2.627 visninger
|
Oprettet:
Mercedes V8 {{forumTopicSubject}}
Hvornår er en Mercedes med V8?
Altså, hvad motor-str./ fra hvor mange hestekræfter?
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
(link fjernet)
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
apr 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 3 Svar: 4
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Men af dem fra 00´erne skal du over 500 heste.. Alt under er V6 maskiner..
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Hver gang Scania laver en ny topydelse på deres V8 så overgår Volvo
dem kort tid efter med deres række 6'er.
Lyd må der hellere ikke være mere uden man risikerer alverdens ulykker.
Så for mig at se har V8 udspillet sin rolle i det store hele omkring lastbiler.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Helt enig.. der er en grund til du ikke kan få en P model med v8.. der er ikk plads til stor nok køler..
Men vil vove og påstå at jo flere cylindere jo mere moment kan du hive ud..
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
jeg tror ikke det har så maget med det at gøre men mere om du køre V motor eller Række Motor men tendensen er at man laver flere hk på færre cylinder og som folk der tuner meget siger hvis du kan lave de samme hk på en 4 cyl. som på en 6 cyl. jamen så spare du jo den modstand som de ekstra stempler og lejer gir og jeg kunne tænke mig til at det var lidt det samme her
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Både og, for i min verden så vil en 4 cylindret der yder det samme som en 6 cylindret, skulle yde mere jo.. Og derfor have højere slid.. Hvilket også er en skidt ting.. Men som du selv siger det er meget religion.. Min drøm er stadig at privat skal jeg have mig en bil på en tidspunkt med en V8 maskine.. Og nogle vil have BMW med række 6.. Så vi er nok enige langt af vejen
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Du kan købe min V8´er..
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det er ikke antal cylinder der afgør effekt/moment eller slid - Det er volumen.
Det er det amerikanerne bygger motorer efter - Deres motto er, at der er ingen erstatning for kubik.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Til dels ja.. Men lige amerikanerne er et dårligt eksempel, da de altid har været uhyggelig dårlige til at hive kræfter ud af nogle forholdsvis meget store maskiner, kontra europæere..
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Lastbiler: 4 Emner: 6 Svar: 263
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Downsizing i personbiler følges typisk med trykladning - Husk lige det. PÅ lastbiler er trykladning en selvfølge og derfor kan man mindste volumen og beholde effekt - Så kan man diskutere hvor holdbart det så er.
Mmmææææææææhhh
At amerikanere er dumme til at tune holder jo ikke - Der handles masser af fede tuningsdele i USA som vi ikke kan købe her hos os - F.eks. tuner de en del japanerbiler det er umuligt at opdrive fede stumper til på den her side af Atlanten.
Det handler om, at amerikanere går langt mere op i moment end topeffekt og hvis volumen er stor nok, så følger der ganske automatisk en vis mængde effekt og ikke mindst moment med selv i den mest simple konstruktion.
En gammel latterlig slæde som en Astro Van er bestykket med en 4,3 liters V6 med 165 eller 200 HK afhængig af model og årgang - Men momentet er stort nok til at sætte de fleste større mellemklasse biler på de første meter til trods for en ret voldom egenvægt OG et langtsomt og meget gammeldags automatgear - Til gengæld går den næsten ingen omdrejninger.
Mercedes V8