{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29

Nye vægtgrænser {{forumTopicSubject}}

Nu kan det godt være jeg for høvl.. Men nu har alle folk så travlt med de vægtgrænser.. Kan ikke forstå hvorfor folk de brokker sig så meget over dem... De 7 procent var da fint nok, men folk udnyttet det bare og nu går det helt galt for folk, fordi nu skal du tænke på ny.. Så kør dog bare lovligt i stedet for.. Kan ikke se problemet med de nye regler, men kom da enlig med jeres mening... Hvis jeg er helt forkert på den

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.
  • Græsplænen skal slås 375 kr.
  • Montering af skrivebord(købt fra Jysk)og hold i væggen for en spejl 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye vægtgrænser
  • #1   11. feb 2014 hmm... glæder mig da jeg skal til efteruddannelses kursus... var slet ikke klar over at der var kommet nye vægt regler.

men det er jo nok heller ikke så relevant for stykgods trailere..

• Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

Emner: 1 Svar: 189
    #2   11. feb 2014 Det der er gået galt for dem, er at de har været vant til de ekstra 7% inden det begyndte at koste penge.. Nu må de læsse noget mere lovligt, og det er de glad for.. For kan man jo læsse det ekstra lovligt, og så lige de ekstra 7%, som man har været vant til.. Men de har så lige sat det ned til 3%, hvor overlæs begynder at koste penge. Se, det kan de ikke li..

• #4   12. feb 2014 Det er fair nok tolerancen sættes ned. Den bliver misbrugt og udnyttet af mange, til ulempe for os der prøver at drive en ærlig og hæderlig forretning.
    Og som en anden sagde, så har de fleste nye biler i dag indbygget vægtsystem, og ellers kan der købes vejesystemer med MEGET stor nøjagtighed.

• #5   12. feb 2014 Ja 3% dog MAX 1500kg.

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #6   12. feb 2014 Morten LK. Det er helt iorden du gerne vil drive en hæderlig forretning uden at køre med overlæs, men jeg forstår så bare ikke at man fortæller i en anden tråd her på siden at man er blevet taget med overlæs i Tyskland. smiley

• #7   12. feb 2014 Så, NU begynder mund huggeriet igen... Hvis denne side bliver lidt mere Facebook agtig, Så sender jeg samme data mængde som jeg gjorde til Facebook i Maj sidste år.... Lad os nu lige være lidt seriøse. Denne besked er rettet mod Michael R. Jeg syntes det er et rigtig godt spørgsmål Michael J har bragt op, havde glædet mig til at følge med på side linjen. Også kommer Michael R direkte fra Facebook eller twitter..

• #8   12. feb 2014 Ja, men hvorfor er det nu lige vi har tolerancen?? Det er jo netop til de steder hvor vi ikke har en vægt at læsse på. Og når firmaet nu ikke vil tage godset op i siloen igen, så kan man vælge at køre og tage chancen, eller købe lortet og smide det ud. Og nu er der ikke så mange penge i det at man kan smide om sig med penge. Men ja, det lyder meget dobbeltmoralsk.

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

#9   12. feb 2014 Det var nu ikke ment som mundhuggeri, men jeg syntes bare det var lidt dobbeltmoralsk. Beklager men jeg bruger ikke min tid på Facebook eller Twitter. smiley

• #10   12. feb 2014 Morten L. K Skrev jo os kun at han prøvede at drive en at drive en ærlig og hæderlig forretning..... Hvilke må betyder at han ikke bevidst køre på grænsen hele tiden....

Og når alt kommer til alt, er han trods alt kun et menneske..... Ser ingen dobbelt moral i det udsagn.....

• #11   13. feb 2014 Hey!! jeg forstår udmærket Michaels undren! Det er jo logisk at man ikke i den ene tråd kan tage afstand fra kørsel med ovelæs, og i en anden krybe til korset og skrive man er blevet taget. Men som jeg her skrev, så er tolerancen jo netop til de episoder hvor vi ikke har mulighed for at veje og hvor firmaer ikke lige har mulighed for at tage noget af læsset igen. Da vi læssede rendte der en mand rundt med et stopur og åbnede for en række forskellige siloer, og tog tid på hvor længe der havde været åbent, da de sådan ca ved hvor meget der kommer over en rum tid. Det er ikke præcist på nogen måder, så derfor kan det svinge.

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

#12   13. feb 2014 Jeg skal ikke gøre mig bedre end nogen anden, jeg kører også løsvarer af og til sommetider med overlæs. Det kan desværre ikke undgås smiley Det er ikke let når man ikke har mulighed for at veje. Vi baserer ikke vores priser på kørsel med overlæs, det er der simpelthen ikke råd til. smiley

• #13   17. feb 2014 Problemet er jo bare at 90% af alle vognmænd som kører "løsgods" de kalkulerer med de 7% ,så det får lidt problemer nu... der var en på FB der også peb over at man nu måtte læsse mindre, hvor jeg skrev til ham at han da skulle få byttet sin lommeregner, for man skulle jo ikke beregne økonomien ud fra hvor meget man måtte læsse ekstra inden bødeblokken blev hevet frem, den svarede han aldrig på... Desuden så gælder den bagatelgrænse da vist også kun til man bliver taget 2-3 gang, for så kan de se et mønster og så koster det også penge... Det er det jeg har fået at vide fra folk jeg kender som er havnet i saksen ihvertfald...

Kommentér på:
Nye vægtgrænser

Annonce