At være med ude at køre {{forumTopicSubject}}
Heeej, nu det ikke en hemmelighed at jeg tit finder nogen og være med ude at køre i deres lastbil.
Har efterhånden fået en ok stor forståelse for både toldsnore, lifte, palleløftere, dokument skriving luft ind og ud af trailere, hvordan man stiller godset osv osv
MEN jeg mangler lidt mere tillid og "stol på dig selv" holdning, samt det at kunne blive ved med at huske hvordan man gør, så jeg kan udvikle min viden i stedet for hele tiden at skulle "samle op".
(Nogle ting er måske 3 måneder siden jeg sidst gjorde ××××× en enkel gang og så kan jeg ikke huske hvordan jeg gjorde eller have tillid til det jeg kan huske er rigtigt)
Hvad kan jeg gøre for at jeg der hjemme eller når jeg sidder i toget eller lignede, kan "øve mig" uden faktisk at være i nærheden af lastbilen.
dec 2018
Følger: 1 Svar: 1
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
Fx har jeg en miniguide til til/frakobling af sættevogn/hænger liggende i min pung jeg lavede da jeg tog hængerkort. Mens jeg var ved Carlsberg lavede jeg en miniguide til hvordan man samler og skiller et Link-trailer modulvogntog, da jeg kun har kørt 2 gange med dette indtil videre.
På den måde kan jeg selv huske det bedre og finde noget selvsikkerhed i at jeg ALTID kan slå det op hvis jeg skulle komme i tvivl.
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 14 Lastbiler: 2 Emner: 12 Svar: 119
Når jeg kobler en sættevogn på min trækker, er rækkefølgen af de ting skal, nøje planlagt som en lille tegneserie...
- Bakke på til "klik"
- Inden jeg kravler op til slanger/ledninger, kan jeg på venstre side godt se, om låsen er låst
- På med slanger og ledninger
- Om på højre side, og tjek lås igen, inden benene rulles op.
Faktisk blot 4 tegninger, som kun eksisterer oppe i mit kødhoved.
Vi er bedre til at huske visuelle ting, end tanker.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
og det er med til at tricke mine "katestrofe tanker" omkring åååh nej er det nu godt nok
skal kunne blive mere selvstændig og ikke "klemme mig op af en guide"
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
frygter det tager overhånd og ikke bare er en hjælp
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 14 Lastbiler: 2 Emner: 12 Svar: 119
Det gælder om at finde sine egne metoder.
feb 2015
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
Med mindre du kører tank- eller tiptrailer, kan du aldrig forberede dig, før du ser godset.
I.flg. loven, skal godset jo læsses så traileren kan køres i rotation, uden at flytte sig. Det kan ikke lade sig gøre, bortset fra et skrivebord i København.
Der er kun et råd - TÆNK DIG OM NU!
Til og fra kobling? - Det næsten ikke gøres forkert, hvis du altså husker at kontrollere sikkerhedslåsen. Gælder både trailer og hænger.
Almindelig omtanke og sund fornuft, er din eneste ven. Der findes ikke en manual der dækker alt.
Held og lykke, og rigtig god tur. . Kast dig bare ud i det
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
der er op til flere måder at man kan fejl til/fra koble hvis at man ikke lige husker at få det hele med.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
1/ kobler lige på
2/ tjekker låsen
3/ luft slanger på (Kan ikke vendes forkert).
4/ strøm - Hvis du kan vende dem forkert. Så er du en spade. . .
HVAD ER DER AF FEJLMULIGHEDER derudover?
Også er det underordnet hvilket LOVLIGT træk du kører med
aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
Hvis man ikke frakobler lige, med en styrbar trailer. Eller glemmer at tage luft og strøm (inkl ABS)
Så er man jo bare for dum!!!!!!!!!!
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
At være med ude at køre