{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.036 visninger | Oprettet:

Arbejde i Norge {{forumTopicSubject}}

Nu er det ikke en hemmelighed at der er temmelig mange ledige chaufførjob i Norge - flere søger direkte efter udenlandske (skandinaviske) chauffører og stiller en hybel til rådighed.
Er der nogen herinde som har erfaring med at køre for en norsk vognmand / firma ? Synes jeg så et indlæg herinde med en der kørte 14 dage af gangen og var hjemme i 14 dage men det er vel ikke til at leve af ? Hvis man kun kører 14 dage og skal overholde hviletider så er det jo ikke mange løntimer man får på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde i Norge
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   23. jan 2013 Tag fat i Michael http://www.lastbilgalleri.dk/bruger/287-michaek_k
    Han kører så vidt jeg ved hos en Norsk vognmand.


  • #2   23. jan 2013 Har du evt nogle link fra norske vognmænd???

  • #4   23. jan 2013 Kenny : Jeg var inde og kigge på nav.no sådan lidt for sjov og der fandt jeg adskillige ledige chaufførjobs og flere med mulighed for hybel - som de skriver smiley

    Er sikker på at hvis man søger videre er der nok andre sider som har flere jobs.


  • #5   23. jan 2013 Jeg kender en der er meget godt tilfreds med at arbejde i norge. Han arbejder 2-3 uger og så er han hjemme så længe han kan holde sig i ro, og så afsted igen. Og lønnen er mere end i orden i forhold til den danske.

    Men lad det nu ikke være en mulighed for at dumpe lønnen, sørg for at i får hvad i skal have, og også tilsvarende løn. Nordmændene er ikke for glade for os, så der er ingen grund til at gøre det værre!


  • #6   23. jan 2013 Er de ikke glade for de danske chauffører ?

  • #7   23. jan 2013 Nej, de er ikke vilde med danskere, de er præcis lige så trætte af danskere der kan gøre det hele til den halve pris som danskere er trætte af tyskere og østfolk der kan det samme her i landet.

  • #8   23. jan 2013 Både og.. "Danske vognmænd" er ikke så velset. Det "nye" er at danske firmaer udnytter den lavere danske løn til at underbyde norsk indenrigsture. Og da en nordmand ikke kan leve på en dansk løn, så er det en arbejdsplads der går bort til en udlænding. Akkurat som vi selv har været udsat for mht østeuropæerne... Nu skal det så bare gå ud over Norge fordi der stadig er penge at tjene.

    Var det mig der var statsminister i et land udenfor eu, så var der sket ting og sager, men desværre er de bundet pga eøs...


  • #9   23. jan 2013 Nu ved jeg så meget om Norge men min tidligere havde en del familie deroppe så har brugt noget tid med nordmænd. Mit indtryk af vores samtaler dengang (5-8 år siden) var helt bestemt ikke at de tjente mere end en dansker. Det var både håndværkere og ufaglærte. Dog havde de dengang en ordning hvor de ikke betalte skat 2 måneder om året.
    Men altså mit indtryk var da at timelønnen var lidt under en dansk - dengang men der kan jo være sket meget.


  • #10   23. jan 2013 Fandt lidt her omkring bygningsarbejdere. Mon ikke det svarer meget godt til hvad en dansk ufaglært kan tjene i Danmark ?
    (link fjernet)

    Nå men kunne lige nå at redigere indlægget efter en google søgning.
    Det ser ud til jeg har taget meget fejl at hvad mindstelønnen er i Danmark.
    Kan sgu næsten ikke forestille mig at nogen vil arbejde til omkring 100 kr i timen.

    Fandt det her :

    Mindsteløn kan variere og er ikke fastsat ved lov, men for de fleste områder er den gennemsnitligt:

    Pr. 1 marts 2007 98,15 kr. pr. time.
    Pr. 1 marts 2008 100,65 kr. pr. time.
    Pr. 1 marts 2009 103,15 kr. pr. time.

    Dertil skal arbejdsgiver betale et beløb på baggrund af medarbejderens erfaring, ansvar og jobbets indhold. Disse tillæg er også typisk aftalt i de enkelte overenskomster.



  • #11   24. jan 2013 Rigtigt, skatten er heller ikke uvæsentlig. Men så meget er jeg heller ikke inde i det. Ved bare min kammerat tjener noget mere netto end han ville gøre tilsvarende for en dansk vognmand.

  • #12   24. jan 2013 Lønnen kan aldrig sammenlignes time for time og krone for krone!

    Hvad med skat, moms og øvrige afgifter`

    Det er købekraften og KUN den der afgør hvor rig eller fattig man er.


  • #13   25. jan 2013 Der er ikke den store forskel i at køre for en norsk kontra en dansk vognmand. Men... Inden i pakker tasken og rejser herop så husk lige at vinteren ikke er at sammenligne med den danske, og vinterbekæmpelse er et fremmedord... Så er du ikke meget for at køre på centimeter tyk is på veje og hos kunder så lad være... En anden ting i skal tænke på er når i gerne vil hjem og se famillien og venner. Det er jo ikke noget man bare lige gør en fredag aften og skal du rejse frem og tilbage hver weekend så tror jeg ikke på i bliver gamle i gårde må jeg indrømme. Det bliver sgu for surt.

Kommentér på:
Arbejde i Norge

Annonce