3.998 visninger
|
Oprettet:
Færgeregl {{forumTopicSubject}}
Kan færgereglen bruges som et 9 timers hvil hvis man sejler om natten og ingen seng kan få og sejle tiden er 3T45Min??
nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
jan 2011
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 5
Ved færge over 2,5 time skal du have stillet kahyt til rådighed
Og du kan kun have hvil på færge vis den tager 9 eller 11 timer
Vis nu du har brugt 13 timer og kommer op til færgen kan du ik tage med den også bruge færge reglen da du bryder din rådighedtid
På 15 timer for så at køre i land bagefter .......
Men men kommer du op og kun har brugt 10 timer af din rådighedstid kan du både køre om bord og i land inden for de 15 timer
Håber du forstå det jeg skriver
Har lagt link på
Men lige meget hvad så når du har brugt din rådighedstid SKAL bilen holde STILLE i 9 eller 11 timer
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Allan du kan ikke bruge færgeregel hvis du kun holder 9 timer det SKAL være 11 timer.
Du kan godt bruge en færgeregel selvom færgen kun tager 3t 45 min. Det betyder intet. Du kan i princippet gøre det på alle færger, hvor du må opholde dig på dækket under overfart, for så har du en køje til rådighed (din egen) Det er kun hvis du ikke må være på dækket at du have adgang til en liggeplads.
Ang. rådigheds tid så skal du regne med 13 timer minus den tid du evt skal bruge til at bryde hvilet. Og da du må gøre det i op til en time er det en god tommelfingerregel at sige at du skal påbegynde dit hvil 12 timer inden du må starte igen. Så har du 11 hviletimer og en time til at flytte bilen/vente i tolden osv.
jan 2011
Jeg kan ikke rigtig finde nogen steder
Hvor det står at man skal have adgang til seng hvis turen
Er over 2.5 time
okt 2011
Dvs enten din egen seng i bilen eller en ombord på skibet.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 368
okt 2011
(og så kan vi tage den evige diskussion om man skal medregne køretiden eller ikke en anden gang
jan 2011
Om man skal ha adgang til seng eller liggeplads og om en
Flystol kan bruges som liggeplads
Alt det med køretid er der styr på ??
okt 2011
Læs evt denne dom.
"- 12 -
I den foreliggende sag er det ubestridt, at de oven
for nævnte betingelser for at anvende færge-
reglen er opfyldt, idet T1 i forbindelse med overfa
rten med færgen fra Aarhus til Kalundborg
afbrød sit hvil to gange i sammenlagt 50 minutter o
g havde adgang til en køje eller liggeplads. "
http://www.hoejesteret.dk/hoejesteret/nyheder/Afgorelser/Documents/4-2014.pdf
jan 2011
Afgår kl 22.15 og overfarten tager 3.45 timer vi må ikke
Være i bilerne over overfarten og vi kan ingen køjer få
Men en stol at sidde i som kan vippe ryglænet ca 20 cm
Bag over hvis det kan bruges som liggeplads så forstår
Jeg det ikke der kan man jo ikke sove,så det vil sige at
Vi lander på havnen ca 21.15der starter vores hvil ,
Så skal vi jo 9 timer frem + de 15-20 min det tager at
Komme på og af båden.
På båden får vi ikke sovet da vi jo ikke har et sted at sove
Så først når vi holder på havnen i Larvik kan vi sove altså
Ca 02.30 så hvis en stol gælder for en seng så må vi
Køre igen efter max 4 timers søvn det er da ikke i orden??
( vi er 2 chauffører på bilen derfor de 9 timer
dec 2010
sep 2011
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
BUM....!
dec 2010
sep 2011
Hvis det er sådan så er der fejl på alle Dynafleet med færgeregelen .
Så længe der ikke står nogen steder som Jura i en bog med paragraf et eller andet så er det den daglig k'øretid
som rigspoltiet siger det er drømme tænkning for spedtør/ vogn mænd hvis vi kunne køre mere. Men det der står sort på hvids det er 9 eller 10 køre timer om dagen
dec 2010
Ja, det står sort på hvidt at daglig køretid maks er 9 eller 10 timer. Men der står også at daglig køretid er den tid bilen ruller MELLEM to hvileperioder!!!!!
sep 2011
dec 2010
Men kan DU finde en paragraf som skriver det modsatte måske??
okt 2011
For international drivers travelling to and from the continent by ferry or train, the legislation regarding ‘ferry rest period’ has never been clear. The question has always been ‘should the interruptions to a daily rest period of driving on and off a ferry or train be added to the daily driving time or to the weekly driving time?’
We can now shed light on this and confirm that a new legal test case has served to clarify what was seen as a loop-hole in the legislation text.
The EU Commission has confirmed that a driver travelling on and off a ferryboat or train is allowed to interrupt a regular daily rest twice for up to 60 minutes total. This time should be added to the weekly driving limit but not to the daily driving limit. "
dec 2010
dec 2010
sep 2011
Hvis i har dynafleet eller andet i den stil så ville i ikke kunne køre på den måde. så skal i også råbe vagt i gevær og fortælle hvor dumme de som har lavet de programmer.'
dec 2010
Det er lige præcis korrekt Morten..
sep 2011
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
Måske man skulle læse og forstå artikel 4 litra k
Her står larmende hvorfra og til den daglige køretid opmåles, uanset hvem der griner ad hvem...
dec 2010
Men Lise/Cero, som sædvanlig er jeg fløjtende ligeglad med hvor mange lysår du bruger på at lave en fesen ukorrekt cd!!!
Nu ved jeg ikke hvad dine evner rækker til (dog har jeg en idé), men jeg har nu ikke noget problem med at køre 9(10) eller 10(11) timer inden for de 24 timer, OG så også nå at holde MINDST 11 timer STILLE!!!
Men skal jeg for gud ved hvilken gang linke til den danske lovtekst, hvor det står sort på hvidt hvornår den DAGLIGE køretid skal optælles??? LOVER du mig at du lukker munden med lignende ævl i fremtiden??
sep 2011
NEJ jeg holder ikke min kæft på nogen punkter, for jeg syntes det er ved at være så grotesk med vores køre hvile tider. For der burde ikke være tvivl og dem som skal lave kontrol burde hellere ej være i tvivl . Som rigspolitet siger så er det drømme tænkning at man må køre mere end de 9 eller 10 køre timer på en 24 timers periode
dec 2010
Men nu du er så skråsikker, og åbenbart har Rigspolitiet med på din side, så synes jeg du skal linke til hvor det direkte står at det skal lægges til den daglige køretid...
Det burde jo ikke være svært for dig at få dine venner til at hjælpe med at finde paragrafen...
Og det er klart du ikke får en bøde for at tillægge det den daglige køretid, da det jo vil gøre du kører mindre per dag end du reelt må...
dec 2010
I øvrigt svarede du ikke på det jeg spurgte om!!!!
okt 2011
Hvad mener du med dette : Som rigspolitet siger så er det drømme tænkning at man må køre mere end de 9 eller 10 køre timer på en 24 timers periode???
Hvis jeg har kørt 10 timer og holdt mine pauser så har jeg brugt 11,5 time. Så holder jeg 11 timers hvil = 22,5 time. Må jeg så ikke starte igen mener du (og Rigspolitiet!) ?
Og selvom jeg bruger færgereglen og bryder hvilet med en time er vi oppe på 23,5 time skal jeg så vente 30 min med at starte??
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
Men det er på kurser som dette at jeg henter min viden, oven i købet med selskab af det fine rigspoliti som du selv så fint henviser til. Her sidder vi så og nørder og tegner forskellige eksempler på kørselsforløb - bl.a. færgereglen.
(link fjernet)
Din mudderkastende diskussion vil jeg overhovedet ikke deltage i, det holder jeg mig alligevel for god til. Men jeg håber det kan anskueliggøre min ringe viden på området.
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 117
1. Uanset artikel 8 må en regulær daglig hviletid, som holdes, mens føreren ledsager et køretøj om bord på færge eller tog, højst afbrydes to gange af andre aktiviteter i sammenlagt højst én time. I den nævnte regulære daglige hviletid skal føreren have adgang til en køje eller liggeplads.
2. Enhver tid, føreren bruger på at rejse til eller fra et køretøj, der er omfattet af denne forordning, og som ikke befinder sig ved førerens bopæl eller ved arbejdsgiverens virksomhed, hvor føreren normalt er baseret, beregnes ikke som pause eller hvil, medmindre føreren befinder sig på en færge eller et tog med adgang til en køje eller liggeplads.
3. Enhver tid føreren bruger som fører af et køretøj, der ikke er omfattet af denne forordning, til at rejse til eller fra et køretøj, der er omfattet af denne forordning, og som ikke befinder sig ved førerens bopæl eller ved arbejdsgiverens virksomhed, hvor føreren normalt er baseret, beregnes som »andet arbejde«.
Færgeregl