6.344 visninger
|
Oprettet:
danske fragtmænd {{forumTopicSubject}}
hej herinde
Som overskriften lyder hvordan er Danske Fragtmand at kører for og hvad er hyren som vognmand hos dem?
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men dem jeg kender der kører for dem er generelt godt tilfreds med kørslen som sådan.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 25 Lastbiler: 2 Emner: 25 Svar: 93
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 99
dec 2011
dec 2010
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
Folk der kører til den pris,skal bare tvangslukkes..Længere er den ikke..
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
sep 2012
hvis du ved hvor prisen er meget bedre,vil jeg og andre da gerne høre det..
jeg ved godt der er mange der blir syltet deroppe,mht til at køre km,og det er heller ik fair..nogle tør ik og sige noget og kører bare hva de blir bedt om..kører selv sammen med en,som kun har 2 uger med 3000km,siden maj 2012...det er sku meget for ringe,men manden sir jo heller ingenting..og så er der jo altså osse nogle der kun vil åbne bagdørene og stå med hænderne i lommen,og noget af kørslen er jo lift levering,og coop kørsel til rampe er os en selv der læsser af..sådan er det jo allesteder.
dec 2010
Men jeg kører selv til en forholdsvis lav takst, så jeg ved udemærket at der skal køres godt til før det hænger sammen. Jeg får dog noget mere end det der. Dog er min olieregning også højere, men alligevel...
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Kender du DFT's olietillæg? Hvis ikke kender du jo ikke prisen.
dec 2010
Tror da umiddelbart godt man kan køre for andre. Det gjorde min kilde da i weekenderne og når der ellers var tid til det.
dec 2010
Der er dog også lige den hage ved det at jeg også tænker lidt på mit eget tilfælde hvor jeg selv har trailer. Der skal i hvert fald et pænt olietillæg til før det er noget der er økonomi i. Og så synes jeg det er ekstremt useriøst med så højt et olietillæg, for så meget er olien heller ikke steget i den tid vi har haft olietillæg..
Michael M
Der er rift om læssene hjem fra øen, så ofte er de budt så langt ned i pris at det dårligt kan betale sig selvom der er en bro. Vi kørte nogle læs hjem for min gamle vognmand, og der var kun lige til broen.
dec 2011
sep 2012
det med returlæs hjem fra sjælland,er og blir bare et problem...der er bare ikke gods hjem derovre fra..og det blir jo nok aldrig anderledes..men hva,om man kører tom,solo eller med læs til og fra sjælland for fragtmændende,så er taksten jo den samme..vognmanden får jo penge for det alligevel..men selvfølgelig er der ik meget fornuft i al det tom,og solokørsel
dec 2010
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Følger: 32 Følgere: 31 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Hvad angår kørsel for DFT vælger jeg at blande mig udenom grundet jeg ikke har meget andet at gøre med firmaet andet end min løn, da jeg på nuværende tidspunkt kører fast liniebil på sydnorge/ Oslo.....
dec 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Lastbiler: 1 Emner: 5 Svar: 243
dec 2010
Men for at vende tilbage til tidligere besvarelser, ved jeg at DFT, ikke har været gode til at gøre noget for eksterne biler og deres chauffører. Når en bil køre fra Kastrup til Kolding før man ringer tilbage til chaufføren ang. læs. (Han fik besked på at køre mod vest.) Da han så blev ringet op omkring Kolding vidste DFT-medarbejderen ikke hvorfor han skulle ringe. Det er da lidt sløset synes jeg.
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Nu er din egen trailer jo let ikke relevant i en debat om kørsel for DFT alt den stund man kører fri af trailer for dem.
Dernæst, så findes der da olietillæg der er langt højere end både 17 og 20% - Hvor længe mener du da, at olietillæg har eksisteret i branchen???
Det er jo endnu et springene punkt vi skal ha styr på for at vide om vi snakker om det samme. Ved Anco hvor jeg kører, var olietillægget i januar 17,4% og jeg VED at deres kunder betaler noget mere. Ved FL er det sikkert endnu højere, eftersom de indførte det tidligere end man gjorde på havnen, til gengæld er deres basissats på km bare lavere.
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
Dog skete det da tit at man kørte hjem fra Fyn med mere eller mindre tom trailer... Det gjorde vi da en del gange. Men det hænger selvfølgelig også lidt sammen med, hvis man kørte som ekstrabil, hvilket indimellem forekom.
Men Fyn er jo selvfølgelig heller ikke Sjælland
dec 2010
I det hele taget havde firmaet den filosofi og holdning at der ikke skulle være plads til spindelvæv op under taget, og i mine øjne var det den rigtige filosofi at alt der stod på bunden dækkede udgifterne, alt på første sal var overskud....
dec 2010
Og ja, jeg ved godt der findes højere olietillæg, men så er det i min verden ikke en reel pris de har fået. Hvis ikke man tjener nok på godset, så hæver vi jo bare olietillægget.... Ej, ved du hvad, det er squ for useriøst!!!
Olietillæg har eksisteret i mange år, men blev for alvor først indført da det begyndte at gå lidt bedre igen. Da jeg startede med at køre var der squ ikke noget der hed olietillæg ret mange steder. Og jeg har dælme snakket med MANGE under krisen.
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Olietillæg blev indført de første steder før 2000!
Og nej, man hæver ikke bare olietillægget, det følger olieprisen udfra en kalkule som kunderne kan få oplyst og gælder de fleste steder en måned af gangen - Da jeg sad ved BHS blev det dog reguleret hver mandag, men det har jeg aldrig oplevet andre steder.
Når man handler transportpriser, så oplyser man prisen som den er + olie - Og olien er som jeg skriver kendt på forhånd. Basisprisen på transporten er kun blevet reguleret med den almindelige prisudvikling over alle de sidste mange år uden hensyn til at olieprisen er gået amok.
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
Der blev jeg lige nysgerrig har du siddet ved BHS ? Hvor var det og hvornår ?
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
dec 2010
Jeg sad ved BHS i Hasselager i en kort periode i 2006. Det var i sensommeren såvidt jeg husker.
Jeg sad med import fra Sverige.
maj 2011
Hvorfor kun en kort periode og var det mens Bjarne Jakobsen var boss?
dec 2010
Det blev en kort periode fordi netop Bjarne var boss!
Han sagde et og gjorde noget andet. Alt det han krævede og forventede af mig til samtalen kunne han slet ikke håndtere at jeg levede op til. Han ville ha en mand der kunne tænke selv og en der turde handle selv, når man så gjorde det så brød helvede løs fordi han ikke var blevet spurgt.
Han var vant til, at hans folk stod i kø inde ved ham for at få godkendt de planer de havde lagt - Og nå ja, så havde han et voldsomt problem med, at jeg var ærlig overfor kunderne hvis jeg f.eks. ikke havde biler nok i Sverige til at få alle læs med hjem.
Med andre ord, så var der nok for stor forskel på hvordan han og jeg definerer moral - Og så er og var mit liv for kort til bare at være stik i rend dreng uden beføjelser da det kom til stykket.
dec 2010
Men det ændrer ikke på at det ikke er noget der var særlig brugt i 08 og 09 hvor det gik helt galt.
Og jo, jeg har skam hørt om nogen som absolut skulle underbyde noget kørsel, hvorefter de fandt ud af det ikke kunne hænge sammen, og vupti så hævede de tillægget så det passede.
Og desuden mener jeg stadig væk at olietillæg over 15% er useriøst. De fleste kontrakter forhandles hvert år, og jeg har endnu ikke oplevet at olien er blevet 30% dyrere på et år.
dec 2010
Problemet er jo, at kunderne ikke ønsker at afskaffe det eller nulstille det hvert år, gør man det og olien falder så mener kunderne de betaler for meget for transporten - Det er faktisk derfor det er som det er Morten.
Jeg har skam handlet priser med kunder hvor jeg har tilbudt at nulstille tillægget og justere prisen så den passer til virkeligheden, men nej tak har svaret været. Vi foretrækker at vide hvad den egentlige pris på transporten er - Olien kender vi jo på forhånd og er vant til.
Og hvad er det for kontrakter du snakker om?
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
maj 2011
Jeg er straks mere rolig,over dine kommentarer om B. J. kender ikke manden personligt da jeg først blev involveret i cirkus bhs efter hans tid. Men hvis bare 25% af det jeg har hørt er sandt er jeg glad for at jeg aldrig har haft med ham at gøre.
dec 2010
Du kan roligt regne med, at mindst 125% af det du har hørt passer. Det værste var/er, at manden er super flink når man snakker med ham, der er ingen klokker der ringer - Altså før man sidder i saksen.
Jeg har en mail korrenspondance liggende fra da jeg ville holde i forlængelse af en sygemelding - Hvis jeg gengav den her ville alle tro, at jeg er rablende vanvittig og kun ude på at lave en fed historie på en andens bekostning - Netop derfor er den gemt. Jeg har aldrig oplevet noget lignende og i alt beskeden, så har jeg oplevet min kvote af sære personager i den her branche, men ALDRIG nogen på det niveau!
dec 2010
Men det afspejler bare ikke den reelle kostpris på netop fragten, da prisen bliver reguleret voldsomt af et tillæg. Jeg synes måske et olietillæg på 10-15% var mere passende, i hvert fald mere seriøst/realistisk i mine øjne.
Men nu er jeg ikke transportkøber, så jeg kan jo egentlig være ligeglad.
Kontrakter/aftaler what ever... De aftaler der bliver indgået mht transportaftaler.. Dem som nogen af brancheorganisationerne ryster på hovedet over at mange af os vognmænd ikke har med vores kunder/speditørere..
maj 2011
danske fragtmænd