{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.550 visninger | Oprettet:

Lars M
Lars M
Tilmeldt:
22. mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hvad er det svære ved at indføre en USA-trækker? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg sad og så på denne flotte USA-trækker:
http://www.brugtelastbiler.dk/listings/view/Volvo/VNL-780,-type-NC9TH/133/

I annoncen står der, at det "i sig selv er et tilløbsstykke at" den er blevet godkendt til at køre med danske nummerplader...

Hvorfor?

Jeg mener... jo jo, jeg er bekendt med, at vi jo har en begrænsning på vogntogets samlede længde, som de ikke skal døje med i USA... men dét i sig selv giver vel snarere bare anledning til dagligt bøvl, end decideret problemer med at få den ind i landet? Eller hvad?

Hmm... i fjern erindring husker jeg faktisk også et rygte, jeg hørte på et tidspunkt... om at CocaCola vist ville have købt en langsnudet trækker af Volvo Danmark, som CocaCola ville bruge i deres berømte jule-træk... men at Volvo vist i den nævnte sag direkte skulle have nægte at sælge bilen i Danmark, hvorfor CocaCola havde været nødt til at få deres bil ad andre veje end via Volvo Danmark... hmm...

Hvad er det lige, der er så problematisk ved at få en langsnudet trækker på Danske plader??

Nogen bud? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det svære ved at indføre en USA-trækker?
  • #1   17. mar 2013 Uhh.
    De er svære... Det kan vist ikk' sådan lige lade sig gøre.
    Nogle af dem har ingen bremsere på forakslen (???)
    Og der er en masse andet.
    Derfor er de fleste også på Tyske plader.
    Men spørg eventuelt hos Ebbe K eller Klaus Sørensen.


  • #2   17. mar 2013 Det handler om tekniske krav som de ikke umiddelbart opfylder.

  • #3   17. mar 2013 Den har kørt som "alle" andre. Har mødt den op til flere gange med en tip trailer her på Sjælland. Den har kørt meget korn. Har vedhæftet et billede, dog uden trailer , men med navn på.

    profilbillede
  • #4   17. mar 2013 Thomsen. Den har jeg også tit mødt på landevejen. Kan det passe for mig at den står til salg nede i Padborg


  • #5   17. mar 2013 Ligner den som har hørt til i randers området

  • #6   17. mar 2013 Det svære er blandt andet bremserne

  • #7   17. mar 2013 Stig Sundahl har rimeligt styr på at indregistrere Kenworth på danske plader.. Men pt er det også det eneste mærke der kan indregistreres i DK.. Den omtalte Volvo er indregistreret før reglerne blev strammet..

    Men i bund og grud handler det i høj grad om bremse systemet.. Når en us-truck der skal til DK kommer til europa sendes den til Kenworth i Strassbourg hvor hele bremsesystemet skilles ad og opdateres til de danske krav.. Dette kan bestilles direkte fra USA men men men.. De eneste der kan sætte det rigtige stempel i bilens papire er Kenworth Frankrig og da det lige meget hvad koster 150000 dkk hvad enten de skal lave om på systemet eller ej vælger man som regel at lade dem udføre hele arbejdet.. Og da Kenworth pt er de eneste der er godkendt til det er det lige nu ikke muligt at få det gjort på andre mærker som feks Peterbilt, Volvo osv... Hvilket egenligt er lidt sært da Peterbilt og Kenworth er ejet af samme firma Paccar som iøvrigt også ejer Daf..


  • Kent  G
    Kent G Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #8   18. mar 2013 Vil give Claus P ret med bremserne, men forskel på dansk plader og tysk er vist, om det er en euro 4/5/6 stykker. For tyskerne vil godt indregistrere dem med cat motor hvis de får nogle andre injector, men danskerne vil ikke da der er ikke er partikkelfilter på.. Sådan som jeg lige har hørt det..

  • #9   18. mar 2013 Jeg har været chauffør på en freightliner fra 07 (i usa) og kan med sikkerhed sige at dens bremsesystem IKKE kan godkendes i dk

    tromlebremser af en væsenlig anderledes dimension end på europæiske lastbiler, ingen abs og ingen 4kreds beskyttelsesventil.
    De har så slingrebremse som ikke er tilladt i dk

    en anden mangel ved disse biler er så sandelig også komfort smiley

    apropos volvo da jeg arbejdede derovre snakkede jeg med flere amerikanere som mente at volvo var noget billigt ragelse. Jeg skal ikke kunne sige hvad årsagen er til dette da jeg ikke prøvede en us volvo derovre.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #10   18. mar 2013 Længden gør at de næsten kun kan køre med tipsætter

  • #11   18. mar 2013 Dan H

    Det ikke bare ligner, det ER den fra det område - Det var Lars Meldgaard der havde den da den hørte til i det område.

    Det er en fra Kalundborg der har kørt med den til sidste, mener han hedder Tom Hemmingsen.


  • #12   19. mar 2013 Jeg har været ude og se på den. Fordi jeg har en bekendt som er helt syg med langsnudet Volvo'er, og vi har kun ca 5km ud til forhandleren smiley

    Den er flot indrettet, med køleskab og klædeskab i fuld størrelse.. meen cummins motor på 450hk, og amerikaner-automatgear, plus 1.3mill på klokken. Der kommer da ingen fartbøder smiley
    Og så vil han have 350000,- for den.


  • #13   19. mar 2013 er det ikke også sundahl transport der gør lidt i usa biler han kender vel også lidt til det

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #14   20. mar 2013 Rene P
    Medmindre du har beviser vil jeg nu tillade mig at tro at en amerikansk lastbil har bremser på forakslen. Solo trækker og kun bremser på bagakslerne det lyder sku spændende!


  • Kent  G
    Kent G Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #15   21. mar 2013 Det var kun i gamle dage de ikke havde bremser på forakslen. Lastbilen blev leveret med bremser, men man pillede bakkerne ud da man ville have så man kunne bremse og styre på samme tid.

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   23. mar 2017 Hej Lars M. Dit opslag er nok gammelt, men prøver at hjælpe alligevel. Trækkere fra USA kan købes til det europæiske marked og de kan bruges, dog kun med tiptrailer, citytrailer og blokvognstrækker, man skal så stadig ha' lavet bremserne, så bilen kan bruges heroppe...
    Håber dette kunne bruges


Kommentér på:
Hvad er det svære ved at indføre en USA-trækker?

Annonce