Hvad er det svære ved at indføre en USA-trækker? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg sad og så på denne flotte USA-trækker:
http://www.brugtelastbiler.dk/listings/view/Volvo/VNL-780,-type-NC9TH/133/
I annoncen står der, at det "i sig selv er et tilløbsstykke at" den er blevet godkendt til at køre med danske nummerplader...
Hvorfor?
Jeg mener... jo jo, jeg er bekendt med, at vi jo har en begrænsning på vogntogets samlede længde, som de ikke skal døje med i USA... men dét i sig selv giver vel snarere bare anledning til dagligt bøvl, end decideret problemer med at få den ind i landet? Eller hvad?
Hmm... i fjern erindring husker jeg faktisk også et rygte, jeg hørte på et tidspunkt... om at CocaCola vist ville have købt en langsnudet trækker af Volvo Danmark, som CocaCola ville bruge i deres berømte jule-træk... men at Volvo vist i den nævnte sag direkte skulle have nægte at sælge bilen i Danmark, hvorfor CocaCola havde været nødt til at få deres bil ad andre veje end via Volvo Danmark... hmm...
Hvad er det lige, der er så problematisk ved at få en langsnudet trækker på Danske plader??
Nogen bud?
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 100
De er svære... Det kan vist ikk' sådan lige lade sig gøre.
Nogle af dem har ingen bremsere på forakslen (???)
Og der er en masse andet.
Derfor er de fleste også på Tyske plader.
Men spørg eventuelt hos Ebbe K eller Klaus Sørensen.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 27
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 16 Lastbiler: 2 Emner: 9 Svar: 141
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 39 Lastbiler: 5 Emner: 107 Svar: 466
Men i bund og grud handler det i høj grad om bremse systemet.. Når en us-truck der skal til DK kommer til europa sendes den til Kenworth i Strassbourg hvor hele bremsesystemet skilles ad og opdateres til de danske krav.. Dette kan bestilles direkte fra USA men men men.. De eneste der kan sætte det rigtige stempel i bilens papire er Kenworth Frankrig og da det lige meget hvad koster 150000 dkk hvad enten de skal lave om på systemet eller ej vælger man som regel at lade dem udføre hele arbejdet.. Og da Kenworth pt er de eneste der er godkendt til det er det lige nu ikke muligt at få det gjort på andre mærker som feks Peterbilt, Volvo osv... Hvilket egenligt er lidt sært da Peterbilt og Kenworth er ejet af samme firma Paccar som iøvrigt også ejer Daf..
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 2 Emner: 10 Svar: 51
tromlebremser af en væsenlig anderledes dimension end på europæiske lastbiler, ingen abs og ingen 4kreds beskyttelsesventil.
De har så slingrebremse som ikke er tilladt i dk
en anden mangel ved disse biler er så sandelig også komfort
apropos volvo da jeg arbejdede derovre snakkede jeg med flere amerikanere som mente at volvo var noget billigt ragelse. Jeg skal ikke kunne sige hvad årsagen er til dette da jeg ikke prøvede en us volvo derovre.
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det ikke bare ligner, det ER den fra det område - Det var Lars Meldgaard der havde den da den hørte til i det område.
Det er en fra Kalundborg der har kørt med den til sidste, mener han hedder Tom Hemmingsen.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 37 Svar: 599
Den er flot indrettet, med køleskab og klædeskab i fuld størrelse.. meen cummins motor på 450hk, og amerikaner-automatgear, plus 1.3mill på klokken. Der kommer da ingen fartbøder
Og så vil han have 350000,- for den.
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 62
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
Medmindre du har beviser vil jeg nu tillade mig at tro at en amerikansk lastbil har bremser på forakslen. Solo trækker og kun bremser på bagakslerne det lyder sku spændende!
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
mar 2017
Følger: 1 Svar: 1
Håber dette kunne bruges
Hvad er det svære ved at indføre en USA-trækker?