{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tachograf
  • #1   2. apr 2012 Den nye deler min. . Hvis du holder under 29 sek. vil den tælle pause/hvil- eller andet arbejde. Du kan også flytte bilen i 29 sek. og stadigvæk ikke have afbrudt hvil/pause.

  • #2   2. apr 2012 Hvis jeg holder under 29 sek. vil den tælle det som pause/andet arbejde? Hvad fanden sker der så hvis jeg holder mere end det?

    Kan det uddybes?


  • #3   2. apr 2012 Dennis V

    Den registrerer den aktivitet du har mest af indenfor et minut.

    31 sek. på seng så tæller den hvil hele minuttet. 31 sek. på kørsel, så tæller den køretid hele minuttet.

    Den aktivitet der fylder mere end 50% af minuttet "vinder"!


  • #4   2. apr 2012 Jeg fandt med google så bringer lige linket her : http://www.lastbilmagasinet.dk/artikel.aspx?id=23910

  • #5   2. apr 2012 Hvis du holder mere ingen problem så tæller den bare som det du nu har sat den til hvil/pause andet.. men det er det at den deler min. op min 29 sek.hver gang du stopper med den gl. i mindre end 2 min. tæller den køretid. Så dem der har mange stop på en dag midster meget køretid....

  • #6   2. apr 2012 Og den kan ikke registrere seng i de 29 sek, der vil den gå på andet arbejde, men det går selvfølgelig heller ikke ud over køretiden...;-)

  • #7   3. apr 2012 Og så er der jo også lige den detalje, at man kan lave læs (f.eks. ved container kørsel) imens at man holder hvil, med den nye tachograf smiley


  • Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 28
    #8   5. apr 2012 Det er der så mange holdninger til, men få et korrekt og et juridisk rigtigt svar på info@tuc.dk eller jf@tuc.dk



  • #9   5. apr 2012 forskellen er stor og den skal prøves kan bare sige den nye er klasser bedre ind den gamle faktiskt som en skivebil bare uden skiver

  • #10   6. apr 2012 Martin P:
    Jeps, næsten ligesom en skive-bil, bortset fra at, den nye tacho på en del områder er bedre end en skive.... F.eks. så overtrumfer den skiven ved det meste kø-kørsel og som nævnt tidligere, så kan man sagtens holde hvil imens at man laver noget smiley


  • #11   6. apr 2012 For mit vedkommenden så har jeg mellem 15 og 75 min mere om dagen. Det er helt utroligt at man pludselig kan køre op til 800 km på en god dag i lille dk.

    Men fater så stadig ikke at en Siemens ikke kan fortælle dig din samlede køretid for dagen og ugen uden du skal lave en udskrift.


  • #12   6. apr 2012 EK T:
    Tror at jeg ligger på alt imellem 1 og 4 timers køretid mere om dagen, med det kørsel jeg har nu. Men nu ligger den genbrugsplads, som jeg passer mest, osse lige ved siden af forbrændingen....


  • #13   6. apr 2012 Jeg kørte Hedensted - Ålborg - Støvring - Århus - Hedensted i går. Holdt kun stille for at koble af i Ålborg, koble på i Støvring og skifte trailer i Århus og så selvfølgelig ved de røde lys jeg blev ramt af i Århus og det var ikke ret mange - Men alligevel havde min gamle møg tachograf stjålet 17 minutter på 4½ time.

    Det er hævet over enhver debat, at den nye er langt bede og i nogen tilfælde også er bedre end en skivebil som Rene er inde på.


  • #14   6. apr 2012 Ja jeg kan f.eks bytte trailer uden at det koster køretid.... Helt fantastisk....

  • #15   6. apr 2012 EK T:
    Ja, den nye er sgu en go' ting.... Kan læsse 2 tomme containere af og smide 2 fyldte på mit træk, imens jeg holder 15 min hvil smiley og nej, det er ikke fordi at jeg sætter lælingen til det, for så skal jeg holde 45 min hvil ;D


  • #16   6. apr 2012 haha rené

    Bare sørgelig at der skulle gå så mange år før at der kom en maskine man kan arbejde med. Ja og at man så oven i købet selv får lov til at betale for den....


  • #17   6. apr 2012 EK T

    Det lige præcis det at vognmanden selv skal betale for at få sin tacho byttet der er det værste. Man burde kunne få dem byttet for at symbolsk beløb som svarer til f.eks. et 2 års eftersyn når nu man har erkendt, at den første var noget makværk.

    6.000 slag er da en slags penge og har man flere biler løber det da hurtigt op.


  • #18   6. apr 2012 Ja, man forstår sgu ikke, at de ikke bare havde lavet den sådan fra starten af.....
    Tja, men selvom at man selv skal betale for den, så tjener den sig rimelig hurtigt hjem igen :-),


  • #19   6. apr 2012 Rene

    Jamen jeg er enig i, at den hurtigt tjener sig hjem, men det er jo stadig en omkostning på driften. Den første burde aldrig ha været frigivet. Hvordan kan man i fuldt alvor sende et apparat på gaden der regner 2 minutter af gangen, men kun den ene vej - Det er jo ikke sådan, at man får 2 minutters hvil så snart den ryger på seng - Til gengæld tager den 2 minutter så snart hjulet har trillet en omgang.


  • #20   6. apr 2012 Måårten:
    Helt enig, det lort burde aldrig ha' været monteret.
    Det med de 2 min, kan man forvente andet, nu når det er noget som ordensmagten kræver smiley


  • #21   6. apr 2012 en kollega og jeg kørte sammen nogle uger i tyskland med mange km'er jeg har den ny og han den gamle hen holde uden for skoven og jeg kørte det meste ud til ham og jeg skulle flytte ved aflæsning igen men nå dagen var omme havde jeg stadig kørt mellem 25 og 35 min mindre ind ham og havde ca mellem 5 og 10 km mere ind ham

Kommentér på:
Tachograf

Annonce