{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.108 visninger | Oprettet:

hvordan bliver jeg langturs chauffør ? {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg er ved at tag mit store kørekort.
Jeg vil meget gerne have nogle lange ture ud iverden når jeg er færdig.
Er det muligt at komme ud som langturs chauffør som nybegynder?
og hvis ja, er der så mange ture eller skal man kæmpe for at få de ture?
Jeg har en drøm om at tage lange ture i perioder, men ikke fast . vil også gerne køre hjemme.
Hvordan ses det i brachen med flex langtids chauffør?
er det ok? eller vil det være svære at få lange ture hvis man ikke gør det fast ?

jeg glæder mig meget til at komme igang , så jeg håber jeg kan få svar på alle mine begynder spørgsmål her ! Tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan bliver jeg langturs chauffør ?
  • #1   18. dec 2018 Det er der virkeligt ikke nogle der ved noget om her???

  • #2   20. dec 2018 Hmmm tror man skal sætte snuden lagt for at få noget meget længere nede end til Flensborg


  • #3   20. dec 2018 du kan være heldig at blive ansat i en virksomhed der køre til faste depoter/terminaler i udlandet

    men efter 5 ture så har du prøvet det og så er det mere spændene at køre national


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #4   22. dec 2018 Ina så du mener simpelthen at det er mere "spændende" at køre mellem Taulov og Brøndby end fx Brøndby og Stockholm?
    Har du meget erfaring i det?

    Jeg har det sidste år stort set kørt samme rute hver uge.. Læsse samme sted i DK og så mellem 9-15 steder i Stockholm (de samme hver gang) og det vil jeg da 1000 gange hellere end at køre til de 20 samme kunder i DK...

    mr N prøv og snak med Stokholm transport - de kører lidt overalt og med lidt af hvert...


  • #5   22. dec 2018 Jan

    som jeg skriver er du er heldig at få samme steder at køre til i udlandet
    frem og tilbage og turen om igen

    lige som man kan få samme steder at køre her i dk

    men mange nationale chaufføre har jo forskellige steder her "og aldrig ved hvad dagen bringer" kørsel


  • #6   22. dec 2018 Jan jeg kender både nationale chauffør og internationale chauffør i forskellige lastbil brancher

    og der er sgu flere af de nationale chaufførs kørsel jeg vil have frem for de internationale jeg kender da det er

    tag en trailer i DK
    kør til SE
    sæt tailer
    tag trailer i SE
    kør tilbage igen til DK
    om og om og om og om igen

    hvor de nationale chauffør har mellem 2 og 50 stop på en dag og den ene dag er de på sjælland den næste på fyn og dagen efter så de i nordjylland


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #7   23. dec 2018 Nu er der rigtig mange der også kører distribution både nord på og syd på..
    Tager du mit firma har vi ca 50 biler som kører ren distribution udenfor DK
    Og der findes også folk som kun kører byttere i DK smiley


  • #8   23. dec 2018 Jan kan godt høre på dig du ikke tror på jeg kender MANGE lastbilchauffør

    og ser mange til dagligt

    og kan godt læse du kun læser det du vil læse

    kan du have en god jul og godt nytår


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   23. dec 2018 Tak og i lige måde Ina smiley

    Det jeg vil frem til er at du får det til at lyde som om alle eksportbiler udelukkende kører terminal kørsel (ud fra alle dem du kender)
    Jeg har kørt eksport i 30 år og har altid kørt distribution.. Dem jeg kender som kører eksport kører alle blandet kørsel - både hvad angår land og type af kørsel.. Så det kan SAGTENS lade sig gøre at få en afvekslende hverdag ved eksportkørsel - selvom du jo påstår det modsatte..
    Du må kende de forkerte folk hvis det er din opfattelse af branchen smiley


Kommentér på:
hvordan bliver jeg langturs chauffør ?

Annonce