{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

lækkert opkald -<not {{forumTopicSubject}}

jaaaa, jeg blev ringet op af 3f for nogen dage siden at jeg skulle aflever mine dagsedler samt løn sedlere da de had min vognmand mistænkt for underbetaling...

det gjorde jeg så-

og de ringede de så igen og sagde din vognmand har forløblig snydt dig for 45000kr også mangler de stadig pansion sh ferie penge...

det blir spændene hvad det løber op i....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lækkert opkald -<not
  • #1   26. jan 2011 okay det er sku ik så fedt og håber af de fin ud af der

  • #2   26. jan 2011 Det vigtigste er vel egentlig om du har snakket med din vognmand om det?

  • #3   26. jan 2011 det lyder da helt vildt lækkert at blive snydt af sin arbejdsgiver

  • #4   26. jan 2011 har nævnt det for min vognmand - men jeg står bare her- for jeg vil jo gerne have de penge jeg har tilgode men vil ikke miste mit job...

  • #5   26. jan 2011 det sku da fedt at de ringer til dig 3f...men forstår dig godt...hvad sagde din vognmand til det så ?

  • #6   26. jan 2011 at jeg aldrig ville få de penge og 3 f ville aldrig få dem ud af ham

  • #7   26. jan 2011 Luffe

    Og din vognmand har sikkert ret. Hvis 3F har ret, så lur mig om ikke han lukker biksen med en konkurs og så var det hvad de fik ud af det.


  • #8   26. jan 2011 okay...det vil faktisk sige han siger...du kan rande og hoppe. Jeg ville bare skynde mig og sygemelde mig i en fart....Ved godt det ikke er pænt at syge melder sig når ikke man er det...men det sku 45.000 kr han har snydt dig for. og så siger han du får dem aldrig...Sådan en vogn mand er ikke vær at arbejde for.. det bare at blive "syg" ind til han fyer dig.. men det jo op til dig selv

  • #9   26. jan 2011 Thomas P

    Du mener altså ikke, at Luffe selv har et ansvar for at sikre sig, at han får det rigtige i løn? Flot indstilling. Hvis Luffe havde manglet skallerne, så havde han vel reageret noget før!

    Man er ikke blevet snydt før en aftale man har indgået er blevet brudt - Hvis ikke man er blevet lovet løn efter bogen, så er man ikke blevet snydt!


  • #10   26. jan 2011 Luffe... du har vel ikke kørt til eksport overenskomst oveni?
    Har hørt at det kan foregå på egnen omkring langeskov smiley


  • #11   26. jan 2011 Fordi man ikke selv opdager at man får for lidt i løn. er det jo ikke ensbetydene med at man så ikke skal ha det rettet op når man finder ud af det...og vogn mander siger jo direkte du får aldrig de penge..det jo det samme som at han faktisk snyder ham bestemt...var han en god vogn mand/chef havede han sagt. det jeg sku ked af. og lad os få rettet op på det med det samme... Snyder man bevist må man tage højde for at ens ansatte osse snyder.... om det så er at melde sig syg... eller at tanke diesel for de penge... Jeg kunne aldrig finde på at tanke privat på firma diesel kortet...men fandt jeg ud af min chef har snydt mig for 45.000 kr + så kunne jeg finde på mange ting...

    men lad os nu se hvad luffe skriver.. kunne være ret at læse hvad han er blevet lovet ved ansættelsen osv


  • #12   26. jan 2011 og ja tyveri er ikke noget der pænt...men det er snyd sku heller ikke...Ved godt der nogle af jer der ikke kan føgle mig. men så det jo godt alle må sige hvad de vil... men håber sku da luffe får sine penge på den rigtigt måde..

  • #13   26. jan 2011 JEG går ind for lokumsaftaler, men kun i det omfang at de er aftalt indbyrdes... Hvis det udelukkende er vognmanden der bestemmer om man kører på lokumsaftale og ikke informere om det, så ville min første reaktion på sådan en melding fra min vognmand være en lægeerklæring med ordlyden stress, og en langtidssygemelding... Længere er den ikke, jeg tror ikke jeg ville forlange af min vognmand at han bare skulle ryste op med klejnerne nu, men måske lave et forlig og så sørge for at det hele kørte efter bogen derefter... men med den udmeldning, så er han jo udenfor pædagogisk rækkevidde...
    Er vognmanden i tvivl kan han jo bare nærlæse bagsiden af sine tilladelser hvis det går helt galt...


  • #14   26. jan 2011 Nu må vi se hvad der sker...
    Luffe har nok et eller andet at skrive senere...
    Men som Måårten Ææs skriver.... mon ikke biksen blever lukket og så kan LG og dansk ervherv betale gildet...
    Det er ikke første gang der er set



  • #15   26. jan 2011 Nobody

    Du har jo roet kanoen helt ind i sivene her!

    En vognmand kan da aldrig selv bestemme om han aflønner med lokumsaftale - Hvad er det da for noget ævl. Overenskomsten er frit tilgængelig på nettet, det tager 2 klik med musen, så har man den stående på skærmen - Hvis man ikke selv kan finde ud af at tjekke om man får løn efter bogen, så må man ringe og spørge nogen. Er man medlem af 3F så er de kun et opkald væk.

    Man kan simpelthen ikke køre i flere måneder og så stille sig op og være uforstående og tro, at man har fået det rigtige i løn!

    Man er simpelthen nød til at tage lidt ansvar selv - Hvis man død og pine VIL ha overenskomsten, så kunne man jo tjekke når man får den første løn og er den ikke i orden, så kan man konfrontere sin vognmand og vil han ikke rette ind, ja så dropper man jobbet og finder et nyt. Gør man ikke det, ja så tier og samtykker man - Det er helt simpelt.

    Ejer folk da slet ikke for 2 øre værdighed og moral?


  • #16   26. jan 2011 Måårten Ææs .

    jeg tror du misforstår Nobody lidt.

    Det han skriver med hvis udlukkede vognmanden selv bestemme om han lønner efter lukumsaftaler...der mener han vist at vognmanden vælger at snyde bevist uden at fortælle om det.


  • #17   26. jan 2011 mååårten

    jeg er blevet snydt men det er tildels nok min egen skyld- da i min ansættelskontrakt er skrevet at vi for overenskomst løn....

    men jeg er ikke inde i overnskommsten....

    thomas

    det er ikke ved rene men ved carsten andersen dengan han eksisterede...

    mnr.nobody

    vi har ikke aftalt nogen lokums aftaler på nogen måde...



  • #18   26. jan 2011 Luffe.
    Ja og en anden vognmand som deler adresse med Rene


  • #19   26. jan 2011 Pedersen

    Jeg er HELT enig!!!


  • #20   26. jan 2011 pedersen....

    ja det har du ret i........
    men jeg har her for 5 min siden fået opkald fra en anden ansat i virksomheden som har rigtigt mangge penge til gode mere ind 3 gange så mange som mig...
    og det viser sig at det er der det hele er startet og derfor de har ringet efter mine papire...


  • #21   26. jan 2011 thomas

    er det ulf vognmandsforretning du tænker på


  • #22   26. jan 2011 -Pedersen-

    Læs lige hvad han skrivver igen så..

    Ikke ham der er gået til 3f jo...

    Det er 3F der har kontaktet luffe og sagte de gerne ville se hans løn og time seddler...

    eller mener du efter de ringet og inde han indsendte dem?


  • #23   26. jan 2011 Luffe.
    Ja... da jeg gik arbejdsløs sidste år, var jeg ved at komme ned til Ulf.
    Skulle køre trækker med leveringer for coop på sjælland.
    Det skulle foregå på eksportoverenskomst... hørte aldrig rigtig fra ham, men havde dog heller ikke kørt en meter på den overenskomst.


  • #24   26. jan 2011 Måårten> Ja det tror sgu da fanden jeg er roer rundt inde i sivene, jeg kan ikke en gang finde ud af at sejle en kano, så det giver sig selv ;op
    Men som Thomas P Ganske rigtigt observerer så har du misforstået det jeg skrev, det var nemlig ment nøjagtigt som Thomas skriver det, der sidder sgu et godt hoved på de skuldre, når han gider bruge det ;op

    Lige OT: Kan jeg så ikke få dig til at linke til overenskomsten for mig, jeg har en idé om at du ved lige hvor du skal lede ;o)

    Luffe> Det mente jeg heller du havde gjort, og havde du gjort så havde det jo været ris til egen røv men det er det ikke...

    Pedersen> Nu ved jeg ikke hvordan Luffes lønsedler ser ud, men jeg harset nogle temmeligt kryptiske i min tid, både gennem tidligere arbejdsgivere men også min samlevers tidligere arbejdsgivere, så kan jeg godt forstå hvis han ikke har kunnet fejl...

    Min personlige menig skåret lidt ud i pap: JEG har INTET i mod lokumsaftaler, MEN er aftalen overenskomstmæssig løn, så er den der skal falde incl. diverse pensioner og hvad ved jeg, er det en fast løn på 24.000 om måneden så er det den der skal falde er det fast eksportløn med minimum 700 km om dagen så er det den... Længere er den ikke.... Et ord er et ord, og en kontrakt er en kontrakt...

    Og jeg ejer noget mere end 50 øre værdighed og moral! ;o)


  • #25   26. jan 2011 Det er sku rart at hører at 3F endelig begynder at gøre noget for de ansatte...

    Det har de så også være længe om..


  • #26   26. jan 2011 Iceman

    Jeg er da på sin vis enig, men fortæl mig lige hvad det gode er for Luffe når nu hans vognmand bare køre pisset på røven og lukker - Ja, han får sine penge i LG, men står uden job. Og hvordan var det nu det løs inden han fik det her job, der var han ved at blive sindssyg af at gå hjemme.

    Jeg vil gerne pointere, at det IKKE er personligt møntet på Luffe det her, nu er det bare tilfældigvis ham der har startet tråden, min mening er den samme uanset hvem det handler om. Bare så Luffe ikke tror det er noget personligt.

    For ser du Iceman, der er nemlig ingen der siger, at dem der kommer til at køre det gods, som den her vognmand kører, vil betale bedre, eller at de overhovedet vil gøre brug af de chauffører der kører det nu.

    Det er fint nok at holde på sin ret og sine principper, man skal bare være mand nok til, at face en tur på støtten - Så enkelt er det!

    Nu ved jeg tilfældigvis, at støtten giver kr. 760 pr dag, det er under 16.000 pr måned, jeg vil næsten vædde en fransk hot dog på, at Luffe har tjent mere end det og hvis ikke han har følt sig snydt, så kan jeg ikke se problemet. Der imod, så kan jeg se problemet i, at man står med en kontrakt hvori der står, at man skal have løn efter bogen, men at man ikke tjekker om det passer. Fair nok man ikke er inde i overenskomsten, men så kan man ringe til den lokale 3F og spørge, det tager max 15 min.


  • #27   26. jan 2011 Iceman . > Vent nu lidt,sagen er jo ikke overstået endnu ;op

  • #29   26. jan 2011 Den er svær at tage stilling til. Men må erkende, at hvis jeg bare synes at lønnen nogenlunde stemmer overens med det jeg har lavet, så nærstudere jeg det da heller ikke. Men hvis det en dag går op for én, at chefen har snydt over en længere periode, så skal man vel stadig have sine penge, eller det mener i ikke? I mener måske, at hvis bare chefen er god nok til at snyde med lønnen, og den ansatte ikke opdager det, så er det helt i orden? Nu må i sgu holde op. Har selv prøvet det med at der blevet snuppet lidt af tiden her og der, bland andet i form af at de betalte pauser ikke blev betalt alligevel, men derimod trukket, så alting umiddelbart ser fint ud på lønsedlen, og så passer det ikke helt når det kommer til stykket. Og nu er vi jo ikke allesammen udlært kontornussere eller skattefolk, så det er ikke det hele vi lige kan regne præcist ud.. Så lidt her og der som man ikke kan se med det blotte øje, kan meget hurtigt blive til mange penge i sidste ende.

    Hvor mange af jer sidder helt alvorligt og tæller jeres timer sammen, ned til mindste detalje? Den første vognmand jeg kørte for, der skrev vi selv timesedler, så der lagde jeg bare kalkerpapir imellem, så der også blev en kopi til mig. Men eller har vi haft stempelure, i form af computere hvor man tastede en kode ind når man mødte, og igen når man havde fri. Den kan chefen jo selv logge ind på fra en anden computer og indstille alt muligt. Det kan være pauser eller andet... På et tidspunkt rundede den f.eks. frem til nærmeste kvarter når man stemplede ind... Det synes jeg da ikke er i orden...


  • #30   26. jan 2011 Måårten > Takker..

    - Oraklet - > *HOST*side 44*HOST*


  • #31   26. jan 2011 nu skal i jo lige forstå det er ikke mig der har startet sagen ...

    det er 3 f selv

    og de har spurgt efter mine papire og hade de ikke spurgt efter dem hade jeg kørte uden nogen bekymringer...

    men når nu man får a vide at man har 45kilo til gode så vil man da gerne ha dem men vil ikke miste mit job da jeg som skrevet tildliger at jeg blir sindsyg a at goå hjemme


  • #32   26. jan 2011 Thomas F

    Læs nu hvad JEG skriver.

    Og ja, jeg tjekker min timer og det gør jeg ALTID! Og gør man ikke det, så bærer man selv ansvaret for, at man bliver snydt.

    Og ja, jeg mener i fuldt alvor, at den slags burde kunne forældes ret hurtigt. Det er nemlig ikke ret svært at tjekke sin lønseddel igennem. At du har arbejdet via et kontrolur er jo ikke det typiske her i branchen og der udover, så kan du da bare notere dine timer ned i en lommebog, det kender jeg da mange der gør - Bare sådan, just in case.

    Og så helt ind til benet, så handler det her jo netop om, at hvis man er blevet snydt i forhold til den aftale man har lavet, så er det ikke i orden, men hvis ingen aftale der er, ja hvad så?


  • #33   26. jan 2011 luffe. uanset om du har skrevnet under på en lokumsaftale eller ej er det stadig ved lov at vognmanden SKAL betale løn efter overensemsigeregler.

    jeg havde meldt mig syg, og ladet 3F få styr på det der.

    der er jo nok en grund til han ikk betaler jr som aftalt, så det vel fordi han ikk får nok for det han laver smiley


  • #34   26. jan 2011 Luffe> Så har du et valg du skal træffe et valg blandt to onder:

    1: Søge nyt job lige meget hvor du kan komme til, og tage hvad der dukker op mens sagen kører!

    2: Ringe til 3F og sige til dem at de ikke skal blande sig i dine sager og at du kan tage vare på dig selv, og se om du kan slå en lille handel af med vognmanden (men det kan du jo ikke købe mad for når du skal pensioneres)


  • #35   26. jan 2011 Måårten : Nu var det bare sådan generelt at jeg synes ikke 3F gør noget for deres medlemmer.. De arbejder mest i arbejdsgiverens intresse. Og har ikke rigtig gjort noget for medlemmerne siden det hed SID.

    men ja jeg kan godt se det for Luffe's side..(Og for andres for den sags skyld).

    Det er mange penge at have til gode..
    Men håber da han og andre beholder deres job, hvis de selv er tilfredse. men har aldrig fattet at man kører på lokumsaftale og ikke efter overenskomsten...


  • #36   26. jan 2011 Jeg mener så også at hvis man selv har valgt en lokumsaftale og underskrevet den, så burde fagforeningen sige. "Bare ærgeligt" Du har selv valgt det... Og det er min mening til den dag jeg er borte fra denne her jord..

  • #37   26. jan 2011 Måårten Ææs .

    Men nu var/er der jo en aftale, så skal den da overholdes.

    Jeg begyndte da også at noterer mine timer ned, da jeg opdagede at der muligvis kunne være tale om snyd. Det var så lidt, at man ikke bemærkede det når man checkede sin lønseddel hurtigt. Det var kun fordi jeg tilfældigvis i hovedet kunne huske de timer jeg havde haft, og det stemte ikke helt overens. Der var ikke den store forskel, så derfor havde jeg ikke lagt mærke til det før. Men så begyndte jeg at noterer i en Mayland kalender, og så kunne jeg godt se at der var noget galt. Bland andet pauserne, og så det oprunding af mødetiden, og min kollega havde oplevet det samme. Så tog vi selv dialogen og fik det løst med chefen, som selvfølgelig startede med at spille uviden, på trods af at vi vis en anden kontoransat kunne se at der på en bestemt dato var blevet ændret i det system der skulle holde styr på timerne, så den begyndt at trække de timer fra.. Men jeg vidste nogenlunde hvor mange timer jeg kørte om ugen, og så regnede jeg det om til ca.timer på en måned, kiggede om timesatsen var rigtig, og hvis det ikke var helt skævt, så tænkte jeg ikke mere over det..

    Jeg mener stadig ikke at man selv bærer ansvaret. Det er jo det samme som at sige at det er i orden, at chefen prøver. Går den så går den... Chefer der snyder med løn er og bliver nogle røvhuller!!! De har fandeme fået et stykke arbejde for de penge. Det kan sgu da ikke være rigtigt at man hele tiden skal checke op på om de er ærlige, og om de gør det de skal. Der burde da være tillid imellem chef og ansat. Chefen forventer jo at man gør sit arbejde, så forventer jeg da også at han gør hans. Begge parter skulle da gerne kunne stole på hinanden. Snyder de, så må de bare være klar til at tage konsekvensen når den kommer!
    Tænker om din holdning er sådan, fordi du selv har været selvstændig?
    I mine øjne er det jo tyveri som alt andet, hvis det gøres bevidst.


  • #38   26. jan 2011 Ronni H

    Stop nu den moralprædiken om hvad man skal og ikke skal - Du har jo selv kørt på forkert løn - Og hvorfor har du det hvis det er så enkelt at ændre - Ja jeg undrer mig!

    Iceman

    Jeg er helt enig i, at 3F gør for lidt, så på den måde er vi helt enige, det er ikke uden grund, at det er mere end 10 år siden jeg forlod dem.

    Thomas F

    Jeg synes det er en smuk, men meget naiv tilgang du har til forholdet mellem arbejder og arbejdsgiver - Men kan da aldrig tage for givet, at alting bare kører efter en snor, det gør det heller ved SKAT, eller andre instanser. Der behøver jo ikke være tale om bevidst snyd, men der kan jo være tale om fejl i systemer eller fejl begået af mennesker. Jeg forstår ikke, at man bare lader stå til og så brokke sig bagefter.

    Fint nok, at man skal ha hvad der er aftalt, men så må man følge op på det løbende.

    Og nej, min holdning har INTET at gøre med at jeg pt. er selvstændig og at jeg har været det tidligere, slet ikke. Vores ansatte har ALTID fået hvad der var aftalt, jeg kan med ro i sindet sige, at der ikke er mange kurervognmænd der har lønnet de ansatte så godt. Faktisk har jeg de 2 gange hvor jeg har fyret en chauffør fritstillet vedkommende med fuld løn resten af opsigelsesperioden.

    Men jeg er helt med på, at hvis man er selvstændig, så er man bare et dårligere menneske i andres øjne det lever jeg fint med. I det mindste er jeg ærlig!


  • #39   26. jan 2011 Måårten Ææs .
    Nu behøver du jo ikke at drage dine egne konklusioner ud fra hvad jeg skriver... Jeg skriver ikke at alle selvstændige er dårlige mennesker. Jeg skriver at dem der snyder er nogel røvhuller. Og det er min mening, og den kan der kke ændres ved. Men i dine tidligere indlæg får du det til at lyde som om at det er i orden at arbjedsgiveren snyder hvis han kan. Jeg mener skam ikke at du har snydt dine tidligere medarbejdere, du har bare en tendens til ofte at tage arbejdsgivernes parti, ment på den måde, at hvis en chauffør er utilfreds med noget, så mener du næsten altid at det er hans egen skyld. Jeg har læst i andre emner hvordan du har drevet firma, og jeg synes sgu at det er flot hvad du har gjort for dine tidligere ansatte, altså jeres branche taget i betragtet, da den ofte er lortens holdeplads. Og jeg har helt klart også en opfattelse af at du er god at arbejde for, og virker til at være en alle tiders person generelt, så der var intet myntet på dig eller din måde at drive forretning på.

    Og ja, man bør kigge sine lønsedler igennem. Men jeg mener ikke at det burde være nødvendigt at kigge dem efter med forstørrelsesglas, skattepapirer og lommeregner. Jeg kan også til dels gå med til at der bør være en forældelses frist på måske 1 år...

    Og så kan det godt være at du mener at min tanke om tillid er naiv. Men den burde ikke være naiv!! Det burde være faktum at aftaler der er ingået bliver overholdt. Og come on... Tror du virkelig selv på at der ret ofte er tale om fejl, når en medarbjeder har fået for lidt i løn???? Dem der laver løn, har ofte gjort det i mange år, og det burde ligge på rygraden... Jeg kunne forstå det hvis det var et nystartet firma, og de ikke havde prøvet det før, eller det var en der lige var blevet ansat, som ikke havde prøvet det før...

    Og alle de steder jeg har arbejdet igennem de sidste 14-15 år, der har jeg kun oplevet sjusk/fusk med lønnen den ene gang. Så om jeg er naiv eller om jeg bare er et enkeltstående tilfælde, det ved jeg ikke. I mine tilfælde har der heldigvis altid været en gensidig tillid, pånær den ene gang hvor det blev misbrugt.

    I lige nøjagtig Luffe´s situation, der lugter det jo bare langt væk af, at han har gjort det bevidst for at holde omkostningerne nede... Men nu er jeg jo også lokal, og har da hørt et og andet om hans vognmand igennem tiderne, men som så mange gange før kan det jo også bare være en gang kanal 19 fis...


  • #40   26. jan 2011 Thomas

    Nææ, du skriver ikke, at selvstændige er dårligere mennesker, det gør jeg - For det er sådan det oftest stilles op herinde - Generelt. Og ja, jeg tager ofte arbejdsgiverens parti, måske fordi jeg har været på begge sider af bordet og fordi jeg mener man selv har et ansvar for alt man roder sig ind i her i livet. Det er en helt grundlæggende holdning jeg har.

    Og du har da ret, indgåede aftaler skal da holdes og det behøver man ikke gennemkneppe hver evig eneste lønseddel for at holde øje med, men JEG ville nok holde øje med de første stykker for at se om tingene kører som de skal.

    Og hånden på hjertet, så kan jeg da overhovedet ikke overenskomsten i hovedet, men da jeg f.eks. startede ved Rise og han sagde, at det var løn efter bogen, så gik jeg da hjem og googlede overenskomsten så jeg kunne tjekke om det passede da jeg fik løn de første gange og det gjorde det, ja faktisk fik jeg for meget.

    Det der pisser mig af, det er, at folk bare lader stå til og når så andre finder ud af for dem, at sagerne halter, så kræver man bare ind. Ja folk skal ha hvad de skal ha, men så må de gøre opmærksom på, at sagerne ikke er iorden med det samme. Og jeg har det akkurat på samme måde med lokusmsaftaler, når man har accepteret den første løn uden brok, så skal der bare være lukket for at starte en lønsag op senere.

    Og nej Thomas, din tilgang til forholdet burde ikke være naiv, det er jeg enig i, men den verden vi arbejder i, den fortæller bare noget andet - Desværre og jeg sådan indrettet, at jeg forholder mig til virkeligheden som den er og ikke som den burde være, det kan jeg nemlig ikke bruge til ret meget.

    Mht. Luffes vognmand, så behøver man da ikke være lokal for at have hørt et og andet om ham, jeg har aldrig hørt andet end at tingene tit var lidt uldne, så det kan vel dårligt komme bagpå netop en lokal, at man skal holde øje med tingene.

    Hvis man tilgår livet med en sund skepsis, så blir man ikke så ofte skuffet over andre og deres tilgang til livet. ;-))


  • #41   27. jan 2011 Måårten hold nu op, det er ikke ALLE selvstændige der er dårlige mennesker.... kun dig... ;o)

  • #42   27. jan 2011 Nobody

    Jamen jeg ved det, jeg var også et slet menneske inden jeg blev selvstændig, ja selv i skolen sagde de, at jeg var en skidt knægt. ;-)))


  • #43   27. jan 2011 Måårten> Af en eller anden grund kommer det slet ikke bag på mig, men man skal også høre meget bare fordi man ser en hel del godt ud ;o)

  • #44   29. jan 2011 Luffe, jeg sagde det jo til dig inden du startede der... Det firma er indbegræbet af fusk og humbug...

Kommentér på:
lækkert opkald -<not

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce