{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.939 visninger | Oprettet:

Jeg er simpelthen SÅ rystet!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte Volvo i går. Den gamle 143 skulle ha lavet lidt bremser og diverse service. Så jeg fik den, tvivlsomme ære at skulle køre Volvo - De fleste her ved, at jeg IKKE er Volvo mand - Overhovedet.

Men.

Nu kommer det rystende.

For fanden den kørte godt. Og det er endda en halvgammel sag med godt 700.000 på klokken - Jeg må sige, at min foragt for Volvo nok skal revurderes nu - Det der undrer mig mest er, at jeg har haft SÅ relativt mange Volvoer som bare har kørt så ufatteligt ringe.

Talte lidt samme i aftes og kom frem til, at jeg haft 5 Volvo FH fast som chauffør, været naiv nok til at eje en selv og kørt afløser på nogen stykker. Der udover har jeg haft 2 Volvo F12 jeg har kørt eksport i - Det bare ALDRIG rigtig været mig.

Enten har jeg været svært uheldig ellers har vognmanden et pragteksemplar, jeg ved det ikke. MEn kom ikke og sig, sure stædige Måårten Ææs ikke kan ændre holdning. Det er sgu lige før jeg er helt forelsket i den gamle sure Volvo!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er simpelthen SÅ rystet!!!
  • #1   16. jul 2011 JA nu står verden da ikke længere... Du er rystet tror mere det er os andre der er rrystet smiley

  • #2   16. jul 2011 Ha ha... Troede ikke de ord skulle komme fra dig smiley Men så kan man åbenbart stadig lave om på de gamle smiley

  • #3   16. jul 2011 det er bare en skam at en volvo har så lille et førehus men ja de køre godt næsten for godt....

    men min har vi så været lidt uheldig med den har være en del på værksted og de 6 volvo'er vi har er rigtig dyre at holde kørene næsten 3 gange så dyre som vores scania'er (vognmandens udsagn)


  • #4   16. jul 2011 Altså, de 460'ere af de nye, de kan altså nu nok arbejde, vi har jo en i vores firma, den trillede jeg i, i sidste uge, og var forbavset over hvordan den bare blev ved med at trække - kører godt..

    MEEEN - når det er sagtm og den har fået så meget ros, altså hvad fanden er det for en kabine? man kan jo bare ikke rejse sig op i den, uden at knalde hoved, ryg eller røv i nogle ting, shit det en spasserspand at bo i - og sidder af lort i den, til frit skue for de andre der triller forbi eller overhaler - nej, en volvo er bare ikke mig..


  • #5   16. jul 2011 volvo er sku en dejlig vogn da, men smag og behag


  • #6   16. jul 2011 Morten L K

    Det troede jeg sgu heller ikke. Altså hytten med de skrå vægge stinker stadig. Men for fanden den bare kører godt.

    Christian S

    Den her halvgamle 480'er den arbejder satme også godt og den er utrolig smidig, trækker uden bøvl ned fra 1.200 - Op til 1.500 1.600 og så skifte et helt gear med en total på 47 tons - Det e sgu da dejligt og afslappende. Jeg tror sagtens den kan være med de R500 vi har. Faktisk er jeg ikke sikker på, at jeg kan kvæle den i den gamle 143 og det er eller ikke hver dag at jeg bliver kørt agterud i den.

    Men ja, man skal blive i stolen hvis ikke man vil slå sig. Der er skab og kanter overalt!

    Peter

    Ja, smag og behag, men som det fremgår så kan den slags flyttes - Selv for en gammel stædig tosse.

    Er jo lige før jeg vil høre vognmanden om ikke jeg skal ha en Volvo nu.


  • #8   16. jul 2011 Tommy K

    Faktisk har jeg også været sur på ryglænet i dem. Men det fik jeg rimelig styr på i Disneys bilen - Men i går fik jeg helt styr på det og jeg sad faktisk fint - Hvis jeg skal være tvær, så synes jeg stadig, at jeg får rat og ratstamme for tæt på hvis jeg tilter det max. - Og det gør jeg, sådan kan jeg bedst lide det. Men nu er jeg heller ikke af de mindste.

    I-Shift er efter min overbevisning det allerbedste af den type på markedet. Det nye koblingsfrie Opticruise er på vej i den rigtige retning, men slet ikke i nærheden. Og alt det der AS- Tronic, Tipmatic og hvad de kalder det i MAN, DAF og Iveco og det i Mercedes også, det kan de bare kaste i havnen. Volvo er lysår foran på det punkt.

    Den jeg kørte i i går er med manuel og Volvo's gearskifte er noget af jeg har været mest sur på, jeg har ment det var knoklet og kantet, men det er det her ikke, det går legende let.

    Det er jo håbløst, at der kun skal en dag til at miste sin fanatiske barnetro på, at der kun findes EEN rigtig lastbil. smiley


  • #9   16. jul 2011 Don Ø

    Hva så mester - Hørte du ikke da jeg kom forbi Agri Norcold i Vejen da di holdt inde i gården lidt over middag i går. Hvis ikke er du døv. Den lyder som en gammerl 12'er med skorsten.

    Men ja, jeg må nok bøje mig.


  • #10   16. jul 2011 Volvo køre sgu skide godt

  • #11   16. jul 2011 I gennem årene har jeg også haft den blandede fornøjelse af flere forskellige volvoer..

    Og vil sige det på den måde her, de første modeller af FH serien fra slut 90érne efter de var kørt helt ind og var kommet fri af børnesygdommene var simpelthen kongebiler !!

    Savler stadig hver eneste gang jeg møder Jes fra Nielsens Fiskeeksport og hans fine gamle bil !! Det vækker minder fra en fantastisk tid !!

    Jeg var så heldig at være udstyrret med et par stykker af dem en FH12 420 XL Globetrotter 4x2 trækker og senere et kærretræk i samme stil og størrelse.

    Man sad bare skide god i de biler, sæder og rat kunne indstilles perfekt og på trods af den skrå forrude var der plads nok, selv i de biler med motorkasse..

    Køjerne var super gode (selvom det ikke var dem vi fynske blomsterdrenge brugte mest der sidst i 90´erne..) og de fyldte hele bilens bredde og var ikke kortet af som i de nye modeller..

    Det var før køleskabet havde sit indtog i hytten men da det var RIGTIGE eksportbiler så var der selvfølgelig store køleskabe bygget ud i skabet på chassiet af bilen og ikke ind under køjen så det stjal plads inde i bilen.

    Spejlene var også noget af det bedste, og dem jeg i min tid har kørt med med mindst blinde vinkler..

    Da man opdaterede FH modellen første gang så den fik de sæder, rat + ratindstillinger, køjer og spejle som stadig sidder på dem i dag tabte jeg al sympati for volvo´s ingenører !!

    HVORDAN FANDEN kan man finde på at ændre på ting der var så perfekte og så lave det om til sådan noget lort !!!

    Det undre mig den dag i dag, og hver gang jeg sidenhen er blevet udstyrret med en volvo føler jeg det som en straf !!

    Rent motormæssigt har jeg altid syntes godt om volvo.. De har et fantastisk moment, og de vil bare trække derudaf.. Synes de ligger godt på vejen.. Og I-shift er en dejlig ting, meget bedre end det jeg indtil nu har oplevet i feks Scania.

    Men er OVERHOVEDET ikke imponeret over deres brændstofforbrug.. Det er da sølle.. Generalt synes jeg meget lig mange af jer andre at volvo er en bil der er alt alt for dyr i drift og vedligehold..

    Har aldrig selv ejet en men kan da høre på alle dem jeg har snakket med om det at de er ca. 3 gange så dyre i drift som feks. Scania, Daf osv..

    Og det kan jo undre når man tænker på hvor mange der så stadig bliver ved med næsten kun at have volvo i deres vognpark.. Feks. Alex Andersen.. Men de må vel få en KÆMPE flåde rabat siden det kan betale sig !!

    Så Morten Æææs : Hvis det er en fin gammel FH´ere fra først i 00´erne forstår jeg dig godt !! Er det en nyere vogn du snakker om SÅ fatter jeg ikke en meter !! Så hellere beholde den gamle 143´ere da..


  • #12   16. jul 2011 Claus

    Den er fra 2006. En 480'er. Og jeg fatter heller ikke en meter, det kan jeg love dig. Men nu står valget slet ikke mellem den og den gamle.

    I øvrigt har den aldrig fejlet noget.

    Jeg har også haft FH af første aftapning - Den første jeg havde var en FH 12 / 420 New York 4x2. Det var inden XL var opfundet. Og faktisk har du ret, den sad man bedre i på trods af motorkassen. Og køjen var jævnt fin i den også.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #13   16. jul 2011 Sgu godt man sidder ned da ellers var det da gået helt galt, men ja man bliver sgu overrasket engang i mellem over de der Gøteborg slæder der. Nu gik jeg har og troede at du Måårten var så stok konservativ men næh nej men du er måske ved at blive ældre

  • #14   16. jul 2011 Morten : Jamen jeg nåede også og køre en del i FH´erne inden XL hytten blev opfundet.. Og ja det var stadig 110 % bedre end det volvo præstere i dag !!

    Hmm 2006 model !?! Er jo nærmest i chok !! Det kan man da ikke være glad for ;D LOL


  • #15   16. jul 2011 Hold da op, nu står verden da ikke længere... ;o) Og så siger man ikke at gamle hunde ikke kan lære nye tricks... haha...

    Men hvad er det da for noget pladder at der ingen plads er i en Volvo???? Jeg er 197 høj, og da jeg kørte eksport i en (både den rigtige model som Claus P nævner, og den model som Måårten skriver om her) vejede jeg mellem 135 og 140 kg, og jeg havde nu fint med plads... Kom igen med jeres brokkeri når i har kørt eksport i en FM ;op


  • #16   16. jul 2011 Nu har jeg kun styrebrev til forvogn, så trækkerne kan jeg ikke snakke med om..
    Jeg har både prøvet Scania, Iveco og Volvo..

    De første volvo'er jeg stiftede bekendtskab med, var noget l*rt..
    Motorene var så underdimensionerede at jeg ikke kunne komme op i nærheden 70 før tilkørselsrampen sluttede, og jeg skulle flette ind på motorstien..
    Det var heldigvis kun en reservevogn, for min dejlige Yverko..
    Godt nok er det en plastik-kælk med hytte af legoklodser, men for natan hvor var motoren dejlig...
    Så blev det Scania.. Intet negativt at bemærke..
    Og så fik jeg en lille bybil volvo fl6 med 12 T total, den var sgu lækker at køre by-distribution med, og passede perfekt ind i små porte og baggårde..

    Det sidste jeg kørte var igen yverko, da jeg kørte en måneds tid for TS, og kørte Kohberg..
    Igen en dejlig bil, men en spade af en vognmand..


  • #17   16. jul 2011 jeg må tilstå jeg ikke er volvomand efter F serien sluttede til fordel for FH serien. volvoen har faktisk fine køreegenskaber og deres motor og geærkasse og bagtøj er kanon stærkt men men men så slutter festen også for når man kravler op i sådan en skal det være totalt vindstille for ellers bliver du klemt ihjæl i den store tunge havelåge når du er hved at stille træskoene. har du slået solskærmen ned banker du med garanti hovedet ind i den. når du så bliver sadt ned så kan du kun stille rettet som i en gammel 141 og den øverste del af ryglænet kan ikke skubbes langt nok bag over og så sidder man kun og stytter på skulderbladene og bliver helt krumrygget. og så ligger sidespejlene alt for meget bag over men nu har de da så ikke de blinde vinkler som de første FHer havde hvor spejl og A-stolpen gik ud i et. så skulle det være som på FM-Xer. det er ikke det pæneste der er lavet men det virker. så ikke volvo til mig hvis jeg kan slippe. så morten Ææs jeg vil kun gi dig lidt ret. ha ha

  • #18   16. jul 2011 Lennart.... Nu er motorstørrelsen vel ikke producentens problem, men køberens fejlvurdering...

  • #19   16. jul 2011 hæ hæ glemte helt at rat puden i midten af rattet er højere end ratkrandsen så ens underarme slider puden helt glat. eller er det bare fordi jeg har så forbannet mange muskler. gisp.

  • #20   16. jul 2011 Er det den her???

    http://www.lastbilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=784


  • #21   16. jul 2011 jeg køre både volvo fh 16 610 og scania 580. men i min verden er der kun en bil og det er en scania


  • #22   16. jul 2011 Nå så jeg dig så ikke omkring lunderskov igår da jeg var på vej mod skodby?

  • #23   16. jul 2011 Volvo er da okay. Men det bliver aldrig en scania. Kører Volvo hver dag og synes den kører okay selv med 54 tons total. Men sådan en 480 har lidt og se til når vi kommer ud på landevejen i vestjylland. Men så må den bare i power. Hehe


  • #24   16. jul 2011 måårten er sgu glad for at selv du kan blive klogere med alderen men som sagt dét er jo smag og behag

    nogle er til datteren og nogle er til moren og man kan vil med din alder sige at dét er 43eren der er moren og volvoen der er datteren og du har fået smag for ungt kød ha ha

    må indrømme jeg jo som du nok ved ikke er over begejstet for scania og bliver dét helt sikkert heller aldrig men naturligvis er jeg heller ikke helt overvældet af volvoen den har som alle andre også sine sygdomme sikkert ja forruden og glæder mig til at se den nye serie og den største skuffelse var den 16. 540 jeg havde den kunne jo ikke en gang skræmme livet af en død gris også har jeg aldrig synes om volvo i viby


  • #25   16. jul 2011 og måårten jeg tager gerne datteren så længe du ikke er faren ha ha

  • #26   16. jul 2011 Man bliver overrasket...

  • #27   17. jul 2011 jeg hade en volvo fra 2002 der hade gåde 1 mio kørt pisse godt men så kom jeg over i en nyere daf men komme sq til og savner den gammel volvo



  • #28   17. jul 2011 Jeg er rystet Måårten

    Hva bliver det næste??? At du bliver religiøs hahaha


  • #29   17. jul 2011 Don Ø

    Jaaah, det var mig og den lyder nemlig rigtig fantastisk - Der er langt mellem en nyere Volvo der kan sige sådan. Men vognmanden bliver ved med at fable om, at det er for voldsomt og at det skal laves om. :-((

    Morten L K

    Jeps, det er lige præcis den der. Pæn bil i øvrigt.

    Munken

    Jo vi mødtes lige der i hullet mellem motorvejen og Lunderskov.

    EK T

    Jeg ved sgutte hvad det næste bliver, jeg er selv lidt nervøs nu.

    Faktisk er det jeg er mest rystet over, at den ene Volvo her kan gøre det ud for alle dem jeg har været sure på. Enten er den jo i særklasse, hvilket jeg tvivler på, ellers har alle de andre bare være uheldige.


  • #30   17. jul 2011 Kan jo være dine tidligere vognmænd valgte en mandagsbil da de er billigere i indkøb hahaha...

  • #31   17. jul 2011 Jo da... Ja den er squ ganske fin...

    Jeg har også haft æren af at køre en 480´er, og den var nu heller ikke det værste... Den gik nu også temmelig godt. med fuldt læs fra göteborg, og op til Svinesund, der tror jeg man kunne tælle gearskiftene på 1 hånd, hvis man ser bort fra rundskørsler og omkørsler. Havde det været daffen havde jeg nok været nødt til at tage tæerne i brug for at tælle. Og det er altså kun 20 hk i forskel.


  • #32   17. jul 2011 bonderøvs musik..

  • #33   17. jul 2011 Christian

    Har du tømmermænner??? LoooL

    Morten L K

    Ja, dens smidighed overraskede mig MEGET. Kan ikke huske jeg har kørt i en bil hvor jeg har skiftet så mange hele gear med 45-48 tons total.

    EK T

    Eller måske har de saboteret bilerne for at få mig til at smutte - Mulighederne er mange.

    Den jeg selv havde, det var en mandagsbil, det er jeg sikker på - Der var ikke en uge uden noget gik i stykker - Møgkasse!!


  • #34   17. jul 2011 Mårten, det har jeg faktisk.. smiley

  • #35   17. jul 2011 Måååårten: Det har jeg så.... En daf kan ikke klare mere end et helt gear af gangen... Medmindre man har virkelig god tid, eller det er ned ad ejerbavnehøj smiley ha ha....
    Men nej, der sker squ noget, og også rimelig jævnt, selvom man skifter et helt gear med fuld læs... Det eneste jeg har kørt der kunne være med i det løb er en man... Selvom det heller ikke er man jeg er mest imponeret over...


  • #36   17. jul 2011 måårten ja mulighederne er mange men er det ikke lidt tidligt ville så gør sig det forsøg ved at udstyrre dig med en volvo så kort tid efter du er startet hihi.
    men det er sgu da egentlig en fin bil havde selv en 420 af den model den gik 85km/t om af gudenåbakken med et læs cement fra portland den viste helt sikkert hva det gik ud på i forhold til den 460 vi også havde han kunne ikke følge den og der var aldrig noget galt med den


  • #37   17. jul 2011 Martin P

    Nu er jeg jo ikke blevet udstyret med Volvo'en, den var kun til låns fordi den klenodiet skulle ha fikset bremser, spores og ha lavet lidt service med lidt nyt olie og filtre.

    Vognmanden ved skam godt at jeg er Scania mand, hvis han er i tvivl om det, så er der noget galt - Men nu sagde jeg jo til ham i går, ærlig som jeg er, at jeg var positivt overrasket så nu er det jo ikke til at vide hvad man risikerer at blive udstyret med hvis han pludselig falder over et godt tilbud.


  • #38   17. jul 2011 måårten jo vist jo vist men han skal jo også starte et sted jo men nej man ved jo aldrig hva han så finder på den gamle skal vil snart sættes på veteranplader. Også kan du jo nemt få en volle hi.


    Utrolig nok er min vognmænd volvo mekaniker kan man så ikke just se på vognparken desværre og han er vist ikke til at snakke til fornuft siges der men han kan jo også blive kloger med tiden


  • #39   17. jul 2011 Morten Morten Morten, hvad bliver det næste mon? At du begynder at mene at en Iveco er det bedste der nogensinde er sket transportbranchen ;op Men stadig godt at se du kan lære... :o)

  • #40   17. jul 2011 Martin P

    Måske i kører Scania netop fordi han er Volvo mekker - Har du tænkt den tanke. Som flere er inde på, så er der en del der mener, at Volvo er dyrere at holde kørende og så giver det vel meget godt menig at holde sig fra dem.


  • #41   17. jul 2011 måårten nej jeg er blevet enig med mig selv om at dét er fordi svendene gav han buksevand på han mener dét er volvos skyld fordi chefen ikke holde med ham. Men jeg tror egentlig ikke nå alt kommer til alt at volvo er dyre at holde vedlige ind scania de har jo alle deres små særheder og skavanker hva han selv sige så er volvoen dyre i ny pris men dét forstår man jo godt der er jo også langt mere bil i en volvo ind i en scania hi hi

  • #42   17. jul 2011 Martin P

    Hvis han skal betale mere for en Volvo end en Scania, så tror jeg han er den eneste her i kongeriget. Priserne har været tæt på hinanden i mange år - Men jeg har aldrig mødt en der skulle betale mere for en Volvo.

    Det er ikke længe siden en Volvo kunne købes til det samme som en MAN - Det var her omkring årskiftet. En Scania er noget dyrere, så meget ved jeg da.


  • #43   17. jul 2011 ^^ I LIKE ^^ hehe

  • #44   17. jul 2011 skal ikke kunne sige dét måårten bare hva han selv siger nå jeg har prikket til hans scania sygdom så siger han at ham og volvosælgeren slet ikke snakker dét samme sprog men hvis jeg kender vognmanden ret skal dét nok også helst være gratis plus 10% i rabat og fuld servicebetale med i købet også er dét nok lidt svære at sammenligne priser på forvogn med opbygning ind med trækker hva ved jeg men nej hvor ville jeg nu gerne have haft en af de gamle volvoer de havde før i tiden. Og gad helt sikkert godt have set bøffens scania inden den blev solgt til stevedoren

  • #45   17. jul 2011 min kammerat er vognmand og han har lige fået pris på en 700 volvo 8x4 og en 730 scania 8x4 og der var scaniaen 110,000 dyre og der kan da fås meget opbykning for de penge

  • #46   17. jul 2011 martin helt enig som sagt dét er jo bare hans ord men i sidste ende er dét jo også ham der bestemmer hva vi skal køre i dét står os jo frit at finde et andet sted at være hvis dét er også længe jeg er godt nok tilpas med at køre dét der er så skal jeg nu også nok overleve at køre i sådan en tivoli hytte skal bare vende mig have nyre bælte til de der gange hvor nu lige affjederingen i hytten ikke virker som den skal fordi tipstemplet ikke lige er som dét skal være,

    tandbeskytter og styrthjelm på til de uforudsigelige ting der kan komme ned fra de der hylder over foruden og


  • #47   17. jul 2011 Lol - kan intet andet skrive..

    Iveco er vognen.. Eller Renault Magnum.. MmMmM, magnum mandel... mmMmm


  • #48   17. jul 2011 Martin P

    Det handler måske i lige så høj grad om manglende kemi - Det er bare ikke alle man kan handle med.

    Men uanset, så er opbygningen jo den samme uanset hvilket mærke der skal handles om, hvis Volvo bliver for dyre på den konto, så er de jo bare ikke dygtige nok.

    Hvis jeg skulle købe en ny Scania så kan jeg umiddelbart kun komme i tanke om EEN af deres sælgere jeg vil handle med og ham er jeg ret sikker på jeg ville kunne blive enig med - De andre er helt lige meget.

    Martin H

    Jeg kender en der i foråret fik pris på en Scania 560 8x4 med hejs og skidt og skrammel til entreprenør kørsel og på en Volvo 600 med samme opbygning, her var Volvo også stærkest på prisen og så endda med bedre udstyr. Jeg mener dog ikke forskellen var nær så stor, men som skrevet var udstyret bedre i Volvoen.


  • #49   17. jul 2011 Christian

    Der er kun EEN rigtig Iveco og det er en Turbostar med fuller box - Det andet kan de bare køre i havnen! LoooL


  • #50   17. jul 2011 måårten dét er vi også helt enig om men tror nok også den fejl er at han kun går til volvo i randers for de er jo lokale sådan var dét også da de fik mc. Og de har nu vist kørt ganske okay. Også siger de at de gamle volvoer vist var noget dyre at hold i gang den gang.

    Hvis jeg skulle købe enten volvo eller scania vil jeg som udgangspunkt eller ikke nøjes ned kun at gå til en forhandler. Men naturligvis er der både fordele og ulemper ved at holde sig til en forhandler

    men tror nu heller ikke forskellen på de 2 biler er så stor hvis man handler med dem men der og nok også rigtig stor forskel på forhandler


  • #51   18. jul 2011 jeg er selv i lære som volvo mekanikker smiley volvo'er køre rigtigt godt, jeg kan specielt godt li en fh'er med den høje og lange hytte smiley

  • #52   18. jul 2011 nicolai dét er dét volvo så fint kalder for en xxl

  • #53   19. jul 2011 jeg har ikke helt styr på de xl og xxl osv, så sagde det bare på min egen måde smiley

  • #54   20. jul 2011 en volvo mekker der ikke har styr på det - feeedt man..

    "Jeg skal lige have et sæt klodser til motorbremsen" Hrmphf.. smiley


  • #55   20. jul 2011 haah du sjov var? smiley vi havde en praktikant oppe hos os, som jeg sendte ind på lageret efter samleje fedt smiley så kom han tilbage og sagde at de var løbet tør, så han havde bare taget almindelig leje fedt med smiley

  • #56   20. jul 2011 ROFL

Kommentér på:
Jeg er simpelthen SÅ rystet!!!

Annonce