{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adblue defekt
  • #1   16. jul 2012 De har renset dysen på min gamle daf et par gange fordi de mente det var krystalliseret omkring dysen. Bare i en gang varmt vand, så skulle det være i vinkel. Og umiddelbart så det ikke særlig svært ud.

• #2   17. jul 2012 Ok , Takker Morten ,, de kloge siger på værkstedet der skal ny pumpe osv på og koster jo kassen . men kan se den bruger af det så kan da ikke være så defekt igen .. kan jo ikke skade lige at prøve lidt staldtips kunne jo være man var heldig det virkede smiley

Takker for svar og go vind derude

• #3   17. jul 2012 Bar pas på du ikke bukker dysen, men nej rens af en dyse, det er bare i varmt vand.. Men pumpen kan nu sagtens være defekt selvom den bruger af det.. Men som regel plejer man nu at gøre nogle andre ting inden man springer på at skifte en pumpe til over 10 kg, kan ikk huske hvor meget de koster.. Men det er ikk billigt smiley

• #5   18. jul 2012 Kunz ,, 12 kilo plus montering er prisen fra værkstedet ..
    Er selv mekaniker uddannet i matchboxbiler men har arbejdet en del med Lastbiler , busser og trailer. Og ja selvf kan det ende med en stor rep meen man kunne jo være heldig det virker .. lampen lyser i instr bordet og derved går der 25% af kræfterne fløjten skriver daf på diverse sider så kunne være fint de kunne komme igen smiley

MR.E det er den Daf LF 45.220 i min profil

• #6   18. jul 2012 Ha ha, ja hvorfor koner det ikke bag på mig det er en DAF. Så kan det lige så nemt være doseringsmodulet der skal skiftes. Det døjer DAF en del med. Alt efter alder, betaler DAF dog en del af det, hvis ikke det hele.

• #7   18. jul 2012 Jaah, det er ret trist når der går fejl i Adblue systemet, hvis man har ikke har overskud i kræfter.. Men jo, det er helt klart forsøget værd, det var nok oss noget jeg selv ville prøve først..

• #8   18. jul 2012 Morten Ja kan godt se det er et problem de døjer med ..
    men nu er det ikke mig selv der bestemmer hvad biler der skal i firmaet .
    ud over det så kører den nu egentlig meget godt

Kunz ja vil lige prøve og se om jeg kan få lidt tid til overs til og se om jeg selv kan gøre noget for at behjælpe problemet

• #9   18. jul 2012 Det skulle aldrig være opfundet det pis... Jeg var engang på værksted med AdBlue systemet i en Scania.. det var 19. gang den var på værksted med AdBlue hehe..

• #10   18. jul 2012 morten lk det har ikke noget og gøre med det er en daf det er nøjagtig samme system som sidder på alle andre biler

• #11   18. jul 2012 Jesper: Det er meget muligt, men så er det sjovt at det er noget langt de fleste daffer døjer med, men ikke noget man sådan hører så tit om på nogen af de andre.
    Jeg har ikke hørt om nær så mange AB-problemer på andre mærker, som jeg har på DAF.

Og ja, jeg har selv haft DAF, og ja, jeg har selv betalt for alt det bøvl der har været med det lort!

Watti:
    Nej, det er ikke dig der vælger. Og du har da ret i at en DAF ellers er en fin bil smiley Faktum er bare at det er noget de døjer meget med, og især på de første euro5´ere.

• #12   19. jul 2012 Der var faktisk en Daf af de nye sidst med varer fra Holland , han fortalte at det var det værste de havde prøvet . Adblu´ en pissede så at sige lige igennem og deres forhandler dernede sagde at systemet ikke fejlede noget

på diverse forum sider kan man godt se der er mange Daf der døjer med bøvl i adblue

vi har så 2 af disse LF i firmaet og den anden kører upåklageligt så kan jo "låne" doseringsmodulet (dcu) fra den og se om det hjælper på det . men vil lige se om jeg kan finde tid imorgen til at rode lidt med det .

kan desuden se at der sidder et OBD ( diagnose ) stik i instr bordet . en mulighed der er jo også at den lagrer en fejlkode eller 2 som man kan bruge til videre efterforskning. og så slette dem (har værktøjet) og se om den så kører bedre et stykke tid . så er det jo bare at nulstille fejlen ved en evt aflæsning smiley

• #13   19. jul 2012 Selvfølgelig er der også nogen der kører uden problemer. Andet ville da være mærkeligt.
    Men et hurtigt, nemt og billigt forsøg ville nok være lige at rense dysen først.

Hvis du har mulighed for at udlæse fejlen, og kan finde ud af hvad den fejlkode betyder, så er der vel ikke så meget at diskutere. Den kan som regel fortælle rimelig nøjagtigt hvor/hvad der er galt..

• #14   19. jul 2012 ja netop ,, skal nok lige opdatere herinde når der er nyt ,-)

• #15   19. jul 2012 Adblue problemer er generalt på alle biler, for det er samme system, da jeg var ved scania, havde vi også en hel del biler vi havde bøvl med..

• Kent  G
    Kent G Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #16   19. jul 2012 Hvis du piller doseringsmodulet af og renser den, skal du have "udluftet", ellers er det 90% sikker den melder fejl. Dysen kan du prøve mens den sidder i røret, bare tuden fra en bremserens, og hvis den er ok så er der ikke tryk i det lille rør. doserings modulet kan skilles helt ad, og så rengøres, som i siger i varmt vand.

• #17   19. jul 2012 jeg har fået doserinsmodulet skiftet for tre år siden og har ikke haft bøvl siden. Og jeg kører daf. Og sjovt i siger at andre mærker ikke døjer med de problemer, for jeg kender da nogle stykker som kører scania som har døjet meget med det. Ved volvo mener jeg egentlig kun at de skal have de der varmerør skiftet i tanken engang imellem....

• #18   19. jul 2012 Da det nu var mig der nævnte at de andre ikke døjer SÅ MEGET med ablue, så vil jeg da også godt lige pointere at jeg udemærket godt ved at det er over hele linien de bøvler med det. Dog synes jeg bare jeg hører mest om det på DAF. Men det har måske lidt med min omgangskreds at gøre smiley

• #19   14. aug 2013 Fandt du nogen sinde fejlen???

Jeg har en Volvo fh 16 660 den laver en fejl hvor den tæller med fra 50 timer til neddrosling af motor effekt men den stopper en gang i mellem og starter forfra nogen af jer der ved noget om det ??

• #20   17. aug 2013 Den MAN TGX 26.440 jeg havde at kører ved ÅGT, den fik lavet Ad-Blue 3 gange på de 2 år jeg var i firmaet...
    Det værste ved det Ad-Blue pis er jo at de begynder at monterer det på personbilerne nu...

• peter J
    peter J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #21   16. sep 2014 styreboksen kan programmeres så der ikke tilsættes addblue, og sætter ingen fejl på addbluesystemet og kan dermed synes med det

Kommentér på:
Adblue defekt

Annonce