{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danske fragtmænd til salg??
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   18. sep 2012 Bring måske ?

  • #2   18. sep 2012 Vi ved ingenting som chauffører , men jeg forestiller mig også Schenker eller DHL....

  • #3   18. sep 2012 en femmer er budt...

  • #4   18. sep 2012 MR. Nobody så vil hellere ligge en femmer mere og så tage et coinoffer på mac'en smiley

  • #5   18. sep 2012 mulighed for at det er ups der er på bane igen er også stor

  • #6   18. sep 2012 Schenker er nok et af de bedre bud.

  • #8   18. sep 2012 jeg tror nu også på schenker alle de fragtmænd jeg møder henter schenker gods

  • #9   18. sep 2012 Som Æsel skriver, kunne Schenker være et godt bud. De har ikke så meget på det danske marked, og meget af deres distributionsgods bliver kørt af DF.

  • #10   18. sep 2012 Morten L K og Henrik S

    Spot on. Der er allerede et stort samarbejde de to i mellem. Og så har de pengene.


  • #11   18. sep 2012 Lige præcis. Der skal nok en pæn pose penge til at købe. Men okay, Kuehne & Nagel havde jo også budt på DSV, så de kunne måske også være en mulighed.

  • #12   18. sep 2012 de rygter har da nu gået siden de begyndte at løbe med bla papkørslen at de ville gøre sig interessante overfor db schenker.

  • #13   18. sep 2012 Hvis man kigger på Schenker i bl.a. Tyskland kan man jo godt undres hvorfor de ikke udvider til Danmark også... Schenker ville i mine øjne være det bedste bud

  • #14   18. sep 2012 EK T

    Du har fuldstændig ret - Forskellen er vel bare at det nu er bekræftet at det er formålet. De fleste har vel regnet med, at man var ved at gøre sig klar til et salg.


  • #15   18. sep 2012 Tommy fl køber kun konkursbo/dødsbo

  • #16   19. sep 2012 - Pedersen ->>

    Schenker har bare ikke det gennembrud her i Danmark, åbenbart. Kører selv for DACHSER, og vi har overtaget en kæmpe kunde fra Schenker, i Hvidovre. - Så har hørt en del sige, at halvdelen af deres matrikkel står tom, fordi de har mistet meget kørsel.


  • #17   19. sep 2012 Gammel nyhed... og vis det bliver nogen bliver det schenker der køber det.... det dem der har skudt en fandens masse penge i DFT, og DFT kaster rundt med pengene som om de hænger på træerne...

  • #18   19. sep 2012 Er der ikke også sket en del udskiftning med hensyn til vognmænd og biler hos danske fragemænd?

  • #19   19. sep 2012 Der er sket omstrukturering i hele rutenettet, og hvor det før i tiden var vognmændene der sad på rutekontrakter så er det Danske Fragtmænd og Danske Fragtmænd Transport der har rutekontrakterne. Men det er vognmændene selv gået med til, undtagen nogle stykker...

    Hvad angår salget så er det bare blevet offentligtgjort nu, hvorimod os der er i systemet har vidst det længe efterhånden, og hvor man hele tiden har vidst at det var det som blev der arbejdet på.

    Hvem der er køber, det kan man så gætte sig til, os som almen medarbejder ved ingenting og får hellere ikke noget at vide....

    Vi ser hvad der sker.... Så får man at se om man er købt eller solgt i geschäften.....


  • #20   19. sep 2012 My sport

    Okay det vidste jeg ikke... Men de kan da benytte det som en mulighed til at komme ind på det danske marked og dermed få samlet et distributionsnet i Norden på den måde... Men lad os nu se hvad der sker i løbet af de næste par år smiley


  • #22   19. sep 2012 "Bossen" Tjah det lyder sgu ikke som en helt dårlig deal egentlig... smiley

    Men mht Schenker gods, så kører vi gennem Transportgruppen nu også en hele del af deres lort...


  • #23   21. sep 2012 Tommy (Bobby) .

    Ja, men det sigere mere om DSV end noget andet. For vi får hvad vi skal have plus mere, ved at køre for DACHSER. Og det er ikke penge, den koncern mangler, kan jeg vist godt understrege.

    Har personligt aldrig kørt en bedre sted, hvor der bare er styr på ALT. Deres materiel er altid i tip-top stand, der er både ildslukkere, stopklodser og ADR skilte på så godt som alle trailere, deres skiftelad virker, uanset alderen på dem. (De fleste er kun få år gamle, samme gælder for trailere). Og er der problemer, så kan man altid snakke med en overordnet, og der bliver taget hånd om det. Samme som fejlmeldinger på materiel, det bliver pillet ud af drift med det samme og ikke bragt tilbage, før det har rundet Tyskland og er fikset. Andre steder jeg har kørt, er man bare en skide cghauffør og er der brok, er man ligeglad. Og det meste af deres bras til trailere, har været ved at knække sammen, pga. vedligeholdelsesmangel.

    Så fordi de kan køre det billigere, køres det ikke dårligere. Tværtimod, vil jeg sige.

    Desuden kan DSV rende mig. Bare synet af deres lort og uduelige østaber ... Nej tak.


  • #24   21. sep 2012 my spååååårt
    så sent som idag har jeg mødt ikke mindre end 3 øst aber under en dachser trailer
    så drop lige helligheden og de problemer du beskriver har jeg aldrig mødt ved dsv....


  • #25   21. sep 2012 og noget helt andet så er det jo nemt at under byde andre når man bliver betalt for at køre nærmest tom til en kunde for at hente gods.

  • #26   21. sep 2012 Henrik S: skulle der stå "byde andre når man (ikke) bliver betalt for at"??

    I så fald, så betaler DSV heller ikke altid for tomkm!!


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #27   21. sep 2012 Kim Johansen kører da med skiftelad for Dachser og det er nok ikke med en dansker bag rattet! smiley

  • #28   21. sep 2012 morten l.k

    nej der skal stå det der står den kunde som dachser har over taget var en af dem jeg kom ved og dachser bliver betalt for at køre tom af en anden kunde som ligger i samme område får at hente gods ved dem. så det jeg mener er at når turen er betalt så er det jo nemt at under byde andre.


  • #29   21. sep 2012 2 fluer med et smæk er en dejlig ting


  • #30   21. sep 2012 Øhhhh....

    Så du mener altså at der er et firma som betaler Dachser for at køre tom, altså uden at de får fragtet noget??? Eller hvordan hænger det lige sammen??

    Og hvis det er fordi du mener det er unfair fordi dachser kører vejen alligevel fordi det ligger på vejen, så er det jo nu en gang sådan vilkårene er smiley DSV er jo ikke et hak bedre hvad det angår.


  • #31   21. sep 2012 Ja, der er østbiler der kører der, men de kører deringe FAST. De kører ikke distribution, men udelukkene de lange, gerne grænseoverskridende ture.

    Og ja, KJ har et træk derinde, men det er også med en fast mand, for han er der hver anden dag når jeg henter min kasse og trailer, og det samme for kollegaen hver anden dag.

    Hvad der kommer af andre østbiler, har intet med DACHSER at gøre, de leverer bare og er ikke på kontrakt.

    Og hvorfor underbyder de? Hvis de har andre kunder på turen, så er det sgu da ikke at underbyde. Det kaldes effektivisering. Hvis den anden kunde vfil betale for at en bil vil køre "tom" nedover på vejen, så er det da hans valg. Og det er den første kunde nok glad for, så selvfølgelig vil han da kunne få transporteret billigere.

    DACHSER kører intet der er underskud i. Så hvor du vil hen med underbud, ved jeg ikke.Tilsyneladende kan de bare få det til at fungere bedre. F.eks. læsser jeg ved Statoil Logistik i Sverige, og DACHSER har tydeliggjoty det for vores lods deroppe, at han ikke må fylde mere på modulvogntoget, end der lovligt kan køres på et kærretræk, fordi de ikke betaler for mere.

    Da vi havde balladen i Sverige med de 40 tons tilladt vægt ved grænseoverskridene transport, skulle vi ikke læsse mere op ved kunden, end vi overholdt denne regel. - En kollega fik en repremante af DACHSER, for at overskride dette. Hvis de underbød, sked de jo nok hul i det og var ligeglad. For jo mere gods jo mere får de ud af det.


  • #32   22. sep 2012 my spååårt

    morten l.k

    det her var ikke ment som noget negativt men et mod spil til my spåårt og da jeg åbenbart ikke kan formulere det så det ikke bliver opfattet negativt så hopper jeg ud af samtalen.

    god tur.


  • #34   22. sep 2012 Dachser har mere end en KJ bil inde og kører for jeg møder dem da tit i nordtyskland, gerne 2-3 kærretræk...

    Men derudover ved jeg også at Dachser giver en god pris, jeg kender dog ikke prisen på tallet, men ved bare at min vognmand er glad for det kørsel vi har ved dem...


  • #35   22. sep 2012 Henrik S:
    Der er da ikke nogen der har bedt dig om at gå. Desuden spørger jeg ind til det for at finde ud af hvad du mener, og ikke for at hakke på dig..

    Og det er helt fair du kommer med et udspil, men at sidde og gøre et firma bedre end andre uden grund, det forstår jeg ikke... Og hvis ikke man spørger får man ikke svar. smiley


  • #36   22. sep 2012 Glemte at sige, at jeg snakker om Hvidovre afdelingen! Andre terminaler, har jeg ikke kendskab til. (=

    Og det er ikke meningen det skal ledes ind på noget negativt. Hvis folk er glade for at være hvor de er, er det jo helt klart det vigtigste. (!!)

    Mr. Nobody

    Helt enig, vi er også mere end tilfredse, det er et rigtigt sundt og behageligt sted at komme. (Ved også, at min vognamand ikke vil køre noget, der ikke er penge i). Der bliver altid snakket pænt til en, og vi kan bare benytte deres kaffemaskine som det passer os, og trække hvad vi vil i den. Men det er vel også sådan mange steder, når man kommer der fast. Man bliver nok en "del af holdet". Og det er faktisk rigtig rart!

    Jeg er hvertfald virkelig tilfreds med den måde, tingene køres på. Det et enten A eller B. Ikke alle mulige hovsa-løsninger, og "ka' du ikke lige". Det er os som chauffører der bestemmer når f.eks. vi siger, at vi ikke kan nå dét og dét, og så hører man ikke et pip.

    Ved også, at i kontrakten med DACHSER, har de selv underskrevet, at de vil overholde køre -og hviletidsregler. Og det overholder de, og accepterer ikke regelbrud.

    Synes det er et forkert ord at bruge, at stjæle. Som sagt, kører det med overskud, og det gør det altid her, ellers er det ikke en kunde de gider rode med, så er deres effektivisering jo bare bedre, fordi de rent logistisk har bedre vilkår måske. Og som Mr. Nobody siger, deres priser er faktisk ret gode.


  • #37   22. sep 2012 morten l.k

    jeg valgte selv at gå for som jeg skriver så kan jeg ikke formulere det ordenlig eller korrekt om man vil.

    men gør heller ikke dsv bedre for de tager røven på en hvis man ikke passer på forsøgte bare at fortælle at dachser på nogle område ikke er et hak bedre end andre


  • #38   22. sep 2012 henrik s... DSV ta´r sgu røven på dig, uanset hvor meget du passer på....

  • #39   22. sep 2012 Nu trækker jeg selv for DSV og er godt tilfreds med det.
    og hvis der er problemer bliver det ordnet og de sørger for tingene kan nåes ind for reglerne.
    trailerne er ved og blive skiftet ud og der går ca ½ år i nu før de alle er udskiftet og de bliver lavet når problemet er der
    og penge tjener man
    men man tjener ikke penge hvis man ikke har lange ben og lille mave og kan løbe lidt stærkt og man har en bil som koster mere ind man tjener fordi man skal være sej overfor andre..
    Så lad være og nedgør et firma når i ikke kender til firmaet..


  • #40   22. sep 2012 Michael J

    Med alt respekt for både dig og din forretning, så tror jeg nu de fleste kender en del til DSV - En så stor forretning har ret mange været i berøring med og ja, selvfølgelig er der nogen der tjener penge ved at køre for DSV, men det ændrer ikke på, at de puler dig herfra og til evigheden hvis de kan slippe afsted med det den dag du holder.

    De er berygtede for at voldpule deres vognmænd på især palleregnskabet hvis der er det mindste at komme efter - Det har været detaljere beskrevet i fagpressen af flere omgange og når endelig vognmanden har fået ret er han gået på røven forlængst eller er meget tæt på fordi de har tilbageholdt hans tilgodehavende.

    Jeg har ingen problem med DSV - Men ad være med at gøre dem bedre end de er.


  • #41   22. sep 2012 nu kører jeg så ikke for en afdeling med palle regnskab så der kan jeg ikke lige udtale mig på det punkt.

    men i det stor og hele røvpuler alle stor koncerner jo vognmænd på den ene eller anden måde.


  • #42   6. okt 2012 det med DSV jeg har hørt at de er stride omkring palle kørsel men min gudfar køre jord for dsv og det er han glad for og han tjener på det siger han smiley

  • #43   23. jan 2013 Ej hvorfor har jeg ikke opdaget den her samtale før nu... Nååh Menno Havenga, os vognmænd ikk, vi har stadig en rutekontrakt, vi har betalt i dyre domme for...

    Ebbesen min ven.. Schenker har sgu ingen penge i DFT endnu...

    Og om hele pisset ryger eller ej, ved ingen af os, det skal jo først vedtages på en generalforsamling, af vognmændene


Kommentér på:
Danske fragtmænd til salg??

Annonce