{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.941 visninger | Oprettet:

Mufti S
Mufti S
Tilmeldt:
8. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

hvordan bliver jeg selvstændig handicapbusvognmand {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer stærkt at blive selvstændig busvognmand indenfor overskuelig tid.
Jeg er i begynder-tvivl om regler og indtjeningsmuligheder og hvordan det vil gå og håber nogen kan hjælpe mig på vej.

Jeg  er idag ansat som Handicapbuschauffør for VBT og har kørt med handicappede og ældre ca. 2 år nu.
Jeg synes det er fedt arbejde og tænker derfor at tage Busvogmandskursus og så købe en handicapBus.

Men hvordan finder jeg kunder. Skal jeg være med i Flextrafik udbud (Kan man gøre det kun med en bus ?)

Eller skal jeg kontakte eksisterende befordringsfirma, såsom vbt, hb, ktp,falck mv - Jeg er tvivl om hvor mange timer de kan tilbyde.... det er nok dele vagter...?

Har nogen en ide om Hvad jeg kan forvente at tjene. Det er vigtigt for regne ud om jeg kan betale forsikring, og afbetalinger på bussen mv



Jeg er lidt grøn. Jeg vil være glad for alle råd


1000 tak på forhånden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan bliver jeg selvstændig handicapbusvognmand
  • #1   10. sep 2014 Hvis du har den mindste tvivl skal du ikke gøre det

  • #2   10. sep 2014 Nicklas skriver det ganske rigtigt...

    Men jeg vurdere at din tvivl mest bunder i at er uviden på området og den eneste måde at blive vide på, er ved at spørge...

    Mit råd, ville være at tage kontakt til nogle af de store firmaer som normalt har den slags kørsel og høre om de tager selvstændige ind, og hvad de evt vil betale, men inden så skal du undersøge hvad sådan en bil koster som er opbygget til formålet i indkøb, forsikringer, vægtafgift etc..
    Dernæst skal du have et overblik over hvad de løbende driftsomkostninger vil ligge på, så som diesel, service (der kan du typisk få bilen på servicekontrakt hvis du starter med en ny bil, men det koster alt sammen).
    Til sidst skal du have beregnet hvor meget du selv mener du skal have i løn...

    En ide er at beregne indtægt ud fra 11 måneder om året, da du jo også gerne skal have ferie samt der kan være dage hvor du ikke kan køre grundet værksted etc, samt at beregne på 20 dage i stedet for 22 i en måned, det giver lidt ekstra luft...

    Jeg ved at det er dyrt at starte op med en lastbil, men jeg tvivler stærkt på at det er billigere med en handicapbus... snarere tværtimod...

    Held og lykke med projektet... .-)


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #3   10. sep 2014 du skal have taxi uddannelsen først og så kan du tage kursus til Befor-dring af bevægelseshæmmede
    du kan evt kontakte www.tuc.dk de kan hjælpe dig lidt på vej om hvordan du kommer til at stå på egne ben smiley

    lidt at læse på
    http://www.tucdekra.dk/Taxi.6.aspx#.VBCffMIu9ws


Kommentér på:
hvordan bliver jeg selvstændig handicapbusvognmand

Annonce