{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.268 visninger | Oprettet:

Første gangs vognmand hos Frode Laursen {{forumTopicSubject}}

Hej LG. Er der nogle, som har erfaring med, at være vognmand hos Frode Laursen. Jeg har ingen erfaring fra transportbranchen udover, at min far er lastbilchauffør (Ikke vognmand). Til dagligt er jeg sejlende maskinmester med turnus af 3 måneder afsted efterfulgt af 3 måneder fri. Dermed tænkte jeg, at når jeg var hjemme vil jeg tage stort kørekort osv., samt bevis som vognmand og have egen lastbil osv. Så spørgsmålene er: Hvad koster det at leje, lease eller købe lastbil hos Frode Laursen og hvordan er kontrakten derefter (Økonomi, lastbilpriser, omkostninger osv.). Det behøver ikke, at være hos Frode Laursen btw.
Jeg håber ikke at mit indlæg er alt for forvirrende. På forhånd tak.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs vognmand hos Frode Laursen
  • #1   5. jan 2021 Du skal ikke have fat i speditøren/fragtfirmaet for at få lastbilen

    Du skal have fat i volvo scania osv andre lastbil forhandlere for at finde ud af hvad selve at have lastbilen koster

    så indgår du en aftale med en speditør siger du har x antal biler har de noget at køre med

    så aftaler man pris derefter hvad man får for det arbejde du udføre


  • #2   5. jan 2021 priserne er så forskellige for hvad vognmanden får af speditøren

    og ingen afsløre hvad de får for så underbydes der bare eller så kan den vognmand selv læsse af eller lignede


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #3   6. jan 2021 Sikke noget vrøvl.....


    Det bedste er at tage kontakt direkte til Frode...
    https://frode-laursen.com/karriere/bliv-vognmand/

    Jeg kender et par stykker som har gjort det og nogle er glade for det og andre er stoppet igen.. Gider man lave noget er der gode muligheder men som med alt andet kræver det en stor indsats i starten af være selvstændig lige meget hvilket erhverv det er..


  • #4   6. jan 2021 Jan S: Det var nemlig også min opfattelse af det, men er der nogle som kender priser på det hele. En form for pakkeløsning. Priser på bilerne, Bliver man afregnet pr. km eller I timen og hvad ligger "lønnen" på ca, hvad koster diverse forsikringer osv.

    Igen tak for svarene nu og på forhånd.


  • #5   6. jan 2021 Jeg legede med nogenlunde samme tanke... Men droppede det ret hurtigt igen.

    Scania tager ca 20.000/måned for leje af en S450 trækker. Plus lidt løst, som jeg ikke lige husker hvad er/var. Men i alt ca 22.000 pr. måned.

    En tommelfingerregel er ca. 395.- pr time, uden at jeg har dybere kendskab til priserne hos diverse vognmænd...

    Pøj pøj med projektet smiley

    PS
    I branchen hedder han ikke Frode Laursen, men Fråde Lavpris.

    smiley


  • #6   6. jan 2021 Baronen: Tak for svarene. smiley

  • #7   7. jan 2021 Køber man en bil gennem Frode er man låst til Frode i et par år og man skulle efter sigende virkelig blive presset idet at man er "låst" til dem.

  • #8   7. jan 2021 Danger Dane: Ok, tak for svaret.

  • #9   8. jan 2021 Christian,

    Men du skal ihvertfald finde ud af din kostpris før at du kan se om det nogensinde ville give mening at skulle blive selvstændig. Kender et par selvstændige vognmænd og det er ikke ret mange kunder der vil give prisen på grisen.


  • #10   8. jan 2021 Danger Dane: Ok det skriver jeg bag øret. Tak for svarene. smiley

Kommentér på:
Første gangs vognmand hos Frode Laursen

Annonce