{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Interview til min opgave - Jobbet chauffør {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg takker mange gange for jeres hjælp i mit emne "Lønninger" - håber det trækker godt op i min opgave.

Dog, vil jeg godt spørge jer, da et af mine punkter på min problemformulering er "Er der en fremtid i chaufførjobbet?"
Vil godt have svar på følgende - det skal sådan set være inden klokken 12:00 idag..

1) Føler du, som chauffør, at der er en fremtid i jobbet?
1.1) Hvis nej, hvorfor ikke?
2) Er du tilfreds med de køre/hviletids-bestemmelser der eksisterer?
2.1) Hvis nej, forklar venligst hvorfor?
3) Er lønnen god nok taget dine arbejdstider i betragtning?

Til dem af jer der har lyst til at svare på dette, er jeg meget taknæmmelig.
Kan foregå enten her i tråden eller kan sendes via besked til mig

Vh
Nicolai


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Interview til min opgave - Jobbet chauffør
  • #1   10. jan 2012 Nej der ingen fremtid i chaufførjobbet,

    Fordi Danske chauffører ikke kan hamle op med den pris øst landene stiller op med.

    Ja jeg har ikke noget imod dem de er kun til gavn for chaufføren, men jeg synes straffen er for hård ved fejl i forhold til så mange andre ting for danske chauffører.

    Og lønnen det er vel som man tager det, personligt der synes jeg den er for lav i forhold til alle de timer man som regel har, men det er jo alt efter hvilken vognmand man er ved, lønnen kan være god men du har en helved ballade hverdag, eller lønnen kan være lav men du har en fantastisk god arbejdsgiver hvor tingene er i orden.


  • #2   10. jan 2012 1) Føler du, som chauffør, at der er en fremtid i jobbet?
    Nej,
    1.1) Hvis nej, hvorfor ikke?
    Som Rene skriver så er konkurrencen for hård øst fra, om nogle vil det se bedre ud, men spørgsmålet er om det danske transportfag overhovedet er her.
    2) Er du tilfreds med de køre/hviletids-bestemmelser der eksisterer?
    Nej
    2.1) Hvis nej, forklar venligst hvorfor?
    Der er for mange nuancer i dem, og ikke fleksible nok... Det burde være en remse der hed 10, 10 og 14, 10 køretimer pr. dag, 10 hvile timer pr. dag og 14 rådighedstimer pr. dag... Og det fleksible skulle bestå i at man kunne kører en ekstra time over for at kunne nå hjem til weekenden f.eks... Derudover burde færgereglen skrottes, den er ikke til for chaufførens skyld, men udelukkende for vognmandens, speditørens og kundens skyld... Weekend hvilet burde også ligge mere fast, som de ter nu er det for indviklet for rigtigt mange mennesker at finde rundt i, det skal forenkles...
    3) Er lønnen god nok taget dine arbejdstider i betragtning?
    Hvis vi sammenligner med en håndværkers løn så på ingen mulig måde nej, hvorfor skal de ligge typisk 40-70 kr højere end os pr. time? Det er der jo ingen logik i... Men omvendt så er vi <b>ALLE SAMMEN</b>, altså ikke kun chauffører men også håndværkere og mange andre med de højere lønninger nødt til snart nødt til at gå ned i løn for at kunne hamle op mod "truslen" fra syd/øst....

    Håber du kunne bruge mine svar...


  • #3   10. jan 2012 Siger mange tak for jeres svar, har nu idag afleveret min opgave.
    Tusinde tak.


  • #4   10. jan 2012 1) Ja, ikke i fragt & export, men i kran & entrepenørkørsel skal der nok blive ved med at være gang i den...
    2) Jeg har ikke noget at klage over men hensyn til køre/hviletider, da det er sjældent jeg bruger alle mine køretimer.
    3) Ja...

    / Bülow...


  • #5   10. jan 2012 Velbekomme, håber vi får en god karakter... :oD

  • #6   10. jan 2012 Ved godt at opgaven er aflevret, men vil lige deltage alligevel smiley

    1) Det kommer i høj grad an på den politiske vilje til at bekæmpe social dumpning og det voldsomme skattefusk mm. der foregår i forbindelse med brugen af underbetalte øst chauffører ! Fortsætter dette "se'en igennem fingrene" / totale inkompetence fra myndighederne så er det nok tvivlsomt at dansk / skandinavisk exportvognmænd kan overleve...

    2) Copy-paste hvad * Mr. Nobody * skrev smiley For en gangs skyld er jeg 100% enig, Franck smiley Kunne ikke ha skrevet det bedre selv...

    3) Ja, Jeg syns den gældende overenskomt (såfremt man får den...) er ok. Dog burde man have mindre skattepigt som fx. sømænd.
    Det ville ihvertfald hjælpe konkurrencekraften hvis man kunne undgå lønstigninger (evt sænke lønomkostningerne for vognmændene) mod at sænke skatten tilsvarende.


Kommentér på:
Interview til min opgave - Jobbet chauffør

Annonce