{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.036 visninger | Oprettet:

chauffør job {{forumTopicSubject}}

hej folkens

jeg er vokset op i en vognmands forretning, men da min far ikke gad og bøvle med det mere så solgte han firmaet da jeg var 17, jeg fik så kørekort til forvogn hænger.
Har de sidstemange år arbejdet som entreprenør, men vil nu gerne igang med at køre noget bil, har bare lidt svært ved at finde ud af hvad jeg gerne vil køre med? men vil bare meget gerne igang med at køre da jeg ikke gider den her branche mere.

Det er sku lidt svært når man bare sidder her og så gerne vil igang, og hos min far kørte de kun volvo, så har jo en lille forkærlighed til volvo, men det er jo svært at finde et job og så lige et sted hvor man for en volvo der måske må gøres lidt lækker ,og når man så sidder og kigger på folks biler jamen så for man da lyst til at komme igang.

Kender i nogle der mangler eller har i nogle forslag til noget eller nogle gode ideer.??

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chauffør job
  • #1   6. jan 2011 Kim L er inde på noget af det rigtige, dog ikke det smarteste hvis jeg må sige min mening, Men gør det at du finder en vognmand at køre for, skid hul i om det er Volvo Scania MAN Mercedes eller noget helt femte, og "ligegyldig" med hvad kørsel det er, lige nu gælder det om at få erfaring, og det får du ikke ved at være på tværs....

    Et godt råd er at se om du kan finde en eksportvognmand, det giver nogle gode km på bagen, gir godt og er egentlig bare det fedeste, medmindre du har 14 uforsørgede unger (måske så meget desto større grund til at smutte til Gibraltar hvem ved hehe) Eller en kæreste som bare er den bedste i verden, så skal du naturligvis finde noget mere hjemligt, men jo færre krav du har, des nemmere har du ved at få arbejde... Husk på du kan ikke betale rundstykker søndag morgen med en plysset bil med masser af gejl, der hedder det helt rigtige....


  • #2   6. jan 2011 har skam en kæreste men hun læser i sverige, så vi ses ca hver 3 weekend, enten er hun hjemme eller er jeg hos hende, men forstår jer som godt med at det er med at få noget erfaring, men der er bare ikk mange der vil have folk uden erfaringer, når der er nok at ta af som har den erfaring.

    og har ellers altid ville være selvstændig, men der skal jo også penge på bordetfor at komme igang, og hvis du holder ferie tjener man ingen penge.

    og skal der køres skal man ud engangimellem smiley

    og forstår godt hva du mener med plysset, det er bedre at få en god forretning op og så kan man altid få den næste bil lavet som man vil have den


  • #3   6. jan 2011 Det jeg mente med plysset var dels det med at man selvstændig også lige skal tjene pengene først, men køber man en bil til 500.000 kr og derover så mærkes de 30.000 - 40.000 kr vist ikke det store.. ;o)

    Du skal "bare" ud og vise flaget fortælle at du kan det hele, men ikke på den halve tid, fortæl at du har været med din far ude da du var knægt osv, det var sådan jeg gjorde da jeg var helt grøn, man er nødt til at være fræk, og det er lige gyldigt om man har erfaring eller ej...


  • #4   6. jan 2011 ja det er ikk andet for, er du selvstændig?

  • #5   6. jan 2011 Nej desværre ikke, jeg er arbejdsløs på 3. år, men har da som de fleste chauffører en drøm om egen bil med eget navn på døren en dag, men ikke nu, det er markedet ikke til...

  • #6   6. jan 2011 nej det er sku en skidt tid,, men sys da man kan fornemme rundt omkring at det er bedre

  • Ck ™
    Ck ™ Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 18
    #7   6. jan 2011 Lyder sgu som om vi har det lidt på samme måde! smiley

  • #8   6. jan 2011 Ja lidt er det, men hvis ikke man er fyret fra et job grundet nedgang, og firmaet vel at mærke stadig eksisterer, så har man ikke gode chancer før alle dem der er fyret for at pladerne kunne pilles af deres biler har fået noget på hænderne igen... desværre...

  • #9   6. jan 2011 nej så kan jeg godt se det er svært, og det kræver altså os lige lidt at starte op selv, både mod og økonomisk

  • #10   6. jan 2011 Mest mod tror jeg... ;op

  • #11   7. jan 2011 Henrik K> Det skulle gerne blive billigere inden længe at starte op, men du har ret det er ikke billigt, heller ikke med de nye krav... ;o)

  • #12   7. jan 2011 Henrik K> [I LIKE] :o)

  • #13   7. jan 2011 Nej og friheden som chauffør er også større end hvis du er selvstændig.
    Hvad ligger lønnen på som chauffør idag altså bare ca?


  • #14   7. jan 2011 4 pakker mariekiks uden smør og en for gammel Cocio ;op

    Jeg MENER at tariffen siger omkring 125 kr. timen, men er ikke sikker, men hvis du vil ud af landet vil du ligge på mellem 20.000 og 30.000 kr udbetalt om måneden... Jeg havde selv mellem 10.000 og 12.000 kr udbetalt hver 14. dag da jeg kørte sydpå for ca 2,5 år siden...

    Håber det hjalp en smule... :o)


  • #15   7. jan 2011 Dejligt med hurtig svar:) men ja det gav da lige nogle gode tal at tænke på for går idag til 150 i timen og det er jo et noget mere fysisk krævende job

  • #16   7. jan 2011 Hvilket er mere krævende? Dit nuværende eller det at være chauffør?

    Husk man bliver ikek chauffør for at blive rig, de tider er ovre, man bliver det fordi man ikke kan lade være.. ;o)

    Jeg har et citat som jeg har hugget fra mig selv som siger: "You can learn to drive a truck, but you can't learn to be a truckdriver"

    Og det mener jeg selv er rimeligt spot-on... ;o)


  • #17   7. jan 2011 Kim L> Det vil jeg nok give dig ret i... Jeg kan godt huske hvordan det var at køre mel i indre København (udover rotterne selvfølgelig) eller flytninger for den sags skyld, men paradoksalt nok var der langt flere penge i eksporten (og var sgu nok næsten lige meget hjemme) hvor jeg til gengæld ikke lavede det helt vilde, stropning af gods (hvilket faktisk ikke altid er liiiige nemt), åbning af side(n/erne) på en p-trailer ellerdet heltvilde, at åbne bagdørene og bakke til rampe ;op

  • #18   7. jan 2011 Kim L> Ja alt det havde jeg lige glemt faktisk, men du har så evigt ret, for en gangs skyld ;op

Kommentér på:
chauffør job

Annonce