{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.833 visninger | Oprettet:

klaus  L
klaus L
Tilmeldt:
3. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Har du oplevet at skulle betale for skader? {{forumTopicSubject}}

Har du været ude for at skulle betale for skader på trailer, lastbil eller gods af egen lomme? Jeg har hørt, at man visse steder betaler de første 10.000 kroner af alle typer skader.

En chauffør jeg har talt med, blev mødt med et krav om at betale 800-900 euro for et hjulskifte, da en bolt kilede sig fast i dækket. En af hans kollegaer får lige nu trukket 4.000 kroner om måneden for en skade på en trailer. Det sker indtil selvrisikoen for vognmanden er dækket.

Kender I lignende historier, vil jeg meget gerne høre om dem.

Med venlig hilsen

Klaus Lange, journalist ved Avisen.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du oplevet at skulle betale for skader?
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   3. jul 2012 Nej ikke som chauffør men en vognmand jeg har været hos er blevet bedt om at købe de møbler som hans folk ødelægde da han kørte for et møbelfirma

  • #2   3. jul 2012 Har vi ikke lige haft en debat om det her inde ? Syntes lige der har været noget om det og ja der skal helt sikker nok være noget om det

  • klaus  L
    klaus L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   3. jul 2012 Hej Cero C. Den har jeg ikke set. Kan du hjælpe mig til at finde frem til den.

    Mvh

    Klaus


  • #4   3. jul 2012 Nej har ikke hørt om det og hvis det er sandt er det noget svineri det er jo vognmanden som vælger at få folk så må han også tag det med som sker af dårlig ting.

  • #5   3. jul 2012 Fandt ud af det er inde på Facebook under nogen af chauffør grupperne der inde der har været heftig debat om det .....
    Der kan man se det ikke er ualmenlig


  • #6   3. jul 2012 Man kan sige at som hovedregel er det jo vognmanden's ansvar hvad chaufføren kører og laver..
    Lige meget hvor meget og hvordan vi får ødelagt noget, ja så er det altid vognmanden, eller hans forsikring , der skal betale for div. skader.
    At man nok skal se sig om efter et andet job, er nok noget andet.
    Det kan jo ikke undgåes at der kommer lidt skader, men jeg mener og at vi som chauffør, har en stor opgave at leverer varerne uden skader...


  • #7   3. jul 2012 jeg leder og leder inden i de grupper jeg er i på facebook ved nogen her inde fra var med i debatten ... Men man kunne tydelig se at der var mange der mente det var ok at folk selv skulle betale noget

  • #8   3. jul 2012 vognmanden må IKKE røre lønnen, og gør han det bør folk slæbe ham i fagforening med det samme.

  • #9   3. jul 2012 Damn, det lyder sgu vildt at nogle chauffør selv betaler skader.
    Det har jeg dog aldrig hørt om før, håber ikke at det passer...


  • #10   3. jul 2012 Ja så havde jeg da sagt moin lige med det wuns... smiley

  • #11   3. jul 2012 jeg har også hørt om det at folk blive gjort opmærksom på ved ansættelse at skader dække de selv af lønnen. f.eks et kofanger hjørne. men om det rigtig ved jeg ikke


  • #12   3. jul 2012 Jeg ville aldrig finde mig i at skulle betale selv.. Der er jo ikke nogen der laver noget lort med vilje.. Og de må IKKE trække det i lønnen.. Jeg var gået direkte i fagforeningen med dem !

  • #13   3. jul 2012 ´Det firma jeg var i der blev man dog ikke afregnet hvis nu man lavede en større skade men det kom til og stå på ens lønseddel hvis man havde lavet en stor skade, og der blev holdt meget regnskab med hvem der lavede flest skader osv og så røg folk lidt efter lidt når de havde nok skader på sig, de fandt bare en anden grund til og fyrer så som vi har nedskæringer..

  • #14   3. jul 2012 Jeg synes af det i nogen tilfælde er fair nok af man selv må til lommerne. Det afhænger selvfølgelig af situationen. Ikke hvis man kommer til af lave en bule, men f.eks hvis man glemmer af pille slangerne af når man kobler af, hvorfor skal vognmanden ha en udgift ud af at man dummer sig såen.

  • #15   3. jul 2012 der er et firma i grenå hvor chaufførerne får en bonus hver månder... men laver de en skade på over xxx kr så forsvinder bonusen i en periode, mener det er 6 måneder... derefter kommer der igen...

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #16   3. jul 2012 TruckerBenny A. Der er vist noget du har misforstået, hvis gods er skadet / ødelagt og man som vognmand skal erstatte godset har man selvfølgeligt " købt " det skadede gods. Godset vil jo altid ( som regel ) have en vis værdi som man kan forsøge at realisere. En smadret flaske vin i en papkasse gør jo ikke vinen udrikkelig men kun usælgelig. ps hvem vil købe en palle meget speciel grafisk papir har en stående.

  • #17   3. jul 2012 Har hørt at der er du større tanktransport firma der på et tidspunkt havde det skrevet ind i deres kontrakter med chaufføren at de selv dækkede skader hvis de lavede den slags. Mens selv at det er helt forrygt der er normalt ingen der laver skader med vilje lige meget hvor dumme de nærmest er. Det er jo lige som lidt det der er nitten ved at ville være chef og de har en forsikring der til. Chaufføren har jo heller ikke en forsikring til at dække chefens dumheder den ville jo være umulig at betale.

    Truckerbenny
    tror også du har misforstået den del. En hver der betaler for en evt skade har også ret til at beholde videre sælge eller smide ud nå skidtet er betalt


  • #18   3. jul 2012 Det er i Gruppen Lastbilchaufføre på fb. og vi er tilbage til 8 juni og emnet er startet af Gunnar Juhl Andresen
    kan man på en måde linke direkte til emnet?


  • #19   3. jul 2012 Link til gruppen http://www.facebook.com/groups/50848230530/

  • #21   3. jul 2012 Syntes på ingen måder det er i orden ... men hvis en chauffør bliver ved med at lave dumme skader så kunne man snakke med chaufføren . Jeg har selv haft en chef som glemte håndbremsen og skadet en ny bil.

    Så selv for den dygtigeste kan der ske skader og jeg tro personlig at man yder bedre ved ikke at havde et pres på skulderen og et pres på skulderen er at man selv skal betale for skader. Man kan også sige hvor går grænsen ..... Det er en arbejdsplads og hvor der handles spildes der en gang imellem


  • #22   3. jul 2012 Glemte lige at tilføje denne snak som jeg skriver om. Det kunne jo være chaufføren har problemer som påvirker ham ... Eks sygdom i familie, dødsfald eller andet i den stil som påvirker hans koncetration

  • #23   4. jul 2012 Hvis min chef kom og sagde til mig, at jeg selv skulle betale evt skader, så kunne han godt se sig om efter en ny chauffør.........

  • #24   4. jul 2012 Jeg var bla med i den debat på facebook, og jeg mener stadig det er helt uhørt at man som ansat skal erstatte noget som helst ifb med uheld... Dummeskader eller ej...!!! De chauffører eller andre indenfor arbejdsmarkedet der er så snotdumme at acceptere sådan en ordning fortjener ikke bedre....

  • #25   4. jul 2012 Kender en der måtte arbejde gratis hver søndag, i jeg ved ikke hvor længe, fordi han var bakket ind i glas facade..

    Han var dum nok til at gå med til det.


  • #26   4. jul 2012 Jeg har personligt måtte betale selv for en arrogant "dumme fejl"...

    Hos en (unavngiven vognmand som er lukket og slukket) kørte jeg ved DSV.. fik til opgave, at kører ud til en metal vare fabrik på Amager strandvej.
    Jeg havde været der massere af gange før, og mente "sagtens" jeg kunne finde der ud igen, uden Gps..
    (problemet er bare, at man bliver så afhængig af den slags l*** at man glemmer at se sig ordentligt for...)
    Under alle omstændigheder... tændte for radioen og gled derud af...
    Skulle jo bare ud til afkørsel 15 og så til venstre... ikke noget problem..

    Først da jeg gled ned i rørret, begyndte jeg at undre mig over.. "her er sku da noget galt..."

    Jeg havde ikke lagt mærke til skilte, blinkende lygter eller det store mærke på vejen hvor der står "sidste afkørsel i Dk." ...

    Den sidste i Danmark hedder nr. 16....

    Så den tur / retur - tur til det svenske... måtte betales på Shell kortet og blev så senere trukket ( af 3 gange) over min løn.

    2mdr senere havde jeg sagt op...


  • #27   4. jul 2012 Futte.

    Den historie havde jeg taget med mig i graven smiley


  • #28   4. jul 2012 Brian ... tja... men hva fanden... alle har vel dummet sig... og tro mig, jeg har aldrig været i tvivl siden... (ikke om det i hvert fald...)

  • #29   4. jul 2012 Det er sådan en bummert man kun laver en gang smiley

  • #30   4. jul 2012 det har jeg også prøvet, men bare på vejlefjord broen, så måtte lige op til nord og vende, og så ned til syd igen, det er hva der sker når man snakker i fon mens man bare blæser på af motorvejen.. smiley

  • #31   4. jul 2012 Steven B .. med den lille forskel, at du slap for at betale for 2x Bro... GG

  • #32   4. jul 2012 Man skal ikk ha penge med på arbejde. Kun til politiet men det styrer man jo selv. I forstår hvad jeg mener.

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #33   4. jul 2012 Jeg er udemærket klar over det med godsforsikringen hos vognmanden.

    Men i den møbelkæde var det fast at " If you break it, your boss buy it ", jeg fik af vide af vognmanden den dag jeg startede havde en af de andre chauffør ødelagt glaslågerne i en reol og den fik vognmanden smidt i nakken og skulle samtidig betale fuld pris for reolen og samtidig skulle han levere en ny reol hos kunden uden regnningen, vognmanden kørte så heller ikke ret længe for den møbelkæde


  • #34   4. jul 2012 Det her står på facebook i dag

    Kan Tilføje
    CE Transport
    Hermesvej 33
    6330 Padborg,CE Transport har de krakket pga,mange verserende sager om køre hviletid,samt sager fra tideliger chauffør som mangler løn,og er trukket for snekæder skader på biler og bøder på carbotage kørelse.
    Firma hedder nu Edelskov´s på samme adresse.


  • #35   4. jul 2012 Cero : Er det ikke et forkert sted at ligge det ind??

  • #36   4. jul 2012 hvorfor skulle det være et forkert sted at ligge det ind?
    Er det bedere det ligger på facebook?

    Uanset hvad, er det da godt nok det kommer frem, måske til at hjælpe de andre kollegaer som er i landet, der gerne vil have arbejde?

    Cero, tommekfinger opaf her - kun pga. du er en kvinde smiley


  • #37   4. jul 2012 Vi dummer os alle sammen før eller siden og er der nogle der hårdnakket vil påstå at det aldrig har det lyver det mere ind en wanish reklame. Har selv kort tid efter jeg fik kranbilen må min efter hånden mange ture i det tyske en enkelt gang glemt at lægge kranen ordenligt ned på jeg havde været ved at bånde forvognen og mente jeg havde mig en rutine hvor på jeg kunne huske at jeg stadig skulle huske kranen men glemt var den og jeg kom kørende bedste stil snakkede med en kollega og hov der er jo den tank jeg skal ind på til højre vi kom og under halvtaget og buller brag. Og så kan man alt andet ind at rose sig selv. Havde sat grappen oven på træet også var knækarmen lige 30cm for høj det kostede lidt pyntelister på den stakkels tank

  • #38   5. jul 2012 Martin P....

    Selvfølgelig har vi allesammen lavet dumme-skader...Det sker jo altså bare når vi er mennesker, men derfra og så til at man selv skal stå økonomisk ansvarlig som ansat er der dælme langt....I min verden ihvertfald....


  • #39   5. jul 2012 Michaek k
    helt sikkert enig han skulle da nu heller ikke have forslået eller bare nævnt at jeg selv skulle punge ud så havde han helt sikkert ønsket sig til en anden ende af telefonen


  • #40   6. jul 2012 hvis vognmanden rør min løn pga en skade ja så kommer der sku en video hvor jeg løber med en hjulnøgle efter vognmanden.

  • steen  J
    steen J Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #41   6. jul 2012 helt sikkert den første vognmand der rører min løn vil sent glemme det .. jeg oplevede for snart 14 år siden på min første eksport tur hvor jeg kørte for en svensk vognmand at nede i lyon kørte en hjerne død franskmand ind i mig . gendarmeren mente også helt og holdendt at jeg var uden skyld .. det var i en gammel 143 med stål kofanger .. og den så sgu ikke for køn ud bagefter :o)) men han måtte allligevel selv betale sin egen selvrisiko som var på 13000 svenske penge . det mente han jo skulle trækkes af min løn .. da det jo var mig der kørte bilen .. men så havde vi lige en snak om fagbevægelse og retssytemet og politi anmeldelse .. så mente han alligevel nok det var klogest at bare lade være :o)) ..
    men det ryster mig at nogle fjolser i dagens danmark er så store skvat at de finder sig i det . . det er jo de fjolser der er med til at underminere vores erhverv grrr
    de skulle smides ud af branchen for fuld musik og have frataget sig deres køre kort for bestandigt .. jeg skal med glæde selv stå med klippe tangen


  • Jan  N
    Jan N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #42   6. jul 2012 Thomas G HAHAHAHAHA Special papir på lager !!!! Det kender jeg godt fra irn sæld. Jeg har stadigvæk en gaffeltruck og 4 paller Absolut vodka på lager, fra dengang hvor det gik stærkt... Desværre er der ingen aftagere af tingene så jeg må jo få drukket pisset hen ad vejen... Du skulle se mig i de weekender hvor jeg øver i at køre truck samtidig med at jeg prøver at få bugt med det gennemsigtige..

  • #43   6. jul 2012 Jan N...

    Ring lige næste gang du skal kigge på den palle der, så kommer jeg og hjælper dig....Det er vel det man har kammerater til ikk... smiley


  • #44   12. jul 2012 Da jeg kørte ved Steen Gjeldstrup Transport blev jeg trukket knap 4.000 for en kvartpalle remoulade der eftersigende skulle være bortkommet efter losning ved FDB's ferskvare lager i Brøndby, den blev trukket på den sidste løn jeg fik der fra, og gad ikke gøre noget ud af det da jeg mest af alt var glad for at komme væk fra den psykopat, men ellers har jeg aldrig hørt om det eller selv oplevet det.. denne episode ligger tilbage i år 2000... Havde det været i dag havde der nok været andre boller på suppen, så havdej eg på ingen mulig måde fundet mig i det...

  • #45   13. jul 2012 Mr. Nobody ...
    ... i år 2000?? det var over på silovej ik?


  • #46   13. jul 2012 Futte det var det nemlig lige nøjagtigt... Det sjove er at 5 år senere kom jeg over til Vestegnens Transport Service, og det var bare stik modsat SGT... Langt bedre forhold og alt...

  • #47   15. jul 2012 Hmm.. det må havde været lige inden vi flyttede over på havnen...

    Startede på silovej Maj 05..... stoppede 11mdr 20dage, og en regning senere.



  • #48   16. jul 2012 Steen Gjelstrup var den skod vognmand..

    Men jeg har en kollega der kørte for ham, og han havde det rigtig godt hos ham....

    Så sådan er vi så forskellige...


  • #49   18. jul 2012 Futte > Jeg startede ved Vestegnens Transport Service den 9/9-05

    Iceman > Jeg tjente mange penge hos SGT, og jeg havde bil med hjem, også selvom jeg kun brugte den om lørdagen, så havde jeg en forvogn med hjem, som ikke blev brugt til andet end at fragte mig fra Taastrup til Brøndby hver dag og så køre en ferskvaretur i lørdag morgen... Jeg havde det umiddelbart godt indtil det med remouladen og en hændelse blandt to af hans folk som jeg har/havde en fornemmelse om var ekstremt brune i mundvigen...


  • #50   18. jul 2012 det der med ham der bliver trukket 4000kr om måneden ... hvad hedder han??

Kommentér på:
Har du oplevet at skulle betale for skader?

Annonce