{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Færgeregl
  • alex A
    alex A Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #1   14. aug 2014 Nej det kan man ikke for man skal holde 11 timer med færge relevante med kahyt

  • #2   14. aug 2014 Kan du finde et sted at vi skal ha seng/ kahyt til rådighed ?

  • #3   14. aug 2014 Altså hvor det står eller endnu bedre et link ?

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 5
    #4   14. aug 2014 http://itd.dk/DownloadOpen/Marketing/Transport_IT/ITD_Koerehviletidsfolder_August2012.pdf

    Ved færge over 2,5 time skal du have stillet kahyt til rådighed
    Og du kan kun have hvil på færge vis den tager 9 eller 11 timer

    Vis nu du har brugt 13 timer og kommer op til færgen kan du ik tage med den også bruge færge reglen da du bryder din rådighedtid
    På 15 timer for så at køre i land bagefter .......
    Men men kommer du op og kun har brugt 10 timer af din rådighedstid kan du både køre om bord og i land inden for de 15 timer

    Håber du forstå det jeg skriver
    Har lagt link på
    Men lige meget hvad så når du har brugt din rådighedstid SKAL bilen holde STILLE i 9 eller 11 timer


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #5   14. aug 2014 Kan du selv forstå hvad du skriver Peter ? smiley
    Allan du kan ikke bruge færgeregel hvis du kun holder 9 timer det SKAL være 11 timer.
    Du kan godt bruge en færgeregel selvom færgen kun tager 3t 45 min. Det betyder intet. Du kan i princippet gøre det på alle færger, hvor du må opholde dig på dækket under overfart, for så har du en køje til rådighed (din egen) Det er kun hvis du ikke må være på dækket at du have adgang til en liggeplads.
    Ang. rådigheds tid så skal du regne med 13 timer minus den tid du evt skal bruge til at bryde hvilet. Og da du må gøre det i op til en time er det en god tommelfingerregel at sige at du skal påbegynde dit hvil 12 timer inden du må starte igen. Så har du 11 hviletimer og en time til at flytte bilen/vente i tolden osv.


  • #6   15. aug 2014 Tak for svarene
    Jeg kan ikke rigtig finde nogen steder
    Hvor det står at man skal have adgang til seng hvis turen
    Er over 2.5 time


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #7   15. aug 2014 Det er der heller ikke nogen regel om. Du skal bare have adgang til en liggeplads lige meget hvor lang tid turen varer.
    Dvs enten din egen seng i bilen eller en ombord på skibet.


  • #8   16. aug 2014 Du kan nøjes med 9 timer hvis du har holdt 3 timers hvil, et såkaldt delt hvil.

  • #9   16. aug 2014 Husk også at havde køre tid nok til og køre af og på . Hvis du har en 9 timers og gøre med så må du max havde kørt 8 timer når du på starter dit hvil.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #10   17. aug 2014 Det kommer jo an på hvor langt han skal køre! smiley Han kan måske nøjes med 10 min...

    (og så kan vi tage den evige diskussion om man skal medregne køretiden eller ikke en anden gang smiley )


  • #11   17. aug 2014 Jeg skal egentlig bare vide om der står sort på Hvidt
    Om man skal ha adgang til seng eller liggeplads og om en
    Flystol kan bruges som liggeplads
    Alt det med køretid er der styr på ??


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #12   17. aug 2014 Allan det hedder køje eller kahyt. Og køjen i din bil (hvis der er det) er nok - hvis du må opholde dig i bilen under overfarten.
    Læs evt denne dom.
    "- 12 -
    I den foreliggende sag er det ubestridt, at de oven
    for nævnte betingelser for at anvende færge-
    reglen er opfyldt, idet T1 i forbindelse med overfa
    rten med færgen fra Aarhus til Kalundborg
    afbrød sit hvil to gange i sammenlagt 50 minutter o
    g havde adgang til en køje eller liggeplads. "

    http://www.hoejesteret.dk/hoejesteret/nyheder/Afgorelser/Documents/4-2014.pdf


  • #13   17. aug 2014 Sagen drejer sig om færgen fra Hirtshals til Larvik som
    Afgår kl 22.15 og overfarten tager 3.45 timer vi må ikke
    Være i bilerne over overfarten og vi kan ingen køjer få
    Men en stol at sidde i som kan vippe ryglænet ca 20 cm
    Bag over hvis det kan bruges som liggeplads så forstår
    Jeg det ikke der kan man jo ikke sove,så det vil sige at
    Vi lander på havnen ca 21.15der starter vores hvil ,
    Så skal vi jo 9 timer frem + de 15-20 min det tager at
    Komme på og af båden.
    På båden får vi ikke sovet da vi jo ikke har et sted at sove
    Så først når vi holder på havnen i Larvik kan vi sove altså
    Ca 02.30 så hvis en stol gælder for en seng så må vi
    Køre igen efter max 4 timers søvn det er da ikke i orden??
    ( vi er 2 chauffører på bilen derfor de 9 timer


  • #14   18. aug 2014 Hvor står det cero??

  • #15   18. aug 2014 Morten hvor lange tid må du maks køre om dagen ????? hvad jeg ved så er det 9 eller 10 køre timer og andet kan du ikke finde i lovgivningen og det ITD fis som alle synger på det er kun en drøm for speditør at vi kan køre længere.


  • #16   21. aug 2014 Køretiden skal IKKE lægges til din daglige køretid, men til din ugentlige/2 ugers køretid...

    BUM....!


  • #17   21. aug 2014 Men udover det er færgereglen noget pis og bør afskaffes, den er kun til for at behage vognmænd og speditører... Den har ihvertfald intet som helst med sikkerhed at gøre, snarere tværtimod...

  • #18   21. aug 2014 Hvor står det i den danske lovgivning og hvor er det skrevet henne andre lande paragraf mæssig .

    Hvis det er sådan så er der fejl på alle Dynafleet med færgeregelen .

    Så længe der ikke står nogen steder som Jura i en bog med paragraf et eller andet så er det den daglig k'øretid

    som rigspoltiet siger det er drømme tænkning for spedtør/ vogn mænd hvis vi kunne køre mere. Men det der står sort på hvids det er 9 eller 10 køre timer om dagen


  • #19   22. aug 2014 Hvis nu ellers gad høre/læse hvad der bliver skrevet ALLE de gange jeg har diskuteret det med dig, så var der ikke mere at diskutere. Hver gang har jeg forklaret dig hvor det står sort på hvidt at det ikke skal regnes med i daglig køretid.

    Ja, det står sort på hvidt at daglig køretid maks er 9 eller 10 timer. Men der står også at daglig køretid er den tid bilen ruller MELLEM to hvileperioder!!!!!


  • #20   22. aug 2014 NEJ NEJ NEJ og atter nej syntes det er utrolig man kan tolke på den måde hvor mange timer er der på et døgn der er 24 timer og hvis du læser hvad der står så står der at en færgeregel gælder i en 24 timers periode. Alt så du afbryder hvilet. Derfor hedder regne stykket 12 timer plus 1 time plus 11 timer det giver samlet 24 timer . Den time det er den køre tid og rådigheds tid du bruger til og bryde hvilet med.



  • #21   24. aug 2014 Hør nu her sødeste cero, tag og ring til TVS, det er dem som har fortalt mig det, og de ved sgu nok mere om det end du gør...

    Men kan DU finde en paragraf som skriver det modsatte måske??


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #22   24. aug 2014 "
    For international drivers travelling to and from the continent by ferry or train, the legislation regarding ‘ferry rest period’ has never been clear. The question has always been ‘should the interruptions to a daily rest period of driving on and off a ferry or train be added to the daily driving time or to the weekly driving time?’

    We can now shed light on this and confirm that a new legal test case has served to clarify what was seen as a loop-hole in the legislation text.

    The EU Commission has confirmed that a driver travelling on and off a ferryboat or train is allowed to interrupt a regular daily rest twice for up to 60 minutes total. This time should be added to the weekly driving limit but not to the daily driving limit. "


  • #23   24. aug 2014 Du bliver sgu nok nødt til at komme med et link Jan.. smiley


  • #24   26. aug 2014 Det kan hun nemlig ikke Franck. Men hun fatter ikke at jeg kan dokumentere min påstand sort på hvidt, hvilket hun ikke kan.. Det plejer som regel at ende ud i en eller anden søforklaring om gaveboder og andet lårt!

  • #25   27. aug 2014 Det er nok nærmer jer andre der ikke helt har fattet hvad det drejer sig om. Så længe i ikke kan linke hvor det står i den danske lovgivning så er det den dagelig køre tid det drejer sig om. Da jeg har været med til og lave en cd med KH tider så har vi bruger jeg ved ikke hvor meget tid på og undersøge færge regelen.

    Hvis i har dynafleet eller andet i den stil så ville i ikke kunne køre på den måde. så skal i også råbe vagt i gevær og fortælle hvor dumme de som har lavet de programmer.'


  • #26   27. aug 2014 Og den CD giver jeg ikke 5 flade øre for Cero... Kort og godt... For den er direkte forkert, jeg kan ikke huske paragraffen, men vi har lige haft den oppe på Facebook...

    Det er lige præcis korrekt Morten..


  • #27   27. aug 2014 Nok lidt underlig selv samme du som hentyder til som tungvogns kontrol har været over den . Har snakket med TVU og Rigspolitiet. Snakket med med en som hedder Peter og han grinte meget højt og sagde til mig nå du har også fået det matrialle fra ITD. Han siger ja det er ønske tænkning for speditør/vognmænd at i må køre mere end de 9 eller 10 timer i døgnet. Han siger så så længe der IKKE står noget i lovgivningen så hedder det som KH regler 9 eller 10 timer og hvis man gider og læse det som der reel set står i færgereglen så står der faktisk man afbryder sit hvil og det må man gøre med en time, når man læser dette så syntes jeg det er utrolig man lige pluslig for det til man skal ligge til ugen . En færge regel hedder inden for en 24 timer periode .


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #28   31. aug 2014 For lige at sparke til hvepseboet smiley

    Måske man skulle læse og forstå artikel 4 litra k

    Her står larmende hvorfra og til den daglige køretid opmåles, uanset hvem der griner ad hvem...


  • #29   10. sep 2014 Nemlig Thomas!

    Men Lise/Cero, som sædvanlig er jeg fløjtende ligeglad med hvor mange lysår du bruger på at lave en fesen ukorrekt cd!!!
    Nu ved jeg ikke hvad dine evner rækker til (dog har jeg en idé), men jeg har nu ikke noget problem med at køre 9(10) eller 10(11) timer inden for de 24 timer, OG så også nå at holde MINDST 11 timer STILLE!!!

    Men skal jeg for gud ved hvilken gang linke til den danske lovtekst, hvor det står sort på hvidt hvornår den DAGLIGE køretid skal optælles??? LOVER du mig at du lukker munden med lignende ævl i fremtiden??


  • #30   11. sep 2014 Thomas nu syntes jeg lige du skal klappe i / holde kæft med at blive så personlig. Men denne uge her var jeg i en større kontrol i Helsingborg. Både mit ADR , KH tider ( der var hvor jeg har kørt på færgeregel flere gange ) min bil ,trailer og papir . ALT var i orden. Så jeg ved hvad jeg køre efter, det har INTET med mine evner og gøre jeg kunne sagtens køre mange flere timer. Men så længe der IKKE står noget om den ugenlige, men daglig køre tid så er det det jeg køre efter. Der er ikke nogen retsag her hjemme som danner precede for vi skal køre efter den ugenlig køretid. Så ser frem til der kommer sager på bordet hvor rund håndet ITD er når sagerne begynder at rulle. Lidt sjovt det er kun ITD der går ud med matrialle på den ugenlig køre tid ikke andre organtioner, fortæller dette.


    NEJ jeg holder ikke min kæft på nogen punkter, for jeg syntes det er ved at være så grotesk med vores køre hvile tider. For der burde ikke være tvivl og dem som skal lave kontrol burde hellere ej være i tvivl . Som rigspolitet siger så er det drømme tænkning at man må køre mere end de 9 eller 10 køre timer på en 24 timers periode


  • #31   12. sep 2014 Cero, tror du ikke lige du skal få pulsen end i ordentligt leje, og stikke Thomas en undskyldning han er sgu ikke personlig mod dig...

    Men nu du er så skråsikker, og åbenbart har Rigspolitiet med på din side, så synes jeg du skal linke til hvor det direkte står at det skal lægges til den daglige køretid...
    Det burde jo ikke være svært for dig at få dine venner til at hjælpe med at finde paragrafen...

    Og det er klart du ikke får en bøde for at tillægge det den daglige køretid, da det jo vil gøre du kører mindre per dag end du reelt må...


  • #32   15. sep 2014 Nu står der jo hvordan den daglige køretid skal optælles. Der er INTET at være i tvivl om!!! Ikke for dem der kan læse og forstå dansk i hvert fald. Og ja, selvfølgelig var der da ingen fejl på færgereglen, for det er jo den 145% sikre måde du kører på. Men jeg har også været i kontrol hvor jeg har kørt 9(10) og 10(11) timer uden problemer, så jeg er sådan set pisse ligeglad med hvor dygtig du prøver at gøre dig selv.

    I øvrigt svarede du ikke på det jeg spurgte om!!!!


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #33   15. sep 2014 Cero...
    Hvad mener du med dette : Som rigspolitet siger så er det drømme tænkning at man må køre mere end de 9 eller 10 køre timer på en 24 timers periode???

    Hvis jeg har kørt 10 timer og holdt mine pauser så har jeg brugt 11,5 time. Så holder jeg 11 timers hvil = 22,5 time. Må jeg så ikke starte igen mener du (og Rigspolitiet!) ?
    Og selvom jeg bruger færgereglen og bryder hvilet med en time er vi oppe på 23,5 time skal jeg så vente 30 min med at starte??


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #34   15. sep 2014 Se nu tager jeg heldigvis ikke tingene så nært som andre smiley

    Men det er på kurser som dette at jeg henter min viden, oven i købet med selskab af det fine rigspoliti som du selv så fint henviser til. Her sidder vi så og nørder og tegner forskellige eksempler på kørselsforløb - bl.a. færgereglen.

    (link fjernet)

    Din mudderkastende diskussion vil jeg overhovedet ikke deltage i, det holder jeg mig alligevel for god til. Men jeg håber det kan anskueliggøre min ringe viden på området.




  • #35   22. sep 2014 Jeg synes det er sjovt at Cero på 11 dage ikke har formået at dokumenterer sine påstande....

  • #36   25. sep 2014 Så er alt som det plejer at være smiley

  • #37   27. sep 2014 Hehe, ja det har du jo egentlig ret i, når det kommer til dette punkt, så er der umådeligt langt fra tanke til handling hos Cero, ihvertfald når hun afkræves dokumentation.. smiley

  • #38   28. sep 2014 Ja.. Hun er et pragteksemplar på de kvinder der råber og skriger om manglende respekt for kvinder i faget... De beder selv om disrespekt med den opførsel - akkurat som de mandlige kolleger!

  • #39   28. sep 2014 Præcis...

  • #40   17. okt 2014 Artikel 9

    1. Uanset artikel 8 må en regulær daglig hviletid, som holdes, mens føreren ledsager et køretøj om bord på færge eller tog, højst afbrydes to gange af andre aktiviteter i sammenlagt højst én time. I den nævnte regulære daglige hviletid skal føreren have adgang til en køje eller liggeplads.

    2. Enhver tid, føreren bruger på at rejse til eller fra et køretøj, der er omfattet af denne forordning, og som ikke befinder sig ved førerens bopæl eller ved arbejdsgiverens virksomhed, hvor føreren normalt er baseret, beregnes ikke som pause eller hvil, medmindre føreren befinder sig på en færge eller et tog med adgang til en køje eller liggeplads.

    3. Enhver tid føreren bruger som fører af et køretøj, der ikke er omfattet af denne forordning, til at rejse til eller fra et køretøj, der er omfattet af denne forordning, og som ikke befinder sig ved førerens bopæl eller ved arbejdsgiverens virksomhed, hvor føreren normalt er baseret, beregnes som »andet arbejde«.


Kommentér på:
Færgeregl

Annonce