{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.303 visninger | Oprettet:

Vognmænd med Sveriges kørsel? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter og gutinder, i dejlige mennesker....


Nu varer det ikke længe før jeg skal under kniven, og derfor heller ikke for længe før jeg skal hele, og ej heller længe før jeg er frisk igen og kan holde min sommerferie og til sidst ikke langt til jeg kan begynde at søge intensivt igen....

Det optimale vil i min kæreste øjne være en vognmand hvor jeg har løn for 74 timer om ugen og kun skal arbejde 20 og naturligvis være hjemme i sove hver nat, men det findes sgu nok ikke....

Det optimale for mig vil være noget ala følgende; kørsel mandag til fredag (naturligvis) måske ud om søndagen eller hjem lørdag en gang i mellem, med et minimum af overnatninger, max 2 og ikke i rap...

MEN, jeg VED godt at man ikke kan tillade sig at være kræsen og krævende ( det var der nok nogle v8 liderlige 18 årige amøber der kunne lære lidt af) så jeg på tænker at søge noget Sveriges kørsel, sydpå har jeg efterhånden set en del af, og alle tyske motorveje ligner jo hinanden og Norge er for dyrt at opholde sig i set med ALLE øjne, Sverige der er fri telefoni, mennesker man kan snakke med og ikke så skide langt ;op

For lige at opsummerer:

DK eller Sveriges bil!
DK bil så få overnatninger som muligt
Sveriges bil, gerne fra mandag til fredag...

Bilen mærke og model er jeg som sådan skide lige glad med, jeg vil foretrække Volvo FH, MAN TGX/TGX eller måske noget Scania i mangel af bedre, men har ingen krav som udgangspunkt,blot at jeg den helst ikke skal være mindre end en FH Globetrotter så jeg kan stå bare nogenlunde oprejst i den, det er jo ikke 1987 det her... ;o)

Men ja det korte af lange er jeg skal bruge bud på hvilke vognmænd der måske kan opfylde kravene, bare navne eller webadresser, der er stadig noget tid til jeg er fit for fight så der er masser af tid at løbe på...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vognmænd med Sveriges kørsel?
  • hoffmann v
    hoffmann v Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #1   1. feb 2011 Det må være et fake indlæg.

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #2   1. feb 2011 Klaus Kousted i Grenå køre næsten ikke andet Sverige og ikke længere op inden Stockholm eller Jønkøbing

  • #3   1. feb 2011 Hoffmann V: hva snakker du om??...:O

    Klaus Kousted.
    GT møbeltransport, eller hva det nu hedder.
    Byrkness. kunne dog forestille mig at der er en smule Norge ogs.
    Knud Korsbæk og sønner. har to biler der kører Sverige, ligger ude fra mandag til fredag.. ved dog ikk li om de mangler.
    Vendelbo spedition. kører vist ogs en del Sverige.

    der er jo også nogle vognmænd der kører Norge også, men kun ligger ude fra man til fre. f.eks. en rute mellem Oslo eller Trondheim og Danmark. bar et eksempel. evt. måske fisk fra Oslo til Padborg..


  • #4   1. feb 2011 Anders B

    Mon ikke Byrkness primært er Norge, alt den stund det er et norsk firma med afdelinger fordelt fra bunden udover vestlandet til nord Norge.

    Vendelbo kører også en del Norge.

    Og så er det lige meget om de mangler pt. Der går jo et pænt stykke før han er klar den gode mand. ;-))


  • #5   1. feb 2011 e3 spedition og bring køre meget til sverige

  • hoffmann v
    hoffmann v Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #6   2. feb 2011 Anders b. Jeg syntes bare det er komisk med alle de krav i denne tid.. smiley

  • #7   2. feb 2011 "det var der nok nogle v8 liderlige 18 årige amøber der kunne lære lidt af"
    Aah, der er sgu andre end mig der har det på samme måde smiley


  • #8   2. feb 2011 hoffman V > Hvilke krav? Jeg nævner hverken løn eller udstyr som krav, jeg skriver også at jeg er lige glad med hvad mærke bilen er, de eneste krav jeg har er at jeg også kan få lov at se min lejlighed i ny og næ samt at den lastbil jeg kører i har en størrelse som gør at jeg ikek skal stå ude på p-pladsen og tage tøjet af og på når jeg skal i seng eller er stået op, og det mener jeg ikke er urimelige krav...

    Lige en rettelse: TGX/TGX = TGA/TGX

    Åh ja forresten, plyssede biler er også lige meget, indrømmet, skidtet må da gerne være der, det luner jo lidt ekstra om vinteren, men ellers er jeg lige glad, hverken jeg eller vognmanden bliver rigere af plys og læder...
    Og så vil det jo naturligvis være en fordel hvis vognmanden er bosiddende i jylland som et minimum og gerne nord for Aalborg, det tror jeg begge parter vil have det bedst med :o)


    Benny > Kousted lyder som en god idé, ham må jeg lige have i tankerne :o)

    Anders B> GT Møbeltransport? Er det ikke GM/ITM i Horsens du tænker på?
    Vendelbo har jeg haft snakket med, og det er vidst mest Norge de kører (det er ellers nogle flotte biler) og de kører typisk ud torsdag så vidt jeg husker og er hjemme igen tirsdag.... Men klart en tanke værdig...
    Og ja som Måårten skriver så er Byrkness vist også mest Norge, hvis ikke kun Norge, dem havde jeg ellers ikke noget i mod at køre for, der er en mand der har fattet at lastbiler ikke behøver at være kedelige selv om man har mange af dem hehe...

    Måårten> Så flink du er, kalder mig "den gode mand" gad vide hvad du skal have hjælp til hehe...

    Martin F> E3 kan det passe det er dem fra Aabenraa? og Bring synes jeg ikke lige umiddelbart jeg kender til?

    Jesper P> Man bliver aldrig rig af plys og gejl, og den der siger at bilen kører bedre af det har jord i hovedet hehe, den er højst mere stille hvis den er plysset ordentligt, men ikke dermed sagt at jeg ikke ville sige ja tak hvis jeg fik en tilbudt hehe...


  • #9   2. feb 2011 hoffmann.. kravene han "stiller" er jo egentlig kun til kørslen.. jeg synes det fair nok at stille krav, man må j så bar leve med at det måske er sværer at finde noget.. men vil man SÅ KAN DET GODT LYKKES! flere a mine kammier har fået udmærkede job i denne dumme tid!

    måårten ææs.. jo, nævnede det ogs bar;) vendelbo kører ogs en vel norge ja, som sagt, skrev dem ogs bar.. smiley

    mr. nobody.. jo det dem jeg tænker på smiley hehe, kunne sku ikk li huske det..


  • #10   2. feb 2011 Ja lige præcis, jeg satte min 25m pga speditørene. Var ellers glad ved vognmand bil osv. Men når det er en flok nossefår man kører for, og det ikke kan ændres er det altså bare sur røv..

  • #11   2. feb 2011 min vognmandLM-Transport køre også en del sverige.hjemme bil fra hvor du bor bliver så desvære lidt svært.har jeg selv erfarret selvom jeg bor i samme by....ind til vidre..det er så kørsel for GM/ITM.

  • #12   2. feb 2011 Anders> Hehe...

    Jesper P> Også i den grad... :o( Træls sådan noget...

    jan N> Er du fra Frederikshavn? Der står da Østjylland under din profil....?
    Men hvordan er det kørsel for GM/ITM? Er der meget knokleri, det er jo møbler, eller er det "ren" pallegods eller hvordan foregår det?

    Og hvor når kører du ud og er hjemme igen? :o)


  • #13   2. feb 2011 nobody..

    nej er jeg ikke lige,men ved jo du bor deroppe.:-)
    deres kørsel er vist meget blandet.men det kan godt være noget knokleri ind i mellem.vi har også 1 eller 2 link der køre deroppe..

    jeg bor selv i ans hvor firmaet ligger,og selvom jeg ville blive her ville der ikke være de store muligheder for at få en dagbil.

    Pedersen..

    ja der køre en del herhjemme.vi har chaufføre ansat som bor ved horsens og køre ud derfra.nogle ligger ude hele ugen og nogen er hjemme hver dag.Dem der køre ud fra ans møder i horsens om morgenen og er heller ikke altid de er hjemme hver dag.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #14   2. feb 2011 Jan N: Der er ellers flere af jeres chauffør som har bilerne med hjem herude på Djursland.

    Her i byen holder Onslow med trækkeren mens hans trailer i Rønde
    I Hornslet holder der en af jeres trækker med en tipsætter
    I Grenå Holder Flemming også med hele trækket.

    Kousted vil så have at lastbilerne holder ude ved ham men der er så heller ikke så langt ned til færgen


  • #15   2. feb 2011 Nobody

    E3 er fra Padborg - For et par år siden etablerede de en afdeling i Gedved lige nord for Horsens om den stadig eksisterer aner jeg ikke, men jeg tror den var tiltænkt en rolle på det skandinaviske marked. Lederen i afdelingen havde i hvertfald hans kompetencer nord på.

    Bring ejer en masse selskaber der før hed noget andet. Frigoscandia og Nor Cargo er bare to af dem. Bring er ejet af det Norske postvæsen.


  • #16   2. feb 2011 nobody : bring lige med bring frigoscandia smiley

  • #17   2. feb 2011 Ja så er Kousted strøget af listen tror jeg, for der er sgu langt fra Frederikshavn til Grenå.... :o/

    Okay lige en opsumering:

    En DK eller SE bil HELST...

    Gerne med et fåtal af overnatninger, men er fleksibel så er det fra mandag til fredag går det nok også, også hvis det er en DK bil...

    Bilmærke og model samt motorstørrelse og gejl er underordnet, jo mere jo bedre, men det er slet ikke det der er afgørende... Slet ikke.... Eneste "krav" er at bilen har en stå højde på 185/190 og op efter, jeg HAR kørt eksport i en Volvo FM Globetrotter, det gider jeg ikke igen....


  • #18   2. feb 2011 Morten: E3 i Gedved blev startet op af Bjarne Jacobsen som var leder af BHS i Hasselager. Han fik 10 min til at rydde hans kontor ved BHS - hvorfor ved jeg ikke. Men nu er det også slut i Gedved, og eftersigende var vilkårene de samme som ved BHS.
    Men alt E3 bliver igen styret fra Padborg nu.


  • #19   2. feb 2011 Morten L K

    Jeg kender udemærket Bjarne, jeg har haft den tvivlsomme ære at være disponent under ham - Det var en kort men ganske oplevelses rig og anderledes periode i mit liv.


  • #20   2. feb 2011 Ha ha ha.... Det kunne jeg godt forestille mig... Jeg kørte en måned for ham ved BHS og 3 måneder ved E3... Han er lidt speciel...

  • #21   2. feb 2011 Morten L K

    Jamen Bjarne er skam fin nok - Det er bare svært at arbejde under en der kun mener der er to måder at gøre tingene på.

    Hans måde og den forkerte. ;-))

    Da jeg var ved BHS, var kontoret fyldt af røvslikkere der var bange for ham - Gjorde man noget uden at spørge "russeren" så var det lige før de gik i chock. Der var lige hende Stine der sad med Norge der ikke var helt så slem, ellers var det helt til rotterne.

    Men der er ingen tvivl om, at han er dygtig.


  • #22   2. feb 2011 Vel er han dygtig... Og som du selv er inde på, så har han hans måde at gøre tingene på..

  • #24   2. feb 2011 Jeg tror ikke Finn W. har ret mange danskere... men de kører da godtnok den vej.
    Børge møller har sendt folk hjem. kender to der er sendt hjem deroppe fra


  • #25   2. feb 2011 har kun kørt lidt for e3 og det var fra padborg og bring er i aalborg og hvidovre det er os det der hed/ hedder frigoscandia og jeg har udelukende kørt sverige for de to firmaer men de køre os syd på og længere nord på... og tror der er mange vognmænd i aabenraa og der nede af der køre for bring og e3

  • #26   3. feb 2011 Benny A..

    ja leif har mange biler holdende rundt i landet.der er jo også omkring 90 biler at tage af.Hvor holder Onslow egentlig til henne.??.


  • #27   3. feb 2011 Der er da faktisk en hel del når de endelig bliver talt sammen...

    Kan det ikke passe at Bring kører med en endnu kraftigere grøn farve end 3-gange-snotforvirret?? For så kender jeg dem godt...

    BHS? Er det Bech-Hansen og Studsgaard?

    Tommy K> Troede faktisk at Finn W. stortset kun havde sydgående biler...


  • #28   3. feb 2011 Nobody

    Bring kører med en meget skinger grøn farve.

    Og ja, BHS er Bech-Hansen.

    Finn W Har også biler der kører nord på, blandt andet nogen liniebiler der ender i Kolding hver nat.


  • #29   3. feb 2011 jo de køre med en meget stærk grøn farve og så står der self bring på trailerne

  • #30   3. feb 2011 Pedersen

    Og hvad farve er mange af de norske Bring biler?


  • #31   3. feb 2011 Pedersen

    Ja, MEGET grønne. LooooL


  • #32   4. feb 2011 Så kender jeg godt Bring, for satan det er en hidsig farve de kører med hehe... Men de kan ses hehe...

  • #33   4. feb 2011 Mener Hr. Oraklet ikke den grønne farve kunne have nedtonet en smule bare...? ;op

  • #34   4. feb 2011 Jeg er med Oraklet, jeg synes den er cool nok den grønne farve Bring kører med og det er så det eneste pæne jeg umiddelbart kan finde at sige om dem.

    Jeg er muligvis farvet af deres gøren og laden i kurer segmentet.


  • #35   4. feb 2011 Mht Bring-farven, Så tænkte jeg bare, WHAT... da jeg hørte den blev lys-grøn.
    Meen, når man så har set adskillige af dem i sverige, med fin blank rustfri afdækning, og hvide kasser, så er de faktisk temmelig fede... Jeg kunne godt indfinde mig i sådan en.


  • #36   4. feb 2011 Jeg synes også de er fede. Altså de svenske og norske.

  • #37   4. feb 2011 Lige præcis...

    Der er en hollænder der kører for dem i en helt grøn daf boogie-trækker. Det bliver for meget igen. Det passer rigtig godt til farven med det rustfrieafdækning og så de der karrygule staferinger..


  • #38   4. feb 2011 Ja, jeg har set en del R serie med den rustfri afdækning der, det er sgu flotte biler.

  • #39   5. feb 2011 Oraklet> Tjah altså jeg har kørt for 3X34 og den farve vænnede jeg mig da til, og kunne såmænd også leve med Bring's farve, og jo når man vænner sig til den er den sikkert nok fed nok, men der er de farver jeg heller vil kører i, men det er jo sådan set lige gyldigt om de er hvide, sorte, grønne eller lyserøde, bare de giver en stabil indtægt som man kan leve af... ;o)

  • #40   6. feb 2011 ove andersen mener jeg det hedder han har nogle trækkere der køre for bring og hvis jeg husker rigtig så holder han til i aabenraa

  • #41   6. feb 2011 tak smiley

  • #42   22. feb 2011 Mike > Hvor kører han hen?

  • #44   25. feb 2011 Han er da måske en mulig kandidat, men det må tiden jo vise, det kræver jo at jeg kan have bilen med hjem, ellers er der sgu langt til Haverslev...

    Takker for budene indtil videre... :o)


  • #46   25. feb 2011 Jeg har haft snakket med dem, men det er godt nok længe siden, men de ligger jo i Aalborg, og der kunne jeg ikke have bilen med hjem... :o/ Bil med hjem er intet must, men 120-130 km om dagen plus at skulle ud og investere i en bil mere så lige på en gang det er sgu hårdt for budgettet... :o(

  • #48   25. feb 2011 Ja det har jeg sgu snart fundet ud af :o/

  • #49   25. feb 2011 Ja det er da et plus der vil noget hehe...

    Jegmå lige sammen fatte en liste på et tidspunkt... :o)


Kommentér på:
Vognmænd med Sveriges kørsel?

Annonce