{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.695 visninger | Oprettet:

Hvad fanden sker der. {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det lige folk ikke fatter det er helt lovligt og overhale en særtransport. Selv om der er overhalings forbud.
Jeg er så træt af alle de kloge mennesker der kører på de danske veje. Jeg betaler squ lige så meget skat som den.
Er jeg den eneste der løber ind i kloge herre og fru DANMARK. Mellem århus og skærup. Og til ham den kloge man der skulle svine mig til over warkien. Vi ses nok en dag igen. IDIOT. !!!

Forsat goddag Nicolai


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fanden sker der.
  • #1   13. apr 2011 der er bare nogen der tror at de kan køre efter deres egen hjemmestrikkede færdselslov det er bare latterligt men det beviser jo bare hvor lidt hjerne de har

  • #2   13. apr 2011 Det er kun lovligt hvis specialtransporten kører 60km/t eller mindre smiley Men ja i har ret.

  • #3   13. apr 2011 Ja man må jo først overhale når man kommer 20% under den LOVLIGE grænse som er 80 km/t på en motorvej smiley

  • #4   13. apr 2011 Nicolai det gjorde den og så kørte der en af de lorte talibanere og så overhalede jeg dem begge to. Og straks var der jo en hurtig med en bemærkning. Du tjener nok mange penge var. Så må folk altså lige komme ind i kampen. Det er fint nok med overhalings forbud men vi behøves vel ikke kører 60 når det er okay og overhale.

  • #5   13. apr 2011 Du har helt ret, og det skal forresten lige nævnes at reglen <b> IKKE </b> kun gælder særtransporter, men <b> ALLE </b> køretøjer som man kan overhale med +20 km/t lovligt...

  • #6   13. apr 2011 husk der skal være 2 politibetjente og 2 fart målinger inden de kan give klip og bøder. en måling på dig og en på den der bliver overhalt

  • #7   13. apr 2011 det er bare en ego verden vi lever i.

    Folk gætter sig til reglerne.


  • #8   13. apr 2011 det skulle helt bare være at særtransporterne enten ikke skulle køre i overhalingsforbudet i den periode eller at det skulle være dem lige så ulovligt at køre over 60 i den periode som det er for os andre at overhale den.. jeg kørte for noget tid siden nord for århus hvor der gik 3 vinger op af med følgebiler i den listige fart af 90km med følgebiler og de var ikke blege for at overhale hvis der skulle være nogle som ikke holde deres tempo de skulle jo trækkes ind til højre i benlås efter min mening

  • #9   13. apr 2011 Nikolaj

    Fuck da dem der sidder og råber. Hvis jeg fanger sådan en særtransport der kører 70 så ryge r jeg sgu udenom. Så kan de bare skabe sig til de bliver hæse.

    Det handler vel om, at de ikke selv tør overhale fordi de er bange for at blive nappet. Hvis jeg bliver taget i sådan en, så ryge den sgu i retten. Det er jo en vurderingssag hvor stærkt ham man overhaler kører.


  • #10   13. apr 2011 martin P > Hundrede procent enig, jeg er ikke stikker typen, men dem der havde jeg nok meldt...

    Måårten > Om så de havde kørt 80, så var jeg smuttet uden om... Så vi r meget enige...

    Dem som er værst er dem som bevidst sænker farten når de kommer til et overhalingsforbud, og hæver farten hvis man så vil udenom, eller når forbuddet ophører... tyskerne er generelt MEGET "gode" til den disciplin...


  • #11   13. apr 2011 Ang ovehaling har jeg hørt at det kun er "enkelt overhaling" i det tilfælde, ergo man må vidst ikke lige trække ud og og tage en hel stribe.
    Om det er sandt ved jeg ikke.
    Men men men... fik engang af vide af en unavngiven betjent ved vestfyen trækker, at for at elimenere alt tvivl ang farten, så går man lige ned på 60 inden overhalingen, så kan de se at du har været nede i fart for at se om det kunne gøres lovligt.


  • #12   13. apr 2011 thomas søgaard det er jeg også begyndt på at gøre hvis der i hvertfald ikke er langt der ned men hvis jeg kan se på hvor hurtigt jeg nærmere mig at det går snildt så må det nu altså gå som det vil

  • #13   13. apr 2011 søgaard? smiley
    Det er nu også sjældent at jeg gør det... er der hul, trækker jeg ud og blæser forbi


  • #14   13. apr 2011 sømand min fejl hihi men det kommer helt sikkert meget an på hvor meget trafik der er også vil jeg sige fra kl 18 til 20 så skal der godt nok være mange biler før jeg holder igen det er jo åndsvagt at det skal vare så længe hvis man skulle lave et forsøg med en vis respekt skulle man måske have kigget mod nord i stedet for de der syd for padborg også have åbnet det mellem eks 10 og 14 eller 15 også til eks 19 så kunne man da forstå det

  • #15   13. apr 2011 Sømand > De an da ikke se på tachografen hvor stærkt du har kørt kan de?

  • #16   13. apr 2011 nob jo det kan de faktisk i op til 3 dage efter

  • #17   13. apr 2011 Hey nu kører jeg jo særtransport og har kørt vinger i 3 år.. Så måske jeg ikke skulle skrive i denne snak smiley

    Spøg.. Vi plejer at kører 68-70 km i timen, selv om det er 60 km men synes den fart er langsom og farlig.. Og vi vejer jo kun 54 ton så synes det er ok. Modul vogntog kører jo fuld skrue med 60 ton..
    Hvis en særtransport på blokvogns plader--hvide-- og vejer under 48 ton total kan man få en tilladelse til 80 km, = 89 km jo.
    Og ja overhal i bare helt sikkert ellers bliver det godt nok en lang streg fra Århus til Vejle.


  • #18   13. apr 2011 Nå nå Nicolai, man er nok på krigsstien. smiley

    Hvis jeg kender dig ret, så har din walkie nok været rødglødende... smiley
    Og det er med god ret. Jeg er så træt af folk der spiller kloge om denne branche. Jeg udnytter hver en chance til at forsvare branchen, hvis jeg hører nogle der taler dårligt om chauffører.. Så skynder jeg mig altid at smide skylden over på østaberne.... smiley Men folk ævler som de har forstand til.... Endnu værre er det, hvis det er andre chauffører der åbenbart ikke kender reglerne. Så skulle de måske blive hjemme, og så overlade jobbet til nogle af os andre der gerne vil have et job!! smiley


  • #19   13. apr 2011 Thomas F

    Hvis ret skal være ret, så er det jo netop mange af dem der råber der kender reglerne, for hvis reglerne skal følges, så skal hastigheden jo være under 60 før der må overhales - Bevares, jeg overhaler selv på livet løs og det kan pisse mig voldsomt af når jeg fanger sådan en flok tåber der hænger bag en vingetransport fordi han kører mere end 60 - Jamen altså, mon ikke betjenten skal have en ret dårlig dag hvis han skriver en for at suse udenom.

    Regler eller ej, så ER forskellen jo stadig 20 km/t selvom man lige er en tand for højt oppe.

    Nu har jeg slet ikke kørt vinger i den størrelse der er tale om her, men da jeg kørte de vinger på 20-25 meter, da kørte vi næsten allesammen ALTID fuld hammer, netop for ikke at køre i vejen. Og det gjorde vi også med overbredde - Jeg er kørt fra Vestas Varde og til Århus havn med en bredde på 4,13 med 90. Måske heldigt man ikke blev stoppet. Men alt det der køren 60-70 det er pisse farligt - Hastigheds forskellen på særtransporten og de andre bliver alt for stor!

    Moralen må være - Udenom!


  • #20   13. apr 2011 Hvor faen kan man lige se hvor stærkt man har kørt på tachografen????
    MenMen, havde en oplevelse med en mavesur gammel panserbasse en aften på den sønderjyske motorvej i november, fangdede et par talebanerne lige ved tilkørselen ved åbenrå N, bremsede ned da jeg egentligt regnede med at de bare var ved at komme op i fart, 5 sek med 55-60 kmt senere kiggede jeg lige ud, og ku se der var "noget" foran der kørte langsomt... tjekkede spejlene, og fes udenom med 90.. der lå en gammel magirus-deutz stigevogn fra gråsten bransvæsen... nå, men udenom kom jeg og 1 min efter kom der en patruljevogn uden om, ind foran mig og blinkeblinke og mig med ind på årslev rasteplads... spurgte panseren om det var pga den overhaling han stoppede mig, hvortil han svarede, ja der er jo overhalingsforbud.. prøvede at forklare ham dispensationsregelen, eneste kommentar fra panseren.. det gælder ikke her!! der tændte mit ellers ikke voldsomme temperament og havde en lang debat med ham om dette... han havde ingen måling eller des lige.. han endte faktisk efter samråd med den kvindelige tolder han havde med, at spørge efter en skive, sagde, at eftersom jeg har tachograf i så var det ikk lige skide nemt... han oplyste mig så om at jeg, trods mine indvendinger, ville blive sigtet og stod til klip + bøde.. og om jeg kunne vedkende mig dette.. næææh, faktisk ikk var mit svar.. så da jeg fik bødeforlægget med posten, tog jeg kontakt til 3F fredericia hvor ejner lind hjalp mig med at finde en gammel artikel ang domsafsigelse fra ålborg hvor en chafut blev frifundet efter at være blevet stoppet efter en overhaling.. sendte denne, plus min side af sagen til politiadvokaten i esbjerg, og endte sjovt nok med at få en skrivelse hvor alt blev frafaldet da de sjovt nok ikke mente der var nok til at kunne sikre en domsfældelse... HA!! fik sgu skovlen under den gamle pansernar alligevel...


  • #21   13. apr 2011 Hvad angår hastigheden og overhalinger, så må I jo overhale hvis I vil. For jeg kører sjældent mere end 80km/t.

    Men synes desværre der er alt for mange der ikke venter med at trække ind. Jeg er rigtig mange gange ved at ha mistet et spejl eller fronten pga. sådan en IDIOT der bare trækker ind... Jeg bliver sku så gal...


  • #22   13. apr 2011 david ja ja det kan man skam har ikke selv kigget men hvis du går ind i udskriv også ind i køretøj tror jeg det er ellers er det lige under udskriv og efter dagen som sagt har ikke selv brugt den men har set den nå jeg har bladeret for at se min køretid..

    henrik w kan helt sikkert godt følge dig/jer men den måde de 3 jeg kørte efter den dag var måske lige i overkanten. efter som jeg jo køre en den i tyskland hvor lastbiler jo må skyde den vilde fart af 60 på bundestien og nå man havner bag efter sådan en trofast tysker evt i en tankbil som heller vil køre 50 for nu at være helt sikker på den ikke render fra ham også lige køre nærmst fra niebüll og til heide så for man nogle meget meget menneske fjentlige tanker vil jeg indrømme


  • #23   13. apr 2011 Er skam enig Morten. Jeg tænker mere på dem der ikke kender reglerne, men som alligevel plapre op... UDENOM! smiley

  • #24   13. apr 2011 iceman
    helt sikkert et tegn på nogle der ikke kender sin bil mulig en kakalak men ja forvinder også i dk versiion... men synes egentlig også at der er ved at være mange der ikke viser den høflighed at blinke en ind. eller det der halv dovne tysker blink hvor man forlængst er forbi og inde så kommer der sådan et tamt blink også føler man de tænker så var man da flink fuck det enten gør man det eller også lader man være..

    og nu siger jeg nok noget måårten har sagt før at danske chauffør er blevet ganske egoistiske men giver ham meget hen af vejen retog sgu en skam i gamle dage holde der en dansk bil i defekt holder andre dk biler ind om de kunne hjælpe nu ville de ikke en gang se hvis manden va død.

    et eks fra egen oplevelse havde hentet en af vores egen trailer en tidlig morgen i årslev ved århus den havde overnattet der jeg køre bag om den for at stille den anden trailer og af samme grund gik jeg ikke en tur om den inden jeg kørte og dumt af mig for jeg nåede sgu da helt til tyskland og der var ikke en der sagde en lyd om at jeg manglede alle 4 diode baglygter selv om jeg havde overhalet dem der kørte langsomt =85km. ikke før jeg kom til kunden stod og snakkede med en bag mig så jeg der manglede noget. var sgu både sur over der var en der havde den frækhed men samtidig at der ikke var nogle der havde den respekt at sige noget om det.. om ikke andet kunne man have sagt tak men jeg har set det og det skal laves i padborg eller at man kunne sige fuck det havde jeg ikke set mange tak.

    selv ringede jeg en dag til oplysningen da jeg var i tidspres og ikke nåede at få nummeret til kousted vognmandsforretning da jeg så deres anhænger holde i hammel og han manglede alt lys bagpå jeg ringede til manden sagde hvis han ikke vidste det ville jeg da lige gøre ham opmærksom på det så han ikke holde kl bæ om morgen og ingen lys havde


  • #25   14. apr 2011 altså der er mange af de sværgodsbiler der har skilt på hvor der står de kun køre 60kmt men at de køre mere er jo ikke ens egent prob, for så kan man sagten overhale lovligt og gøre det også selv.

Kommentér på:
Hvad fanden sker der.

Annonce