{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.048 visninger | Oprettet:

Selvstændig vognmand {{forumTopicSubject}}

Ser lige af Frode Lauersen søger vognmænde igen.
Nå man ser annoncen ser det hele fantastisk ud med
"fullservice aftale" - uden risiko osv.

Men hvor mange herinde er egentligt vognmænd ?
Hvem kører for Frode L og kan i tjene nok på at være selvstændige ?

Ikke at det har min store interesse men alligevel kunne det da være sjovt at høre hvad i har i løn hver måned.


Find dit nye drømmested på BoligNinja.dk
Leder du efter en lejlighed i Århus? Så gå på opdagelse på BoligNinja.dk - her får du også gratis adgang til BoligAgenten, som giver dig direkte besked i din indbakke med nye lejemål i Århus. Gå til: Lejlighed Aarhus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvstændig vognmand
  • #1   11. mar 2012 Jeg tror du får et lige så misvisende svar som hvis du spurgte til eks containerkørsel på Århus havn.....Der findes mange der ikke kan få det til at løbe rundt, og lige så mange der godt kan....Det betyder så ikke nødvendigvis at nogen ikke aflønner deres folk ordentligt, men nogen er bare bedre til at tjene penge ved den slags kørsel end andre...Det betyder jo alt hvor fleksibel du er, hvor selvstændig du er, og ikke mindst hvor glade de er for dig på kontoret....Eller kort sagt, om du kan dit kram, eller er motiveret til det indenfor netop deres kørselsområder...

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #2   11. mar 2012 Det svar vi fik deroppe fra, den dag vi snakkede med dem, hvor meget deres vognmand kører ind, var ikke særlig imponerende..

    Hvor vi selv kørte DSV, og Freja. Så jeg tror de er lidt nede på prislisten smiley


  • #3   11. mar 2012 Hold nu op Jesper......Sådan var der også mange der sagde da jeg kørte containere for anco, men alligevel tjente min vognmand, og mange andre penge.... Og der kom mange nye til, og nogen forsvandt lige så hurtigt igen, så det er ikke sådan lige sort og hvidt...

    De frode der kører distribution får vel ikke udelukkende km betaling gør de...?


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #4   11. mar 2012 Frode , kontra det vi ellers kunne køre og køre ind ved de andre. Havde de ikke noget særlig og byde på..
    De sagde at nogle af deres vognmand kunne køre helt op til 75.000 ind om måneden.. HALLO, glemt det da..

    Vi snakker også Netto ture med start over middag på KM pris.. Hvaeh? Nej.. GLEM DET.


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #5   11. mar 2012 Samt en herinde fortalte at han får 125 kr. i timen for alle timer.. Som også kører ved frode.. Det siger også mig lidt.

  • #6   11. mar 2012 Jesper...

    Hvad kørte i ind de andre steder,.....?

    Jeg aner ikke hvad de får ved frode, men der er jo stadig nogen af vognmændene der tjener penge på det...


  • #7   11. mar 2012 Det ville nu heller aldrig blive aktuelt for mig at blive vognmand.
    Har det nok for godt som fastansat med en rimelig fornuftig vognmand / kvinde.


  • #8   11. mar 2012 Jesper....

    At der er en der får 125 for alle timerne kan man jo ikke bruge til ret meget....Det er da bestemt ikke kun ved frode det sker....


  • #9   11. mar 2012 Jesper l: hvem var det som fik 125kr/t og kørte Frode!???

  • #10   11. mar 2012 følger lige lidt med

  • #11   11. mar 2012 Jeg kører selv for FL , og har kun mig selv. Det er som andre steder. Nogle dage er der lidt at lave og andre dage meget at lave, Mht indtægten så kan jeg godt få det til at løbe rundt.

  • #12   11. mar 2012 Jesper L

    Du kan da intet måle på hvad en tilfældig vognmand giver sin chauffør i løn. Der spiller da mange ting ind.
    Det er som Michael siger - Noget er godt for nogen og ikke for andre.

    At FL siger, at deres vognmænd kører omkring 75.000 ind er jo netop for at de skal kunne være sikre på at holde hvad de lover, de aner jo ikke en disse om dig og/eller din chauffør. Jeg kender da flere der har lavet rigtig gode penge ved FL og flere der har kørt der rigtig mange år og de klager bestemt ikke.

    Det er jo akkurat det samme alle de store steder - Med de priser DSV tilbyder, så fatter jeg da ikke, at de kan få flyttet så meget som en konvolut - Men det går jo fint alligevel og mange har kørt der i mange år med fine resultater.


  • #13   11. mar 2012 Kører selv ved en vognmand der trækker for FL godt nok nordic afdelingen. men vi har da ikke problemer med at ligge oppe omkring de 100.000 om måneden i indkøring, så det der op til 75.000 lyder mærkeligt i mine ører ..

  • #14   11. mar 2012 Er helt enig med Måårten Ææs
    Og fl er nok ikke bedere end så mange andre+ at der er forskelv om du skal give 15.000kr eller 11.000kr pr mdr pr bil.
    Og hvordan man udnytter lastbilen, er det en chauffør der skal være hjemme hver dag osv osv, der er mange faktor der spiller ind, har selv kørt for nogle speditør som ikke kunne udnytte bilen fuld ud og det gav ingen penge, men har også kørt for nogle der mere end rigeligt havde arbejde til bilen.


  • #15   11. mar 2012 Erik L
    75.000 kr i mdr er ikke meget, men så bliver man måske kun positiv overrasket hvis der kommer 100.000kr ind pr mdr smiley


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #16   11. mar 2012 Værsgo og gå igang da. Men jeg skulle fandeme ikke røre ved det da smiley

  • #17   11. mar 2012 Jesper

    Hvad tror du DSV og Freja vil love hvis man ringer og spørger - Eller Anco hvor jeg selv kører - Der er da ingen der lover guld og grønne skove som tiderne er - Der er jo biler nok at få.


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #18   11. mar 2012 De lover ofte godt til.. Men som udgangspunkt tror jeg aldrig på dem smiley og kører derfor i steder kombi kørsel. stoler ikke på nogle i den har branche smiley

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #19   11. mar 2012 De kan sidde og love guld og grønne skove somme timer, og når man så har været igang en måned så kan man fortælle dem hvor dårlige de er smiley hehe

  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #20   11. mar 2012 Nu kører jeg selv frode for min gamle far og det lyder bare for underligt det der. De plejer ikke at love en pris men et antal km. Og er man villig til at kører skæve tidspunkter kan man sagtens ligge et pænt stykke over 100 k om måneden med alle tillæg osv. Men det kræver at man ikke siger nej til alt for så bliver man sat bagerst i køen

  • #21   11. mar 2012 Hvor meget bør en bil kører ind pr måned, hvis nu vi antager de ter en 3 akslet trækker og en 2 akslet trækker, den 3 akslede trækker i DK og på norden og den 2 akslede fortrinsvis i på kontinentet men også i DK...

    2 priser, en hvor det er vognmanden der kører og en hvor der er hyret en slave til rattet, for man må jo kunne holde udgifterne lidt nede hvis man selv sidder bar roret kontra at skulle have en ratholder på den... eller tager jeg fejl?


  • #22   11. mar 2012 Nobody

    Så enkelt og firkantet kan man ikke stille det op uden at kende en række forudsætninger.

    Uanset hvem der kører skal der vel mindst 80-85.000 + moms til pr. måned - Men igen, hvor mange km og hvor mange timer er der tale om, hvor dyr er bilen osv.

    Kører man selv som enbils vognmand er der en række skatte tekniske aspekter der har betydning, så det tal der er godt for den ene er pænt meget skidt for den anden!

    Men altså laver man 100.000 + moms, så går det nok ikke helt galt. ;-))


  • #23   11. mar 2012 Måårten Ææs > Jeg ved godt det ikke er så nemt at stille op, men mente stadig der måtte være en mulighed for at sætte nogle cirkatal op...

    Men udgangspunktet kan vel være 3.000 km pr. uge, et gennemsnit på 3 km/l og så trækker vi udgifter til leasing/leje af bil fra da det jo varierer alt efter mærke og udstyr...


  • #24   11. mar 2012 Hvor kører man 3.000 i snit her hjemme på trucking vilkår?

    Vi kan godt lave regnestykket - Men jeg gider ikke gøre det her.


  • #25   11. mar 2012 Der er bare så mange ting der spiller ind. I store træk er det selvfølgelig et spørgsmål om indtægter kontra omkostninger.

    Som flere siger, så kan der sagtens være en situation hvor den ene bare kan få det til at køre, og den anden knækker nakken... Lidt dyrere leasing, lidt dårligere diesel forbrug, en enkelt skade eller 2, dårligere forsikring, lidt mindre kørsel.. Jamen lidt her og lidt der, så er "hele" overskudet ædt op i udgifter...

    Og netop fleksibilitet kan være en afgørende faktor, da en speditør jo hellere vil henvende sig til en, hvor der er store chancer for at han tager turen/godset, end han vil blive ved med at ringe til en der afviser. Resultatet bliver at ham der er fleksibel får flere og måske bedre/længere ture end ham der ofte takker nej, eller er umulig. Så 2 biler kan sagtens kører for den samme speditør, men lave 2 vidt forskellige tal på bundlinjen... Længere ture p åmotorvejsnet kan også give bedre brændstof økonomi end hvis man ligger og tuller rundt i nærområde hele tiden. Der er ufattelig mange ting der spiller ind. Og her kan man virkelig tale om at mange bække små - gør en stor å...


  • #26   12. mar 2012 Måårten Ææs > Ja på DK er 3.000 km nok lige at skyde over målet, selv om det nu ikke er unormalt at jeg ligger deroppe omkring, specielt ikke når jeg henter reservedele i Tyskland, men så er vi jo også ude i noget semi-eksport et eller andet sted...

    Det kunne bare meget sjovt at regne på hvor meget man egentlig bør kører ind pr. måned for at der skal være til den rette løn, den går folk jo så meget op i, og til forsikringer og leasing og hvad ved jeg... Ja og naturligvis et lille overskud vil jo ikke være dårligt heller....


  • #27   13. mar 2012 Nobody

    Jamen et skud fra hoften, hvis der skal være til en fornuftig ny bil - Ikke gejl og mega motor, løn efter 3F bogen, pension, feriepenge, diverse forsikringer osv. - Så skal du nok regne 10-11 km/km + moms og så min. 500 km om dagen.

    Nu kan du så tænke lidt over hvor realistisk det lyder. Hahahaha

    Du ved jo selv hvad du tjener pr måned - Husk at regne feriepenge og pension med. Eller du kan tage din bruttoløn og smide 30% oveni - Så er du tæt på de totale løn og sociale omkostninger. Kan man nøjes med et køre MAN på lejebasis, så koster det jo 12-13.000. Ca. 5.000 til forsikring, vægtafgift og vejbenyttelse. Kører man 2.500-3..000 km pr. uge er der hurtigt 30-35.000 væk til brændstof.

    Dertil kommer der en række små poster - Revisor, tlf. diverse, hensættelser til nyanskaffelser osv. osv.

    God fornøjelse. Hahahahaha

    For at sætte tingene lidt i perspektiv kan jeg da fortælle dig, at jeg i januar brugte brændstof for 47.000 + moms - Fik 45.000 i løn incl feriepenge og pension. Så mangler der lidt sygeforsikring, lovpligtig medarbejderforsikring og alle de små poster, foruden de faste udgifter på bilen.

    Et fingerpeg er, at 100.000 + moms på ingen måde er for meget i dag.


  • #28   13. mar 2012 Det er ihvertfald ikke nogen guldgrube at køre trucking for en af de store speditører, dét vil jeg gerne skrive under på.

    Det bedste kørsel vi har haft, var hos en lille speditør som kun disponerede en 6-8 biler.. Norges kørsel på fast døg- pris, møbler ud, og tom hjem. Nøj, det var tider.. smiley


  • #29   13. mar 2012 Vil bare lige tilføje til Morten's regnestykke, at hvis man kan leve med en Stralis 450hk pusher.. så kan den altså fåes til kr. 8200,-/mdr. i operationel leasing (= inkl. service & 150000km/år), uden udbetaling.
    Meen.. det er jo en Iveco


  • #30   13. mar 2012 Finn

    Det er rigtigt. Den havde jeg rent glemt. En 2 akslet med 420 HK kan fåes for 6.200 så vidt jeg husker. Det er bil til små penge.


  • #31   13. mar 2012 Jeps.. men man binder sig så også rimelig længe.. det er en 36mdr. kontrakt, med Early out efter 12. md. 30.000kr. som nedskrives med 1450kr pr. md. Frem til 36. md.

    Det kan jo være en deal-breaker for nogen.. det var det ihvertfald for os.


  • #32   15. mar 2012 Der er ingen tvivl om, at det er bedre at betale lidt mere pr. måned og så ha en mulighed for at kunne komme ud af kontrakten relativt hurtigt uden det koster kassen.

    Har man ikke det giver det ikke ret meget mening at leje fremfor almindelig køb eller leasing.


  • #33   17. mar 2012 Føj for satan...
    Jeg håber sgu min vognmand tjener godt, for ellers lukker han sgu da snart med den løn jeg hiver hjem... Fy for den lede....

    Men takker for oplysningerne, det er jo lidt skægt at høre egentlig...


  • #34   30. dec 2012 jeg forstår det ikke med jeres KM... jeg kører da min. 3000km pr uge ??

  • #35   30. dec 2012 Jimse

    Jamen godt for dig. Tror du alt kørsel er ens og tror du alt kørsel giver det samme? Hvad kører du? Distribution med 45 steder pr. dag? I så fald er du da en frygtelig dygtig fyr- smiley

    I øvrigt, så betyder mange km ikke godt indtjening. smiley

    Med mange km følger mange omkostninger. Er det ikke utroligt?


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #36   30. dec 2012 Måårten.
    Det ender såmænd med at vi bliver venner.
    Nu kører jeg selv på time løn ( jylland/fyn ) semi distibution og når jeg kører hjem fredag aften er det sku sjældent jeg er under 10 Kr./km. og det er incl. mine tom Km.
    Har også en bil der kører norden Incl. stop penge ( ja de findes endnu ) kører den til noget der ligner 8,50 Kr./km. den har i år kørt 138000 KM. med rigtig løn kan det godt løbe rundt og det giver da også en lille slat til mig men heller ikke mere


  • #37   31. dec 2012 Thomas g

    Hehehehe.

    Jeg er ikke slet så slem som det kan virke til her, jeg er bare mere direkte og kontant end flertallet.


  • #38   31. dec 2012 Mååårten, ikke fordi jeg værdsætter din smarte attitude .. men jeg vil da gerne svarer dig,,,

    Nej det gør jeg ikke, jeg køre kun til BIVA butikkerne og levere som vil sige 3-4 stop og så måske en oplæsning eller 2 inden jeg retunere og læsser nyt biva til dagen efter...

    Men nu er jeg heller ikke på km-penge... desværre....
    Men ja logikken siger jo sig selv at jo flere KM du køre jo flere omkostninger har du, men af de vognmænd der kører på KM penge har de jo (hvis vognmanden da bare har lidt frstand) regnet de andre omkostninger med i prisen også, så han stadig har overskud smiley


  • #39   31. dec 2012 Æ sender ikke en bil afsted om morgenen til under 30 kr/Km så kan i tænke lidt om jeg lyver eller ikke kan regne smiley Godt nytår

  • #40   31. dec 2012 Jimse

    Kig dig omkring i den danske transportbranche og vurder så om du mener alle aktører har forstand. Som vognmand kan du ha nok så meget forstand og være nok så go til at regne, men hvis ikke dine kunder vil betale det de burde, så nytter det jo ikke - Det er vel basalt set derfor det går galt for så mange - Man undervurderer omkostninger ELLER tager chancen og håber det går.

    I øvrigt var det ikke for at være smart jeg skrev som jeg gjorde, det var fordi jeg fandt det nytteløst med oplysningen om alle dine km når vi ikke ved hvad du kører - Havde du nu kørt eksport på Spanien/Portugal var det jo ikke ret imponerende.

    Sidste vinter kørte jeg også 3.000 km pr. uge +/- en sjat, det gør jeg slet ikke nu, men bilens resultat er lige så godt og nogen måneder bedre fordi jeg henter min omsætning hvor omkostningerne er mindre end ved at køre ud af vejen.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #41   31. dec 2012 Søde Hyldahl nu har jeg selv kørt i 10,5 år for Erik Lund ( rute 556 ) i Skanderborg min bil kørte ca. 100 Km. om dagen så ja jeg håber da også den kørte for noget der ligner 30 Kr./km. men det kan du bare ikke sammenligne med den øvrige transportbranche.

  • #42   2. jan 2013 Mååårten...

    Det er da selvfølgelig rigtigt, jeg ved da godt hvordan det hænger sammen, med at forskellig kørsel giver forskellige kr. /øre pr. km, det er der da ingen tvivl om overhovedet.....

    Nu så jeg bare at der var en snak om at folk næsten ikk ku få KM nok, og ja, det er mig lidt uforstående i hvert fald hvis de ikke direkte køre Fragt/disbrution.... en bil hvor chaufføren bor i bilen og køre fra Søndag - Fredag vil jeg mene godt kunne komme op omkring de 3000 i ugen ... og jeg køre hverken eksport ( i hvert fald ikk særlig tit) eller bare rene full loads rundt omkring..


  • #43   11. jan 2013 Haha Thomas G, nemlig, kan godt se forskellen, helt blå øjet er jeg ikk.. Hvis jeg endelig har et bil afsted på en længere tur, plejer jeg at regne en kilometer pris på 8,5kr/km.. det er ligesom om kunderne mange gange acceptere en km betaling frem for en fast pris/ timeløns tur

Kommentér på:
Selvstændig vognmand

Annonce