{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

Snydt i løn og find arbejdstimer? {{forumTopicSubject}}

Jeg var så uheldig og miste mit arbejde grundet Corona (ifølge fyreseddelen) men var så heldig og finde ud af, at jeg også var blev snydt i løn i samme omgang (jeg er vist en af de lavt lønnede voksne danskere man kan finde smiley )

Fagforeningen spørger bland andet ind til, om jeg har mulighed for og finde registrerede arbejdstimer. Hvilket jeg ikke har og ved ikke, hvor de skal findes.
Ud fra, hvad fagforeningen sagde uden og have regnet det igennem var jeg snydt for 8.25 time PR UGE EN HEL MÅNEDE.
Og dernæst fik jeg og vide, at mester sku betale for alle 160.5 arbejdstimer der er på en måned. (var på lærlingekontrakt)
Det vil sige, at jeg har arbejdet cirka 100 timer gratis, indenfor normal arbejdstid. Set ud fra timetallet på den ene lønseddel.

Mit/mine spørgsmål går så på:

1. Er der en....? Joblog (ved ikke, hvad sådan noget hedder) eller noget, hvor man kan se/finde registrerede arbejdstimer?

2. Eller er de registrerede arbejdstimer “stadig” på førekortet, selvom det er helt tilbage efter påske i april, maj og første uge i juni?

3. I bedste fald, hvis de registrerede timer stadig kan findes på førekortet. Hvor kan man finde en kortlæser henne?



Tak for svar hjælp på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt i løn og find arbejdstimer?
  • #1   12. okt 2020 1. Førekort
    2. Ja.
    3. 3F.

    Jeg blev også snydt i løn.

    3F skulle blot have min kontrakt, lønsedler og mit førekørt (i 5 minutter).

    Et par uger efter havde de "opgjort boet" og informerede mig om resultatet. De spurgte om de skulle gå videre med sagen. Mit svar var et rungende "Ja!".

    Yderligere 3 uger senere indbetalte min tidligere arbejdsgiver det fulde beløb.

    54.300.-


  • #2   12. okt 2020 Ja, okay... Det er alligevel en slags penge!! Tror ikke jeg får så mange smiley

  • JwH62
    JwH62 Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #3   12. okt 2020 Normalt er al din kørsel osv. registreret på dit førerkort, med mindre vm har "tømt" dit kort... Jeg kender godt det at vm ofte forsøger at snyde sig til mindre timer end normalt hvilket er noget svineri. Man skal fa**** have for de timer man har været til rådighed for en vm.

  • Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   12. okt 2020 Jeg vil også mene at det stadig er at finde på dit kort...
    Mener ikke vognmanden har mulighed for at aflæse dit kort, for så at slette alt der er på kortet...
    Det hele skal jo ligge på kortet, så du kan dokumentere det der måtte være nødvendigt, i tilfælde du kører en anden lastbil eller for en anden vognmand og havner i kontrol...

    Og det med at data på kortet kun ligger der i “X” antal dage eller måneder, er også en skrøne (hvis du skulle have hørt det en gang)... -men efter de her “x” antal dage, så kan man ikke længere være sikker på at informationen stadig ligger på kortet, fordi kortet jo kun kan rumme en vis mængde data, så på et tidspunkt begynder tachografen at overskrive den ældste data der ligger på kortet.
    Og specielt af den grund er det vigtigt at man får sit kort aflæst regelmæssigt...

    Men skulle det nu være sådan at du ikke kan få det hele direkte fra kortet, og du ellers har aflæst dit kort regelmæssigt og rettidigt, så kan du kontakte vognmanden og bede om at få en udskrift eller få det som en data fil...
    Og her kunne man jo være tilbøjelig til at trække på på smilebåndet og tænke ‘ja held og lykke med det’... men bare fordi du har aflæst dit kort og derved ‘videregivet’ den pågældende data til vognmanden, så betyder det ikke at det nu KUN er vognmandens data, nej det er en masse data fra dig og OM DIG, og du har ret til at se og få udleveret al data om dig, fra ALLE steder der måtte være data om dig.

    Og det er ikke kun noget jeg har en personligt mening om, men det er vores Persondata verns lovgivning der slår fast.
    (Dog gælder det ikke hvis der er tale om information eller data som er en del af en politi efterforskning, eller som politiet bruger til at bygge en sag på).

    Og beklager hvis der gik lige lovlig meget ‘nørd’ i den??
    Men det er altid godt at vide hvilke rettigheder man har;)

    Held og lykke med sagen:)


  • #5   12. okt 2020 En vognmand kan IKKE tømme kortet, kun udlæse en kopi. Data bør være der i hvertfald et år tilbage... Jeg har selv siddet som kørselsleder blandt andet med den opgave at administrere "tømning" og analyse af førerkortdata.

  • #6   12. okt 2020 3F udlæser gerne dit kort (forudsat du er medlem), og kører sagen for dig, uden beregning!

  • #7   12. okt 2020 #4
    Er ikke just interesseret i og tage/have kontakten med vognmanden mere end højst nødvendigt.
    Fandt ud af, at det ikke var pga Corona’en der er/var udslaget til fyresedlen. (Han har direkte løjet mig op hovedet!)
    Dernæst har han sagt til 3F, at han har sendt timetallet til mig på e-boks. Hvilket ikke er modtaget.


    #6
    De arbejder hjemmefra lige i tiden. Men det er jo ikke ensbetydende med, at de ikke vil udlæse alligevel. smiley


  • #8   15. okt 2020 alle dine dataer er gemt på førerkort i de 5 år kortet lever

    men nu håber jeg at du har lært at fører dagbog over hvor mange timer du har hverdag osv

    så slipper du for dette bøvl engang mere da f3 køre efter det der står i din dagbog

    f3 ville ikk udlæse dit kort pga det koster mange penge for dem at være medlem af noget der kan udlæse det

    vognmanden skal gemme dataen et stedet mere i tilfælde af der går noget glat med en computer

    du bliver snydt i feriepenge og pension så.. det skal 3f have regnet efter sådan du kan få det rigtige beløb tilbage der os

    jeg har selv en sag kørerne lige pt med manglede betaling



  • #9   15. okt 2020 3F kan ikke udlæse, fandt jeg ud af. (Har det fra to forskellige 3F afdelinger)
    Dagbog, er det elektronisk eller manuelt (papir og kuglepen/blyant) ?
    Er helt ny i chauffør branchen og havde aldrig forstilt mig det sku være nødvendig og være mesters højre hånd i forhold til arbejdstimer.
    Slet ikke fra dag ét af smiley


  • #10   15. okt 2020 3F i Køge udlæste og behandlede min sag, helt uden problemer.

  • #11   15. okt 2020 De kan ikke i, hverken Herning eller Randers.
    Dem i Randers fik jeg, deres kortudlæser. “Så kan det være du kan få den til og køre optimalt” fik jeg og vide

    Det ender nok med jeg “opgiver” chauffør branchen totalt og kommer tilbage i kødbranchen


  • #12   15. okt 2020 Jeg har haft denne installeret, men slettede den igen, da jeg ikke kunne få de informationer JEG havde håbet på. Men du kan sagtens få vildt mange informationer om dit førerkort.

    Til android:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tachogram.app

    Tilkøb en kortlæser til små 100 kroner. Så er jeg overbevist om, at du får mange gode data.


  • #13   15. okt 2020 synes du skulle finde en anden branche..

    dette fag bliver kun værre og værre.. snart ikk hver at røre ved længere..

    jeg har kørt i 20 år nu.. startede som 19 årige

    du skal altid bogfører dine timer.. om det er elektronisk eller skrive i en bog er lige meget men det er den ENESTE måde du kan holde styr på dine timer når du skal samlinge dem med lønseddelen

    det er jo sådan vi andre finder ud af om timer passer eller ihvertfald sådan jeg gør det


  • #14   15. okt 2020 Michael M; jeg syntes ikke at dette ene brådne kar du har været i kløerne på, skal være grundlag for at du dropper branchen *så* hurtigt igen.

    Jeg er 100% sikker på, at der er væsentligt flere ærlige vognmænd end uærlige.

    Den vognmand hvor det er pisse nemt at få job hos, er med stor sandsynlighed en plattenslager
    - fordi han konstant mangler chauffører. Og hvorfor mangler han mon chauffører? Fordi han ikke er værd at køre for!

    Søg ind til din lokale Danske Fragtmænd, og få en masse erfaring, som kan være en god billet til det du aller helst vil.

    Mit chaufførliv startede hos en plattenslager, hvor jeg stoppede efter 2½ måned. Derefter kørte jeg hos Danske Fragtmænd i 6 måneder. Kører nu for JJD, hvor jeg er rigtig glad for at være.

    Men for at vende tilbage til denne tråds kerne...

    Du må simpelthen ikke opgive! Prøv den app jeg forslog tidligere - det kan godt være der er lidt manuelt arbejde med at finde al din kørsel, men det er en kamp du bliver nødt til at tage, ellers vil det æde dig op!

    Go' vind smiley Jeg hepper på dig! smiley


  • #15   28. okt 2020 Førerkort har ikke plads til 5 års data. Kører man ikke ret tit så kan man være heldig at der ligger 1-2 år. Kører man hver dag skal man forvente mere end et par måneder.

    Baronen, har lige anmodet om adgang ellers så kan man ikke se dit link.

    Personligt har jeg så ikke de bedste erfaringer med Danske Fragtmænd, fik en ting at vide til samtalen, men sandheden var en helt anden...


  • #16   28. okt 2020 Kørte til Volvo Truck Center Rander og fik udlæst, som som sendte videre til Ålborg, så filen blev lavet om til PDF.
    Der er det hele, fra da jeg startede til jeg stoppede.

    Baronen.
    Tog kontakt til 3F og sagde, at jeg gerne vil ud og køre. Så det var dem/ham/3F der støvede vognmanden op. Så der er mange/flere i og omkring Herning der er en plattenslager. KROG Transport Herning, er den værste af dem. smiley


  • #17   28. okt 2020 Link i #12 er rettet.

    (Må ha' haft noget forkert i udklipsholderen)


  • #18   28. okt 2020 Baronen, hvad var det for nogle oplysninger du håbede du kunne få, men ikke fik.

  • #19   28. okt 2020 Til trods for betalt abonnement kunne jeg ikke konvertere data til eksempelvis Excel...

  • #20   28. okt 2020 Var det det "eneste"?

  • #21   28. okt 2020 Jep smiley

  • #22   28. okt 2020 Men du har sikkert ikke dimsen længere?

  • #23   28. okt 2020 Jo da. Med med dansk porto er den billigere at bestille via app'en smiley

  • #24   28. okt 2020 Er den da så dyr at sende?

  • #25   28. okt 2020 Mener det blev 75 kr i alt via app'en

  • #26   28. okt 2020 Nu koster den 20 EUR så det er 150

  • #27   28. okt 2020 Det er præcis denne jeg modtog fra dem...

    https://www.ebay.com/itm/184281517352


  • #28   28. okt 2020 Det var faktisk ikke galt

Kommentér på:
Snydt i løn og find arbejdstimer?

Annonce