{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lønninger..
  • #1   11. jan 2011 Nååh okaii.. Er der nogle her der kører om aften/natten, og hva har i evt ?

  • #2   11. jan 2011 jeg kører 14 dage dag og 14 dage nat.
    Checker lige min lønseddel i morgen..


  • #4   12. jan 2011 Det kommer jo lidt an på, om din virksomhed er underlagt en overenskomst. Og ikke mindst hvilken..

    Jeg kører sådan her:
    Mandag - Nat
    Tirsdag - Dag
    Onsdag - Nat
    Torsdag - Dag
    Fredag - Nat

    Mit firma er ikke underlagt en overenskomst. Og derfor er min hyre om natten, ikke mere end hvad jeg kunne tjene om dagen, hos en vognmand som følger overenskomsten mellem 3f & HTL/ATL.


  • #6   13. jan 2011 Johnny G: Eftersom at vi i mit firma kører med egne varer, har de ingen tilladelser. Derfor kan de også sætte lønningerne som det passer dem.

    Men det er rigtig som du skriver. Der er bare mange, som ikke følger reglerne. Og man er vel også selv en smule ansvarlig for hvilken løn man får. Hvis man ikke vil køre til den tilbudte pris, kan man jo bare sige nej tak.


  • #8   14. jan 2011 Johnny G: Hvor meget ligger minimumslønnen på?

    Vil det sige, at når jeg er ansat i et firma uden overenskomst. Så skal de alligevel betale i henhold til 3F overenskomst? Samt nat-tillæg?

    Jeg ville jo mene, at når de ingen godskørselstilladelser har. Så er de vel heller ikke underlagt de regler som står trykt på bagsiden..?

    Eller tager jeg helt fejl?


  • #10   14. jan 2011 Johnny G: Jeg ved udemærket hvordan en kontrakt skal se ud. I min står der både at vi IKKE er underlagt en overenskomst. Der står også hvad min månedsløn er.. Jeg har så forhandlet min løn en smule op, efter jeg begyndte at køre de nat-ture..

    Og "at jeg står lidt skidt" er jeg skam godt klar over. Men det er vel et spørgsmål, om man vil have et job. Her behøver jeg ikke 3F's mening, da jeg godt kan tage vare på mig selv..

    Jeg vil gerne tilbage til spørgsmålet.. Hvor meget ligger minimumslønnen på??


  • #11   14. jan 2011 Jacob : Den er lidt svær den der..

    Men jeg kan fortælle dig at jeg har 134.6kr for mine timer mellem 6:00-18.(Dog max 8timer)

    For mine timer efter 18:00 har jeg et tillæg på 32.6..
    Efter kl. 20:00 til kl. 5:00 har jeg så et tillæg på 79.95
    Fra 5:00-6:00 har jeg igen et tillæg på 32.6

    Kan godt være jeg ikke har skrevet det 100%rigtigt.
    Ved at vi kører efter overenskomsten.


  • #12   14. jan 2011 Iceman: Jeg kender godt 3F overenskomsten. Jeg kan den nærmest i søvne.. ,o)

  • #13   14. jan 2011 Jacob : Okay. men jeg lovede jo at finde ud af hvad jeg fik...

    Men det vil sige at når jeg kører på de dyre overtimer, så har jeg over 214.- i timen...


  • #15   15. jan 2011 Iceman: Jeg takker, men det var jo egentlig Allan som spurgte..

    Johnny G: Så vi er enige om, at der ikke findes noget som hedder mindsteløn, hvis man ikke er underlagt en overenskomst..

    Jeg søgte også engang en nat-bil på en møbelfabrik, hvor jeg havde kørt som lærling for en vognmand. Men de havde også egne biler. De var under TIB. Så der var lønnen heller ikke lige så god som 3F overenskomsten.

    Så igen. Det kommer an på hvilken overenskomst, hvis der er en, man er underlagt, når det handler om nat-tillæg..


  • #17   15. jan 2011 Johnny G: Deri har du ret! :o) Og det burde også gerne være noget over..

    Da jeg gik arbejdsløs i '09 var jeg til samtale i jobcenteret. Der blev jeg opfordret til, at melde mig ind i et vikarbureau. Der kunne jeg så fortælle damen, at mange operere med en løn som hed ca. 102kr i timen. Jeg bor i Randers, og hvis jeg skulle tage arbejde i Århus, ville det ikke engang kunne betale busbilletten derud, kontra dagpenge.. Den havde sjovt nok ingen kommentar til!


  • #19   15. jan 2011 Jacob : Hehe. Ja det lagde jeg først mærke til bagefter....

    Sådan kan det jo gå..


  • #20   15. jan 2011 Iceman: Du har jo fint beskrevet hvordan 3F overenskomsten er.. Så det er jo også et godt råd til "trådstarter"..

    Jeg ville bare gerne vise, hvordan det også kan være..



  • #21   15. jan 2011 Jacob : Takker for komplimentet..

Kommentér på:
Lønninger..

Annonce