{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.005 visninger | Oprettet:

lastbil - priser - tip trailer {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har lige lånt min kærestes profil.
jeg er igang med et projekt og er i gang med at undersøge hvad det koster at købe lastbil med tip trailer til kørsel af grus osv.
jeg ku os godt tænke mig at vide lidt om forsikringer og lovkrav til køretøjet. hvor meget den på læsse osv.

Nogen der har nogle links til hvor jeg kan finde svar på det henne?

MVH. Lynge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lastbil - priser - tip trailer
  • #1   18. maj 2011 hvor meget den må læsse kommer jo helt an på hvilken bil der er tale om... hvor mange skaler og hvor meget vogntoget vejer

  • #2   18. maj 2011 okay men jeg er ik så meget inde på hvilken lastbil man skal vælge. men ku godt tænke mig at vide hva der ville være bedst til den slags kørsel

  • #3   18. maj 2011 En 3 akslet trækker og en 3 akslet tip trailer er nok nemmest at regne med..
    Sådan et 6 akslet vogntog må veje 48T plus 7% i "lovligt" overlæs, så man går altid efter 51,3Tons.
    Tom vægten kan svinge lidt efter bilmodel og trailer. Men ca 17T så du ik helt ved siden af.


  • #4   18. maj 2011 Søren N
    Der er noget jeg ikke er helt enig med dig i.
    Det er talat med de 48 t , men de 7% er ikke lovligt, De akceptere (Staves) 7% hvis du ikke har vægt i bilen,Jeg blev taget på fyn i nov 2010 og de sagde at 7% er oki hvis du ikke har vægt i, hva folk så gør er noget andet, men ret mig bare hvis jeg er forkert på den..


  • #5   18. maj 2011 Også derfor jeg har sat det i anførselstegn.. Jeg ved godt at det ikke er lovligt vis man har vejet ud, eller har vægt i. Men det er der da aldrig nogen af os der har smiley vis du forstår. smiley

Kommentér på:
lastbil - priser - tip trailer

Annonce