{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

thomas g
thomas g
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 280

Så er jeg nødt til det {{forumTopicSubject}}

Havde ellers lovet mig selv at jeg aldrig ville skrive herinde igen.
Men nu har jeg i aften været sammen med en person der er medlem af et rallye team. Deres kassevogn har en T. 3300 Kg. og Traileren på 2000 Kg. Dvs. samlet vægt på 5400 Kg.
Skal de have vognmands tilladelse. (det tror jeg ikke. )
Skal chaufføren af vogntoget have EU bevis. ( det tror jeg. )
Skal der være fartskriver monteret i bilen. (der køres i hele norden) (det tror jeg. )
Men hvad siger de kloge!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er jeg nødt til det
  • #1   1. jan 2014 vis du havde lovet dig det hvorfor undersøger du så ikk det selv????

godt nytår

politi.dk

trafikstyrelsen.dk

bare gå i krig

• #2   1. jan 2014 Min volvo V70 må have en samlet totalvægt med trailer på 5100kg.

Skal jeg også have fartskriver i den?

smiley

• #3   1. jan 2014 Fartskriver mener jeg ikke.

Men det det mest handler om, er vel egentligt om de er momsregistreret... er de ikke, er der jo helt andre regler...

• #4   1. jan 2014 Er den privatregistreret, så er det først over 7.500 kg total, der er krav om Skive og k/h-tidsbestemmelser... EU bevis er kun ved erhvervsbrug, så igen afhænger det om hvilke nummerplader der er på dyret...

• #5   1. jan 2014 Erhvers kørsel, skal der skriver på alt over 3500 total..

Ved privat, skal der ikke skriver i et 3500 kg´s køretøj med påhæng..

Eu er kun ved Erhvers kørsel..

Vognmandstilladelse, er kun til køretøjer over 3500 kg.. så nej

• #6   1. jan 2014 Vognmandstilladelse er også kun hvis man kører for fremmed regning.

Kører man egne varer, kræver det ingen tilladelse.

• Venning
    Venning Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #7   1. jan 2014 Hvis det var tilfældet at man skulle have alt det, var der ikke særlig mange motorsports udøvere der kunne køre lovligt. smiley

• #9   2. jan 2014 Vil det sige at den snak, der var for nogle år siden, om at de store Amerikanske pick-up´s som: Chevrolet side-step, o.s.v. skulle have tacko, fordi deres total vægt overskred 3500kg.... er droppet?

• chris j
    chris j Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #10   2. jan 2014 hej nu er det sådan jeg har en vw LT 40 på 4025.KG Total og min lillebitte heste trailer på 2500.KG Total. og jeg skal ikke bruge køre skiver når jeg kører i Dk da jeg ikke overstiger 7500 KG.TOTAL. men da det er en lastbol jeg bruger til at trække min hestetrailer skal jeg havde skiver i i Tyskland. men ikke i norden. så nej han skal ikke havde skiver i. men der er nemmere at ringe ind til politiets storvogns afdeling så kan man få det på skrift. smiley

• #11   3. jan 2014 hvis det er et køretøj indregistreret til et firma så skal der skive i ved totalvægt over 3500kg, skal dog kun bruges ved kørsel over 50 km fra firma adresse.

Kommentér på:
Så er jeg nødt til det

Annonce