{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Kristoffer S
Kristoffer S
Tilmeldt:
17. maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

C.N.G - L.N.G gas til lastbiler {{forumTopicSubject}}

Skive kommune har opratet gas station med C.N.G gas til 10 kr pr
Ncm det svar ti ca 7 kr pr liter, der for under jeg mig hvor for men ikke tænker på lastbiler vor vognmand kan spare MASSE penge på brændstof + afgift på sine biler og vis men tænker på eksport så er der rigtigt mange penge og spar !!!!!!!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  C.N.G - L.N.G gas til lastbiler
  • MD
    MD Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #1   17. maj 2013 Hvorfor tænker du ikke på hvad staten mister på det??
    Men ja du har ret.


  • #2   17. maj 2013 Kommer da bestemt an på hvor langt bilerne går pr. liter gas.

    Gas lastbilerne er opbygget efter samme princip som en benzin motor med tændrør, tændspoler osv. Tvivler på de er mere økonomiske end en diesel maskine, men har ikke noget og have det i.


  • #3   18. maj 2013 MD det er staten der er igang med at indføre gas efter krav fra EU og staten mister ikke noget på det forde at afgifter på c.n.g gas er faktisk Højer and på diesel men produktion af c.n.g er billiger samt logistik

  • #4   18. maj 2013 Morten det den samme moter du byger bare et alternativ brændstof system på den moter du har i forvejen og men køre med blandings forhold 80 - 15 dvs 80% gas og 15% diesel og vis men regner det i gennem så vil jeg nu påstå at der er store besparelse og det der med vor lang den går på liter så er det hvad jeg har læst mig fram til at det skule være det same som på det brændstof som bilen køre på i forvejen og scania er igang med selv lege med den ide

  • #5   18. maj 2013 Volvo er også i gang med at eksperimentere med gas.

    MEN, hvor fedt er det lige at have en bil som kører på gas, du kun kan tanke i Skive, hvor man yderst sjældent kommer??


  • #6   18. maj 2013 Til Morten k lige nu er det kun skive der har startet med den projekt men jeg tro at det ikke stopper der . Jeg har snakket med projekt leder i skive som har fortalt mig at det er EU som stiler krav til Denmark det er mærkeligt at hele EU har gas men ikke dk til biler og til eksport vil det uden tvivl at få byget deres biler om til gas plus der er mange andre fordele ved at køre på gas som for eksempel afgift og rener forbrænding det giver nemer adgang til det byer som for eksempel BERLIN

  • #7   18. maj 2013 Du skrev bare du undrede dig over hvorfor der ikke er flere vognmænd der kørte på gas, og jeg gav dig svaret.
    Og hvis det virkelig var så god en forretning, og så nemt at bygge om, så synes jeg det er mærkeligt der ikke er nogen/ret mange der har gjort det i de lande hvor de har bedre adgang til det...


  • #8   18. maj 2013 Det er godt igang i andre lande det er faktisk kun Skandinavien der er lang bagud . Jeg har læst en hel del på den emne og der findes godt installationer nemligt til lastbiler problem er at i dk har gaspriser været for høj . I andre lande har men kørte på gas i mange mange år men det har mest været L.P.G !

  • #9   19. maj 2013 Jeg har indtil nu kun set den demo lastbil som Volvo kører test med i Sverige, og aldrig på mine ture syd på har jeg set nogen

  • #10   19. maj 2013 Nej men har du snaket med folk i andre lande ? du skal ikke kikke lang væk kik på vores nabor i tyskland . Bare i tyskland er der omkring 900 tankstationer og der køre lastbiler på gas som er ombyget til det og det funger , men når men ikke snakker med folk om det så få men heller ikke noget at vide . Poland har stor viden om det , tysker byger og godt kender med T.U.V Italien og Poland har en erupas største producent af gas instalationer til person og lastbiler

  • #11   19. maj 2013 Nej, jeg har ikke snakket med nogen om det. Men som jeg skrev tidligere, hvis det var så god en fidus, så var der nok en del flere der gjorde i det!
    Og jeg ved trods alt hvad jeg ser med mine egne øjne, og nej de har ikke set lastbiler på gas ud over den ene volvo har kørt/kører test med omkring Göteborg.
    Og igen, hvis den ide er så smart, hvorfor er der så ikke skrevet et stort stykke om det i nogen af transportmedierne??

    Men hvem er det så der har de gyldne kits til at bygge om?


  • #12   19. maj 2013 så tænker jeg tilbage på dengang hvor man kunne købe gas på alle tankstationer med dette blev jo udfaset da det åbenbart ikke kunne betale sig alligevel, nu vil man så indføre det igen,, så nej systemet er jo ikke nyt, og hvis det er så godt hvorfor gik man så væk fra det??

  • #13   19. maj 2013 Til Jan men gik fra gas der dansk stat mente at det er farligt med det systemer den gang og der for sæt det afgift på gas så højt at det kune ikke svare sig

    Til Morten måske har du lyst til prøve såden system ???


  • #14   20. maj 2013 Hvem ved?? Du påstår jo det er en guldgrube!

Kommentér på:
C.N.G - L.N.G gas til lastbiler

Annonce