{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

færgereglen {{forumTopicSubject}}

Det der moment når man sidder som speditørelev, og ikke har noget med kørehviletider tilrådighedstider mm men stadig skal igennem som pensum.

Nu skal jeg huske på færgereglen som også gælder de der tog mellem fx Frankrig og England.

hvordan er det med den der ene time og det at holde sit hvil om natten jeg forstår det ikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  færgereglen
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   1. nov 2018 Inden for 24 timer skal du holde 11 timers hvil.. Det må du så bryde 2 gange i forbindelse med færge/tog. Den samlede afbrydelse må maks være på 1 time..
    Fx: Du starter din dag kl 07:00. Ankommer til færgen kl 17:30 og starter dit hvil. Kl. 20:00 kører du ombord (5 min) og holder hvil igen fra kl 20:05. Kl 23:15 kører du i land og ud til nærmeste p plads (det har du så 55 min til) Og når du lander der skal bilen stå stille i yderligere 5t20min da den sammenlagt skal stå stille i 11 timer...
    Håber det giver mening smiley


  • #2   1. nov 2018 men hvis man nu har kørt 3 timer og nu skal på færgen

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #3   1. nov 2018 Ja hvad så? Tager færgen 10 min eller 10 timer? Det er svært at svare med de få oplysninger du giver?

  • #4   1. nov 2018 jan

    skal du så sætte færgeregel på så du køre 3 timer og 10 minutter

    så andet arbejde i de 3 timer færgen sejler

    og så 55 minutter til at finde resteplads

    for så at holde 45 minutters pause

    for så at køre 4.5 timer også holde 11 timers hvil ?


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #5   1. nov 2018 Nej!

    Færgeregel kan KUN bruges når du vil bryde dit daglige hvil...

    I dit eksempel ville jeg sætte den på pause i de 3 timer færgen sejler for så kan du nøjes med 9 timers hvil og det tæller stadig som et 11 timers hvil..

    Men i det eksempel du har lavet kan(skal du ikke bruge færgereglen... Især ikke når du skriver at du slutter med et 11 timers hvil - det er netop hvis man starter hvilet inden færgen og bliver nød til at flytte bilen i "sovetiden" at man kan bruge færgereglen


Kommentér på:
færgereglen

Annonce