{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

K.Z.
K.Z.
Tilmeldt:
1. okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31

Tachograf {{forumTopicSubject}}

Hello godtfolket

Har efterhånden prøvet nogle gange nu at hvis jeg stiller tachografen på hvil og hviletiden så er tættere på de 45 minutter end de 15 minutter at køretiden starter på 0.

F.eks. Kører halvanden time og sætter på hvil mens de tømmer bilen - det tager dem så 1 time, jeg hopper på pinden igen for at fortsætte turen og vupti, så starter køretiden på 00:00.

Har jeg så " brugt " de første 4,5 times køretid selvom der kun reelt er kørt 1,5 time? Og intentionen var at når jeg nåede næste stop kunne jeg " nøjes " med en halv time nu hvor jeg ved det stop er hurtigere til at tømme og jeg derfra har 3 timer til sidste stop og hjemme.

Håber det giver bare lidt mening hvad jeg skriver ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tachograf
  • #1   31. okt 2013 Hvis tachografen har stået på pause i 1 time så nulstiller den din køre tid. Altså begynder ny køre periode . Dvs du så har 4,5 time at køre i igen. Men de 3 timer du havde tilbage før pausen har du stadig til senere brug eller hvad man siger :-). Håber det kan forståes sådan nogenlunde

  • K.Z.
    K.Z. Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #2   31. okt 2013 Tak for svar Morten - lige det jeg søgte.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #3   31. okt 2013 Du kan også "nøjes" med at trykke hvil de første 15 min og så trykke andet arbejde derefter hvis du er 100 % sikker på at næste stop tager 30 min smiley

  • #4   31. okt 2013 Bare iorden. Godt jeg kunne hjælpe smiley

  • K.Z.
    K.Z. Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #5   31. okt 2013 Det er selvfølgelig også en mulighed Jan, det tror jeg egentligt ville gøre det lidt nemmere - og uden at blive irriteret over nulstillingen og at skulle ind og have de 45 minutter hvil kun 20 minutter fra sidste stop / hjemkomst.

  • #6   1. nov 2013 Det er jo altid en fordel at udnytte første køreperiode mest muligt inden man holder pause så man er fri for at holde flere gange end højest nødvendigt. Det ser også altid godt ud med lidt andet arbejde så det ikke kun er køretid og pause der er registreret..

Kommentér på:
Tachograf

Annonce