{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.463 visninger | Oprettet:

10+% Brændstof besparelse. Ny ide. {{forumTopicSubject}}

Hej Lastbil Galleri.

Håber i vil hjælpe lidt med nogle oplysninger. Jeg har gået med en ny opfindelse til lastbiler i et stykke tid. som forhåbenligt kan gi over 10%+ brændstofbesparelse. Jeg ved det virker. Det skal bare testes ydeligere af og ha patent på min ide. smiley

Her er lige et par spørgsmål jeg håber i vil svare på. I må gerne svare anonymt i en besked hvis i ikke vil ha det ud her. Oplysningerne bliver ikke videregivet. Det skal bare bruges til gennemsnitsberegning. Vil meget gerne høre fra nogle vognmænd der måske har en lille vognpark af biler som måske kan gi et lidt bedre indblik af brændstofforbruget. Men alle svar er velkommen.

Hvad køre i mest i - Forvogn hænger - trækker - modul?

Hvor mange HK har bilen?

Hvad består jeres last typisk af?

Hvor mange kg har i på i gennemsnit?

Hvor meget tomkørsel har i typisk i % på et lad?

Hvor langt køre i Km/L?

Ved godt nogle spørgsmål er lidt svære at svare på da det kan svinge meget. Men bare ca tal er helt fint.

Jeg ved godt det lyder lidt hokus pokus som alle de ting man kan købe til sin personbil på ebay. Men den er god nok. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  10+% Brændstof besparelse. Ny ide.
  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #1   22. dec 2012 Forvogn+hænger, 480 hk, kører korn og foder løst, kører med 31000 kg, ingen tomkørsel normalt, dog er der i det jyske ofte 100%. Mht km/l kan jeg i gennemsnit på en god uge holde den på 2,5. Hvis der er kort mellem steder jeg læsser så er det MAX 2 km/l.

Ps. Kører sugebil, så når jeg læsser er det ca 1 time til 1,5 hvor bilen kører med 1200 omdr.

• #2   22. dec 2012 Super mange tak Kenneth.

Det vil godt kunne laves på en lastbil som din. smiley

Kom gerne med flere svar tak. I kan hjælpe mig til at udvikle en god ide. I behøver ikke svare på alle spørgsmål hvis i ikke kan.

• #3   22. dec 2012 Forvogn + Kærre. Mest Storkøbenhavn men også resten af Sjælland men har nok 50 % bykørsel.
    80 % af tiden læsset op til 48-49 tons. Der køres med kran 1½ time imellem hver læs.
    Kører med køreplader og bilen har 480 Hk. Kører i snit over en måned 1,1 til 1,8 Km/l og det med krankørslen.

• #4   23. dec 2012 Jeg kører trækker og krantrailer med stål og byggematerialer i hele dk og tomgang ca 25% af tiden og mellem 2,3 og 2,5 i snit

• #5   23. dec 2012 Trækker/trailer. Scania R560 kører Sideloader, så har MEGET tomgangskørsel og høj tomvægt.

Kører typisk 2,6 - 2,7 i sommerhalvåret og 2,45-2,55 i vinterhalvåret - Bllæser det meget er det omkring 2,35.

• #7   23. dec 2012 Jeg er nu mere spændt på at høre, hvad konceptet går ud på??

Hvis det har noget at gøre med at tilføre brint i indsugningen, er du for sent ude mht at søge patent

• #8   23. dec 2012 Mange tak alle sammen. De fleste af jer der har skrevet vil kunne gøre brug af det.

Jay jay. Nej det er ikke noget med brint til motoren at gøre. smiley det er noget jeg aldrig har set før. Jeg må desværre ikke fortælle noget endnu. Selvom det kunne være dejligt at høre selvstændige vognmænd om det var noget de vil benytte på deres biler.

• thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #9   24. dec 2012 Jeg kører trailerer ud og ind af Århus havn. Du skal vide at det med diesel økonomi er meget forskelligt. Tom trailer til Esbjerg Ca. 4 Km/l. 30 tons til Kolding Ca 2,6 Km/l. 25 tons til Vinderup Max 2 Km/l. Min bil har 440 Hk. Jeg kører meget stykgods med rigmeligt lette læs og kører på en uge omkring 3,1 Km/l. men kører man bare et tungt læs på de vestjyske hovedveje kan uge gennemsnittet hurtigt blive ødelagt. og som Mårten skriver bare sådan noget som blæsevejr har indflydelse. Men da jeg selv betaler dieselen og hvis du kan stille en garanti om at min bil ikke bliver ødelagt så er jeg klar.

Kommentér på:
10+% Brændstof besparelse. Ny ide.

Annonce