{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.149 visninger | Oprettet:

At være vognmand. {{forumTopicSubject}}

Hej LG igen. Jeg skrev et indlæg for et par dage siden omkring at være vognmand hos Frode Laursen. Jeg har nu sat mig på et nyt emne. Jeg er som nævnt tidligere sejlende maskinmester og dermed ude, samt hjemme 3 måneder af gangen. I de 3 måneder jeg er hjemme, vil jeg gerne køre lastbil og gerne i eget firma. Ja jeg vil gå hele vejen og blive vognmand, købe en billig trækker til at starte med (Ikke noget glansbillede) og en billig trailer Er det muligt at blive hyret ind for 3 måneder af gangen og er der nogen idé i det? Hvad kan jeg forvente at få i pris pr. levering osv. jeg ved der er mange uoplyste faktorer, men kan det lade sig gøre?
Igen på forhånd tak!

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være vognmand.
  • #1   7. jan 2021 ud fra de priser jeg har fået afvide omrking det at have 1 chauffør og en trækker

    så skal du regne med at skulle tjene 150-170.000 om måneden

    det er chauffør løn forsikringer brændstof tøj skader lastbil ALT


  • #2   7. jan 2021 Awaffernoget?
    150.000 - 170.000 om måneden?

    AWAFFERNOGET?

    De tal skal du nok lige dokumentere, og hvis det er sandt, så ringer jeg sporenstregs og bestiller en Scania R730 - i guld.



  • #3   7. jan 2021 Baronen det for at have bilen kørende i måneden

    ikke engangs udgifter

    så er der kontor og kontorartiker og elhund osv bagefter


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #4   7. jan 2021 Lad os sige du kører 3000 km/uge = ca 12.000 km/mdr
    Lad os sige 3 km/l - så er det 4000 l til 7 kr/l = 28.000 kr (det kommer selvfølgelig an på din rabat)
    Så måske 20.000 kr til leasing af en trækker
    Forsikring aner jeg ikke men 10.000 kr/mdr??
    Så 10.000 kr/mdr til dæk og andet (hvis ikke det er med i leasing)
    Så 50.000 til løn/pension/feriepenge

    Det er 118.000 kr/mdr
    Lyder det helt forkert?



    Ang spørgsmål mht 3 mdr af gangen så hos os (Alex Andersen) har vi helt vildt mange vognmænd inde i foråret (marts og til juni) og igen midt/sidst sommer så der er mulighed for at køre nogle mdr og så være væk nogle mdr..


  • #5   7. jan 2021 Jan S: Igen, tak for de gode svar. smiley

  • #6   8. jan 2021 Det glæder jeg mig til at høre om, Christian! Jeg er selv færdiguddannet maskinmester her om et års tid, hvor jeg muligvis også skal skal ud at sejle. Jeg kører pt. afløser i mine weekender og ferier, men der hvor jeg kører, er der stor mulighed at køre som chauffør, præcis når jeg ønsker, så det tænker jeg også at jeg skal, når jeg er færdig.

    Hvis du vil gøre det for pengenes skyld, så er det nok bedst bare at køre som afløser, i de perioder du er hjemme. Men jeg forstår da godt, at du gerne vil have dit eget navn på bilen smiley


  • #7   8. jan 2021 Nicklas: Fedt! Ja det bliver spændende. smiley

  • #8   9. jan 2021 Ina:

    Indlejede vognmænd kører for ca. 400/time.

    12 arbejdstimer pr. dag, 22 dage om måneden, gi'r ifølge mit lille kødhoved 105.600.-

    10 arbejdstimer gi'r 88.000.-

    Hvordan skulle det nogensinde kunne blive en forretning, hvis der skal hives 150.000-175.000 hjem?

    Det der efterlyses er tal til en selvstændig vognmand, uden chauffør.

    Christian W:

    Det kan sagtens hænge sammen, men usikkerheden om, om der er "mine 10-12 timer" igen i morgen, vil nage MIG - hver dag.
    Det er jeg for stor en kontrolfreak til at kunne holde ud.


  • #9   9. jan 2021 Boronen

    De tal jeg har er så fra den periode med nedlukning så brændstof og timer kan være de var ekstreme lige der

    jeg fik en masse tal gav meget god mening og endte i 150 ish tusind

    det var livsforsikring på chaufføren det forsikring på lastbilen
    det brændstof
    månedlige vedligeholdelse og ejerskab på bilen
    det arbejdstøj
    løn ferie penge osv til chaufføren overarbejde tillæg osv
    og sikkert også flere tal

    jeg kan ikke huske tallene præics men det tal fra en rimelig stor vognmand

    og det er UDEN kontor udgifter og kuglepennne og papir kopimaskine osv

    det 1 lastbil med 1 chauffør


  • #10   9. jan 2021 Men lad os køre fuld køre hvile tid for marts måned

    Så vi på 345 timer til 500 kr i timen
    =172.500 kr

    og der er de sidste 3 dage 13 timers dage


  • #11   9. jan 2021 Ina:

    Christian søger tal for enkeltmandsvirksomhed. Ikke en virksomhed med X ansatte...


  • #12   9. jan 2021 baronen så Christian skal ikke have løn selv ?

    Skal han bare arbejde og så når lastbilen er dækket så skal han have 0 kr ?

    skal han ikke som chauffør i bilen have en forsikring der dækker ham når han køre skal han ikke selv have lidt arbejdstøj sikkerhedssko osv


  • #13   9. jan 2021 Men Ina, i disse tider er der ingen som får 500 kr i timen. Som Baronen skriver, så er det omkring 400, nogen mindre, andre lidt mere.

    Der er ingen enbilsvognmænd med en ganske almindelig trækker, som omsætter for over 2 millioner om året.


  • #14   9. jan 2021 Ina, Christian arbejder hjemmefra og får ca 400/time.

    For de penge skal han betale alle udgifter til bil (afdrag, forbrug osv.), sin ulykkesforsikring, og ja, lidt arbejdstøj.

    Hvis Christian har ca 50-60 timer om ugen, vil han nok ha' en løn på 40.000-50.000-ish.

    Som tidligere nævnt, er der ingen garanti for, at han kan få de "påkrævede" timer, og derfor tør JEG ikke...

    Ina, alle de omkostninger du nævner, er for en vognmand med ansatte. Det er jo ikke det Christian stræber efter - endnu smiley


  • #15   9. jan 2021 Baronen det fint god dag

  • #16   9. jan 2021 Baronen og Ina: Tak for jeres input, men det er korrekt, at det vil være en enkeltmandsvirksomhed. Jeg regner med at købe en billig trækker samt trailer omkring 150.000 kr. (måske bare trækker) også køre de pågældende timer når jeg er hjemme. smiley

  • #17   9. jan 2021 Go' idé, Christian.

    Håber virkelig at du får kæmpe succes.

    Vi ses smiley


    profilbillede
  • #18   9. jan 2021 Baronen: Mange tak skal du have. Vi ses forhåbentlig på vejene i en nær fremtid. smiley

  • #19   9. jan 2021 Selvfølgelig gør vi det smiley

  • #20   2. feb 2021 Lyder dyrt. Jesper fra de unge truckere skulle vidst kører 80k hjem i måneden i de unge truckere. Og har en kammerat med en R580'er og egen trailer og han skulle gerne ligge på 450 i timen og så var alt betalt, også hans løn

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 3 Svar: 2
    #21   3. feb 2021 Hej Christian

    Det lyder da som en god idé, og jeg synes bare, at du skal følge dine drømme. Så kan du jo altid se på bagefter, om det giver mening i længden smiley


  • #23   3. feb 2021 Brian M: Mange tak og lige præcis. Mvh

Kommentér på:
At være vognmand.

Annonce