{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er ikk lastbil nørdt men...
  • #1   20. dec 2010 nice kører der sådan en rundt på de danske veje ? evt med chip ?:D

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #2   20. dec 2010 Der er vist solgt et par stykker til det danske marked, det er et par måneder siden at de kunne prøves hos scania

  • #3   20. dec 2010 Mener at ha hørt om sådan en som sku ha skiftet trækdæk efter kun 30.000 km fordi den trækker så vildt at den med lethed smider hjulene rundt med fuldlæs på... ved ikke om det rigtig men flere hk = hurtiger dæk slid det ved jeg...så mon ikke det rigtig nok?

  • #4   20. dec 2010 Den der var snak om var Scanias egen demobil, så tror da fanden den skulle have nye træk dæk...

    Jeg ved så at det faktisk ikke er den kraftigste der har været på danske marked...

    MAN kunne levere en F2000 V10 med 800 hk tilbage i gammel tid...

    Og hvem i helvede chipper en lastbil med 730 hk...? Så er man sgu da ikke rask...


  • #5   20. dec 2010 Kenneth T> nej jeg ved godt hvad du mener, men 730 hk må være nok...

  • #6   20. dec 2010 ja man sku mene de 730 hk måtte være nok... med så mange hk kan man vel næsten springe alle de lave gear over hehe

  • #7   20. dec 2010 sådan er 730'er for et stk tid siden i nyborg dog en hollænder men den havde kun 2 aksler det sku da også lidt vildt med spdan en til en køletrailer synes jeg

  • #8   20. dec 2010 arg.... jeg syntes det ku være sejt at få en 730 og så lige få en chip i, bare for lige at beholde kraftoverskudet til den bedre diesel økonomi.... smiley hehe

    Men hold nu lige en gang med det der dæk pjat, hvis det endelig er at den kan smide hjulene rundt med fuld læs, ja så ryger dæk i en fart, men nu er man da ikke helt rask hvis man, bare fordi den kan, ligger og hiver hjulene rundt hele tiden på vejen... altså man kan godt køre den uden den gør det..... og så holder de lige nøjagtig lige så længe som alle andre...


  • #9   20. dec 2010 Ja det var vores demobil der fik nye dæk efter 30,000 km men så vidt jeg husker kørte den en del tid uden læs på.. smiley



  • #10   21. dec 2010 Ja alt over 500 hk i en 4x2 er spild i min verden, ikke dermed sagt jeg da ikke gerne vil have en TGX V8, FH16 eller R560 eller højere som 4x2 hvis en vognmand tilbød mig den, men i min bog er det spild af penge og så vil jeg sgu hellere have mere i løn eller mere udstyr... Som udgangs punkt er en 420'er også alt rigeligt til en kølebox... ja jeg har sågar kørt eksport i en 340'er og je gkom da både ud og hjem, så alle de kræfter er jo i bund og grund kun fordi mærkerne kan... Men for mig er den perfekte motor til en sydgående eksportbil med minimum 440 hk og allerhelst 480 eller 500 hk...
    en 6x2 bør som minimum ligge på 460 og allerhelst over 500... Igen i min verden... men flere firmaer kører jo 6x2 med R380'ere og det er ikke længe siden jeg så en 6x2/4 R340, det er altså toppen af nærighed...


  • #11   21. dec 2010 730 og renrør .

  • #12   22. dec 2010 Haha

    citat fra * Mr. Nobody - Admin for NordjyllandsGruppen *

    Toppen af nærighed... fedt skrevet!!


  • #13   22. dec 2010 Det vil sku være for farligt...så mærker du jo ikke hvis du taber den lille citytrailer hehe

  • #14   22. dec 2010 Pedersen> Det kunne være lidt blæret med en 730 og en et akslet citytrailer, eller som man så MEGET tit på COOP DK i Brøndby en hel del Scania V8 og FH16'ere som 3-akslet med alle aksler i jorden OG en 1 akslet citytrailer efter sig.... hehe....

    En 3 akslet trækker skal som MINIMUM have 440 hk her i DK, men min personlige holdning er at alt under 460 hk er nærigt på en 3 akslet...

    Thomas P> Hehe tark...


Kommentér på:
jeg er ikk lastbil nørdt men...

Annonce