{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.898 visninger | Oprettet:

Gamle Biler? {{forumTopicSubject}}

Hej derude! Godt nytår først og fremmest!

Har lige et spørgsmål. Går og drømmer om en dag og starte op for mig selv som vognmand, det er et par dage ude i fremtiden, men drømmen er der!

Så ser jeg egentlig flere og flere der vælger og køre i gamle biler og får dem shinet op.

Der er egentlig flere plusser i det:
Billig i indkøb
Nem og vedligeholde
Simpel mekanik, man kan lave det meste selv.

Altså kan godt se ide'en i det ved og købe en gammel bil og så bare give den det forpulede miljøfilter og så er vi kørende..

Men kan det virkelig svare sig? Altså, jeg mener når man har sådan en gammel bil må der jo være flere rep af den osv? Kan det svare sig imod og lease en sprit ny bil, der for det meste bare kører? Og der er vel også brændstoføkonomien der ikke er så god som en ny? Eller er det bare mig der ikke ved nok? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle Biler?
  • #1   1. jan 2011 nemlig søren.. er noget billigere, og hvis du ikk skal ha nogen andre end dig selv bag rattet og er lidt fiks på fingerene så er du billig og godt kørende

  • #2   1. jan 2011 Hvis JEG skulle starte op selv, ville jeg ikke starte med en helt ny bil, medmindre det var en god handel og en kunde jeg virkelig kunne regne med og stole på.

    Der findes mange gode bruge fra 170.000 og op til 250.000 kr som absolut er værdige biler ti len nystartet vognmand, personligt ville jeg vælge en MAN TGA XXL 480, dejlig maskine, økonomisk på trods af hk. og en MEGET komfortabel bil... :o)


  • #3   2. jan 2011 Det er lidt det samme som at diskutere religion det her...Der findes ikke et svar der er det rigtige...

    En gammel bil har de fordele at den er billig i indkøb, men der er masser af ulemper... Du kan blive kvalt i reperationsudgifter på en gammel bil på no time som nystartet hvor du jo er sårbar...ENESTE plus der er ved en gammel bil er at du sidder forholdsvis lavt i månedlig ydelse, men er du bare en lille smule uheldig kan det du sparer gå op i rep gange med ti...
    Så en brugt bil er billigere i indkøb, men om det er billigere i drift er som at spille på rouletten...

    Husk på at du jo ikke tjener penge mens den holder stille fordi den er brækket ned...Dette gælder for alle biler...Chancen for at det sker med en gammel bil er bare meget større...

    En ny bil kan du leje med servicekontrakt, dæk og hele pivtøjet...Det er lidt dyrere i månedlig ydelse, men også det mest sikre som nystartet fordi du ved præcis hvad det koster dig om måneden at drive forretningen...Der kan ikke komme uforudsete udgifter til sprungne dæk, gearkasse, motor osv...


  • #4   2. jan 2011 Michael K

    Du er simpelthen SÅÅÅ klååååååååg - Når du lige tager dig sammen *ikon-der kigger betaget-på dig*


  • #5   2. jan 2011 måååårten...

    Og det gør jeg TIT......:-D


  • #6   2. jan 2011 Aaaaaarrrrhhhh - Skal vi nu ikke lige ???

  • #7   2. jan 2011 Og det vigtigste ved at leje en bil. Du kan komme hurtig ud af det igen hvis du fortryder uden at du skylder en masse penge til dem du har lån/lease. Og der er ingen der siger at du skal leje i 5 år. Jeg købte godt nok min den første. Men det var en min gamle chef havde og jeg fik lavet de småting der var og havde kørt i den i 2 måneder inden at jeg overtog den. Det var ingen bling bling bil, men den gjorde sit job. Havde den i 3 år og der var ikke de store udgifter på den.

Kommentér på:
Gamle Biler?

Annonce