{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil Blive meget varm..
  • #1   16. okt 2011 køleren trænger til at blive renset... Det plejer ihvertfald at hjælpe

• #2   16. okt 2011 Hvordan gør man det?? Tapper alt vandet a og så bare la vandslangen hælde vand i køleren??

• #3   16. okt 2011 rent vand i med en bøtte opvaske middel. ligsom det du bruger til at vaske op i hånden. og så ud at buller en god lang tur.. så er den så ren som ny,,,,,

• #4   16. okt 2011 Okay.. kan opvaske middel virkelig klare det??

• #5   16. okt 2011 Har aldrig hørt om den med opvaske midlet før, vil hellere sige smut en tur omkring doktormanden med bilen og få dem til at hive køler og intercoller op og skille dem ad og få dem renset, så skulle den ged være barberet:P

Men nu ved jeg ik med scania om det er noget de fleste gør, men den jeg havde at køre i (R440 euro 5) bare den så skyggen af en bakke så steg den også i motorgraderne, og havde en kollega der havde en R420 euro 3 der gik op i det røde felt hvergang han kom til bakker i størrelsen med hallandsåsen, og skal siges at den jeg havde at køre i havde jeg fra ny, og der gjorde den det også.

håber du kan bruge svaret.

• #6   16. okt 2011 jesper jeg har nu aldrig hørt om opvaskemidlet i køleren og jeg tror også du får dit hyr med at skylle det ud igen og så laver din bil bare sæbebobler når der ryger en toppakning haha. nej jeg har lavet et rør da jeg var på værkstedet der kan gå op i mellem køleren og intercooleren hvor jeg har svejset en lynkobling i den ene ende og svejset huldet til i den anden ende og så har jeg boret et huld i gennem røret i toppen så den både blæser i køleren og i intercooleren og hvis du laver sådan et så kan du godt tage rumudstyret på for det støver som en anden kornbil der blæser korn af

• #7   16. okt 2011 ved rygaard har vi haft flere biler både volvo, scania og daffer hvor vi afmont køler og intercooler og så damprenser ribberne på dem...

Den med opvaskevasket er god nok, men det er noget man bruger hvis f.eks at vand og olie er blevet blandet... Volvo har et rense sæt man kan købe men i bund og grund er det bare opvaskepulver til opvaskemaskinen i en anden bøt... Men det hjælper ikke på at motoren bliver varm...

• #8   16. okt 2011 henrik B vi afmonterede af og til også køler og intercooler på kornbilerne og damprensede dem for de kunne lukke totalt til fordi de tit kom ude fra regnvejr og kørte ind i støvede haller og sugede alt det tørre støv ind i en halvvåd køler

• #9   16. okt 2011 den med sæben er nu god nok, jeg fik skiftet pakning i min oliekøler ved scania, og der knuste vi 3-4stk vasketaps fra en opvaskemaskine, og puttede dem i sammen med rent vend, kørte med det i en 14dage og så skulle vandet skiftes et par gange og så var det olie som var kommet i systemet ude, på med vand og kølevæske og du er kørt igen. MEEEN min bliver nu også varm når den skal arbejde, går vel op på 92-95g når det går op af bakke men ligeså hurtigt ned igen på 80g.

• #10   16. okt 2011 martin. hvorfor skal køleren af for og vaske den???

• #11   16. okt 2011 fordi hvis du står foran bilen og vasker så skyller du bare alt skidttet fra intercooleren ind i køleren og det bliver ikke rigtigt rent men det var også kun på kornbilerne det var så gralt der kunne man skrabe det første lag af med en spartel. på en almindelig landevejsbil er det bare at skylle til der ikke kommer mere plørevand ud under neden

• #12   17. okt 2011 Tak for alle svarene vil prøve mig lidt frem

• #13   17. okt 2011 Vi har haft kølerene af min DAF for at højtrykspule jord, støv og skidt ud af ribberne. Og der var dælme meget! Værkstedet mente at hvis man kører jord, sand, grus og den slags, så skal man få kølerne blæst rene 1 gang om året.

• #14   17. okt 2011 Jeg har flere gange på Scaniaer, taget en luft pistol og et langt stykke slange, og stukket ned mellem køler og intercooler og blæst ud, fordi det har det med at samle en del lort imellem der.. Så det var en mulighed..

• #15   18. okt 2011 På Scania piller vi køler og intercooler helt af og vasker dem begge to med damprenseren...Det plejer at hjælpe. Især på kornbilerne kan der sidde meget støv og agner og lort...Nogen gange skulle man tro de kører ind igennem bunken smiley !

• #16   19. okt 2011 Hvis det er 4 serien, mener jeg du kan nøjes med at hænge ac condenseren ud til siden, fjerne intercololer, og så vaske køler, uden at tappe vand af og hive køler op. bare husk at lukke slangerne til/fra intercooler, når du er på vaske pladsen.

Kommentér på:
Bil Blive meget varm..

Annonce