Jeg er simpelthen SÅ rystet!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg kørte Volvo i går. Den gamle 143 skulle ha lavet lidt bremser og diverse service. Så jeg fik den, tvivlsomme ære at skulle køre Volvo - De fleste her ved, at jeg IKKE er Volvo mand - Overhovedet.
Men.
Nu kommer det rystende.
For fanden den kørte godt. Og det er endda en halvgammel sag med godt 700.000 på klokken - Jeg må sige, at min foragt for Volvo nok skal revurderes nu - Det der undrer mig mest er, at jeg har haft SÅ relativt mange Volvoer som bare har kørt så ufatteligt ringe.
Talte lidt samme i aftes og kom frem til, at jeg haft 5 Volvo FH fast som chauffør, været naiv nok til at eje en selv og kørt afløser på nogen stykker. Der udover har jeg haft 2 Volvo F12 jeg har kørt eksport i - Det bare ALDRIG rigtig været mig.
Enten har jeg været svært uheldig ellers har vognmanden et pragteksemplar, jeg ved det ikke. MEn kom ikke og sig, sure stædige Måårten Ææs ikke kan ændre holdning. Det er sgu lige før jeg er helt forelsket i den gamle sure Volvo!!
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Lastbiler: 2 Emner: 14 Svar: 77
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
men min har vi så været lidt uheldig med den har være en del på værksted og de 6 volvo'er vi har er rigtig dyre at holde kørene næsten 3 gange så dyre som vores scania'er (vognmandens udsagn)
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
MEEEN - når det er sagtm og den har fået så meget ros, altså hvad fanden er det for en kabine? man kan jo bare ikke rejse sig op i den, uden at knalde hoved, ryg eller røv i nogle ting, shit det en spasserspand at bo i - og sidder af lort i den, til frit skue for de andre der triller forbi eller overhaler - nej, en volvo er bare ikke mig..
dec 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Lastbiler: 3 Emner: 39 Svar: 485
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det troede jeg sgu heller ikke. Altså hytten med de skrå vægge stinker stadig. Men for fanden den bare kører godt.
Christian S
Den her halvgamle 480'er den arbejder satme også godt og den er utrolig smidig, trækker uden bøvl ned fra 1.200 - Op til 1.500 1.600 og så skifte et helt gear med en total på 47 tons - Det e sgu da dejligt og afslappende. Jeg tror sagtens den kan være med de R500 vi har. Faktisk er jeg ikke sikker på, at jeg kan kvæle den i den gamle 143 og det er eller ikke hver dag at jeg bliver kørt agterud i den.
Men ja, man skal blive i stolen hvis ikke man vil slå sig. Der er skab og kanter overalt!
Peter
Ja, smag og behag, men som det fremgår så kan den slags flyttes - Selv for en gammel stædig tosse.
Er jo lige før jeg vil høre vognmanden om ikke jeg skal ha en Volvo nu.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Faktisk har jeg også været sur på ryglænet i dem. Men det fik jeg rimelig styr på i Disneys bilen - Men i går fik jeg helt styr på det og jeg sad faktisk fint - Hvis jeg skal være tvær, så synes jeg stadig, at jeg får rat og ratstamme for tæt på hvis jeg tilter det max. - Og det gør jeg, sådan kan jeg bedst lide det. Men nu er jeg heller ikke af de mindste.
I-Shift er efter min overbevisning det allerbedste af den type på markedet. Det nye koblingsfrie Opticruise er på vej i den rigtige retning, men slet ikke i nærheden. Og alt det der AS- Tronic, Tipmatic og hvad de kalder det i MAN, DAF og Iveco og det i Mercedes også, det kan de bare kaste i havnen. Volvo er lysår foran på det punkt.
Den jeg kørte i i går er med manuel og Volvo's gearskifte er noget af jeg har været mest sur på, jeg har ment det var knoklet og kantet, men det er det her ikke, det går legende let.
Det er jo håbløst, at der kun skal en dag til at miste sin fanatiske barnetro på, at der kun findes EEN rigtig lastbil.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hva så mester - Hørte du ikke da jeg kom forbi Agri Norcold i Vejen da di holdt inde i gården lidt over middag i går. Hvis ikke er du døv. Den lyder som en gammerl 12'er med skorsten.
Men ja, jeg må nok bøje mig.
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 355
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 39 Lastbiler: 5 Emner: 107 Svar: 466
Og vil sige det på den måde her, de første modeller af FH serien fra slut 90érne efter de var kørt helt ind og var kommet fri af børnesygdommene var simpelthen kongebiler !!
Savler stadig hver eneste gang jeg møder Jes fra Nielsens Fiskeeksport og hans fine gamle bil !! Det vækker minder fra en fantastisk tid !!
Jeg var så heldig at være udstyrret med et par stykker af dem en FH12 420 XL Globetrotter 4x2 trækker og senere et kærretræk i samme stil og størrelse.
Man sad bare skide god i de biler, sæder og rat kunne indstilles perfekt og på trods af den skrå forrude var der plads nok, selv i de biler med motorkasse..
Køjerne var super gode (selvom det ikke var dem vi fynske blomsterdrenge brugte mest der sidst i 90´erne..) og de fyldte hele bilens bredde og var ikke kortet af som i de nye modeller..
Det var før køleskabet havde sit indtog i hytten men da det var RIGTIGE eksportbiler så var der selvfølgelig store køleskabe bygget ud i skabet på chassiet af bilen og ikke ind under køjen så det stjal plads inde i bilen.
Spejlene var også noget af det bedste, og dem jeg i min tid har kørt med med mindst blinde vinkler..
Da man opdaterede FH modellen første gang så den fik de sæder, rat + ratindstillinger, køjer og spejle som stadig sidder på dem i dag tabte jeg al sympati for volvo´s ingenører !!
HVORDAN FANDEN kan man finde på at ændre på ting der var så perfekte og så lave det om til sådan noget lort !!!
Det undre mig den dag i dag, og hver gang jeg sidenhen er blevet udstyrret med en volvo føler jeg det som en straf !!
Rent motormæssigt har jeg altid syntes godt om volvo.. De har et fantastisk moment, og de vil bare trække derudaf.. Synes de ligger godt på vejen.. Og I-shift er en dejlig ting, meget bedre end det jeg indtil nu har oplevet i feks Scania.
Men er OVERHOVEDET ikke imponeret over deres brændstofforbrug.. Det er da sølle.. Generalt synes jeg meget lig mange af jer andre at volvo er en bil der er alt alt for dyr i drift og vedligehold..
Har aldrig selv ejet en men kan da høre på alle dem jeg har snakket med om det at de er ca. 3 gange så dyre i drift som feks. Scania, Daf osv..
Og det kan jo undre når man tænker på hvor mange der så stadig bliver ved med næsten kun at have volvo i deres vognpark.. Feks. Alex Andersen.. Men de må vel få en KÆMPE flåde rabat siden det kan betale sig !!
Så Morten Æææs : Hvis det er en fin gammel FH´ere fra først i 00´erne forstår jeg dig godt !! Er det en nyere vogn du snakker om SÅ fatter jeg ikke en meter !! Så hellere beholde den gamle 143´ere da..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Den er fra 2006. En 480'er. Og jeg fatter heller ikke en meter, det kan jeg love dig. Men nu står valget slet ikke mellem den og den gamle.
I øvrigt har den aldrig fejlet noget.
Jeg har også haft FH af første aftapning - Den første jeg havde var en FH 12 / 420 New York 4x2. Det var inden XL var opfundet. Og faktisk har du ret, den sad man bedre i på trods af motorkassen. Og køjen var jævnt fin i den også.
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 39 Lastbiler: 5 Emner: 107 Svar: 466
Hmm 2006 model !?! Er jo nærmest i chok !! Det kan man da ikke være glad for ;D LOL
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Men hvad er det da for noget pladder at der ingen plads er i en Volvo???? Jeg er 197 høj, og da jeg kørte eksport i en (både den rigtige model som Claus P nævner, og den model som Måårten skriver om her) vejede jeg mellem 135 og 140 kg, og jeg havde nu fint med plads... Kom igen med jeres brokkeri når i har kørt eksport i en FM ;op
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 23
Jeg har både prøvet Scania, Iveco og Volvo..
De første volvo'er jeg stiftede bekendtskab med, var noget l*rt..
Motorene var så underdimensionerede at jeg ikke kunne komme op i nærheden 70 før tilkørselsrampen sluttede, og jeg skulle flette ind på motorstien..
Det var heldigvis kun en reservevogn, for min dejlige Yverko..
Godt nok er det en plastik-kælk med hytte af legoklodser, men for natan hvor var motoren dejlig...
Så blev det Scania.. Intet negativt at bemærke..
Og så fik jeg en lille bybil volvo fl6 med 12 T total, den var sgu lækker at køre by-distribution med, og passede perfekt ind i små porte og baggårde..
Det sidste jeg kørte var igen yverko, da jeg kørte en måneds tid for TS, og kørte Kohberg..
Igen en dejlig bil, men en spade af en vognmand..
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 178
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 178
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
http://www.lastbilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=784
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 26 Lastbiler: 3 Emner: 2 Svar: 55
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 6 Svar: 334
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 39
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
nogle er til datteren og nogle er til moren og man kan vil med din alder sige at dét er 43eren der er moren og volvoen der er datteren og du har fået smag for ungt kød ha ha
må indrømme jeg jo som du nok ved ikke er over begejstet for scania og bliver dét helt sikkert heller aldrig men naturligvis er jeg heller ikke helt overvældet af volvoen den har som alle andre også sine sygdomme sikkert ja forruden og glæder mig til at se den nye serie og den største skuffelse var den 16. 540 jeg havde den kunne jo ikke en gang skræmme livet af en død gris også har jeg aldrig synes om volvo i viby
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Lastbiler: 3 Emner: 11 Svar: 73
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Hva bliver det næste??? At du bliver religiøs hahaha
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jaaah, det var mig og den lyder nemlig rigtig fantastisk - Der er langt mellem en nyere Volvo der kan sige sådan. Men vognmanden bliver ved med at fable om, at det er for voldsomt og at det skal laves om. :-((
Morten L K
Jeps, det er lige præcis den der. Pæn bil i øvrigt.
Munken
Jo vi mødtes lige der i hullet mellem motorvejen og Lunderskov.
EK T
Jeg ved sgutte hvad det næste bliver, jeg er selv lidt nervøs nu.
Faktisk er det jeg er mest rystet over, at den ene Volvo her kan gøre det ud for alle dem jeg har været sure på. Enten er den jo i særklasse, hvilket jeg tvivler på, ellers har alle de andre bare være uheldige.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Jeg har også haft æren af at køre en 480´er, og den var nu heller ikke det værste... Den gik nu også temmelig godt. med fuldt læs fra göteborg, og op til Svinesund, der tror jeg man kunne tælle gearskiftene på 1 hånd, hvis man ser bort fra rundskørsler og omkørsler. Havde det været daffen havde jeg nok været nødt til at tage tæerne i brug for at tælle. Og det er altså kun 20 hk i forskel.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Har du tømmermænner??? LoooL
Morten L K
Ja, dens smidighed overraskede mig MEGET. Kan ikke huske jeg har kørt i en bil hvor jeg har skiftet så mange hele gear med 45-48 tons total.
EK T
Eller måske har de saboteret bilerne for at få mig til at smutte - Mulighederne er mange.
Den jeg selv havde, det var en mandagsbil, det er jeg sikker på - Der var ikke en uge uden noget gik i stykker - Møgkasse!!
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men nej, der sker squ noget, og også rimelig jævnt, selvom man skifter et helt gear med fuld læs... Det eneste jeg har kørt der kunne være med i det løb er en man... Selvom det heller ikke er man jeg er mest imponeret over...
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
men det er sgu da egentlig en fin bil havde selv en 420 af den model den gik 85km/t om af gudenåbakken med et læs cement fra portland den viste helt sikkert hva det gik ud på i forhold til den 460 vi også havde han kunne ikke følge den og der var aldrig noget galt med den
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Nu er jeg jo ikke blevet udstyret med Volvo'en, den var kun til låns fordi den klenodiet skulle ha fikset bremser, spores og ha lavet lidt service med lidt nyt olie og filtre.
Vognmanden ved skam godt at jeg er Scania mand, hvis han er i tvivl om det, så er der noget galt - Men nu sagde jeg jo til ham i går, ærlig som jeg er, at jeg var positivt overrasket så nu er det jo ikke til at vide hvad man risikerer at blive udstyret med hvis han pludselig falder over et godt tilbud.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
Utrolig nok er min vognmænd volvo mekaniker kan man så ikke just se på vognparken desværre og han er vist ikke til at snakke til fornuft siges der men han kan jo også blive kloger med tiden
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Måske i kører Scania netop fordi han er Volvo mekker - Har du tænkt den tanke. Som flere er inde på, så er der en del der mener, at Volvo er dyrere at holde kørende og så giver det vel meget godt menig at holde sig fra dem.
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Hvis han skal betale mere for en Volvo end en Scania, så tror jeg han er den eneste her i kongeriget. Priserne har været tæt på hinanden i mange år - Men jeg har aldrig mødt en der skulle betale mere for en Volvo.
Det er ikke længe siden en Volvo kunne købes til det samme som en MAN - Det var her omkring årskiftet. En Scania er noget dyrere, så meget ved jeg da.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Lastbiler: 1 Emner: 7 Svar: 178
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
tandbeskytter og styrthjelm på til de uforudsigelige ting der kan komme ned fra de der hylder over foruden og
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
Iveco er vognen.. Eller Renault Magnum.. MmMmM, magnum mandel... mmMmm
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det handler måske i lige så høj grad om manglende kemi - Det er bare ikke alle man kan handle med.
Men uanset, så er opbygningen jo den samme uanset hvilket mærke der skal handles om, hvis Volvo bliver for dyre på den konto, så er de jo bare ikke dygtige nok.
Hvis jeg skulle købe en ny Scania så kan jeg umiddelbart kun komme i tanke om EEN af deres sælgere jeg vil handle med og ham er jeg ret sikker på jeg ville kunne blive enig med - De andre er helt lige meget.
Martin H
Jeg kender en der i foråret fik pris på en Scania 560 8x4 med hejs og skidt og skrammel til entreprenør kørsel og på en Volvo 600 med samme opbygning, her var Volvo også stærkest på prisen og så endda med bedre udstyr. Jeg mener dog ikke forskellen var nær så stor, men som skrevet var udstyret bedre i Volvoen.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Der er kun EEN rigtig Iveco og det er en Turbostar med fuller box - Det andet kan de bare køre i havnen! LoooL
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
Hvis jeg skulle købe enten volvo eller scania vil jeg som udgangspunkt eller ikke nøjes ned kun at gå til en forhandler. Men naturligvis er der både fordele og ulemper ved at holde sig til en forhandler
men tror nu heller ikke forskellen på de 2 biler er så stor hvis man handler med dem men der og nok også rigtig stor forskel på forhandler
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 15
feb 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Lastbiler: 2 Emner: 30 Svar: 1.310
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 15
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 490
"Jeg skal lige have et sæt klodser til motorbremsen" Hrmphf..
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 15
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Jeg er simpelthen SÅ rystet!!!