{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der ...
  • #1   29. mar 2013 Hørte det godt i radioen igår, og blev overrasket over at man i den alder kan stå og skyde skylden på usikkerhed.. Hold da kæft.. Trafik 101, hold til højre.. Det er da stort set så simpelt som noget kan være, og skal der ikke mere til før man bliver usikker i trafikken, har man ikke noget st gøre der.. Så mit råd til hende.. Tag bussen moster

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #2   29. mar 2013 hvor kommer klippet i kortet ind i billedet for ikke at holde til højre?

    der står da ikke noget om det i bødekataloget (se fra side 9)
    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/D24BA2A7-74B1-4615-A0A7-29D4BDE09DC1/0/Hvadkosterdet.pdf

    kan da højest gå ind under den på side 2 placering på vejen - undladt at holde til højre til kr. 1.000


  • #3   29. mar 2013 Tror mere der tænkes på dem der overhaler indenom med den med klippet..

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #4   29. mar 2013 hende speakeren får det bare til at lyde som om det giver klip ikke at holde til højre

  • #5   29. mar 2013 Syntes mest at problemet er på 3 sporet motorveje at folk ikke kan finde ud af at trække ind og det er for det meste når jeg er i personbil, at jeg kan få en mild hjerneblødning over det >)

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #6   29. mar 2013 "Så kan man godt blive lidt usikker på hvad man skal" Du skal blive hjemme skal du....

  • #7   29. mar 2013 Det giver et klip og en bøde, hvis ikke man placerer sig korrekt.

    Jan S

    Præcis mand! Det er sgu da en skræmmende mentalitet at have!


  • #8   29. mar 2013 Hende der siger hun bliver usikker,,det hun siger fortæller er der klippet i hørte det i radioen igår ellers var det i tv. Men der fortæller hun at hun bliver usikker på hvordan hun skal forholde sig til en der kører i venstre side, for for som hun siger hvad skal jeg gøre for at komme forbi den bil som ikke gider trække ind, og det kan hun jo ha ret i, hun må ikke presse bilen, hun må ikke blinke eller dytte af den og hun må ikke overhale inde om, så det da klart hun bliver usikker på hvad hun skal gøre, men hun komme til at fremstå dum i det klip der i forhold til hvis man fik lov at hører alt hvad hun i virkeligheden sagde

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #9   29. mar 2013 * My Spååårt *
    kom med et link til en lovtekst der siger det giver klip.


  • #10   29. mar 2013
    Thomas P

    Det er da en total åndssvag måde DR så har valgt at klippe det sammen!

    Kim B

    Værsågod;

    <b> OVERTRÆDELSER OMFATTET AF KLIPPEKORTORDNINGEN:

    Ændring af færdselsretning og placering m.v.til fare eller ulempe for andre(færdselslovens §16,stk.2, og §18,stk.1og2). </b>

    Dvs hvis man ændrer placering til midtersporet på motorvejen, så man er til ulempe for andre, selvom højre bane er fri. - Som RIGTIG mange gør, lige når de er kørt på motorvejen.

    Kilde: http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/C9FC7B95-779E-49C8-9C27-5C7BEF71D348/0/Boedetakster_01012012.pdf - Se side 10.



  • #11   29. mar 2013 ja det er det sku

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #12   29. mar 2013 denne kan ikke bruges til klip:
    §16, Stk. 2. Kørende, som i vejkryds ønsker at ændre færdselsretning, skal før forberedelsen og udførelsen af manøvren sikre sig, at denne kan foretages uden fare eller unødig ulempe for andre, som færdes i samme retning.

    denne kan heller ikke bruges
    § 18. Kørende skal før vending eller bakning sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller ulempe for andre. Vending skal ske forlæns til venstre, medmindre forholdene ikke tillader dette.
    Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Det samme gælder, når den kørende vil standse eller hurtigt nedsætter hastigheden.

    og som jeg skrev tidligere så...
    <i>i dag kl. 08:34
    hvor kommer klippet i kortet ind i billedet for ikke at holde til højre?

    der står da ikke noget om det i bødekataloget (se fra side 9)
    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/D24BA2A7-74B1-4615-A0A7-29D4BDE09DC1/0/Hvadkosterdet.pdf

    kan da højest gå ind under den på side 2 placering på vejen - undladt at holde til højre til kr. 1.000


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #13   29. mar 2013 http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1386936/daarlig-vane-danskerne-blokerer-overhalingsbanerne/

    <i>»Hvis du ikke overholder reglen om at holde til højre, giver det en bøde, men hvis du overhaler højre om, giver det et klip i kørekortet. Derfor er der måske fra nogle politifolks side større interesse for at tage dem, der overhaler højre om, frem for at give dem, der fremprovokerer situationen, en bøde«, uddyber René Arnt.


  • #14   29. mar 2013 Du skal jo trække ud for ikke at holde til højre, ergo er det en placering til ulempe for andre. Men ja, kan godt se det nu. Det BURDE bare give klip, for det er jo et kolossalt problem i trafikken.

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #15   29. mar 2013 det er vi så helt enige i at det burde.
    det samme med dem der leger snegl i alt andet end højre spor - de skulle også bare klippes


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #16   29. mar 2013 Nu kører jeg (heldigvis) ikke så meget i Kbh. Men de sidste 30 km til Stockholm er 3 sporet og Svenskerne er RIGTIG gode til at ligge med 80 km/t i midtersporet og der skal jeg gerne indrømme at de bliver alle taget indenom....

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #17   29. mar 2013 Jan s der har jeg også været også er inderbanen pludseligt en svingbane også er der bare med at komme ud.

  • #18   30. mar 2013 Jan S

    FULDKOMMMEN ENIG! Kører dagligt ved Södertalje og er det også indenom. - Vi må iøvrigt slet ikke befinde os i tredje vognbane (lastbil). Jeg begriber heller ikke, hvorfor svenskerne gør det.- De skal jo først flette ud helt oppe ved tunnelerne, hvor den deler sig mod Stockholm og Nynäshamn!

    Thomas G

    Der er KILOMETER før den bliver til afkørsel. Det er desuden skiltet rigtig godt, længe før.


Kommentér på:
Hvad sker der ...

Annonce