{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  danske fragtmænd
  • #1   20. jan 2013 Tror måske det er bedst at ringe og snakke med dem mht pris.. smiley

    Men dem jeg kender der kører for dem er generelt godt tilfreds med kørslen som sådan.


  • #2   21. jan 2013 Kender også nogen der ikke er tilfreds. Det er vist ikke særlig struktureret...

  • #3   21. jan 2013 6,45 pr km plus olie og plus tillæg for rengøring hvis du feks kører walkingfloor, og fri af trailer, men vær opmærksom på at de i en kontrakt vil have dig til at skrive under på at hvis de ikke har noget at lave må du ikke køre for nogen konkurrende firmaer, samt ved opsigelse må du den første måned efter ikke køre for konkurrende firmaer, og de kører jo næsten alt så det kan godt blive svært...;-)

  • #4   21. jan 2013 Vil også lige sige at jeg både kender nogen der kører walkingfloor og de er ovenud tilfredse, men dem der kører gardinbus har alt for meget ventetid og når nogen dage ikke over 300 km...

  • #5   21. jan 2013 Vidste squ ikke DFT havde walkingfloor... Men dem der kører til den pris er da vist rimelig sultne efter at køre...

  • #6   21. jan 2013 MLK.. Lige præcis, med mindre olietillægget er på 30%..

    Folk der kører til den pris,skal bare tvangslukkes..Længere er den ikke..


  • kasper L
    kasper L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #7   21. jan 2013 kenneth bn..jeg kører selv deroppe,for min vognmand,og vi har også været hjemsendt..for det første står der ik noget i vores kontrakt,om vi ikke må køre for andre,vi har selv gardin/tiptrailer kørsel..og de kan jo ik påregne at vognmændende holder hjemme til de kan bruge dem igen..for det andet kører der vidst nok kun 2 waalkingfloor trailere,og det er leif hansen århus der kører med dem..pap til sjælland og flis retur til jylland..

  • kasper L
    kasper L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #8   21. jan 2013 morten l.k...
    hvis du ved hvor prisen er meget bedre,vil jeg og andre da gerne høre det..
    jeg ved godt der er mange der blir syltet deroppe,mht til at køre km,og det er heller ik fair..nogle tør ik og sige noget og kører bare hva de blir bedt om..kører selv sammen med en,som kun har 2 uger med 3000km,siden maj 2012...det er sku meget for ringe,men manden sir jo heller ingenting..og så er der jo altså osse nogle der kun vil åbne bagdørene og stå med hænderne i lommen,og noget af kørslen er jo lift levering,og coop kørsel til rampe er os en selv der læsser af..sådan er det jo allesteder.


  • #9   21. jan 2013 Jeg kan da nok finde de første 5 steder der giver bedre. Men du må squ selv i gang med at lede.
    Men jeg kører selv til en forholdsvis lav takst, så jeg ved udemærket at der skal køres godt til før det hænger sammen. Jeg får dog noget mere end det der. Dog er min olieregning også højere, men alligevel...


  • #10   21. jan 2013 Morten L K

    Kender du DFT's olietillæg? Hvis ikke kender du jo ikke prisen. smiley


  • #11   21. jan 2013 Ved bare at de har haft biler der køre tomme hjem fra Sjælland, til Jylland. De burde kan kunne finde returgods.
    Tror da umiddelbart godt man kan køre for andre. Det gjorde min kilde da i weekenderne og når der ellers var tid til det.


  • #12   22. jan 2013 Nej æsel, det gør jeg ganske rigtigt ikke. Men ifølge deres hjemmeside, så er det 13,9 % + 4% i miljøtillæg.
    Der er dog også lige den hage ved det at jeg også tænker lidt på mit eget tilfælde hvor jeg selv har trailer. Der skal i hvert fald et pænt olietillæg til før det er noget der er økonomi i. Og så synes jeg det er ekstremt useriøst med så højt et olietillæg, for så meget er olien heller ikke steget i den tid vi har haft olietillæg..

    Michael M
    Der er rift om læssene hjem fra øen, så ofte er de budt så langt ned i pris at det dårligt kan betale sig selvom der er en bro. Vi kørte nogle læs hjem for min gamle vognmand, og der var kun lige til broen.



  • #13   22. jan 2013 Carsten Holm, salling kører også walkingfloor for dem ved jeg...

  • kasper L
    kasper L Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 8
    #14   22. jan 2013 michael m.
    det med returlæs hjem fra sjælland,er og blir bare et problem...der er bare ikke gods hjem derovre fra..og det blir jo nok aldrig anderledes..men hva,om man kører tom,solo eller med læs til og fra sjælland for fragtmændende,så er taksten jo den samme..vognmanden får jo penge for det alligevel..men selvfølgelig er der ik meget fornuft i al det tom,og solokørsel


  • #15   23. jan 2013 Synes bare at have hørt at DF egne sjællandske biler køre tom hjem fra Jylland. Men ved ikke om det er "bro" snak smiley


  • #16   23. jan 2013 Tvivler i hvert fald at alle biler er ligeså godt udnyttet som da C.Schmidt selv havde biler... De var sku altid læsset op i begge retninger... Det må Havenga kunne bekræfte...

  • #17   23. jan 2013 Nej michael. Bilerne kører aldrig tomme TIL sjælland. Godsmængden til Sjælland er væsentlig større end til Jylland.

  • #18   23. jan 2013 Det var yderst sjælden vi kørte tom hjem fra sjælland. Vi var sådan læsset til taget dagligt på de megatrailere, det var kun imellem og op til hellig dage vi ikke var læsset helt op på grund af den lavere godsmængde.

    Hvad angår kørsel for DFT vælger jeg at blande mig udenom grundet jeg ikke har meget andet at gøre med firmaet andet end min løn, da jeg på nuværende tidspunkt kører fast liniebil på sydnorge/ Oslo.....


  • #19   23. jan 2013 Lytter lige med smiley

  • #20   23. jan 2013 Nå okay MLK. Menno er jeres biler tilknyttet kontoret i Århus eller sidder der folk i Herning og styre Jer?

    Men for at vende tilbage til tidligere besvarelser, ved jeg at DFT, ikke har været gode til at gøre noget for eksterne biler og deres chauffører. Når en bil køre fra Kastrup til Kolding før man ringer tilbage til chaufføren ang. læs. (Han fik besked på at køre mod vest.) Da han så blev ringet op omkring Kolding vidste DFT-medarbejderen ikke hvorfor han skulle ringe. Det er da lidt sløset synes jeg.



  • #21   23. jan 2013 De andre bliver styret fra Århus... Men det bliver jeg ikke...

  • #22   23. jan 2013 Michael M.. Har han så ikke fået penge for at køre tom mod Vest??

  • #23   23. jan 2013 Morten L K

    Nu er din egen trailer jo let ikke relevant i en debat om kørsel for DFT alt den stund man kører fri af trailer for dem.

    Dernæst, så findes der da olietillæg der er langt højere end både 17 og 20% - Hvor længe mener du da, at olietillæg har eksisteret i branchen???

    Det er jo endnu et springene punkt vi skal ha styr på for at vide om vi snakker om det samme. Ved Anco hvor jeg kører, var olietillægget i januar 17,4% og jeg VED at deres kunder betaler noget mere. Ved FL er det sikkert endnu højere, eftersom de indførte det tidligere end man gjorde på havnen, til gengæld er deres basissats på km bare lavere.


  • #24   23. jan 2013 Ja C. Schmidt var jo gode til at fylde bilerne... Rigtig gode... Hold kæft som de trailere var læsset nogle gange... Ikke fordi de var tunge, men der var meget gods i...

    Dog skete det da tit at man kørte hjem fra Fyn med mere eller mindre tom trailer... Det gjorde vi da en del gange. Men det hænger selvfølgelig også lidt sammen med, hvis man kørte som ekstrabil, hvilket indimellem forekom.

    Men Fyn er jo selvfølgelig heller ikke Sjælland smiley


  • #25   23. jan 2013 Var vi ikke tunge? Så vil jeg godt vide hvorfor vi havde treakslede trækkere til at køre terminalkørsler? Tror jeg gik glip af noget. Generelt var filosofien at hvis en herning baseret bil ikke kunne fyldes til taget hele vejen ud så kørte den bare ikke, så fandt man andre muligheder.

    I det hele taget havde firmaet den filosofi og holdning at der ikke skulle være plads til spindelvæv op under taget, og i mine øjne var det den rigtige filosofi at alt der stod på bunden dækkede udgifterne, alt på første sal var overskud....


  • #26   23. jan 2013 Den er da noget så relevant når de begynder at bringe walkingfloor ind i det!! Men selvom det så er fri af trailer, så er der stadig en merudgift til hydraulik og dermed øget slid osv, og det vil jeg have noget for. At andre ikke vil, det ødelægger det kun for os andre. Og derfor er det også et overstået kapitel for mig.

    Og ja, jeg ved godt der findes højere olietillæg, men så er det i min verden ikke en reel pris de har fået. Hvis ikke man tjener nok på godset, så hæver vi jo bare olietillægget.... Ej, ved du hvad, det er squ for useriøst!!!

    Olietillæg har eksisteret i mange år, men blev for alvor først indført da det begyndte at gå lidt bedre igen. Da jeg startede med at køre var der squ ikke noget der hed olietillæg ret mange steder. Og jeg har dælme snakket med MANGE under krisen.


  • #27   24. jan 2013 Havenga.. Ingen tvivl at Thomas filosofi med at få speciel bygget biler, der havde en voldsom indvendig højde var god, der kom nogle pakker på.. Men det har kostet for mange penge, Penge der ikke var flere tilbage af tilsidst..

  • #28   24. jan 2013 Uden tvivl at finanskrisen ramte Schmidt på det forkerte tidspunkt. Først spillede de på det sikre da det gik mere end jævn godt. Da det så havde gået godt i en god lang periode købte en hær af nye biler og trailere, og på samme tidspunkt ramte finanskrisen... Meget uheldigt....

  • #29   24. jan 2013 Morten L K

    Olietillæg blev indført de første steder før 2000!

    Og nej, man hæver ikke bare olietillægget, det følger olieprisen udfra en kalkule som kunderne kan få oplyst og gælder de fleste steder en måned af gangen - Da jeg sad ved BHS blev det dog reguleret hver mandag, men det har jeg aldrig oplevet andre steder.

    Når man handler transportpriser, så oplyser man prisen som den er + olie - Og olien er som jeg skriver kendt på forhånd. Basisprisen på transporten er kun blevet reguleret med den almindelige prisudvikling over alle de sidste mange år uden hensyn til at olieprisen er gået amok.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #30   24. jan 2013 Måårten
    Der blev jeg lige nysgerrig har du siddet ved BHS ? Hvor var det og hvornår ?


  • #31   25. jan 2013 Har nu kørt Tom fra Sjælland til Århus mange gange da jeg kørte nat bil for dem, og flere gange også Tom trækker... Har så også kørt hjem med 3-4 paller mindst lige så mange gange, men vi fik jo samme pris uanset om der var pakker på eller ej

  • #32   25. jan 2013 Vi fik nu os olietillæg ved Andreas Andresen tilbage i 2001.


  • #33   25. jan 2013 Thomas g

    Jeg sad ved BHS i Hasselager i en kort periode i 2006. Det var i sensommeren såvidt jeg husker.

    Jeg sad med import fra Sverige.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #34   25. jan 2013 Måårten
    Hvorfor kun en kort periode og var det mens Bjarne Jakobsen var boss?


  • #35   26. jan 2013 thomas g

    Det blev en kort periode fordi netop Bjarne var boss!

    Han sagde et og gjorde noget andet. Alt det han krævede og forventede af mig til samtalen kunne han slet ikke håndtere at jeg levede op til. Han ville ha en mand der kunne tænke selv og en der turde handle selv, når man så gjorde det så brød helvede løs fordi han ikke var blevet spurgt.

    Han var vant til, at hans folk stod i kø inde ved ham for at få godkendt de planer de havde lagt - Og nå ja, så havde han et voldsomt problem med, at jeg var ærlig overfor kunderne hvis jeg f.eks. ikke havde biler nok i Sverige til at få alle læs med hjem.

    Med andre ord, så var der nok for stor forskel på hvordan han og jeg definerer moral - Og så er og var mit liv for kort til bare at være stik i rend dreng uden beføjelser da det kom til stykket.


  • #36   26. jan 2013 Min far fik også olietillæg i 95 da han selv havde biler, så jeg er skam stadig godt klar over at det ikke er et nyt fænomen.
    Men det ændrer ikke på at det ikke er noget der var særlig brugt i 08 og 09 hvor det gik helt galt.

    Og jo, jeg har skam hørt om nogen som absolut skulle underbyde noget kørsel, hvorefter de fandt ud af det ikke kunne hænge sammen, og vupti så hævede de tillægget så det passede.

    Og desuden mener jeg stadig væk at olietillæg over 15% er useriøst. De fleste kontrakter forhandles hvert år, og jeg har endnu ikke oplevet at olien er blevet 30% dyrere på et år.


  • #37   26. jan 2013 Øh nej, olien stiger ikke 30% på et år, men hvis olietillægget er på 30% så er det nok fordi det er startet på 0 for mange år siden.

    Problemet er jo, at kunderne ikke ønsker at afskaffe det eller nulstille det hvert år, gør man det og olien falder så mener kunderne de betaler for meget for transporten - Det er faktisk derfor det er som det er Morten.

    Jeg har skam handlet priser med kunder hvor jeg har tilbudt at nulstille tillægget og justere prisen så den passer til virkeligheden, men nej tak har svaret været. Vi foretrækker at vide hvad den egentlige pris på transporten er - Olien kender vi jo på forhånd og er vant til.

    Og hvad er det for kontrakter du snakker om?


  • #38   26. jan 2013 Jeg kan nu ikke se hvad der er galt i et olietillæg på 30%. Når selve fragtprisen er tilpas lav så det er olietillæget som hæver prisen. Alle har jo deres måde at regne det ud på.

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #39   26. jan 2013 Måårten
    Jeg er straks mere rolig,over dine kommentarer om B. J. kender ikke manden personligt da jeg først blev involveret i cirkus bhs efter hans tid. Men hvis bare 25% af det jeg har hørt er sandt er jeg glad for at jeg aldrig har haft med ham at gøre.


  • #40   27. jan 2013 Thomas g

    Du kan roligt regne med, at mindst 125% af det du har hørt passer. Det værste var/er, at manden er super flink når man snakker med ham, der er ingen klokker der ringer - Altså før man sidder i saksen.

    Jeg har en mail korrenspondance liggende fra da jeg ville holde i forlængelse af en sygemelding - Hvis jeg gengav den her ville alle tro, at jeg er rablende vanvittig og kun ude på at lave en fed historie på en andens bekostning - Netop derfor er den gemt. Jeg har aldrig oplevet noget lignende og i alt beskeden, så har jeg oplevet min kvote af sære personager i den her branche, men ALDRIG nogen på det niveau!


  • #41   30. jan 2013 Jamen heller 30% olietillæg end slet ingen... Det skal der da ikke herske tvivl om.

    Men det afspejler bare ikke den reelle kostpris på netop fragten, da prisen bliver reguleret voldsomt af et tillæg. Jeg synes måske et olietillæg på 10-15% var mere passende, i hvert fald mere seriøst/realistisk i mine øjne.
    Men nu er jeg ikke transportkøber, så jeg kan jo egentlig være ligeglad.

    Kontrakter/aftaler what ever... De aftaler der bliver indgået mht transportaftaler.. Dem som nogen af brancheorganisationerne ryster på hovedet over at mange af os vognmænd ikke har med vores kunder/speditørere..


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #43   27. feb 2013 Hvad er grundprisen ?

Kommentér på:
danske fragtmænd

Annonce