{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.231 visninger | Oprettet:

Må man? og hvorfor? Spg. (Tyskland) {{forumTopicSubject}}

Hey ja sorry min overskrift men ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle formulere den..:)

men har lige været på ferie i Italien ( Første gang kør selv ferie ) og undret mig lige over nogle ting ..:)

første spg. ang. om at jeg så 2 Særtransporter nede i tyskland med store både men det jeg synes var mærkeligt var at det var tyske biler ( Så desværre ikke hvor de kom fra ) men de havde danske " Bred gods " skilte på.. må de gerne det når de nu er tyske biler og er i tyskland.??

også et anden spg. der godt nok bare er om personbiler men derned af i tyskland så jeg MANGE skilte hvor der stod 120 km/t ( 22-6 ) og der forstår jeg så ikke at man kun på køre 120 i det tidsrum nogle der kan forklare mig det når man uden for det tidsrum ikke har nogle fartgrænse..?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man? og hvorfor? Spg. (Tyskland)
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   5. jul 2012 Spg. 2

Mon ikke det fordi der hatighedsbegrænsningen i de mørke aften timer, det er vel lidt logisk at tænke på at man ikke ser så godt om natten så er nok heller ikke så smart at komme blæssende med 200 på en mørk motorvej

• #2   5. jul 2012 men igen, om aftenen er der mere plads til det smiley

• #3   5. jul 2012 mig bekendt er det også kun de 3 sporet der fri hastighed på altså

• #4   5. jul 2012 Ja man sku jo mene det sku stå på tysk så... og i det hele taget sku man jo mene det skulle stå på det sprog hvis land bilen befinder sig i. Så en tysk lastbil altså sku sku ha tysk på i tyskland og så sætte en dansk på hvis den sku forsætte ind i danmark

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #5   5. jul 2012 De 120 km/h kan have noget med støj at gøre (hvis det altså var i bebyggede områder)

• Lasse E
    Lasse E Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 51
    #6   5. jul 2012 æ hyler: Der er også fri hastighed på 2 sporet nogle steder. Lidt utrolig synes jeg smiley

• #7   5. jul 2012 Fri hastighed er vil så meget sagt har du kørt over 130 og der sker noget får du skylden selv om der er fri hastighed. Hvis der har været sat 120km op i det tidsrum kan det jo også være hvis der i i tiden mellem 6 og 22 så kun må køres 110 jo. Men ja kan også være pga støj eks rundt om münchen

• #8   5. jul 2012 Jan s
    det var ikke i bebyggede område..:)

synes bare det er mærkeligt at der er fri hastighed om dagen hvor der er mange biler men om natten hvor der næsten ingen er må man ikke køre til... smiley

• #9   5. jul 2012 Altså hvis man kommer meget i tyskland vil man fra tid til anden opdage at der er en del ting der langt fra giver mening og langt fra er logisk på dansk. Men den fri hastighed er jo men at have nå der er meget trafik for så bliver den jo automatisk holdt nede.

• #10   6. jul 2012 ang spg 1. hvad jeg har hørt må du godt hvis bilerne har hentet godset i DK men om det er sandt ved jeg ikke

spg2 har jeg selv kørt dernede og jeg forstod det som fri hastighed uden for tidsrummet.

• #11   6. jul 2012 Daniel P

ja det er det også og kørte da også efter der var fri hastighed..:) men hold kæft jeg er blevet kurreret for et bil mærke..!! Porsche dem har jeg godt nok fået for meget af de eneste ( Superbiler ) jeg så derned af var porsche og så fandme mange af dem..! og de skulle hele tiden ligge og snuse til min Jydekrog fandme træls..! smiley ahh okay så 2 andre biler også men ved ikke om de kan gå under superbiler..:)

• #12   6. jul 2012 så skal du jo bare holde til højre, så er det ikke et problem, eller komme op over 200km/t så man kommer fremad. smiley

• #13   6. jul 2012 Waui. ja har også selv set alt for mange af dem så kigger ikke engang efter dem mere. det bare en bil for mig. untagen hvis der kommer en special model. men inde ved tuborg vej og frihavnen der er porsche sku ligeså almenlig som en toyota.

• #14   10. jul 2012 Den med de 120km/t fra kl. 22-06, det er når motorvejen går forbi en by, og det er pga. støj, at man ikke må køre hurtigere.

Undrede også mig engang.

Jan S. havde fat i det helt rigtige.

• #15   12. jul 2012 Finn har helt ret..

Til gengæld kan jeg oplyse at den med at man får skylden hvis man kører over 130 ikke er rigtig, til gengæld kan man have svært ved at overbevise sit forsikringsselskab dernede om at de skal punge ud til en ny bil.. Men der skulle ikke være problemer med det hvis man kommer som dansker i en dansk indregistreret bil...

Kommentér på:
Må man? og hvorfor? Spg. (Tyskland)

Annonce