{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.079 visninger | Oprettet:

Lars E
Lars E
Tilmeldt:
28. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Kørekort til lastbil regler {{forumTopicSubject}}

Jeg står i situationen at jeg skal have mig et Lastbil kørekort, det skal bruges i forhold til mit arbejde. men nu er problemet.

Jeg skal ikke køre gods ( altså kun transportering af selve bilen fra A-B)

det er ikke med vogn eller noget

jeg skal nogen gange måske til polen/tyskland

hvordan og hvor får jeg det kørekort? er det virkeligt nødvendigt for mig at tage på et AMU center og bruge virkelig lang tid på at lære de forskellige gods regler eller kan jeg bare tage et ganske almindeligt kort hos en kørerlærer.

Ps. jeg har almindeligt bil kørekort


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort til lastbil regler
  • #1   28. nov 2012 du kan også tage det ved en alm kørelære. men ved ikke om du også skal lære om gods der men tror jeg da ikke.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   28. nov 2012 Du skal muligvis også have EU beviset afhængig af hvad dit firma laver...

    "Alle, der fører bus i en dansk etableret buskørselsvirksomhed, og alle, der fører lastbil i en dansk etableret godskørselsvirksomhed eller virksomhed, der udfører firmakørsel, er således omfattet af kravet om kvalifikationsuddannelse."

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Kvalifikationsuddannelse/Hvem_er_omfattet_af_ordningen.aspx


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   28. nov 2012 Det vil dreje sig om kørsel fra kunde til værksted og omvendt. altså intet gods, det drejer sig desuden om køretøjer der ikke skal have chauffør skiver og alt det andet.

  • #4   28. nov 2012 Jeg skal starte på amu kørerkort her den 10/12 og tage de 6 uger, jeg er selvstændig og kan derfor tage det til "ingen" penge, jeg fik dog at vide at hvis jeg bare så meget som ville leje en lastbil til privat flytning skulle jeg stadig have EU beviset.

    Så vil da mene du skal have eu bevis og kørerkort, og så er det jo en helvedes masse penge billigere hvis det er amu og din arbejdsgiver sender dig ind som kursist



  • #5   28. nov 2012 Hvis du aldrig kører med gods, skal du ikke have chauffør uddannelsesbevis.

    Kørekort til forvogn, ved en kørelærer koster ca 11k.


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   28. nov 2012 Mikkel Friis: 6 uger er bare lang tid, ved godt det er billigt. Min arbejdsgiver vil hellere have os på almindeligt kørekort da vi simpelthen ikke kan rive 6 uger ud af kalenderen smiley

  • #7   28. nov 2012 Det kan jo tages på aftenskole ved amu. smiley

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #8   28. nov 2012 Hvis det er erhvervsmæssig skal du have EU beviset, altså de 6 uger hvis du er over 21 eller 10 uger hvis du er under.
    Undtagelserne er her:

    Førere af følgende køretøjer er undtaget fra kravet om kvalifikationsuddannelse:
    Køretøjer, der ikke kan køre mere end 45 km/t
    Forsvarets, redningsberedskabets og politiets køretøjer
    Køretøjer, der anvendes i katastrofetilfælde eller under redningsoperationer
    Køretøjer under reparation mv.
    Køretøjer, der benyttes til køretimer
    Køretøjer, der benyttes til ikke-erhvervsmæssig personbefordring og varetransport i privat øjemed
    Køretøjer, der bruges til at transportere materiel og udstyr, som føreren skal bruge til at udøve sit egentlige erhverv. Det er en betingelse, at kørslen ikke er førerens hovedaktivitet


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   28. nov 2012 Er EU beviset det man tager på AMU eller hvad?

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #10   28. nov 2012 EU beviset er med i de 6/10 uger. Dvs. at du både får kørekort og EU bevis.
    Du kan selvfølgelig også tage kørekortet privat, og så bagefter tage EU beviset på AMU. Dette tager 4/8 uger.
    Så alt i alt er det nok nemmest og billigst at tage det hele på AMU.
    Mogens


  • #11   28. nov 2012 mogens har jo nok svaret på det smiley men ja du skal have EU bevis

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   28. nov 2012 Men hvis jeg kører sprit nye lastbiler fra tyskland til dansk værksted for eftersyn så går den vel ind under reperation? Det er desuden Brandbiler og andre redningskøretøjer, men den kategori tror jeg nu næppe jeg må køre under...

  • #13   28. nov 2012 Ring til et Amu center, de kan helt sikkret give dig det rigtige svar.

  • #14   29. nov 2012 du skal satme til at igang hvis du skal nå det... smiley fra den 19 Januar skal du være 21 for at tage forvogn og hængerkort... og du skal være færdig inden... så vidt jeg lige kunne se i din profil er du kun 18.... og nej, det er ikke pis det jeg lukker ud! den eneste grund til undtagelse er uddannelse!

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   30. nov 2012 Torben H: så det du siger er at jeg slet ikke kan få Kortet?

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   30. nov 2012 Har du evt. et link hvor man kan læse mere om det?

  • #17   30. nov 2012 kan ikke finde noget at læse om det, men jeg er selv ved at tage kortet, og min kørelære siger at jeg skal være færdig med det hele inden den 19 januar...

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #18   30. nov 2012 Der er ingen ændring mht. kørekort C. Da du er mellem 18 og 21 år skal du have 10 uger til forvogn, også efter den 19 jan. 2013.


  • #19   30. nov 2012 jo! du må køre med lille lastbil (op til 12 tons) fra du er 18, men først med hænger og over 12 tons forvogn fra du er 21! og det ved skolen os godt, der er dog lavet undtagelse ved folk under uddannelse..

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #20   30. nov 2012 Prøv at læse den nye kørekortbekendtgørelse. Der henvises til bekendtgørelse 337, der omhandler kvalifikationsuddannelse i forbindelse med kørekort. I denne er der en klar beskrivelse af at er man mellem 18 og 21 skal man have grundlæggende kvalifikation ( 10 uger ) og er man over 21 kan man vælge om man vil have intensiv grundlæggende kvalifikation ( 6 uger ) eller grundlæggende kvalifikation ( 10 uger ).

  • #21   30. nov 2012 det lyder teknis.. men tror du stadig at min kørelærer har bare en lille smule mere ret....


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #22   30. nov 2012 Ærgeligt... jeg skal ikke til at transportere gods eller noget det er bare for at ha muligheden så jeg kan køre bilen til og fra kunde smiley men nu må vi se hvad det bliver til, i skal ha tak for alle svarene! smiley

  • #23   1. dec 2012 jamen, er du i lære som lastvognsmekaniker? for så kan du jo få den?

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #24   1. dec 2012 Hej Torben.
    Det skulle man håbe, men er du ved at tage kortet privat eller er det på AMU?.
    Hvis det er privat har manden ret. Efter jan. kan du kun tage det sammen med kvalifikationsuddannelsen, der igen kun kan tages på godkendte AMU centre.
    Mogens


  • #25   1. dec 2012 Privat smiley men vel først hænger efter man er 21?

  • Carlson R
    Carlson R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   18. jun 2016 Køb Kvalitet Fast Pas, kørekort, ID-kort, Visum, fødsel

    certifikat, frimærker (eliotburimoore@gmail.com)

    Vi er unikke producent af dokumenter kvalitet. Vi tilbyder kun originale høj-

    kvalitet pas, kørekort, ID-kort, frimærker og andre produkter til

    følgende lande: Australien, Belgien, Mexico, Spanien, Brasilien, Canada,

    Finland, Frankrig, Irland, Portugal, Sverige, Tyskland, Italien, Holland, UK,

    USA, og så mange andre lande. Vi er de bedste producenter af kvalitet

    dokumenter, med over 1 million af vores dokumenter cirkulerer over hele verden.
    Vi tilbyder kun originale høj kvalitet ægte og falske pas, førerens
    licenser, ID-kort, Visum, fødselsattest, frimærker osv
    For at få yderligere oplysninger, og placere din ordre
    kontakte os via
    email vores e-mail: eliotburimoore@gmail.com
    købe origanal pas fra os for mere information, kontakt email
    Vores pas produceret med høj kvalitet og har ingen forskel fra

    originale dokumenter. Vi accepterer alle sikkerhedsfunktioner som specialpapir,

    vandmærker, sikkerhedstråde, dybtryk, mikro udskrivning, fluorescerende

    farvestoffer, farve-skiftende blæk, nummer laserperforering, latente

    billede, laserbillede perforering samtidig producere pas.

    Der er også en mulighed at anbringe næsten alle slags stempler ind i

    pas. Prisen for denne service bør diskuteres med vores operatør

    og kan være variabel.
    Kontakt e-mails: ===========eliotburimoore@gmail.com
    eliotburimoore@gmail.com
    skype navn: ====== carlsonrock7


Kommentér på:
Kørekort til lastbil regler

Annonce