10+% Brændstof besparelse. Ny ide. {{forumTopicSubject}}
Hej Lastbil Galleri.
Håber i vil hjælpe lidt med nogle oplysninger. Jeg har gået med en ny opfindelse til lastbiler i et stykke tid. som forhåbenligt kan gi over 10%+ brændstofbesparelse. Jeg ved det virker. Det skal bare testes ydeligere af og ha patent på min ide.
Her er lige et par spørgsmål jeg håber i vil svare på. I må gerne svare anonymt i en besked hvis i ikke vil ha det ud her. Oplysningerne bliver ikke videregivet. Det skal bare bruges til gennemsnitsberegning. Vil meget gerne høre fra nogle vognmænd der måske har en lille vognpark af biler som måske kan gi et lidt bedre indblik af brændstofforbruget. Men alle svar er velkommen.
Hvad køre i mest i - Forvogn hænger - trækker - modul?
Hvor mange HK har bilen?
Hvad består jeres last typisk af?
Hvor mange kg har i på i gennemsnit?
Hvor meget tomkørsel har i typisk i % på et lad?
Hvor langt køre i Km/L?
Ved godt nogle spørgsmål er lidt svære at svare på da det kan svinge meget. Men bare ca tal er helt fint.
Jeg ved godt det lyder lidt hokus pokus som alle de ting man kan købe til sin personbil på ebay. Men den er god nok.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
Ps. Kører sugebil, så når jeg læsser er det ca 1 time til 1,5 hvor bilen kører med 1200 omdr.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 92
Det vil godt kunne laves på en lastbil som din.
Kom gerne med flere svar tak. I kan hjælpe mig til at udvikle en god ide. I behøver ikke svare på alle spørgsmål hvis i ikke kan.
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
80 % af tiden læsset op til 48-49 tons. Der køres med kran 1½ time imellem hver læs.
Kører med køreplader og bilen har 480 Hk. Kører i snit over en måned 1,1 til 1,8 Km/l og det med krankørslen.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 1 Emner: 2 Svar: 38
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Kører typisk 2,6 - 2,7 i sommerhalvåret og 2,45-2,55 i vinterhalvåret - Bllæser det meget er det omkring 2,35.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 208
Hvis det har noget at gøre med at tilføre brint i indsugningen, er du for sent ude mht at søge patent
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 92
Jay jay. Nej det er ikke noget med brint til motoren at gøre.
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
10+% Brændstof besparelse. Ny ide.