{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Jacob P
Jacob P
Tilmeldt:
18. mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

En modtager den kan sende hvor du er i landet... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg står og leder efter en slags gps der kan sende til en computer hvorhenne af i landet man er. eksempelvis hvis du har 3 steder, så istedet for at ringe rundt til ens chauffører kan du gå ind på dit "system" og tjekke hvorhenne hver især er for at det gør det enkelt og hurtigt...

Jeg har set systemerne før. Jeg har bare aldrig fundet et navn eller noget lign.


Nogen der kan hjælpe med hvad det hedder eller bedre hvor man kan få det fra?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En modtager den kan sende hvor du er i landet...
  • #1   17. aug 2013 politiet bruger det til at sende adresser til bilernes gps.
    af hvad jeg husker har Garmin lavet noget hvor du kan sidde på computeren og sende adressen til gps´en kan ikke huske hvad det hedder specifik men Garmin har da lavet noget


  • #2   17. aug 2013 Mon ikke TomTom Work kan håndtere det?

  • #3   18. aug 2013 Det er jo bare tracking?

    Du kan prøve: tomtom work, comlog, frotcom (har også gratis iphone app)


  • carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #4   18. aug 2013 Tom Tom kan godt. DSV har det da i deres lastbiler, og der kan man se hvor de befinder sig, hvor hurtigt de køre. Man kan vidste også se hvor meget køretid de har osv. Og så kan du skrive beskeder ud til deres Gps. Det er da smart smiley

  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   18. aug 2013 Tusind tak for jeres hjælp jeg prøver at kigge på det.

    Ang. DSV har de sikkert købg deres eget system kunne jeg forestille mig smiley


  • carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #6   18. aug 2013 Det skal jeg ikk kunne sige . Vi installeret bare navigationen og så sender/modtager boks i bilerne smiley

  • #7   18. aug 2013 Jacob

    DSV bruger TomTom Work - Det er ikke deres eget system. Mener også Kurt Beier har det i hans biler.


  • Lasse E
    Lasse E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 51
    #8   18. aug 2013 Jeg kender også til et system hvor chaufførene har hver deres PDA, den skanner de fragtbrevet med, de modtager også afhentninger osv, og på kontoret kan de sidde og følge med i hvor PDA'erne befinder sig smiley

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #9   18. aug 2013 køb en gps tracker til hver bil... det er en hel del billigere hvis det ikke er mange biler det drejer sig om og så er bilen også til at finde hvis den bliver nakket.

    http://www.spydk.dk/product.php?id_product=337

    eller flere fra gåågle
    https://www.google.dk/#bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=d3c39c468aa80724&newwindow=1&q=gps+tracker&safe=off


  • #10   18. aug 2013 Mtec var også et bud..

  • #11   18. aug 2013 Comlog... er en gangske glimrende forslag.. har selv kørte med det system ved en tidligere vognmand...
    hvor hver bil var udstyret med en computer, der kunne vise GPS, mail, og kørebog, timeguide og kørselsøkonomi oversigt.

    Hver chauffør indtastede ved tankning, hvor mange liter man tankede og så regnede den Bl.a. økonomien ud.. man indtastede hver gang man skiftede trailer, o.s.v. .. hjemme på kontoret kunne de følge med, hvor du havde været, hvor længe du havde tilbage af din køretid, og hvor du havde lavet stop.
    Hver computer, i hver bil, har sin egen mail adr. og hjemmefra kan du skrive til bilerne, og de kan skrive tilbage.
    (ganske effektivt, hvis man kører disp. og pludselig skal havde en ordre mere med...hjemmefra kan adressen ligges ind på chaufførens gps.)

    Dette system KAN dog misbruges af en speditør, og chaufføren kan begynde at føle sig overvåget...

    Iphone har så lavet en gratis app der hedder "find my iphone" som inden for en 20m radius, kan vise hvor telefonen befinder sig... hvis man kun er interesseret i at finde ud af hvor chaufføren er lige PT.


  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   19. aug 2013 Vi skal bruge det til lige netop det du skrev med hvis der kommer en ny opgave ind. Eks. I århus og vi har 3 biler til at køre derinde. Så ville det være rigtig fint at se hvor de er ( vi ved ca hvad de skal på hele ruten ) uden at chikanere dem med en ny opgave. Men det er nogle fine forslag i er kommet med jeg tager en snak med de fleste af firma'erne idag og ser hvad vi kan finde ud af til lige vores løsning smiley

  • #13   19. aug 2013 Jeg er varm fortaler for Comlog, jeg kørte med det tilbage i 2007-2008, da var deres navigationsdel ikke fantastisk, men den er nok blevet opdateret mange gange siden, men resten var fantastisk... smiley

    Og chaufføren føler sig kun overvåget hvis han: 1. gør noget han ikke må! 2. Vognmanden bruger oplysningerne mod ham...


  • #14   19. aug 2013 hmm ved mange bruger systemmet Track unit som er en sender der er i bilen så kan man se alt muligt. fart arbejdstid total køretid og Alt. virkelig et godt system og det virker.. kan også hentes apps til smartphones der via der også kan få samme oplysninger.

    http://www.trackunit.com/dk/flaadestyring.htm

    håber det var noget i den dur du søgte smiley


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #15   19. aug 2013 HUSK at uanset hvad I vælger af system at få udarbejdet retningslinjer for brug af oplysningerne, ellers er der stor risiko for at medarbejderne føler at de bliver mistænkliggjort på forhånd.

    det samme gælder også hvis man vil kunne bruge oplysningerne mod sine medarbejdere, så skal det også være aftalt på forhånd om hvad og hvordan oplysninger må bruges.


  • #16   19. aug 2013 Mr nobody

    havde desværre en dispo... som godt kunne finde på at ringe....
    "hvorfor holder du der?? du har 20min køretid tilbage,,,"

    det føltes som overvågning,.... derfor er det en ex-vognmand...

    men hvis dispoén finde ud af at opfører sig ansvarligt og med respekt for medarbejderne... ser jeg ingen problemer med systemet....

    det kan oven i købet være til gavn... for dispen behøver ikke ringe og spørge hvorfor man kommer for sent... han kan se der har været kø på Fyn...

    og et punkteret dæk?? ingen problem... gps position sendes bare til mekaniker... ingen risiko for at hovedevej 44.. bliver til 49 i telefonen...


  • #17   20. aug 2013 Futte > Min tidligere vognmand fortalte mig jeg var en kæmpe idiot og hvad ved jeg da jeg ringede til ham og spurgte hvem der kom og hentede mig ved Haverslev fordi jeg ikke kunne nå hjem indenfor 90 køretimer på 2 uger, han svarede så at han havde kikket til morgen og der havde jeg kun kørt 70 timer, hvortil jeg svarede at så måtte han hellere fyre mig for så havde jeg brugt godt 15 timer på at køre fra Aarhus til Norderstedt lidt nord for Hamburg...
    Da jeg holdte ved Haverslev havde jeg kørt 89:57 og han mente stadig jeg havde snydt ham...
    Idiot...

    Men derfor følte jeg mig ikke videre overvåget, havde jeg lyst til at køre ind og handle så gjorde jeg det, mente jeg en vej var bedre end en anden, så tog jeg den... Deres tracker-pis kunne rende mig, så længe jeg nåede det jeg skulle ikke brugte unødig tid på omkørsler osv, så havde jeg jo mit på det tørre...


  • #18   20. aug 2013 ahh ..det kan jeg nu godt forklare... nede på kadangen sidder en sensor... hver omgang bliver målt... men hvis omkredsen er målt forkert .. bliver hastighed og afstand forkert....

    blev selv ringet op fra kontoret på et tidspunkt..... om jeg ikke kunne sætte farten lidt ned.. for jeg kørte 124km/t. ... men da impuls tallet blev rettet virkede det igen.


  • #19   20. aug 2013 Det skal jeg ikke kunne sige, jeg er også ligeglad, han skal tro MIG ikke på en skide computer... smiley

Kommentér på:
En modtager den kan sende hvor du er i landet...

Annonce