{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kort til lastbil?
  • #1   10. mar 2011 Lasse : Der har været snak om det ja. Men jeg tvivler på de har gjort noget ved det endnu..

    Men måske det ville være klogt at gøre det, og så samtidig flytte b kørerkortet til også først at kunne tage det som 21 år.


  • #3   10. mar 2011 Iceman

    Kan ikke lige se hvorfor B kørekortet skal sættes op til 21? smiley


  • #4   10. mar 2011 Ronni : Ja det kan jeg godt fortælle dig..

    For de fleste 18-20 årige er slet slet ikke voksne nok til at kører bil..


  • #5   10. mar 2011 Transport faget ville dø i DK hvis de satte det op til 21 år, for dem som gerne vil, ville tage en anden uddannelse, og størstedelen af dem, ville blive i deres nye fag...

    Jeg er fortaler for B-kørekort som 16 årig, eller det vil sige delvis, for det skal være sådan at man kan køre som de gør i Sverige og Norge f.eks. altså med en ved siden af der har haft kørekort i x tid...

    Men jeg synes det er åndsvagt at sætte grænsen op til 21 for både B og C, motorcykel kunne jeg dog godt se en fornuft i at man gjorde det ved, men ikke de to andre...


  • #6   10. mar 2011 iceman : Vil så også sige satme heller ikke alle i lastbiler som er voksne nok til og køre bil på den årgang mange af dem tror de ejer vejen ikke der med sagt at nogle i person bil også tror det så op med det

  • #7   10. mar 2011 Hehe mon Christopher er i aldersgruppen 18 - 21 år... haha...

  • #8   10. mar 2011 Nobody : Ja det kunne man godt tro... Hehe

  • #9   10. mar 2011 Måske han følte sig godt truffet...

  • #10   10. mar 2011 nu skal i huske på at det altid har været sådan at man skal have det hvide bevis for at køre lastbil over 7½ton når man er under 21

  • #11   10. mar 2011 Iceman.

    Så når man er 21, så køre man bare rigtigt godt bil eller hvad?

    Der er nogen 18-20 årige, der køre hjernedødt. Og nok osse mange. Men der er satme osse mange 21+ der gør det smiley


  • #12   10. mar 2011 jeg er lidt enig i hvad Iceman siger .. det med at B også skal op til 21 .. nu ved jeg godt jeg kun er 20år selv.. men nu har 10-15 af 18årige folk her fra min by fået kørekort, og størstedelen af dem, er allerede kørt galt, op til flere gange.. sørgeligt hehe..

  • #13   10. mar 2011 Benne : Takker.. Super fedt du skriver det.

    Jeg skal nok uddybe det nærmere, når jeg holder pause her senere..


  • #14   10. mar 2011 Jeg har hørt at de sætter eu-kvalifikations beviset frem så ligemeget om man tager uddannelsen, kan man ikke engang få et imidlertidigt.

  • #15   10. mar 2011 Christopher S

    Drop nu det børnesure ævl. Prøv at læs en ulykkes statistik og så kom tilbage og fortæl hvem der er overrepræsenteret - Er det de 18-25 årige eller er det de proff. chauffører som du langer ud efter.

    Vi kan gøre debatten færdig når du vender tilbage med svar.


  • #16   10. mar 2011 nu skal jeg selv til og tage kørekort, og tror sgu man vil køre ligeså råden hvis man skulle vente til man bliver 21 som man vil gøre som 18 årig nu.. tror bare det har noget med og gøre at når man har fået det skide kort skal den ha noget GAS!

  • #17   10. mar 2011 jeg tror også det har ligeså meget at gøre med den erfaring man får ved at køre bil.. smiley - skal man vente til man bliver 21 med at få kørekort, så kommer folk til at sidde og snakke om at det burde sættes op til 25, fordi de små 21-årige kører som død og helvede.. smiley

  • #18   10. mar 2011 det er nemlig sårn det vil gå, og til sidst skal man fandeme være død før man må få det skide kort!

  • #19   10. mar 2011 Torben H og Mikkel W

    I overser noget ganske væsentligt her, med alderen kommer mere modenhed og det er ikke det samme når man er 18 og når man er 25 - I kan roligt stole på mig, jeg har nemlig prøvet begge dele. ;-))

    Det er ikke erfaringen der gør den stor forskel, det er hvorvidt man tænker sig om, inden man kaster sig ud i noget man ikke har erfaring til at bedømme.


  • #21   11. mar 2011 Måårten : Ja jeg kunne ikke skrive det bedre end du gjorde tidligere...

    Men vi kan ikke få de 18-25 årige til at forstå det, "for de kører jo pænt og er ikke skyld i ulykkerne" Altså hvis vi spørger dem selv...

    Ved godt det ikke er alle 18-25 årige der kører som idioter. Men ja man bliver klogere og mere betænksom jo ældre man bliver...


  • #22   11. mar 2011 Puhaaa, som Mårten skriver, så burde jeg nok først begynde at tage kørekort om et par år eller 3... ;o)

    Jeg synes det er meget firkantet sat op, jeg er sikker på at vi kunne komme mange af de ting til livs, hvis man gjorde (som jeg har foreslået længere oppe i tråden) at man kan sætte et lille magnetskilt på bilen og så må en 16 årig køre bilen hvis der sidder en ved siden af der har haft kørekort i x antal år... det fungerer rigtig godt i Sverige og Norge bla... mener også at englænderne har succes med det...


  • #23   11. mar 2011 Hov Hov i 2 smiley jeg siger det bare selvom man måske er 30 eler mere er ikke ensbetydende med at man stadig ikke tror man ejer det hele

  • #24   11. mar 2011 MIkkel nemli tror jeg også så kører de jo bare som død og helvede når de får det som 21 årig jo

  • #25   11. mar 2011 Det er noget pis hvis de gør det, skulle helst gerne igang med det når jeg fylder 18 og har fået det andet. smiley Skal sådan set bruge til mit job....Og kan sku ikke vente 3 år på det



  • #26   11. mar 2011 Andreas L > Ja det er jo sådan nogle som dig der kommer i klemme, ligeledes gør automekanikkere etc...

  • #27   11. mar 2011 Christopher

    Man vil altid kunne finde eksempler der er undtagelsen der bekræfter reglen - Sådan er det med alt.

    Men det ændrer ikke på, at der bliver længere mellem dumhederne jo ældre man bliver - I flertallet af tilfældende.

    Det er ikke for at spille hellig jeg skriver det her, jeg har da selv kørt som en dør og guderne skal vide, at det ikke kun er min skyld det ikke er gået galt, men det ændrer ikke på fakta - Desværre.


Kommentér på:
Kort til lastbil?

Annonce