{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes V8
  • #1   29. aug 2012 Min far har lige fået en 480. Det var den største uden V8.

(link fjernet)

• #2   29. aug 2012 Så vidt jeg ved laver Mercedes laver ikke V8´ere mere....

• #3   29. aug 2012 De helt nye er heller ikk med v8. Køre selv en ældre model med 510 heste og det er en v8. Den er fra 2008

• #4   29. aug 2012 Min fars er 1 måned gammel, og de blev frarådet en v8 fordi den er tungere og dyrere. Den blev vist bestilt i marts tror jeg det var.

• #5   29. aug 2012 Af den nye model laver Mercedes kun Række maskiner med 6 propper smiley

Men af dem fra 00´erne skal du over 500 heste.. Alt under er V6 maskiner..

• #6   29. aug 2012 Der er vel heller ikke nogen grund til at lave V8'ere mere.
    Hver gang Scania laver en ny topydelse på deres V8 så overgår Volvo
    dem kort tid efter med deres række 6'er.
    Lyd må der hellere ikke være mere uden man risikerer alverdens ulykker.

Så for mig at se har V8 udspillet sin rolle i det store hele omkring lastbiler.

• #7   29. aug 2012 ahhhh, lige den med volvo og scania, der er jo stor forskel på hvordan en 6 og 8ér trækker, og en rigtig scania er med 8 propper, dem med 6stk er bare en light model.. smiley

• #8   29. aug 2012 Jeg har aldrig prøvet nogen af dem fordi jeg må nøjes med "lightudgaver" men på papiret er de jo meget tæt på at være lige på moment og hk.

• #9   29. aug 2012 Det er rigtigt volvo og scania skifter med de stærkeste.. MEN.. Scania kan snildt hive mere ud af deres maskiner.. end de har i Lastbilerne.. For deres industri maskiner og marine maskiner, yder MEGET mere, end de gør i lastbilerne, og det er samme maskine, med få andre komponenter..

• #10   29. aug 2012 problemet er ikke motoren, men det der kommer bagefter den.

• #11   29. aug 2012 Det kan der være noget om.. Det er nok for dyrt at lave noget der kan holde..

• #12   3. sep 2012 kunz du skal lige huske på at marine/industri maskiner er noget nemmere at holde kolde end den der sidder i en lastbil den ny scania har man optimeret fronten så der kan komme mere luft ind til motoren men det med R6 kontra V8 er vel religion nogen tror på det ene og noget på det andet men jeg har selv en R620 der er 3 år gammel og jeg må sige den spinder og den er også ret kold overfor om jeg vejer 48 54 eller 65 tons den køre bare det trækker på en anden måde den går mere jævn end en R6 vil til hver en tid heller ha en R620 end en FH 660

• #13   4. sep 2012 nemlig ja

• #14   4. sep 2012 Mæææh

Helt enig.. der er en grund til du ikke kan få en P model med v8.. der er ikk plads til stor nok køler..

Men vil vove og påstå at jo flere cylindere jo mere moment kan du hive ud..

• #15   4. sep 2012 Kunz

jeg tror ikke det har så maget med det at gøre men mere om du køre V motor eller Række Motor men tendensen er at man laver flere hk på færre cylinder og som folk der tuner meget siger hvis du kan lave de samme hk på en 4 cyl. som på en 6 cyl. jamen så spare du jo den modstand som de ekstra stempler og lejer gir og jeg kunne tænke mig til at det var lidt det samme her

• #16   5. sep 2012 Mæææh

Både og, for i min verden så vil en 4 cylindret der yder det samme som en 6 cylindret, skulle yde mere jo.. Og derfor have højere slid.. Hvilket også er en skidt ting.. Men som du selv siger det er meget religion.. Min drøm er stadig at privat skal jeg have mig en bil på en tidspunkt med en V8 maskine.. Og nogle vil have BMW med række 6.. Så vi er nok enige langt af vejen smiley

• #17   23. sep 2012 Kunz...

Du kan købe min V8´er.. smiley

• #18   23. sep 2012 Kunz

Det er ikke antal cylinder der afgør effekt/moment eller slid - Det er volumen.

Det er det amerikanerne bygger motorer efter - Deres motto er, at der er ingen erstatning for kubik.

• #19   23. sep 2012 Ææs

Til dels ja.. Men lige amerikanerne er et dårligt eksempel, da de altid har været uhyggelig dårlige til at hive kræfter ud af nogle forholdsvis meget store maskiner, kontra europæere.. smiley

• #20   23. sep 2012 kunz det er bare fordi amerikanerne er dumme til at tune som ikke andet og det er helt rigtig man ser mere og mere at man går ned i antal af cyl. og bibeholder volumen for at ude det samme

• #21   23. sep 2012 Når vi snakker Personbiler, falder volumen da også.. Downsizing af helvedes til smiley

• #22   23. sep 2012 ja men det gør lastbiler jo også

• #23   23. sep 2012 Kunz

Downsizing i personbiler følges typisk med trykladning - Husk lige det. PÅ lastbiler er trykladning en selvfølge og derfor kan man mindste volumen og beholde effekt - Så kan man diskutere hvor holdbart det så er.

Mmmææææææææhhh

At amerikanere er dumme til at tune holder jo ikke - Der handles masser af fede tuningsdele i USA som vi ikke kan købe her hos os - F.eks. tuner de en del japanerbiler det er umuligt at opdrive fede stumper til på den her side af Atlanten.

Det handler om, at amerikanere går langt mere op i moment end topeffekt og hvis volumen er stor nok, så følger der ganske automatisk en vis mængde effekt og ikke mindst moment med selv i den mest simple konstruktion.

En gammel latterlig slæde som en Astro Van er bestykket med en 4,3 liters V6 med 165 eller 200 HK afhængig af model og årgang - Men momentet er stort nok til at sætte de fleste større mellemklasse biler på de første meter til trods for en ret voldom egenvægt OG et langtsomt og meget gammeldags automatgear - Til gengæld går den næsten ingen omdrejninger.

Kommentér på:
Mercedes V8

Annonce