smiley

    Da jeg hoppede fra bil til bil her i butikken havdej eg som udgangspunkt en sportstaske med tøj og diverse absolut nødvendige ting, mit sengetøj, en laptop, en pose med mad samt typisk en pose med det der ikke kunne være i tasken... Kortbøgerne blev hjemme da jeg havde gps'en med og ikke gad slæbe på dem, de er nu placeret i bilen igen...


  • #18   12. jul 2012 At hoppe fra bil til bil, gjorde jeg også ved Post DK. Ingen problem, da der var hvad der skulle bruges i alle bilerne. Men vi havde så heller aldrig overnatninger. Hvis det er en enkelt overnatning om ugen eller minde, så ville jeg bare have en sovepose, og så skide på alt andet. Men er det ude 5 dage hver uge, så er der ingen der får mig til at springe fra bil til bil. Jeg har alt for meget ragelse med til at det ville være muligt. Jeg ved godt at mange af tingene er unødvendige, men de er rare at have hvis man lige pludselig skal bruge dem.

    Men i grove træk skal jeg som minimum have min bærbare, skiftetøj til en hel uge, sengetøj, toilettaske, mad, vand, min værktøjskasse/taske, personligt sikkerhedsudstyr som vest, hjelm og handsker. Og så er der lidt andre småting som kan være nødvendige, men det er jo afhængig af hvilken type kørsel man har.

    Udover det har jeg en masse ting som er rare at have, men som man sagtens kan undvære. Selvfølgelig kan man (over)leve i en sportstaske, men jeg synes lidt det er en stressfaktor, og man føler sig ikke helt til rette i bilen. Har lige kørt i 2 andre biler i et par uger, fordi min var på værksted, og fragtmændene skulle have styr på de forskellige biler, efter at de har ansat os, og overtaget nogle af bilerne. Men var så heldig at få mig egen igen. Bare det at skulle køre i en bil, man ikke ved hvor længe man har, gør at jeg ikke finder mig til rette i den, og jeg går på kompromis med en masse små ting/problemer, som jeg normalt ville løse med det samme i min egen bil.

    Men det er vel smag og behag. Nogle har ingen problemer med det, og andre som mig selv er nogle forkælede snotunger der bare vil ha!. smiley


  • #19   12. jul 2012 Jeg kan sagtens følge dig i at det er en stressfaktor. Har det på samme måde.det er nu bedst hvis man føler sig hjemme. Så slapper man af på en anden måde.

Kommentér på:
leve i en sportstaske

Annonce