{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Hvor må vi snart være som chaufføre {{forumTopicSubject}}

(20. december, 2012 - kl. 05:45) Af Red. Læses i øjeblikket af 19 - Læst i alt 838 gange.
Store lastbiler med tunge læs, der maser sig frem på småveje gennem Køge Kommunes landsbyer, er et stort problem - i hvert fald ifølge byrådsmedlem Torben Haack (SF).

»Jeg kunne godt tænke mig, at vi så på trafikken i Lellinge. Der er ingen grund til, at al den trafik og alle de tunge lastbiler skal køre igennem Lellinge. Det er det samme med trafikken i Skensved. Vi burde forbyde lastbiler at køre gennem Skensved. Også i Borup er der problemer med den tunge trafik. Vi skal se, hvad vi kan gøre ved det her. Vi kan ikke være andet bekendt overfor borgerne. Helt overordnet er der helt klart en øget trafik i den nordlige del af Køge, fordi bilisterne bruger de små veje og landsbyerne som smutvej, fordi de vil undgå køerne på motorvejen,« siger han ifølge sn.dk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor må vi snart være som chaufføre
  • Flemming A
    Flemming A Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #1   20. dec 2012 Ja ved det heller ik. Men de vil gerne havde mad på bordet. Men vi må ik køre her og der. Han er da bare dum og høre på....

• #2   20. dec 2012 Ved ikke lige hvor det bestemt er.. Men forstår dem sku godt på en måde...for de små veje i de små byer kan sku ikke holde til os. Og veje i de små byer er dem der kun bliver lappet når der er overskud i penge kassen og vej og park. Og hvor tit er der det...

• #3   20. dec 2012 Thomas P...
    Har du hørt om "Borup kemi"... du ved de der grønne flasker du kan købe i næsten en hver dagligvare butik, med terpentin, ceolose, lakfjerner, 3 dobbelt salmiak osv...
    Sjovt nok ligger den fabrik i.... Borup...
    http://www.borup-kemi.dk/

Lille skensved har en pektin fabrik, som hedder "CP kelgo".. som ligger inde midt i byen ved siden af tog stationen..
    http://www.cpkelco.com/

og i køge, ligger der mange forskellige, Bl.a."sun kemikal", "Codan gummi", og "dana lim".. som du måske husker fra din tid i folkeskolen, hvor man legede med limstifter...
    http://www.danalim.dk/

Jo jeg kan da godt se at det vil være fornuftigt at bede dem om at flytte uden for byen... "Hey.. det kan godt være din fabrik har ligget der, siden "ruder konge" var knægt.. men nu skal du flytte den.. "

Nogle andre end mig der godt kan gætte hvor de bliver flyttet hen???
    Jeg behøver vel ikke sige at det med ret stor sansynlighed ikke bliver i Dk...

Hva jeg bygger de "antagelser" på?? ... Se på Dalum.. som bare et af de nyere eksembler...

• #4   20. dec 2012 men i princippet har I ret.. vi hører ikke til på de "små veje"... vi er for tunge, for brede og lamer for meget... smiley

Men vi er jo NØD til at kører der hvor kunderne er... og det er ikke altid, vi kan komme de veje vi helst vil.. så kan man jo blive NØD til at kører gennem byen.

• #5   20. dec 2012 Og Lellinge ligger mellem 2 motorveje

• Anders j
    Anders j Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 40
    #6   20. dec 2012 Futte:
    Dalum lukker da der ikke er et markede for dem mere ikke pga transport. de har selv udtalt at prisen er så lav på papir pga overproduktion på verdensplan:) Du kan finde indslaget på DR hjemmside.

• #7   20. dec 2012 Ja ved godt hvor borup er. Men nu mener jeg også sådan mere de steder hvor vi bruger små byer og veje som genveje og smutveje og hvor vi intet har og gøre faktisk der forstår jeg det godt. Men ja klart er der kunder eller virksomheder så vi jo nød til at kører der, er ikke spor bedre selv tager da selv en smut vel i ny og næ selv om jeg jo selv synes det forkert på en måde

• #8   20. dec 2012 Anders J. .. oki..

det var så ikke den forklarrring jeg fik af en af medarbejderne i Næstved.. men selvf er jeg klar over at en fjer kan blive til 5 høns, når man skal bort forklarre sig.

• #9   21. dec 2012 Anders j

Så vidt jeg ved "lukker" det ikke. Produktionen bliver bare flyttet udenlands. Ikke fordi det har noget med transport at gøre, men det er da sikkert for at stikke af fra de høje lønninger og afgifter, så de bedre kan konkurrere på verdensplan... Og fordi de udtaler noget i medierne, er det jo helt sikkert derfor. Vi ved jo alle, at både medier og pengegriske direktører er 100% pålidelige...

• #10   21. dec 2012 Men ja, vi kommer mange små steder. Men jeg vil så sige, at der er da ikke noget at sige til at man gerne vil undgå motorvejskøerne? Folk vil ikke betale for transport efterhånden, så de kan da heller ikke forvente at vi har tid/råd til at holde i kø, fordi de kun skal være en person i hver bil, så der er 4-5 gange så mange personbiler på alle vejene..... Og hvis de nu selv var intellignte nok atil at bruge landevejene, så ville vi ikke have alle de problemer på motorvejene. Men de skal jo ud på motovejen, for her kan de jo køre "hurtigt"....

• #11   21. dec 2012 Nu kan jeg ikke se hvor han er kommet med den udtalelse. Om det er i et lille lokalråd, eller om det er til en stor smart borgmester. Men 99 ud af 100 gange, hvor et almindeligt byrådsmedlem siger noget lignende til et lille byrådsmøde, da bliver der bare sat et skilt op med gennemkørsel forbudt.... Trafikken kan jo sagtens flyttes. Man kan bare bruge motorvejen, eller køre en lang vej udenom....

• #12   21. dec 2012 Søren S

Men helt enig. Han kommer ikke med nogen udtalelser om hvad løsningen kan være, og der findes altså også mange chauffører der synes at fri udblæsning bare er dejligt, selvom klokken er 3 om natten, og de blæser igennem et boligkvarter. Og nej, jeg ved godt at det ikke er nemt både at accellere kraftigt og være lydløs, men så tænk over det før man piller ved potten....

Vi har ingen problemer med det hvor jeg bor, men mine svigerforældre bor 5 km herfra. Og de har haft mange problemer med det. Når lastbiler har hentet grus i en nærliggende grusgrav, så kan de vælge at komme ud midt i landsbyen. Og en tidligere vognmand som jeg kender, havde en gammel scania med fri udblæsning, og når han kom ud af sidevejen, så kunne han jo ikke accellerere uden at det buldrede i alle bygninger i byen. Det er ganske vist kun i de timer grusgraven har åbent at det var særlig slemt, men når man er dagplejemor er det sgu ikke nemt at få små børn i barnevogn til at sove, når sådan en buldrekasse skal kører pendulfart igennem byen hver halve time...

Tag ikke fejl, jeg ELSKER også lyden. Men kan godt forstå at folk ude i det "civile" liv ikke bryder sig om det.

• #13   21. dec 2012 Og så var det jo både når han kørte derfra og skulle accellerere, og når han kom retur og skulle bremse ned....

Kommentér på:
Hvor må vi snart være som chaufføre

Annonce