{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.056 visninger | Oprettet:

Opdatering af tachograf? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Min Man TGX har lige været inde for at få lavet tachograf, og der var meningen vi ville have den opdateret til ny software så den ikke stjæler alt for meget køretid, men det sagde de ikke kunne lade sig gøre, både ved Man i Svenstrup og ved et eksternt firma i Aalborg S, som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder.

Men er det korrekt, de ville have 6.000 for en ny i stedet...

Bilen er en Man TGX 26.440 XXL fra start 2011, kan det passe den hedder VDO, den maskine der sidder i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering af tachograf?
  • #1   4. mar 2013 Prisen er nok rigtig nok

    Husk firmakortet


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   4. mar 2013 Er det ik denne du har Franck?
    Vi får vores opdateret ved 2 års service....


    profilbillede
  • #3   4. mar 2013 kan huske at jeg fik ny i min Scania prisen er ligemeget det man får i køretid kan nemt tjen sig ind igen bar en månden efter kunne vi se at jeg hade tjen mere


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #4   4. mar 2013 Det kommer an på hvilken software version den er født med. Der er 4 forskellige versioner p.t. for VDOen. Jeg mener kun det er version 1.3a og 1.4 som kan opdateres. Du kan ikke umiddelbart de på serienummeret hvilken version du har.

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #5   4. mar 2013 Mig og en kollega havde samme tur. Mig med den nye, ham med den gamle. Jeg nåede hjem, han endte ved lillebælt.

    6000 kr er småpenge i forhold til


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #6   4. mar 2013 Vi havde 2 biler der kørte i kø (morgen trafik) oppe i Stockholm. Fra Ikea Kungens Kurva og ned til Viking terminalen (ca 15 km)
    Den "nye" brugte ca 13 min mindre end den "gamle"....


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #7   4. mar 2013 Hej.
    Version 1.3(a) kan ikke opdateres til ver. 1.4(a). (den sidste nye som blev frigivet i okt. 2011)
    Det er 2 forskellige maskiner på softwarefronten.
    Det lyder rigtig med ca. 6000,- for et skift.
    Hvis man trækker prisen fra for et evt. 2 års eftersyn er det billigt.
    Og som skrevet ovenfor er det hurtig tjent ind på ekstra køretid.
    Mogens


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #8   4. mar 2013 Men kan 1.3a slet ikke opdateres? Mente kun det var til og med 1.3 som var "låst"?

  • #9   4. mar 2013 Normalt skal der da en ny version til. Og ja 2 års eftersynet udgør knap 2.000 af de 6.000 og det skal jo uanset betales. Så den reelle pris er 4.000.
    Mener faktisk lige der har været en i det nordjyske der skifter VDO for 5.295 incl eftersyn - Hed han Søkær ervice eller noget i den retning, han har reklameret i transportgrupperne på fjæsen.


  • #10   5. mar 2013 Jo det er den model jeg har i, men hvilken software aner jeg intet om.. smiley

    Men vognmanden vil ikke ofre pengene, han mener ikke at det kan betale sig, men det er selvfølgelig heller ikke ham som skal køre de ture han bl.a. ligger.. smiley


  • #11   5. mar 2013 frank åbn printerskuffen og der kan du se versions nummeret det står på en hvid label i bunden af skuffen

  • #12   5. mar 2013 Det er version 1.3a der sidder i min, ergo skulle den jo kunne opdateres...

    Og tak til Torben, som efter tæt ved 10 år burde have fundet ud af at mit navn staves med c... smiley


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #13   5. mar 2013 Når man opdaterer software ændrer det ikke maskinens ver. nr.
    Det er kun 1.4(a) der kører med den nye tællemetode.
    (den længste aktivitet inden for et minut afgør HELE minuttet)
    Alle maskiner med et "a" efter ver. nr. er forberedt for trådløs download.
    Mogens


  • #14   5. mar 2013 franck smiley et eller andet skulle jeg jo drille dig med

  • #15   5. mar 2013 Francke

    Så må du bare forklare vognprygleren, at du ikke kan nå det program han ligger netop fordi din gamle tacho stjæler så meget tid. Så kan han jo regne på hvad der er dyrest i længden. smiley


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #16   5. mar 2013 Åh, tak Mogens. Så lærte jeg endnu en gang lidt nyt smiley

  • #17   6. mar 2013 Jeg synes bare jeg har hørt fra flere som har fået deres opdateret, så den netop ikke stjæler minutter... smiley

    Morten Æsss - Tro mig det er forsøgt, men uden at sige for meget, så er der lukket af fra den side af... smiley

    Men hvad lidt godt er der da ved at køre med den gamle som stjæler tid, nu kan jeg forhåbentligt gå ned på 4 dages uge hver anden uge... Så bliver trunten glad... smiley

    Torben O - Kaldes det der en feberredning.. smiley


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #18   9. mar 2013 hvis det var mig ville jeg få en stoneridge i stedet for VDO, den er meget brugervenlig, OG man kan se sin samlede daglige køretid samt køretid på 14 dage, (de 90 timer).Jeg har hørt at det kan VDO ikke, og man kan heller ikke flytte bilen i 29 sek uden den registrerer.. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl..

  • #19   9. mar 2013 Du kan ikke opdatere softwaren i en skriver.. den skal byttes..

    Jeg har ihvertfald aldrig hørt om at vi kunne opdatere dem.. og jeg har da D-Autorisation til at må røde med det skidt.


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #20   9. mar 2013 Rasmus M..... du er rettet.
    Mogens


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #21   10. mar 2013 hvad er jeg rettet i ..Mogens...


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #22   10. mar 2013 Hej Rasmus.
    De 29 sek.
    Mogens


  • #23   12. mar 2013 Jeg kan se de 90 timer i bilens computer, men ikke i tachografen, så hut jeg visker...

    Mht at få den byttet ud, så vil vognmanden ikke, han mener det er for dyrt... Og han er forsøgt overtalt.. (mangler en smiley der kan rulle med øjnene...)


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #24   12. mar 2013 Når du holder stille, så lav et enkelt tastetryk "nedad" på menuknappen. Nu viser den 4 tal. Øverst tv. er din "igangværende 4,5 times køreperiode"(den må du ikke stole på, da nogle apparater nulstiller den forkert) Øverst th. er din "samlede lovlige afbrydelse (pause+rådighedstid). Nederst tv. er din "dobbeltuge"(sidste uge + det du har kørt denne uge). Nederst th. er din "igangværende afbrydelse".

    Problemet med den "igangværende 4,5 times køreperiode" er at de fleste apparater nulstiller den forkert. Desuden kan "rådighedstiden" også nulstille den, og give en ny køreperiode. Sørg for guds skyld at have styr på perioderne selv smiley


  • #25   13. mar 2013 Holder stille??? smiley Det er der sgu da ingen penge i... smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #26   14. mar 2013 Mogens, skal jeg forstå det sådan at VDOen også kan flyttes 29 sek eller at stoneridge ikke kan...??????

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #27   14. mar 2013 Hej Rasmus.
    Ver. 1.4(a) er lavet efter det "nye" direktiv og kører efter størst aktivitet inden for et minut. Både Stoneridge og VDO/Continental er lavet efter dette. Er det en ver. 1.4 kan den dette.
    Kig her: (link fjernet)
    Mogens


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #28   17. mar 2013 ok

Kommentér på:
Opdatering af tachograf?

Annonce