{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Føler i jer forfulgte ? {{forumTopicSubject}}

I anden tråd hvor en ung gut spørger til arbejdet som chauffør er der flere som giver udtryk for at "de andre bilister" er efter jer og ikke bryder sig om lastbiler.

Har i det sådan ?

Jeg kører selv på Sjælland / København hver dag og jeg syntes egentligt jeg bliver godt modtaget rundt om i trafikken.
Bevares af og til hænder der lidt episoder men overhovedet ikke noget som gør at jeg føler "de andre" ikke bryder sig om mig og min lastbil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler i jer forfulgte ?
  • #1   31. jul 2012 nej ikke noget der er vær at kæfte op om. men vi har jo også massa af plas på vejene her over væst'å

  • #2   31. jul 2012 Jeg skal / kan / vil - ikke kunne svare for alle...

    Tror bare..... TROR ... at det som folk her henviser til, er at den generalle opfattelse af lastbiler er: "de støjer, oser og holder i vejen... og så kører de langsomt"

    Der har jo været nogle kedelige "tv-shows / udsendelser" som måske nok har vist brancen i et lidt kedeligt lys.

    Og desværre har nogle FÅ individer rundt om i brancen fået givet det indtryk, hos Hr. og Fru Danmark, at vi er nogle selvoptaget, egoisktisk, selvcentrerede "truckere" som tror, at reglerne kun er lavet, for at vi kan bryde dem.

    Dette kan måske ikke ses i det daglige, men når du måden den selv sammen fyr i køen fredag eftermiddag på motorvejen, så skal du ikke forvente at de giver plads igen...

    Og skulle du finde på at tage dig den frihed at holde på tværs af vejen, for at bakke ind i en smal indkørsel, ja så er det sjovt som de fleste tror at "tude horn" og blink.. kan flytte bilen hurtigere.


  • #3   31. jul 2012 hehe jeg er også så pisse ligeglad hvis folk er trætte af mig i trafikken jeg er størst og jeg kom først smiley

  • #4   1. aug 2012 ved du hvad futte, min bil er indrettet sådan at når folk dytter så går den i stå*GGGGG det skaber masser af glæde.. nej problemet er at samfundet idag er skruet sammen såuret er den vigtigste faktor og det betyder stress og mange sure miner fra folk, jeg tør ikke fortælle hvor mange gange politiet er blevet tilkaldt fordi vi arbejder om natten og ellers bare sure folk


  • #5   2. aug 2012 Forfulgt, det ved jeg sgu ikke om jeg vil kalde det, der er jo som andre nævner en generel opfattelse af at vi bare er her for fornøjelsens skyld, men som en anden nævner hvis folk de dytter af mig mens jeg rangerer, så kan je ggodt finde på at stige ud af bilen, uanset hvor jeg holder, og gå over og flå døren op og jorde hånden ind i hornkontakten og så råbe ind i skalden på vedkommende: "JA DET VIRKER!" så slapper folk som regel lidt af... smiley

    Jeg er desideret kold når jeg er på arbejder og det har intet at gøre med størrelsen på bilen, for det er uanset om jeg kører kassevogn eller modul...

    Men jeg synes folk er blevet bedre til at lukke os ud når vi vil overhale på motorstien, faktisk uanset forbud eller ej..


  • #7   18. aug 2012 Haha ja det vil jeg godt tro Allan

    Jeg kører betonkanon så jeg h ilder osse tit ivejen for folk som ikke lige kan forstå hvorfor jeg skal holde der og fylde hele ville vejen, men det jeg jo nød til når båndet på bilen er 10 meter langt når det trukket helt sammen, så man jo nød til at holde på midten eller i venstre side af vejen for at holde langt nok væk. Og de glemmer os lige at de evt selv lige har fået bygget nyt hus hvor de så selv har været skyld i en bil har spæret vejen for deres naboer..hehe.

    Så er der nogle der dytter og tror det nytter så kan de godt tro om igen


  • #8   18. aug 2012 Ja det gør jeg og jeg køre supermarkdets kørsel . Folk kan dytte og ikke mindst skælde ud med mens de står med der indkøbsposer. De har ikke et minuts tålmodighed når man bakker ind. Har oplevet mange ting i jobbet hvor jeg tænker på smålig folk er.

    Har lige oplevet en sjov kan kun sige vedkommen må kede sig. Jeg skulle ind et nyt sted og det var ikke sjovt at komme der for der var biler, lygtepæle, potteskjuler og en lejligheds bygning man skulle passe på når man svinger. jeg bruger noget tid på at bakke ned til den rampe jeg tro det er og jeg er ude at kigge nogen gange for jeg er bange for at ramme noget (havde lige fået bil /trailer så skulle lige være dus med det ) havde slukket køle maskine. Der havde åbenbart stået et kvindemenneske i lejligheden og fulgt mig i min bakke rundt om tingene, men det havde bekymret damen så meget at hun ringet til min vognmand kl 6 20 om morgen for at fortælle hendes bekymring. for hun syntes 35 min med bakning og aflæsning var meget (butikken skulle havde meget ) . men det der bekymret hende mest det var det var en pige der sad bag ratte og hun mente vognmand skulle give mig lidt kursus i bakning. Syntes det var pinlig at få den opringning fra vognmand for tro han nu man ikke kan sit job, kunne forstå hun ringet hvis jeg havde ødelagt noget men nej brok skal vi også havde når man passer på tingene !!


  • #9   18. aug 2012 Cero... Sorry jeg grinder.. (eller trækker på smilebåndet...)

    At konen ringer til din vognmand.. beviser vel kun at hun (som du selv nævner ..) - keder sig...
    HAVDE du nu ødelagt noget... (gud forbyde det..) havde hun jo nok nærmere ringet efter politiet.. for så havde du helt sikkert stjålet bilen. smiley

    Hvis din vognmand har en smugle omløb i hovedet, ved han godt at du som pige i denne "brance" hellere vil tænke dig om 2 gange, og nøjes med at gøre det 1 gang, og så gører det rigtigt første gang...

    hatten af herfra.



  • #10   19. aug 2012 I sidste uge der var jeg inde ved NETTO i Herlev for at læsse rande beton af til deres tilbygning. Men uheldigvis er "hoved" vejen på p pladsen osse en vej op til et boligkvarter bag Netto. Og jeg kunne kun holde på en måde for at læsse af med båndet, Lige da jeg skal igang kommer der en dame og spøger hvor længe det vil tá stille og roligt...5-10 min sage jeg okay fint nok sagde hun så.... Men tror så det var hendes mand der kom i en bil bag ved, for han hoppet ud og kig hen tilkende og de snakkede lidt så skubbet manden en sted væk der lå på græsset så kunne begge biler lige kunne trille op over kantstenen og så komme forbi mig så det var jo fint.... 1 min efter kommer der så en mand med hans lille søn på bagsædet, i en Skoda Octavia st car. Han ruller ned og spøger om det vil tage hele dagen!!!!! Nææh svare jeg kun 5-10 min, kunne godt se på ham at det passet ham langt fra godt..hehe... Men siger til ham der lige er to biler der smuttet forbi ved at kører overkantstenen. Som kun var 10 cm høj.. Meeeeeen nej det kunne hans Skoda ikke! For det ødelage hele undervognen påstod han, kunne ikke lade vær med at grine af ham så, hør her makker det en Skoda!!!! Ikke en F1 bil. Du kan med let hed triller op over den kantsten der lige to som er kørt over den.. Neeej for sidst han gjorde det ødelage han sin bærearm og måtte på værksted med bilen.. Kunne så slet ikke holde mita grin tilbage så fik sagt så det sku dig der en hat til at kører bil,, sååå tændte han helt af, sprang ud af bilen råbte og skreg. At jeg sku sku ikke svine ham og hans bil til osv osv, jeg vendte ham bare ryggen og passet mit job, de 3 folk som gik og støbte de grinet osse bare af ham... Og det var sku det samme med ALLE lastbil chauffør de var så snot dumme og kunne kun holde i vejen og var umulige at snakke til, og kunne sku ikke finde ud af at kører bil...måtte så lige spøger ham hvem af os det var der ikke kunne finde ud af at kører over en kantsten uden at ødelægge sin bærearm!! Han indså så det nok ikke hjalp en skid, så han satte sig ind i bilen og ventet og 5 min efter var jeg delvis færdig og var ned til at kører frem for at kunne nå det sidste stykke. Trækker min støtte ben ind og svinger båndet til siden og kører 20 meter frem, men vejen er så smal at han stadig ikke kan komme forbi så han bliver altså nød til at få det ene hjul sæt over kantsten for at komme forbi, han kører så stille op med den og filer kobling op af den, men kan ikke få den op over, så vælger tossen at trille en meter tilbage og så gi godt med gas så bilen faktisk springer op over kantstenen, så tænker man bare jaaaa såååå det sku da klart du ødelægger dens bærearm når det sådan det kører over en kantsten hehe..... 5 min efter kommer han så på gå ben tilbage forbi mig, for nu skal han da i netto og handle ind!!!!!! Hvorfor Jelved handlet han ikke bare ind mens han ventet på jeg blev færdig tænkte jeg bare???


    Da jeg så kom hjem til firmaet gik jeg ind til min kørsel leder og sagde kæft det heldigt jeg ikke var selvstendig og det var mit navn der Hvade stået på døren af bilen får så var der sku en mand der Hvade fået trykket sig en på lampen... Han grinet og sagde Hmmm det lyder som ham der lige har ringet her til og brokket sig over du holdte i vejen og svinet ham og hans bil til... Ja det er det helt sikkert sagde jeg så.. Fortalte så hele historien og han grinet bare og sagde jaa jeg var sku osse lige ved at gå amok på ham i telefonen for kæft en nar at hører på!!! Men han sluttet endda samtalen med min leder af med at sige, Hmmm jeg snakkede måske heller ikke så pænt til din chauffør til at starte med!! Hvad????? Først ringer du og brokker dig og så tager du næsten skylden selv til sidst !!


  • #11   20. aug 2012 hehe ...

Kommentér på:
Føler i jer forfulgte ?

Annonce