{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

sune m
sune m
Tilmeldt:
29. dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Lastbil køer kort {{forumTopicSubject}}

(ordblind)

Hej venner jeg er ved og finde ud af sådan jeg kan komme til og ta det stor kort men skal man bare tá den til henger med det sam sådan men har det eller? Og hvordan skal han gør få og nåt afraning sådan man kan komme ud og køer? Mvh sune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lastbil køer kort
  • #1   29. dec 2010 Du kantage det på AMU og så spare nogle penge.

    Men det er desværre som i gamle dage hvor man tog hænger og så havde man alt, du skal først tage til forvogn og derefter til hænger, håber det gav lidt svar...


  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #2   29. dec 2010 Oki mange tak c",)

  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   29. dec 2010 Oki c",) jeg er lige bliver fyrt fra mit arbejde så venter bare på min favforening siger ja til jeg må tá den sådan jeg kan komme ud og køer c",) men bare træks at de kun søger dem der har kørt i når tid smiley

  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   29. dec 2010 Oki takker få hjelp c",)

  • #6   29. dec 2010 Efter første januar kan ledige ikke længere få betalt kørekort eller certifikatgivende uddannelser dvs at hvis du er ledig kan du ikke få det genneem din fagforening længere så skal du selv betale det....

  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #7   29. dec 2010 Når oki smiley

  • #8   29. dec 2010 Har selv lige været der... Men jeg er så på revalidering og kommunen betaler gerne fuld pris for det men jeg er jo som sådan heller ikke ledig på samme måde...

  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #9   29. dec 2010 Når oki

  • #10   29. dec 2010 De ter fandeme noget svineri, det er da netop os ledige der har behov for efteruddannelse... lad os snart få det valg, så vi kan få strittet de venstre-aber ud....

  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #11   29. dec 2010 Rigtig c",)

  • #13   29. dec 2010 Der er langt imellem dem ihvertfald, men lige meget hvad så kan det kun blive bedre....

  • #14   30. dec 2010 Nobody

    Spænd nu lige hjelmen ikk'. Hvad fanden hjælper det, at poste formuer i at give snart sagt alle ledige et stort kørekort - Der er jo ingen chauffør jobs at få.

    Måske du skal læse en smule op på samfunds politik, i stedet for bare at hænge fast i de samme "røde" one-liners!

    Hvis du så alle de håbløse fjolser jeg omgåes hver dag der tager stort kørekort bare fordi det er gratis, så ville du sgu ændre holdning! Og husk så, at jo færre af dem der kommer gratis til et stort kort, jo færre skal du kæmpe med om de få jobs der nu engang er.

    Det burde fandme være forbudt at kunne hente sit store kørekort på AMU og i forsvaret og så komme væltende ud i fede rækker til os andre der selv har betalt.

    Fandme og sgu!!!

    Lorte "røde" bistands-fucking-tilskuds-møgland!!!!


  • #15   30. dec 2010 Hvor gammel er du ?



  • #16   30. dec 2010 Mie

    Jeg er gammel nok til at ha' betalt alt mit shit selv!

    Jeg er så pisse træt af at se på alle dem der ikke lige kan finde på andet altid kan få et stort kørekort smidt i nakken! Og så kan de komme ud og smadre vores omdømme endnu mere end det allerede er. Efter Sprintkurer blev solgt er vi flyttet ind i de samme lokaler som husere sådan en storvogsn tilskudsskole og jesus for en flok man kan se der hver dag!

    Det her handler ikke om dem der tager den fulde uddannelse fordi gerne vil det her, det handler om alle dem der bare dræner kassen for mønter fordi det er muligt!

    Hvis min holdning er et problem, så hæld mig ud!


  • #17   30. dec 2010 Hov jeg glemte helt.

    Ja, jeg går ind for, at enhver betaler for sig selv, jeg er big time modstander af, at samfundet bare betaler alt for snart sagt alle!

    Ned med skatten og op med brugerbetaling så vi selv kan bestemme hvad vi vil betale til. Jeg gider da ikke betale til at nogen mennesker studerer hele deres liv og ender op med 3-4-5 uddannelser som de aldrig kommer til at bruge.


  • #18   30. dec 2010 Du må skam gerne have din holdning..
    tænkte bare når han nu er ordblind kunne det være der var nogle hjælpe midler han kunne få! Lige som jeg bla. får hjælpe midler af kommunen pga min slidgigt og de bare VIL have mig til og tage en uddannelse så jeg ikke går og dangdere den her hjemme smiley


  • #19   30. dec 2010 Mie

    Jamen jeg har da ingen steder skrevet, at jeg har et problem med, at folk der er svage på et punkt, har et handicap eller hvad ved jeg har de her muligheder. Jeg er bare træt af den holdning der med, at ALLE bare som en selvfølge skal have fri adgang til alting.

    Prøv lige at tænk over hvor mange store kørekort der er hældt ud i systemet som ALDRIG bliver brugt nogensinde igen!

    Det er akkurat det samme med rigtig mange af dem der får det ved forsvaret, det kommer aldrig i brug senere - Det er da spild af vores allesammens penge!


  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #20   30. dec 2010 Jeg har sq betalt sige jeg var 18 til favforening og er 22 nu så syns sq det er fær nok de skal hjelpen med det hvis de kan man ja kan godt forstå dem der bare vil ha det stor køer kort bare fordi det er gratis at det skal de ikk

  • #21   30. dec 2010 Sune M

    Det handler slet ikke om dig og din situation! I øvrigt er det ikke din fagforening der betaler de kurser du kan komme på, det er det offentlige, fagforeningen er bare med til at administrere det.


  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #22   30. dec 2010 Når oki viste jeg sq ikk lige

  • #23   30. dec 2010 Jamen kender det da fra det hold jeg lige er startet på... Langt over halvdelen vil bare have kortet men ikke bruge det.... Jeg er der fordi jeg brænder for det at køre stor bil og jeg har mit grundforløb til godschauffør... Men ja det offentlige betaler for mig fordi der var en idiot der smadrede mig i sin bil i en ordentlig brandert så jeg måtte opgive mit gamle job...

  • #24   30. dec 2010 Trunte

    Og det er jo HELT iorden, at det offentlige betaler for dig, det håber jeg da ikke, at der er nogen der er uenige i. Men alle dem du selv nævner er på dit hold, de er jo totalt spild af penge. De vil bare ha' kortet fordi det er rart at ha og da især når det er gratis.

    Og det er den mentalitet jeg bare slet ikke magter - Der er SÅ mange her i landet der kun ønsker et regeringsskifte, fordi de så ved, at kassen kommer til at stå piv åben og der bliver dømt totalt tag selv bord - Men hvem skal betale? Jeg gider ikke!

    Min grundlæggende holdning er, at der er arbejde til dem der vil arbejde. Måske ikke lige dagen efter man bliver arbejdsløs og måske ikke lige inden for de fag man brænder mest for, men der er arbejde at få - Var det ikke tilfældet ville jobnet jo være lutter tomme sider. Og hvis vi ser bare 1 år eller 1½ tilbage, så var der ikke nær de jobs slået op på nette som der er i dag og der er snart ikke en dag der ikke kommer nye.

    Det er fint med efteruddannelse til dem der har brug for det, men efteruddannelse bare for at få tiden til at gå, nej tak, det er endnu engang spild af penge!

    Desværre er Danmark ved at blive et land fuld af folk der bare kræver og kræver og kræver uden at tænke videre over hvem der skal betale regningen. Og lige nu når man sidder på den stol hvor man kræver, så er det da fint at skatterne bare skal hæves, når så folk får et job, så jamrer de over, at de bliver flået i skat - Man må bestemme hvad man mener og har lyst til. Og så må man stå fast på det, man kan ikke bare slingre afsted efter hvad der lige er bedst for en lige der hvor man er i dette øjeblik!


  • #25   30. dec 2010 Kan sagtens følge dig!! jeg debaterede det så sent ´som i sidste uge med en han sagde han gerne ville have stort kørekort men han vidste ikke om han kunne få det gratis og vidste ikke helt om han overhovedet kunne gennemføre det osv..! så sagde jeg at jeg sys han sku holde sig væk det han var klar over hva han ville være og leve af fremover ! det var vi lidt oppe og diskutere over! Men længere er den jo ikke!! Det er så synd alle dem der bare får kørekort til alt muligt at det så bare bliver spilt på ingen ting kan huske da jeg var begyndt på teknisk i randers som chauffør / lager der var der nogle de gik der kun fordi de var tvunget af kommunen og fagforeningen de gad det slet ikke :S fedt så smut pommesfrit der er andre der gerne vil være her..! (der er så en anden grund til jeg stoppede deroppe jeg ikk li gider ind på her) Men kan sagtens følge dig morten S smiley

  • #26   31. dec 2010 Morten S> Lad os lige slå en ting helt fast. Jeg er IKKE tilhænger af at folk bare skal have, slet ikke, og heller ikke at kommunerne bare sender arbejdsløse ud og få kørekort f.eks. min udtalelse længere oppe var ment generelt og det kunne lige så vel have været et svejsecertifikat....
    Til gengæld er jeg SKARP modstander af din USA holdning, nej gu fandeme skal vi ikke have brugerbetaling på alt! Det bliver det slet ikke billigere af, hverken for os eller staten, hvorfor tror du der er så mange der skeler til DK hvad angår velfærd? Selv USA er begyndt at kikke os overskulderen fordi vores offentlige sygehusvæsen faktisk fungere, om ikke andet så bedre end deres.... Det du sparer i skat skal du til gengæld betale i forsikringer og garanteret mere da forsikringsselskaberne nok ved hvad de skal tagefor skidtet...

    I teorien er det en fabelagtig idé, men i praksis lugter den lige så meget af lort som en frisklavet dej i en sauna gør....

    Vi er generelt enige om mere eller mindre alt har jeg lagt mærke til men her er vi godt nok så meget fra hinanden at det er helt forfærdeligt...

    Og med hensyn til din idé om at der er arbejde til dem der vil have arbejde, i skrivende stund er der 64 jobs i Vensyssel området målt på Fr.havn med 24, Brønderslev med 13 og Hjørring med 27, 95% af dem kræver uddannelse og de sidste 5% er deltid med så få timer at det slet ikke kan løbe rundt. Hvis der virkelig var så mange jobs at få, så havde jeg ikke været arbejdsløs i sammenlagt 2 år 3 måneder og 2 dage det kan jeg trygt betro dig alt om... Den knap så kløgtige vil så sige, jamen så kan du jo bare flytte hen hvor tingene sner, men de ter ikke en mulighed for mig da jeg HAR etableret mig her i området, havde det været for 5 år siden havde det ikke været det store problem, men det er det IKKE....

    Jeg er SÅ træt af at høre på folk som IKKE sidder i lortet sige at man er doven fordi man er arbejdsløs og hvad ved jeg, jeg ved godt det ikke var det du skrev ordret men læst mellem linjerne kunne der lige så vel have stået det....

    Tror du det er for sjov skyld jeg tigger og bér alle selvstændige herinde som vil høre på mig (og også nogle der ikke vil) om en bil?????????

    De ter sgu da ikke fordi jeg nyder at være arbejdsløs, selv om jeg da nok skal indrømme at de første par uger var det da dejligt med lidt ferie, men så stoppede det sgu også...

    Jeg savner i den grad at kunne lægge mig til at sove uden at have bekymringerne om, om der er penge nok til mad i næste uge, og hvad nu med den og den fødselsdag, og det er egentlig også MEGET længe siden jeg har set min familie på øen, men det er der heller ikke råd til, og hvad nu hvis bilen brækker ned igen hvordan klarer jeg så den (og så er der en der vil sige at har man råd til bil så er det ikke så slemt, men her i dette område der er en bil en tvingende nødvendighed for at være fleksibel på arbejdsmarkedet, og er ikke et emne jeg vil debatterer yderligere), men den tid savner jeg MEGET....

    De ter så nemt at sidde på den fede gren og pegefingre af aleldem der ikke har, tro mig jeg harselv siddet der med årsindkomst på en halv million og hvad ved jeg, for helvede var arbejdsløse dumme og specielt dem på kontanthjælp (jeg er begge dele) hold kæft nogle samfundsnassere...

    Åhhh jeg brækker mig.....

    Endnu engang,jeg er på INGEN måde tilhænger af et samfund hvor folk bare får fra en side af, slet ikke, men en udtalelse som din den er skutte gennemtænkt, og jeg VED at du IKKE giver mig ret, men sådan er det du har din holdning og jeg har min.....

    Btw så var jeg også stærk modstander af skattelettelser da jeg havde høj indkomst....

    Dog vil jeg sige at jeg enig med dig i dit syn på evighedsstuderende... Det fatter jeg nemlig heller ikke...


  • #27   31. dec 2010 har lige læst debatten flygtigt. Fra et simpelt spørsmål om lastbil kørekort ryger debatten over i den anden grøft med politik og lign.
    Når nogen af jer tror at et valg ville ændre på de stramninger der kommer fra nytår så tror jeg vedkommende burde se realiteten i øjnene.

    Den nuværende regering er slidt op desværre men den røde vil blive meget værre fordi der vil blive højere skatter og da det i sin tid var DEM som kom med de GRØNNE AFGIFTER vil de selvfølgelige også stige. Har det danske erhvervsliv brug for flere skatter lige nu hvor de slikker sårene efter krisen??? Vil den danske transportbranche kunne klare flere afgifter???
    Så hvem er så naiv og tror at alt blir bedre med Helle som statsminister???


  • #28   31. dec 2010 Nobody

    Du læser en masse ud af mit indlæg der på ingen måde står i det - Længere er den sådan set ikke.

    Jeg har ikke skrevet at dem der går hjemme er dovne, men jeg mener mange er langt mere kræsne end de burde være. Ved en af vores kunder, der er en ansat og vi snakker butik her = lav indkomst - Hun kører fra Farsø til Århus hver evig eneste fucking dag for at ha et job! Se DET har jeg sgu respekt for!

    Mange af dem der sidder herinde uden job og hyler op, de vil jo ikke ret meget når det kommer til stykket, så vil de ikke køre fragt, så vil de ikke køre nat, så vil de ikke køre export og bla bla bla og så brækker JEG mig sgu! - Det er fint med præferencer, men så stop tuderiet! Og ja, det ER en generalisering!

    Og nu ved jeg ikke hvor stor eller bred viden du har om det amerikanske sundhedsvæsen, umiddelbart så virker det som du kun ved det der typisk bruges i skræmmekampagerne kørt af røde politikere og er det tilfældet, så nytter det jo ikke at debattere det med dig, men som med alt andet, så er ting kun sjældent sort/hvis og det gælder heller ikke amerikanernes sundhedsvæsen!

    I øvrigt, så er brugerbetaling ikke = med enten/eller - Det kunne jo være delvis brugerbetalig så folk lige tænkte en ekstra gang INDEN de bare trak penge ud af fælleskassen og grunden til, at vi er SÅ uenige her er, at vi står i hver vores politiske lejr - Du er i den grad tilhænger af, at samfundet bare tager ansvar for alle og fikser alt for alle og gladeligt betaler alt for alle . Men kære ven, som jeg startede med at skrive, læs lidt op på samfundsøkonomi! Gør du det, så vil du erfare, at lige om lidt, så er arbejdsstyrken kun halt så stor som den er nu, altså kommer der kun ca. det halve ind via skattebetaling, forklar mig lige hvor fanden alle de penge du vil bruge skal komme fra???? Og nej, man kan ikke bare hæve skatten tilsvarende - Synes du ikke den i forvejen er ved at tage pippet fra de fleste initativer?

    Og så vil jeg gerne ha' mig frabedt at blive puttet i kassen med dem med høj indkomst - Jeg har siden jeg startede med at køre kurerbil tjent mellem 18 og 20.000 BRUTTO !!!!!!!!! Hvor meget mere end højeste understøttelse tror du lige jeg har udbetalt, for ser du min ven, til forskel fra dem der er på overførselsindkomst, så SKAL jeg jo betale AM-Bidrag på 8% - Det gør man ikke når man er på støtten, så hvis jeg smed tøjlerne, så kunne jeg sidde her hjemme og ha det samme i hånden pånær 1.000 kr. !!!

    Måske du skal komme tilbage til virkeligheden? For ser du, jeg har nemlig taget et valg, jeg vil hellere ha' et job jeg gider, et job jeg synes er pisse sjovt end jeg vil sidde her hjemme og tude og hvis prisen jeg skal betale er, at lønnen er latterlig, jamen så gør jeg da bare det - Penge er SÅ uendeligt ligegyldige! Og inden du brækker dig igen, så har jeg skam haft STOR villa i en eftertragtet forstad til Århus, jeg har faktisk haft 2 og ny dyr bil og pis og papir og Campingvogn så stor at hele byen kom for at se den - Var jeg lykkeligere? Næ, ikke det der ligner. Jeg er langt lykkeligere i dag!
    Jeg skal ALDRIG mere være slave af penge og jeg skal ALDRIG mere sidde med udgifter støtten ikke kan betale, heller ikke selvom vi begge endte der og tro mig, vi mangler IKKE noget - Overhovedet!

    Og nu kører jeg noget helt forbudt på banen, men det skider jeg på - For ved du hvad, problemet med at få et job i den her branche er, som de fleste ved men kun få erkender, at lønnen er alt for høj til at tingene kan hænge sammen hvis man har chauffør på! Det ville nok være langt lettere at få et job hvis man var villig til at gå på kompromis med hyren - Der er jo ingen der siger man skal køre til 12.000 og fast personsøger og letmælk, men det er jo nok noget der i mellem overenskomsten og mit eksempel. Men der er da ingen vognmænd der kommer ud af busken og tilbyder nogen job for derefter at fortælle, at lønnen stinker og ikke er efter bogen - De er sgu da bange for at ende på 3F's bord!

    Så vær du bare uenig - Det jeg har postet og i øvrigt poster er som udgangspunkt ganske gennemtænkt og de ganske få gange det ikke er, så er jeg ikke for stor til at erkende det når/hvis det bliver påpeget - Stol du trygt på det!

    Men i modstætning til rigtigt mange i den her branche, så er jeg MEGET politisk bevidst, f.eks. har jeg læst næsten alle partiprogrammer fra de partier der er på Borgen, hvis alle gjorde det samme, så ville mange stemme anderledes!!!

    Og nej, jeg stemmer IKKE efter hvad jeg får mest ud af, gjorde jeg det, så var vi nemlig samme sted, jeg stemmer efter hvad der tjener landet og ikke mindst erhvervslivet bedst, det er nemlig DET vi allesammen skal leve af.

    Og så kan du jo lige fortælle mig hvor mange af dem der høster stort kørekort på AMU for vores allesammens penge, du mener nogensinde kommer til at bruge det kort og hvor mange tror du der er der af lyst???

    Det stinker SÅ meget det system!


  • #29   31. dec 2010 EK T

    Hovedet på sømmet der! Jeg er HELT enig!

    Både i, at den nuværende regering er kørt totalt træt og at alternativet er langt værre - Det er loose/loose!


  • #30   1. jan 2011 Morten S> Jeg bøjer mig i støvet, jeg generaliserede din udmeldning om brugerbetaling, og jo på en del områder ville det ikke være en dårlig idé med en minimal brugerbetaling også for at få de værste snyltere sorteret fra. MEN det er den nuværende regering der hele tiden himler op om at vi alle skal uddannes og gøre os bedre og hvad ved jeg, men hvordan kan man det når der skæres ned på alt der har med uddannelse at gøre?
    Jeg er på ingen måde ekspert i politik, og ønsker heller ikke at være eller blive det, men derfor har jeg stadig mine holdninger, og du har dine.

    Mit syn på amerikanske sygehuse er ikke kommet ud fra noget politisk propaganda, jeg har faktisk slet ikke hørt om det fra rød stues side, ikke dermed sagt at de ikke kan have udtalt sig om det, men jeg har ikke hørt det...

    Nu ved jeg ikke lige hvor langt der er fra Farsø og til Aarhus, men det lyder langt ;o) Men mit seneste job der havde jeg 99 km hver vej, og da jeg boede på øen havde jeg knap 70 km, så jeg er ikke den der er bange for afstanden mellem hjemmet og jobbet, slet ikke.
    Jeg er heller ikke bange for hverken overarbejde eller natarbejde, slet ikke, dog elsker jeg min kæreste meget højt og derfor er fast eksport udelukket, for det hverken kan eller vil hun leve med. Been there, done that. Men et par overnatninger om ugen, helst afbrudt med en nat i hjemmet er slet ikke umulig...
    Jeg er ikke kræsen, overhovedet ikke, for ganske kort tid siden sad jeg og snakkede med en anden ledig chauffør, og han fortalte at hvis ikke han kunne få en bil med en stor motor der var bygget i Sverige og helst ikke var en Volvo og ej heller var plysset og det hele ja så gad han sgu da ikke have jobbet, det er hans valg, og jeg er overhovedet ikke enig med ham, til gengæld ved jeg så bare at jeg har en konkurrent mindre... ;o)
    Jeg er nemlig personligt rusk ravende ligeglad med plys og store maskiner, indrømmet selvfølgelig ville jeg da gerne have en R730 med fuld plys og lamper og gejl, men jeg er vil være lige så tilfreds med en MAN TGA XXL med 1.000.000 km på klokken, eller en anden ældre bil som koster langt under en 6. del i indkøb... Jeg er ikke kræsen, jeg har bare intet netværk heroppe...

    Jeg vil give dig ret i at penge er uendeligt ligegyldige, men de er fandeme et godt betalingsmiddel ;o) Og hvis ikke det var fordi jeg havde været så ufornuftig at stifte gæld så ville jeg uden tvivl have samme holdning til det som dig, men indtægten er nu engang nødt til at stå mål med de udgifter man har... :o)


  • #31   1. jan 2011 Nobody

    Du har da fuldstændig ret i, at det er den nuværende regering der himler op om uddannelse, men altså, de forlanger nok næppe, at man selv skal betale for det som jobsøgende. Grunden til, at det med kørekortet bliver stoppet er ganske sikkert fordi det er blevet misbrug af jobcentrene - Det er jo altså ikke løsningen bare at køre alle ledige til chauffører når der ingen chaufførjobs er at få - Det er da indlysende! Den siddende regering er da ikke fejlfri, langtfra, alternativet er bare ikke bedre, faktisk er det nok lige ringe lige nu hvem der kommer til - Vi er bare alle nød til at indse, at der ikke længere er råd til alle de ting vi har været vant til at tage for givet - Heller ikke selvom rød stue mener noget andet!

    Jeg kan ikke huske den nøjagtige afstand fra Farsø til Århus, men der er vel ligesom til Hobro + 25-30 stykker, så vi er da tæt på 100. Hun bruger ca. 1½ time hver vej, du ved myldertrafik og den slags. Men jeg tager sgu hatten af for hende, for hvor mange gider køre så langt for at passe et job i en butik. Og ja, så skal hun betale for at parkere hele dagen hver dag! Nu var pointen heller ikke, at alt det jeg skrev lige skulle passe på dig, det var overordnet.

    Og det er da fint nok, at fast export ikke er en mulighed, men burde det ikke være det i en periode hvis det var eneste mulighed? Altså der er jo ingen der siger man skal køre export i 25 år fordi man springer på en exportbil i mangel af bedre. Der næst, så får man bare lettere en hjemmebil når man kommer ud blandt folk - Det er altså et faktum! Og ja, jeg er firkantet og har svært ved at forstå, at tøser/piger/kvinder nogensinde kan komme til at bestemme om man skal køre export eller ej - Jeg er helt gammeldags på det punkt, men prøver da at respektere, at andre ser anderledes på det, det er jo deres liv.

    At man som ledig chauffør kan være snot hamrende dum, at stille en masse langt ude krav, det viser jo bare hvor virkelighedsfjern man er. Men ja, jeg så dem jo da jeg var ved Rise og når de så havde fået en V8'er med plys, lamper og brøl i potten, så ville de ikke nøjes med at køre 80 som han forlangte og de gad ikke det kørsel han havde - Den korte version er, at den slags bliver ALDRIG tilfreds!

    Og ja, penge er ligegyldige, men du har da ret i, at de er et godt betalingsmiddel og at man er nød til at tjene så man kan betale den gæld man nu engang har stiftet tidligere - Det er jo ikke for at være hellig, jeg har haft masser af gæld, jeg har virkelig levet det søde og fede liv for LÅNTE penge, da jeg gik på røven bestemte jeg, at sådan ville jeg aldrig ende igen, ikke om jeg vil leve på en banks eller andre kreditorers nåde - Fandme nej!

    Men hånden på hjertet, så skal der jo ikke ret meget indtægt til at matche en kontanthjælp, så i princippet, så skal en lokumsaftale godtnok være dårlig for at den ikke vil være en markant forbedring af din indtægt - Det må du da indrømme!

    I øvrigt kan jeg sagtens forstå dit ønske om, at har lidt overnatninger ude afbrudt af en eller to hjemme, det foretrækker jeg da efterhånden også selv når jeg har været afsted - Jeg er jo ikke 21 længere. ;-))

    Men det ændrer ikke på, at da jeg den 6. oktober 2009 ganske pludseligt forlod mit disponent job, der gik jeg målrettet efter at finde et job i en stor bil med overnatninger, eftersom det var det, der var mindst rift om og det første Rise spurgte om, det var om jeg kunne sove i bilen hele ugen hvis det var nødvendigt og ja, det kunne jeg, kunne jeg så springe på en bil dagen efter som 2. mand til Frankfurt og ja, det kunne jeg, så den 8. oktober var jeg i arbejde igen. Og nej, jeg havde ikke nogen til at ringe til ham for at anbefale ham og nej, jeg fortalte ham ikke, at jeg kendte flere der havde været der, eller at vi havde kært sammen inden han blev vognmand - Det kom først senere, så jeg søgte job på lige fod med andre og han var i øvrigt nummer 2 jeg ringede til. Jeg er helt med på, at jeg også var heldig. Men da jeg stoppede ved ham den 18/12-2009 gik jeg kun hjemme nogen få dage, så var jeg igang på afløser basis via noget netværk og fik så en fast bil selv - Det var så et lortejob hvor jeg aldrig fik min løn!

    Hele pointen er, at man er nød til at se muligheder og ikke begrænsninger - Men der er da ingen tvivl om, at du er et skod sted i landet!


  • #32   2. jan 2011 Måårten> Vi er, som "altid", grundliggende enige, og den med eksporten har skam været oppe og vende MANGE gange, men der er ting som spiller ind som ikke skal frem i det åbne forum, situationen er ikke helt så firkantet som jeg kunne ønske mig :o) Og ja dem som kommer med alle kravene er typisk dem som aldrig bliver tilfreds som du selv skriver... :o)

    Jeg har intet mod at køre på lokumsaftale, det er ingen hemmelighed, den skal blot være fair, og er det for en mindre vognmand med et par biler så er jeg endnu mere modtagelig end fra en vognmand med 20-30 biler... Men igen er vi overordnet enige...

    Mht regeringen, så har du sikkert ret! Der er INGEN garanti for at det bliver bedre med rød stue som børnehave konge/dronning, men jeg tvivler altså MEGET på at det kan blive ringere uden at vi skal ud i noget muslimsk diktatur styre.... Det må du da give mig ret i? (hvilket jeg godt ved du ikke gør ;op )

    Jeg så i starten KUN muligheder, men efter +2 år i systemt er det blevet sværere og sværere at se mulighederne og jeg ser nu flere og flere begrænsninger i stedet, det sker når man får nej tilpas mange gange....

    Mht den kvinde du snakkede om med ca 100 km til arbejde i en butik, så ville jeg ALDRIG gøre det, ikke for den løn... ;o) Der skal mere i muleposen før jeg ville køre så langt for at komme på job... :o) Der skal også være råd til nedbrud på bilen jo ;o)


  • #33   2. jan 2011 Gir op og læse alle de lange emner smiley puha

  • #34   2. jan 2011 Mie

    Pjat med dig, det er god læsetræning. LooooooooooooL

    Vi laver næsten ingen tastefejl, så det er nemt at gå til. ;-)))))


  • #35   2. jan 2011 smiley mååårteen ææsss

    det kan godt være men jeg bliver hamrende træt af og læse smiley jeg har personligt kun læst 2 bøger i hele mit liv ellers er jeg faldet i søvn hen over bogen til alle andre jeg har forsøgt at læse smiley


  • #36   2. jan 2011 Mie

    Det bliver ikke nemt med lastbil teorien så. LoooooL

    Nu skal jeg nok ære sød smiley


  • #37   2. jan 2011 smiley nej det gør det satme ikke!!

    Jeg glæder mig langt fra til den teori men mange siger jeg har fordellen at jeg lige har taget til personbil for meget af det til forvogn er det samme.. smiley men det er lidt noget andet når jeg skal tage notater osv til og huske mig på de vigtige ting smiley


  • #38   2. jan 2011 Mie

    Tjaa, hele bremsedelen er jo da forskellig.


  • #39   2. jan 2011 smiley det er rigtigt smiley
    den frygter jeg meget! smiley


  • #40   2. jan 2011 Mie> Det skal du ikke ,det er ikke svært... ;o)

  • #41   2. jan 2011 nobody: jeg er RIGTIG dårlig til alt hvad der hedder prøver.. smiley
    det er jo os derfor bla. den uddannelse som jeg er kommet ind under der er der ingen afgørende eksamen /svendeprøve. jeg kan vælge og få karakter på det hvis jeg ønsker det ellers kan jeg slippe helt..! Men jeg er end til videre kommer der til at kan jeg bestå til lastbil så tror jeg også gerne vil vil have karakter på det når jeg engang er tæt på enden !! smiley


  • #42   2. jan 2011 Mie

    Som Nobody siger,så er bremsedelen altså ikke ret svær.


  • #43   2. jan 2011 smiley haha kan i sagtens sige smiley

  • #45   2. jan 2011 Johnny G

    Jeg er noget som hedder EGU -elev det er noget som de danske produktionsskoler er med indeover sammen med den pågældende kommune..! Normalt vis er det personer som er ordblinde, talblinde eller har svært ved en eksamen som kommer under den uddannelse men jeg er kommet under den både pga jeg har eksamens angst og pga jeg har slidgigt i min ryg og med denne uddannelse kan jeg søge ved hvilken som helst vognmand uden han skal være lærlinge godkendt hvilket er en fordel for mig for typisk er de vognmænd der er lærlinge godkendt jo fragtmænd med tunge løft osv. smiley


  • #46   2. jan 2011 Mie> Du må ikke spørge om det i dag, men da jeg tog kortet der gik det så vidt jeg husker kun ud at på at man skulle kunne fortælle hvor mange kredse, hvor langt du må kunne træde pedallen i bund, og hvor længe den må være om at fylde helt tomme lufttanke med bremsepedalen i bund, og hvor lang ti den skal være om det også... Sådan lige grundliggende, men der kan selvfølgelig og så være ændret meget på de sidste 10-11 år...

  • #47   2. jan 2011 smiley og allerede der var jeg ved og stå af smiley puha det er mange ting man skal huske men jeg må jo bare prøve så godt som jeg kan!! i skal jo nok hører mit tuuudebrølen hvis jeg dumper smiley men det jo bare op på hesten igen smiley

  • #48   2. jan 2011 Nemlig rigtigt ;o)

  • #49   2. jan 2011 smiley

  • sune m
    sune m Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #50   2. jan 2011 Det er sq da en hel roman nu c",) haha

  • #51   2. jan 2011 Sune M> Vi kommer med fantatiske svar, men er ikke gode til at holde emnet på ret køl ret længe af gangen hehe, det er nok noget med manglende koncentra...... hey er det et egern????

  • #52   2. jan 2011 nej nej franck det er en ko smiley kan du ikk se deT ?? det er jo måårten ææs smiley altså hallo smiley

  • #53   3. jan 2011 Han er ingen ko, han er et Ææseeeel.... ;op Det er Far der er en ko... kom nu lige ind i kampen lille Mie... ;op

  • #54   3. jan 2011 nåårh okay godt såå åååndskyld ! smiley

  • #55   3. jan 2011 Nææææææææææææææææmli' ;op

  • #56   3. jan 2011 så går jeg bare i seng igen smiley

  • #57   3. jan 2011 ;op

  • #58   3. jan 2011 suk smiley

  • #59   3. jan 2011 Søde Mie

    Det med bremserne er ikke så svært smiley Jeg kunne lære det smiley


  • #60   3. jan 2011 Claus B> Ja av av... men sådan tænkes der jo ikke....

  • #61   3. jan 2011 v8 trunte :

    nårh det er jeg glad for!! men jeg tager den stille og roligt kan jo være når jeg sidder med bogen og får det forklaret rigtigt at jeg kan forstå det smiley


  • #62   3. jan 2011 Jeg kan oplyse dig om at de tal du har hørt på antallet af arbejdsløse i den grad er forkerte, for de arbejdsløse der optræder i de statistikker er kun dem som går hjemme og som ikke er på kontanthjælp, så det vil sige at dem på A-kasse og dem i aktivering IKKE er arbejdsløse i regeringens øjne.... Jeg er ikek arbejdsløs! Jeg er bare ansat til slaveløn... :o/

  • #63   3. jan 2011 Mie:

    Lige præcis! Du skal nok få det lært smiley

    Lige nu terper vi køre/hviletid... Godt jeg har lært det på AMU men det er lidt hårdt når dem der ikke skal bruge deres kort til noget stiller dumme spørgsmål ( i min verden ) fordi de virkelig fatter nada... Ved godt det er svært men når man har fået det forklaret 1000 gange og så stadig intet forstår, ja så står jeg sgu af.....


  • #64   3. jan 2011 smiley ej det er sku os for irriterende!

  • #65   3. jan 2011 Daq jeg var på grundforløb til Godschauffør uddannelsen der måtte jeg med min 17 år dengang overtage min læres job fordi jeg rettede hende konstant i det hun sagde... ;o)

  • #66   3. jan 2011 haha smiley hvor nederen smiley

    dengang jeg tog truck certifikat i efteråret 2008 der havde vi en lærer jeg os måtte rette på han mente der kun, kunne være 24 paller på en lastbil :s aaarh så tog jeg hjem til den gamle og så claus så lavede vi en tegning hvorman man sku læsse en trailer så de kunne være der smiley det var helt hen i hampen det han havde gang i smiley


  • #67   3. jan 2011 24 palle? Det var hvad vi havde på en 15 pallers forvogn da jeg begyndte at køre mel for mange år siden ;op

  • #68   3. jan 2011 jah og det her var altså en p trailer smiley jeg siger dig han var så dum!!

  • #69   3. jan 2011 Det højeste antal paller med gods på jeg har haft i en bil er 102, og det tog 3,5 time for mig at læsse den, og jeg vandt ud over timelønnen 6 rammer cola på det, 3 fra svenskeren hvor jeg læssede og 3 fra min fisponent... ;o) Han sagde at jeg gerne måtte pakke det lidt sammen hvis jeg kunne, for han havde en bil der kom ned med halvt læs og han kunne jo så tage en ekstra halv bil, plus han havde en hel tom bil han skulle sende afsted dagen efter for at tage et læs også, og så spurgte jeg hvad der var i det for mig hvis jeg tog det hele, og der grinte han sgu hehe, og sagde at der var 3 rammer cola hvis jeg gjorde, og vupti det gjorde jeg hehe... Men der var heller ikke plads til hverken sammenfoldede halvtredsere, flækkede kussehår eller meningsskift nogen steder på bilen, og et var oven i købe på en boxtrailer, så hverken tag eller sider kunne presses hehe... Fik senere at vide at min kollega der skulle tømme den nær havde fået et hjerteslag da han havde åbnet bagdørene hehe... Han fik også 3 rammer cola LOL

  • #70   3. jan 2011 haha nice smiley

  • mathias h
    mathias h Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #71   4. jan 2011 jeg starter på amu i ålborg til august og er satme spændt på det(:

    håber meget på at komme til og køre nord norge med min bror (:


  • #72   5. jan 2011 Amu i ålborg er et rigtig fint sted at være synes jeg men da lærepladserne ikke hænger på træerne så tager jeg kortet i stedet for nu....

  • mathias h
    mathias h Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #73   5. jan 2011 hva koster kortet ikke?
    og du skal jo også have eu kvalation bevis for og køre udlandet? og det koster vel også
    men kan ikke finde rundt i om jeg skal tage uddannelsen der tager halvandet år eller den på 3.
    for vil bare så hurtig væk og så op og køre norge.
    men kan ikke rigtig finde rundt i det mere. for vil ikke bruge kran og det men det skal jeg vel lære hvis jeg tager amu i ålborg. men til gengæld for du jo uddannelsen og man er jo mest i praktik
    men en der kan forklare hva da sker hvis jeg kun tager uddannelsen på halvandet år`?


  • #74   5. jan 2011 men mathias.. du kan vende den om at sige det kan godt være du ikke skal bruge kran osv på nuværende tidspunkt men hvad så når du bliver ældre ? ddet er jo ikk sikkert du kan få lov at kører norge resten af dit liv..! Og det kunne måske være meget rart at have lidt flere kvalifikationer.. og det er da nu du har hele livet foran dig så jeg havde valgt og tage den på 3 år nu ..

  • #75   5. jan 2011 Mathias H> For det første skal du have EU-bevis bare for atsætte dig op i lastbilen som chauffør ;o)
    Dernæst så fik jeg også kran certikat da jeg tog uddannelsen, men med den tanke at det lort fik jeg aldrig brug for, men sjovt nok har det skaffet mig arbejde et par gange siden, så det er nu fint nok at have, men kan sagtens følge dig... ;o) Men har du muligheden for det, så ville jeg tage den 3 årige uddannelse....


  • #76   5. jan 2011 Måske det kunne tænkes, at det er nemmere at få et job til at starte med som ung og uerfaren hvis man i det mindste har en fuld uddannelse som godschauffør. Jeg tvivler på, at der er ret mange vognmænd der vil lægge bil til, at en helt grøn knægt skal på udflugt til nord norge bare fordi det er hans drøm.

    Men jeg kan da tage fejl - Det er set før.


  • #77   5. jan 2011 Tror det er helt klart nemmere med fuldendt uddannelse også får du mere i løn når du har en uddannelse end hvis du er ufaglært!

    min far han har lige gået med til og stå i lærer nu her for når han er færdig jah så har han papir på han er noget "værd" og får mere i løn smiley


  • #78   5. jan 2011 De par kroner er nu ikke meget værd i min bog...

  • #79   5. jan 2011 det bliver jo hurtigt til mange penge hvis man antager det hen over et år smiley

  • #80   5. jan 2011 jeg MENER at forskellen ligger på ca 2,5 kroner pr time, lad os antage man har en gennemsnitsarbejdsuge på 45 timer og man arbejder 47 uger om året, så giver det en ekstra indtægt på ~5.300 kr på årsbasis, hvilket er under 500 kroner FØR skat om måneden, ved du hvad så kan det i min bog være møghamrende ligegyldigt.... Der er nok en grund til at da en tidligere kollega gik ind og sagde han gerne ville have sit tillæg for svendebrev, ja så fik vi det bare alle sammen... Desuden er der også kun krav på det hvis der KUN betales overenskomstmæssig løn og ikke en krone mere...

  • #81   5. jan 2011 jamen det bliver der jo bla. der hvor min far han arbejder smiley og jah min far han er jo af den gamle skole og har ingen uddannelse eller noget så han vil jo gerne have papire på han er noget smiley

  • #82   5. jan 2011 Mie> Se DET er en helt anden ting, men man skal ikke gøre det bare for at få mere i løn, for de penge er hurtigt tjent ind ved at tage den korte uddannelse eller betale pappet selv...

  • #83   5. jan 2011 Min far han er ordblind og regning er ikke hans stærke side er det heller ikke med mig og derfor har han aldrig haft mod på heller og tage en uddannelse fordi han ville få nederlag hvis ikke han kunne skrive ting osv.. men han har sagt til sig selv nu at han vil bare det her og han må ringe hvis der er ord han ikke kan stave osv.. der er ofte han lige ringer og spørger hvordan staver jeg til forresten eller ketchup eller jah hvad ved jeg smiley irriterende smiley eller noget smiley en masse ord

  • #84   5. jan 2011 Nobody

    Du kan ikke helt anskue det sådan, at bare fordi et tillæg er på f.eks. 2.5 kr, at så er det ligegyldigt. En del af de tillæg der er i overenskomsten er jo ikke meget større, men tilsammen bliver det jo til noget.


  • #85   5. jan 2011 Mie> Hehe men sådan har mange det tror jeg, og det bliver nok ikke nemmere jo ældre man er...

    Måårten> Det har du nok ret i.. men økonomisk set tror jeg ikke det kansvare sig... men det er jo min holdning... ;o)


  • #86   6. jan 2011 nej du har nok ret nobody smiley

  • mathias h
    mathias h Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #87   12. jan 2011 overvejer meget at tage den 3 årig uddannelse
    men kan ikke huske hvad fanden min bror gjorde og vil gerne "gå efter ham" da det er gået super godt, med penge og alt det møg.. så håber ejg så meget mulig kan gå efter ham


  • #88   12. jan 2011 Kan KUN sige en ting til dette mathias

    Find dine egne veje! Der er absolut INGEN der siger det kommer til og gå dig lige så godt som din bror.. det kan gå dig værre eller gå dig bedre..!
    fine dine egne veje .. Lad være med og lege kongens efterfølger.. det får man alligevel ikke noget ud af for hvis du så glipper noget som din bror ikke har gjort vil du alligevel bare føle dig som om du ikke kan noget som helst og ikke dur til noget!! smiley Find din egen vej frem i livet det gør dig også stærk!


  • #89   12. jan 2011 .oO(Vores egen lille psyko-terapeut har talt)

  • #90   12. jan 2011 Jeg taler bare af min egen erfaring.!
    for hvis man ser på min søster og jeg hvordan der end imellem kan blive gjort forskel fra vores forældre osv.. vi er to mentale modsætninger ligner ikke hinanden.. Hun er 22, udlært, været suschef, og nu butikschef .. har to biler med min svoger, samt købt hus, der er renoveret fra top til tå, de har kat, fisk og har haft hund som de så dog måtte opgive pga tidsmangel og arbejder på at få børn!
    og stadigvæk så har de sku penge nok smiley

    jeg sku ha begyndt chauffør uddannelsen da jeg gik ud afskolen det blev droppet pga jeg blev overfaldt på skolen så gik jeg ud fordi jeg ikke brød mig om at være der.. så har jeg dog arbejdet lidt og haft en flytning til fyn i mellem tiden så gik jeg et halvt år hjemme med en ryg og knæ der intet ville, så kom jeg på produktionsskole og gik der i næste et år.. har mistet to lærerpladser i røven på hinanden, og nu er jeg på skole i fredericia og skulle gerne få taget stort kørekort.. men jeg bor i lejet hus, har en halv fattig kæreste fordi da han lukkede firmaet selvfølgelig kom ud med noget gæld som de fleste andre og vi har kun lige til dagen er lang der er ikke meget sjov og ballade.. Jeg er fuldstændig modsætning af min søster og det er ikke noget jeg selv har valgt sådan har min skæbne bare været!


  • #91   12. jan 2011 Mie> jo jo kender det skam godt, den skulle nu tages med et smil den bemærkning der, det troede jeg du vidste...

  • #92   12. jan 2011 Mie> Desudne er Claus ikke halv fattig, han er bare halv fed ;o) (Du kan tage det claus ;op )

  • #93   12. jan 2011 Det ved jeg godt smiley men bare lige for at give et eksempel til mathias i stedet for at gå efter brormand og efterligne ham er det meget bedre og lave sine egne veje smiley

    og jah claus er halvfed smiley men det er jeg også smiley


  • #94   12. jan 2011 Mie> Jamen det er da helt rigtigt, dog vil jeg nu ikke mene at der er noget forgjort i at tage samme uddannelse som ham, det er jo trods alt den der ruster ham bedst muligt... ;o)

  • #95   12. jan 2011 uddannelse er der ikke noget fejl for overhovedet smiley
    men man skal bare passe på med og KUN vil gå samme fodspor som storebror da det kan bide en i røven

    nu vi lige snakkede om min søster smiley

    http://www.e-pages.dk/horsensfolkeblad/631/ side 4


  • #96   12. jan 2011 uhhh kendis hva'... ;op

  • #97   12. jan 2011 jah smiley og min far er i latbilmagasinet i denne mdr os smiley

  • mathias h
    mathias h Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #98   19. jan 2011 har som sagt meldt mig ind på amu og har besluttet den 3 årig uddannelse


    nu kommer søgning bare og læreplads smiley


  • #99   19. jan 2011 yepper smiley

  • mathias h
    mathias h Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #100   21. jan 2011 men har fundet forsag til steder(:

  • #101   21. jan 2011 det er da godt nok så smiley

Kommentér på:
Lastbil køer kort

Annonce