{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Hvis du selv måtte vælge ?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jah jeg står jo og skal begynde i lærer ved Andreas Andreasen den 1 december, og vi skal have lagt de sidste ting på plads med skole jeg har bare et mindre problem for jeg kan ikke bestemme mig hvilke ting jeg gerne vil have af certifikater..
Jeg er sat på til EU kvali 2 som jeg mangler..
og så ADR og så mangler jeg 3 uger mere og jeg må helt selv vælge hvilket kursus /kurser jeg vil på jeg skal bare have 3 ugers skolegang mere udover det jegm angler,..!!

Nogle der kan hjælpe hvad har i erfaringer med og hvad fortryder i at i måske ikke har fået ?
Jeg har "kun" forvogn - hænger samt truck-certifikat på nuværende tidspunkt smiley

Hilsen Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis du selv måtte vælge ??
  • #1   17. aug 2011 Hvad med kran?

  • #2   18. aug 2011 ja eller hvis du gerne vil forsætte med køletrailer kørsel så der et der hedder temperatur følsom gods.hvor man lærer om de ting der nu er omkring denne type gods.

  • #3   18. aug 2011 Nu ved jeg ikke hvad der er af forskellige kurser, men var det mig ville jeg nok vælge det som hylet er inde på, Kran er sgu for kedeligt, og med mit kendskab til dig, så er der ikke de store chancer for at du kommer ud og køre kran, da der kan forekomme tungt arbejde, ikke negativt ment. Evt det tyske ADR kursus i fyrværkeri kørsel hvis du kan få det presset ind, det tager en dag og kan tages i Vejle, om ikke andet så bare for at have det...

  • #4   18. aug 2011 Jah jeg er sådan lidt både og med kran,, den er god nok at have men der kan jo være tunge løft jeg ikke vil kunne klare men det kunne jo prøve og give det en chance hvis det var smiley

    Men faktisk god ide med temp. gods.!
    har aldrig hørt om den tyske adr det må jeg prøve og undersøge nærmere


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #5   18. aug 2011 Når du får ADR under uddannelsen, så skulle klasse 1 = fyrværkeri gerne indgå i den undervisning.. Det samme med tank..

  • #6   18. aug 2011 Jeg tror ikke den tyske adr er en del af uddannelsen endnu.

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #7   18. aug 2011 Okay, kiggede på det, og for at komme ind på det tysk kursus, så skal man have klasse 1 i forvejen.. Og det får hun under uddannelsen..

  • #8   18. aug 2011 Nobody

    Hvordan kan kran være kedeligt??? Der er da masser af brugbar information når man tager kran.


  • #9   19. aug 2011 Måårten Ææs > Det var nu mere brugen af kran jeg hentydede til... ;o) Ikke lærdommen i det...

    Der findes vist også et kursus i kørsel med 25 meter, det kunne måske også være en idé? Ikke at det umiddelbart er nødvendigt, jeg har da klaret mig fint indtil videre, men kunne da have været rart at komme på bare for at lære lidt mere om det...


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #10   19. aug 2011 Kran kedeligt? Tror du ikke bare det er nogle kedelige opgaver du har været på? Ser da meget frem til jeg skal på kran e.

    Når du nu skal ind hos AA, så ville temperaturfølsomt gods nok være helt fornuftigt. Der er mere i det emne end man lige umiddelbart skulle tro. Jeg har i hvert fald fået en masse relevant viden de sidste par dage.
    Vi havde besøg af en fra thermotransit som brugte 8 timer på at brokke sig over østaber og folk der ikke kan finde ud af at fylde diesel på tanken smiley meget hyggeligt, og vi skal så på besøg dernede mandag.



  • #11   19. aug 2011 Man skal jo have lysten til at køre kran og være helt vild med det eller synes jeg det er latterligt at bruge tid på det...
    Jeg synes man skal bruge de certifikater man tager og ikke bare tage dem for sjov . Så amu kan tjene penge..
    god weekend


  • #12   19. aug 2011 Kenneth C > Det kan godt tænkes, nu har jeg kun til Kran D, har da haft tanken at mobilkran kunen være sjov at prøve, men så igen, jeg er chauffør ikek byggeplads inventar ;o)

    Henrik V > Har du flere dumsmarte bemærkninger så hold dem lige for dig selv eller følg op på fakta inden du begynder at spille king-pop-smart....
    Jeg fik kran som led gennem min uddannelse, det var fandeme ikke fordi jeg ville have det... Ville hellere have haft et buskort eller MC-kort ;o)


  • #13   20. aug 2011 Nobody

    Hvordan betjeningen af en kran kan være kedeligt, det fatter jeg simpelthen ikke. Alle hydrauliske maskiner kræver, at man har bare lidt mere end en gennemsnitschauffør mellem ørene og det der DET der gør dem spændende!

    Din oplevelse af, hvad det at køre kran er på AMU kan du da ingenlunde sammenligne med virkeligheden - Du skal jo ha været fantastisk heldig for, at ha stiftet bekendstskab med en ordentlig kran på AMU


  • #14   20. aug 2011 Mååårten Ææs > jeg har skam kørt kørt kran efter jeg fik cerifikatet, og som sagt jeg finder det dødkedeligt...

  • #15   21. aug 2011 Henrik V

    jeg må selv vælge mine kurser pga jeg er EGU elev men mine kurser er ikke AMU kurser jeg skal på teknisk skole eller EUC lillebælt og tage mine kurser!!


Kommentér på:
Hvis du selv måtte vælge ??

Annonce